globalmoto_duben_nolan




Kawasaki Ninja H2R: turbo-mega-super-bike

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
muscle_biker (50) napsal 21.01.2015 v 08:08

tiez si myslim ze tento bajk nebude na okruh "to prave orechove", ale na rovinke by mohol s 300 "koblihami" atakovat 350km/h , co pri vsetkej ucte nezrobil este ziadny GP special.. ohladom ramu: nie je trubka abo trubka, cize tieto tenke trubky mozu mat vo vnutri komplikovany tvar z prepazkami ako napriklad ram plastoveho okna.. a pri rychlosti 350km/h uz na dizajnove vystrelky "nie je cas ", musi sa dodrzat tvar projektilu:




Anti (391) napsal 21.01.2015 v 06:07

Příspěvek JP38 mě dost pobavil.V tomhle případě bych se radši zdržel komentářů technického charakteru.Nepočítám s tím,že vývojový tým Kawasaki je bez zkušeností s vývojem strojů takového typu...
Obecně se mi "líbí" řeči o využitelnosti.Takové připomínky lze mít třeba na firmy produkující jediný model,třeba Midalu.Nicméně u firmy produkující (téměř) ucelenou kolekci strojů musí být každému jasné,že toto je "výstavní model".Snad každá větší značka má nebo měla podobný typ stroje.Vždyť se firmy už i u velkosériových modelů trumfují kdo bude mít víc nakoňovanou bestii.Viz situace v cendurech nebo naháčích...

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 21.01.2015 v 01:29+1

JP38: to sme radi, ze na pohled poznas co jak bude fungovat, dekujeme za vysvetleni, fakt parada 300k na litr v seriovy vyrobe neni nic specialniho, to je totiz primo revoluce

týpek (119) napsal 20.01.2015 v 23:53+1

JP38 ---No,budu ti oponovat,nevím,co je na tom mimo mísu,zda se ti zdá tlak 2.4 atm.nízký?Především jde o to,zda ten tlak,kterého je turbína schopna,je využit. A jestli je snížen z důvodů např.životnosti motoru,tak je 300 k bez chladiče vzduchu velmi dobrý,řekl bych vinikající výsledek,nebo poukaž na porovnatelný motor-všechny mají chladiče...A k tvému zklamání z rámu-k čemu rám?Postupem doby se rám vytratil i u automobilů.U motocyklů takové pokusy také probíhají. Kyvka je na motoru a tudíž jde jen o pevné uchycení přední vidlice.A zde napohled o to šlo,vypadá to sice poddimenzovaně,ale bližším zkoumáním je vidět snaha obchvátit motor kulovitým tvarem.A konstrukčně je právě tvar koule nejpevnější na krut a boční tlaky,ne...a zajisté proběhla celá řada zkoušek a testů,nevěřím,že by v dnešní době pustili na trh nějaké "zklamání"z nedokonalosti tak zásadního rázu...

Steve-CZ (259) napsal 20.01.2015 v 22:49

Jestli se tohle dostane někdy do výroby, tak starej Charón nebude stačit převážet

JP38 (65) napsal 20.01.2015 v 22:42+1

Sorry hosi ale ten clanek je strasne napsanej, to je piarko jak svina a navic ten autor je uplne mimo misu co se tyce motoru. Ten motor nema mezichladic stlacovanyho vzduchu, kvuli revolucni konstrukci odstredivyho kompresoru, ale proto, protoze plnici tlak je velice nizky a tudiz i ohrati vzduchu vlivem stlaceni je na unosne hranici. Tohle opravdu nic revolucniho neni, navic preplnovany motor s mernym vykonem 300k na litr taky neni nic specialniho. No nic to jenom na okraj.
Jinak rychlost 100m/s v sacim kanalu dosahuje kazdej slusnej atmosferickej motor cca treba 20 let starej, tak nad tim bych taky zrovna nekricel.
Pro me je nejvetsim zklamanim z tyhle motorky ten ram, to je fakt hodne naivni a docela se divim, ze takova tovarna si s tim nadala vic prace, nejsem sice zadnej specialista na podvozky, ale kdyz se podivate, jak dneska vypadaj ramy a to myslim i prihradovy,tak tohle proste fungovat dobre nemuze. Fakt nevidim duvod proc delat, takhle silnou motorku a motor oblepit takovouhle zvejkackou. Mozna uz sem moc starej zatrpklej, ale tahle vec je pro me fakt zklamanim. Za to takova Honda rcv213v v silnicni verzi, sice vypada mnohem usedleji, ale ta se mi libi, to bude fungovat asi trochu jinak...

