gbox_leden



Na Pinckoj mezi Skoty 2013

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
koozlík (2) napsal 26.07.2015 v 12:24

nejlepší cestopis!!

Hondasl (107) napsal 02.06.2015 v 16:23-1

jako vždy - skvělé počtení, jen těch oprav mohlo být míň:

tanoz (5) napsal 02.06.2015 v 11:51

100 bodů...

udinar (40) napsal 02.06.2015 v 05:34

Uff tak to bylo počteníčko! Celkem adrenalin s motorkama nepřipravenýma na takovou štreku! Ale jinak máte můj obdiv. Také jsem něco podobného absolvoval na svém stroji Jawa 250/353 z roku 1959. Ale já jsem si Jawenku pořádně připravil a během 5250 Km jsem musel řešit jen prasklé plynové lanko (replika stojí za hovno) a defekt na předním kole (málem jsem šel k zemi, ale ustál jsem to)!

AJS2 (10) napsal 30.05.2015 v 20:36

Hoši, mate ode mne sto bodou , docela vám zavidim, vždycky jsem chtěl takovou cestu udělat, ale za Komančů to bohužel neslo a do soc. sektoru se mi nechtělo. Jenom ty Vase závady, proboha jak to doma spravujete nebo pripravujete, to není možné takhle to dělat. Najezdil jsem na jednadvacitce spoustu kilometru a věřte ze závad bylo minimum, a to jsem ho drel furt naplno. Kdyby jste chtěli poradit, nebo dokonce připravit motor, tak aby jezdil v pohodě, tak se ozvete, za symbolickou cenu na tom se určité dohodneme. Kontakt mám v profilu.

Dan69 (1) napsal 29.05.2015 v 22:50

Maxipes_Fík (11) napsal 29.05.2015 v 21:34

Otvory pro ložiska v karterech se nemůžou roztáhnout stářím ani zátěží (to snad ani kdyby se s tím jezdilo na nitrometan), ale jedině montáží nějakých čínských, ruských nebo polských ložisek nesplňujících normalizované rozměry nebo neodbornou montáží ložisek, já jsem vždycky kartery nahřál na elektrické plotýnce a ložiska dal do ledničky na led, stačilo lehké klepnutí a ložisko bylo nadoraz na místě. Nenazývej ty stroje mopedy, jsou to malé motocykly, mohly by se urazit.

Krťouz (4) napsal 28.05.2015 v 23:27

No, doma je vždycky co zlepšovat, to je pravda. Ale zas se jezdí i doma a ježděním se ten moped opotřebovává. Například mi cestou z Francie popraskaly všechny dráty a to doma opravit nejde, protože křehkost drátů není při malé zátěži pozorovatelná. Vytlučenými oky myslím oka v karteru, ve kterých jsou vsazeny ložiska pro hřídel a symerinky. Protože stářím a zátěží se oka roztáhly, nedrží v nich ložiska. tím pádem, když se ohřeje motor, vznikne vůle a nejde dobře seřídit odtrh, což je ten důvod, proč se s tim musí neustále laborovat. Navíc jsme jeli 4 a když tu a tam někomu něco upadne, tak jsou zastávky 4x častější. a stojí se skoro každých 40km i když doba mezi drobnou opravou jednoho mopedu je tedy 150km. Ty naše Pincky mají teď věk zhruba kolem 40 let, takže to je taky dvojnásobek. Pařez byl navíc svojí spolehlivostí vcelku vyhlášený. Možná to tak z textu jenom vypadá že stále montujeme, ale taky byly dny, kdy jsme to pálili bez poruchy celou dobu. nás ale to montování baví, tak proč si to neužít.

Maxipes_Fík (11) napsal 28.05.2015 v 19:08

Krťouz
asi na tom něco bude, jestli se dnes dostanou jen nějaké polské nebo čínské náhradní díly, tak je to bída, tenkrát se prodávaly jen originální díly sice ne české, ale československé, vyráběné v Považské Bystrici, asi byly kvalitnější, třeba píst za 18 Kč, kroužky řádově za jednotky korun, komplet válec 190 Kčs, ale zrovna ten sekundární řetěz nevydržel o moc víc než těch 5000 km i tenkrát i přes to, že jsem ho poctivě vařil v tuku A00 a pak to pěkně mlaskalo. Ale toho pařeza jsem vytáhl ze sklepa po tátovi a byl tenkrát starý buď 23 nebo 27 let, už to nevím přesně, i přes to mně nikdy nezklamal a vždy jsem dojel do cíle i zpět. Motor měl předělanej na nulapětku, výfuk byl z mopedu Stadion, pod sedlem byla druhá nádrž na 3,5 l a jezdil jak drak. Myslel jsem, že si tady všichni tykají, věk je jen číslo, normální chlap je duší kluk až do smrti, jen si kupuje dražší hračky. Nemyslel jsem, že Vaše stroje jsou šroty jako šroty, ale že se jim nejspíš nevěnuje potřebná péče doma a pak se to musí řešit na cestě a zbytečně to zdržuje a mít ruce pořád černé jak nějaký mechoš z ČSAD, tak že to pak nejde ani umýt, na takovém pěkném výletě do ciziny, to by mně asi dost sralo.
Ty ojniční oka máš na mysli, ty na pístní čep?, tak to už tenkrát prodávali ty bronzový pouzdra s vnějším průměrem mimo toleranci, takže v ojnici pořádně nedržela, bylo potřeba si vytočit na soustruhu (nebo nechat udělat) z kvalitního bronzu pouzdro, tak aby v ojnici drželo, nesmělo se to přehnat, aby oko ojnice nepuklo při nalisování pouzdra, vnitřek se potom vystružil stavitelným výstružníkem, aby tam šel pístní čep pěkně suvně a nějakou dobu to vydrželo.

ganmiki (1) napsal 28.05.2015 v 17:28+1

Mazec, já bych ale skončil v Bohnicích.

Maho (33) napsal 28.05.2015 v 00:22

3x

Kov (23) napsal 27.05.2015 v 18:15+1

Cestování na takových zgarbech je nějaká forma masochismu?

Krťouz (4) napsal 27.05.2015 v 17:06+2

Maxipes_Fík
to je proto, že ty motorky byly v roce 1980 nové a díly byly české. Problémem jsou u nás například vytlučená oka od klikovky. Řetěz vydrží přibližně 5 000km a je konec. Nové spojkové lamely jdou ohnout v ruce. Je to smůla, ale my s tím nic nenaděláme. Taky vezeme 50kg náklad, což se dost projeví. Když byste zkusil jezdit na něčem co po 30 letech vytáhnete ze sklepa, taky to nebude nic růžového. Závěrem dodám, že naše stroje nejsou žádné šroty. Stačí když porovnáte skůtr z roku 1970 a skůtr z roku 2015 a zjistíte