týpek (119) napsal 20.01.2015 v 22:22+3

smen - Kdyby rači udělali něco pořádnýho do moto-gp.
Tak to souhlas,ale trochu bych to přesmýkl. Když už je to jednou GP,tak by to mělo být něco extra.Je to tam hrozně svázané předpisy.Nechal bych superbike tam kde jsou a GP absolutní volnost.Obsah jakýkoliv, libovolný počet válců,to by byly závody,jako v dávno minulých letech-dvouválce-osmiválce,dvoutakty-čtyřtakty,turba,kompresory,wankely...nebyla by to paráda,nakopat hýždě úzkoprsým sterilním bafuňářům a komisařům...

smen (46) napsal 20.01.2015 v 21:49+1

Kdyby rači udělali něco pořádnýho do moto-gp

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 20.01.2015 v 21:48+1

je to super, zas nejakej hyperbajk co prinese jinej zazitek z jizdy, predevsim tedy asi akcelerace a top speed s dobrou stabilitou na S1000RR ma Kawa desitku, tohle bude o necem jinym a taky o urcity vyjimecnosti. skoda jen ze je to tak nechutne drahy

jean192 (153) napsal 20.01.2015 v 21:46

Týpek, karbonovu ocel a magnesium som dal len ako príklad, čoho je schopné marketingové oddelenie ako reakciu na príspevok kawa...pavela. Nikde som článok nekritizoval, naopak, pýtal som sa vzdelanejších na niektoré riešenia v tom motore a prevodovke.

Ja oceňujem snahu kawy aj jej ochotu investovať do takéhoto šialenstva. Aj schopnosti jej konštruktérov. To, že ten výkon je zbytočný je vedľajšie, rovnako ako zbytočné diskusie o cene - ľudí, ktorí na to majú, je viac ako dosť.

Káša (0) napsal 20.01.2015 v 21:45

Ty vole to je PORNO!!!

sirr (55) napsal 20.01.2015 v 21:36

Na prvni pohled bych rek, ze je to postaveny pro Betmena .A na druhej, ze je to absolutne nevyuzitelny...

alexa7 (101) napsal 20.01.2015 v 21:25+1

Do buducna si ale viem predstaviť motorky s turbom s "normálnym" výkonom okolo 120 -150koní, ale s menšou kubatúrou a dobrou spotrebou.

Wanislav (27) napsal 20.01.2015 v 19:28

Před 20. lety někomu říct, že civilní motorka bude mít 200 kobyl. tak si zaťuká na čelo. Ale najednou dnešní litry je mají , všichni chceme od další generace o kousek víc. Nikdo z nás průměrných jezdců to nevyužije, tak proč né rovnou 300.
Fascinují nás překoňovaný auta, tak proč ne motorky?

týpek (119) napsal 20.01.2015 v 18:23+1

jean192 -nevím,kde jsi četl o té carbonovej oceli,ale o této Kawě to nebude.To samé s tím hořčíkem a magnesiem.Tak nějak mi připadá,že se snažíš-oproti "marketingově"napsaném článku,tento nadstandardní stroj a jeho vyjímečné technické řešení pouze zlehčit.Naopak si myslím,že článek je napsán s poměrně velkým technickým důrazem na detaily,které nemají s komerčním popisem moc společného.A je to tak dobře,čtenář je hlouběji seznámen,může si udělat obrázek o náročnosti vývoje takového motoru.Nejde jen o to,že má 300 koní,ale že dokázali motoru zajistit standardní životnost a neméně důležitý fakt a to je podvozek,který je schopen tento výkon akceptovat a udržet stroj na povrchu naší zemegule...

ducati711 (17) napsal 20.01.2015 v 17:33+1

Jako sběratelskej kousek super, ale jinak k ničemu...

smartin1 (55) napsal 20.01.2015 v 17:31

Ač velký fanda Kawasaki, musim říc že mě to připadá že nafouknutá bublina poněkud splaskává. Původně se mluvilo o 250ti koňové civilní verzi teď už jen o 200 koňové. Kčemu to za ty prachy když standartní ZX-10R má s náporem přez 200 ? A full verze bude pro pár vyvolenejch víceméně z jůesej který jich půlku stejně ve finále doprzněj jak maj ve zvyku. A druhou z jejich ignorstvim rosekaj někde v těch jejich oblíbenejch serpentinách a pak se tomu budou u pangejtu šklebit. Je to podle mě trošku výstřik do tmy Jinak motka prostě jen zajímavá.