Maxipes_Fík (11) napsal 27.05.2015 v 16:19

Už jsem tady četl několik takových cestopisů o cestách na fichtlech a obdivuji odvahu všech účastníků jet tak daleko na takových šrotech. Zamlada (od roku 1980 do 1988) jsem najezdil na pařezu a potom na Mustangu dohromady 90000 km (tenkrát byla na silnicích pohoda, jezdilo řádově míň aut a lidi si asi víc vážili života, zdraví i svých popelnic). Tenkrát se bohužel nedalo jet na takový výlet za hranice, ale byl jsem párkrát z Olomouce v Praze, v jižních Čechách i jinde a jezdil jsem sám, nikdy jsem nemusel na cestě nic spravovat, jako že by fichtl přestal jet (nepočítám běžnou údržbu, třeba dopnutí kvalitního řetězu, výměna žárovky), dokonce si ani nepamatuji, že bych spravoval defekt. Jen jednou jsem zadřel klikovku (ojniční ložisko) vlastní blbostí, jel jsem od Loštic do Olomouce v závěsu za Avií, plyn jsem jen lechtal, tím pádem tam šlo málo směsi a klika se zakousla, tlačil jsem asi 5 km, nová klika tenkrát stála asi 210 Kč, ale na silnici jsem generálku nedělal. Stačilo trochu se o fichtla starat, když bylo potřeba, udělat mu generálku motoru, dotáhnout špice, vyměnit ložiska v kolech, namazat co je potřeba, když se začalo třepit lanko od plynu tak ho vyměnit a pak si v klidu užívat jízdu a ne se kolem něho válet v prachu silnice a furt něco spravovat nebo několikrát denně štelovat odtrh a předstih, to mě hlava nebere. Dnes už bych si netroufl jet rychlostí fichtla po silnici první třídy, tenkrát to bylo v pohodě, stejně je to bezpečnější i na normální motorce po silnicích druhé, třetí třídy nebo polňačce.

Hlemýžď_007 (14) napsal 27.05.2015 v 15:10

Mate muj obdiv, ze jste to dali. Absolvovat tolik oprav by se mi asi nechtelo a sam bych timhle stylem cestovat nechtel, ale to je kazdeho volba. Nicmene ale nechapu vubec jednu vec. Byli jste na spouste zajimavych mist. Na nektera se mozna uz nikdy nedostanete, utratili jste hromadu penez za trajekt, benzin, jidlo... A pak usetrite sedm liber abyste nevideli stonehandge, muzeum, nebo palirnu whisky. Prece i kvuli tomu se tam jede. Neni to trochu skoda? Pro me tim ta cesta ztraci castecne na vyznamu. Rekl bych, ze setreni na blbem miste. Zvlast kdyz pak platite x krat drazsi pokuty, taky zbytecne...

crxjet (258) napsal 27.05.2015 v 13:28

borci ale já bych se radši zabil, než se takhle dobrovolně mučit

biker.ch (8) napsal 26.05.2015 v 22:50

No myslím, že ty pokuty můžou vymáhat od vstupu do EU. Dokonce to mělo snad být s platností 2 nebo 3 roky zpětně před vstupem. To už nevím, ale vím, že když jsem byl v roce 2001 v Něměcku na práci, tak se chlapi bavili tím, že se předháněli na jednom radaru kdo to vytáhne na větší rychlost. Chodili jim do ČR fotky s výstrahama v němčině o zaplacení, ale nebylo to vymahatelný. Tím chci říct, že totožnost je pro ně daná značkou a fertig.

Vladimirator (106) napsal 26.05.2015 v 22:20

tramp57 (15) napsal 26.05.2015 v 20:47

Uff, docela štreka, to by můj sedací sval asi nedal.

milda_brno (1) napsal 26.05.2015 v 15:46

Jeste k tem pokutam. Dopis o tom, ze tvoje kamaradka je v Nemecku dluznik prisel proto, ze uz znali jeji totoznost a vedeli kam to poslat. Pokud te chyti automaticky radar nebo mas za budikama listek s pokutou, tak ho zatim muzes s klidnym svedomim vyhodit. Nas registr vozidel zatim neni pristupny policii v zahranici a ani se z nej informace neposkytuji. To plati i obracene. Pokud tady spatne zaparkuje nemec a ma jenom listek, tak je to v pohode. Jina situace ale nastava, pokud ho treba odtahnou nebo mu daji botu. Potom musi zavolat policii, ta ho ztotozni a uz je tady asociace mezi SPZ a majitelem(ridicem). Dostane pokutu a kdyz nezaplati tak je dluznik. Mam za to, ze dluzne castky napr. za pokuty ze zahranici jsou dobre vymahatelne a to oboustrane.