pk14 (175) napsal 20.01.2015 v 16:01

H2(R) je samozrejme ok, Kawa predvadi moznosti soucasne techniky. Clanek je tak nejak shrnuti toho, ce se uz stejne vi... Chtelo by to samozrejme KONECNE TEST, srovnani minimalne se zx 10, na brzdu atd... Davam nemcum a anglanum termin do dubna, nase noviny to asi nejspis pouze prevezmou...
K cene: masovka to nebude a ani nema byt a kdo ma zbytecne love, tak asi popremysli, jestli je to 2x lepsi nez treba ta zminena ZX 10... Ale zase na druhou stranu...

jean192 (153) napsal 20.01.2015 v 15:56

kawa...pavel, tak takéto pindy nevychádzajú od konštruktérov, ale z marketingového oddelenia a tomu ide vždy o to, aby zapôsobili. Čo je na tom divné, šak je to ich práca - rovnako ako už nemáme horčíkové zliatiny, ale magnesiové, lebo je to cooool.

kawa...pavel (101) napsal 20.01.2015 v 15:11-2+1

jean192 - ano samozřejmě máš pravdu, všem z Kawasaki šlo při vývoji téhle motorky především o to aby vypadali důležitě...

jean192 (153) napsal 20.01.2015 v 14:09

Týpek, svářené výfukové ventily sú bežné pri turbomotoroch, to skôr chceli vyzerať dôležito - niečo ako použitie karbónovej oceli na ráme - tiež jeden popis, ktorý mal zapôsobiť na širokú verejnosť

týpek (119) napsal 20.01.2015 v 13:52+3

To je prostě úžasný stroj.Ta vymakanost jednotlivých komponentů motoru je naprosto uchvacující.Např.ty svářené ventily.Nebo ta turbína.Vždyť ta je vyzkoušená a ověřená z miliónů motorů poháněná výf.plyny a tady ji japončíci pohánějí řetízkem a nějakým planetovým soukolím a dosáhnou tlak 2.4.atm.a 130 000 ot. a to bez chladiče.Klasické rotační kompresory poháněné od kliky mají tak 20-30 t. ot. a velkou spotřebu výkonu,ale toto je bomba.No prostě, vývoj nezastavíš,ale tady se Kawasaki předvedla někde jinde,než ostatní,slintám a velká poklona japonským ingenýrům...uáááááááááááááááá

DOMINATOR (1260) napsal 20.01.2015 v 13:37

Je to nádherne super za mě jesně o ceně se nebavím zbytečna debata...

jean192 (153) napsal 20.01.2015 v 13:26

Markuba, to viem, to mi vravel aj kolega, čo mal fireblade 900, že to na trojke dokázalo ťahať na zadné len prudkým pridaním plynu. Preto som sa pýtal už na 6., lebo mi to príde menej sebevražedné :D. Moja ťažká yamaha s malým výkonom len plynulo potiahne a nič vážne sa nedeje. Hornet bol jak malá splašená koza, ale furt sa to dalo v pohode držať, aby to robilo to, čo ja chcem. Ale to je stále 100k. Aj ked je pravda, že v technickom úseku by som nedokázal využiť ani ten pidivýkon.

Bothrops (249) napsal 20.01.2015 v 13:22-1

Technicky zajimava odporna motorka,jak NR atd.

markuba (3) napsal 20.01.2015 v 12:56

jean192: nevím jak na 6ku, ale např. u BMW 1000RR máš ještě pořád jedničku... ( a nejen na tom )
U supersportu ve 150km/h pokud taháš, máš 2ku nebo 3ku a na tyto kvalty se to zvedne... Ale na 6ku určitě ne

jean192 (153) napsal 20.01.2015 v 12:43

Ja som neriadil nikdy nič nad nejakých 100-115k, ako to funguje pri mašinách nad 150-180k, ked sa to otvorí na max, napr. na 6. stupni pri takej 150 km/h rýchlosti? Len sa to mohutne zobere a zrýchli, alebo aj hrozí utrhnutie zadného kola, alebo wheelie?

IvanDvoutakťák (5077) napsal 20.01.2015 v 12:34

Vzhůru na Salt flats u Bonneville ...
A cena ? Necelýho půldruhýho melounu -
takže jedině pro ty solventní z nás, kteří "oželí"
3-4 kusy toho nejlepšího co je dnes k mání ...

Babacoote (-2) napsal 20.01.2015 v 11:41-1

Je jasné, že byla postavena hlavně k dosažení max. rychlosti, ne na okruh mimochodem ve 14 000 ot. na 6. dle tachometru 220 mil.

Zipák (8) napsal 20.01.2015 v 11:27

Jako prezentace značky dobrý.Proběžného uživatele zbytečnost.Jaké řidičské oprávnění k tomu bude potřeba zbroják .




TOPlist