Bbuben (0) napsal 26.05.2015 v 09:46

paráda

penal1 (24) napsal 26.05.2015 v 09:26

ještě něco k pokutám v zahraničí...v německu našli policajti u mý kámošky nůž s ostřím delším než 8cm...nůž jí zabavili a dali pokutu kterou měla zaplatit do nějaký doby...tuším že 100E...nezaplatila...přišel jí domu dopis že je vedená jako dlužník a že když jí chytí na území německa tak půjde na 3 měsíce do vězení...také jsem slyšel případ kdy pán v chorvatsku překročil rychlost v obci...dostal pokutu se splatností asi 14 dnů...chtěl zaplatit až z domova ale celníci ho nepustili z chorvatska...prý dokud nezaplatí pokutu nesmí opustit stát...nebylo by špatný si před dovolenou zjistit jak to chodí v kterých státech...například v rakousku je pokuta za moped bez SPZ...stadion - babeta atd...já měl jednou problém s tím že nemám na pincku brzdové světlo...prý když je na patici koncového světla svorka na žárovku brzdového světla tak tam přeci musí být...zachránil mě orig manuál v náprsní kapse...sice se mi to stalo na STK v čechách ale klidně se to může znovu stát při silniční kontrole v zahraničí...prostě připraveným štěstí přeje...

mikni (103) napsal 26.05.2015 v 09:17

Líbí se mi vaše odvaha,šikovnost a trpělivost,holt mládí a srdce cestovatele se ve vás nezapře.Já coby nervozní důchodce bych to nedal a při druhé poruše by pincek letěl do škarpy a šel bych asi na vlak . Také jsem si na něm užil svoje a hned při první "dálkové" cestě Praha-Karlštejn jsem zadřel motor a i s výměnou kroužků jsem to v příkopu zmákl a dojel domu,jó,kde jsou ty časy, vám a kupte si něco pořádnýho,ať pořád nespravujete,přeci jenom to nejni na takový štreky stavěný i když se dá cestovat třeba na sekačce na trávu ahoj

Piiitr (1) napsal 25.05.2015 v 21:29

penal1: Ano, pro klid v duši jsme pokuty všichni z pohodlí domova zaplatili. Za chyby se omlouvám.

wsbk (8) napsal 25.05.2015 v 17:26

pavsa66 (5) napsal 25.05.2015 v 16:57

Velká odvaha, klobouk dolů gratulace a spoustu km v sedle

fidlimydli (321) napsal 25.05.2015 v 15:08+1

Na cestách se mi pokazila motorka mnohokrát, tak z vlastní zkušenosti vím, že vyřešit se dá téměř vše a beru to jako součást zážitku, ale tohle je už moc i na mne. Abych tohle mohl provozovat, musel bych se naučit kouřit, abych vyplnil ty hodiny čekání

Jinak každopádně obdiv, že jste se vydali na takovou cestu a potvrdili má slova, že cestovat se dá na čemkoliv.

66karel66 (8) napsal 25.05.2015 v 14:46

Chlapi smekám a do dalšího cestování hodně zdaru.
Karel Spurný z Kyjova

penal1 (24) napsal 25.05.2015 v 14:32

suprový počtení...ale těch oprav...hehehe...hlavně že si umíte poradit...a tu pokutu za parkování v londýně jste tedy zaplatili???:..

macekscott (2) napsal 25.05.2015 v 12:07

Tohle je velmi dobry report.

Do Skotska je to z Ceska dost daleko a na vasich strojich je to obdivuhodne,uroven vasich mechanickych znalosti je znamenita,vy snad dovedete opravit na ceste vsechno.Precetl jsem si to jednim dechem,objeli jste jednu z nekolika nejlepsich tour pro motorkare ve Skotsku.
Preji Vam silnejsi stroje a mnoho stejne dobrych zkusenosti a mene zavad.

Vaclav Macek,Edinburgh

Předchozí
1 2
Následující


TOPlist