Motodovolená s bratránkem 2023

Grossglocknerem do Lignana, Tarcentem na Mangart, Vršičem přes Kr. Goru na Bledske a Bohinske jezero. Závěrem Pyramidenkogel a kolony v Mikulově.

12. září 2023 v 6:00 hod. sraz s bratránkem na čerp. stanici v České u Brna. Vše ok, motorky připravené, natankované a nálada vyborná, takže výlet může začít. Cesta směr Mikulov bez problémů, na výpadovce za Brnem jsme zamávali hezké, uniformované slečně v policejní dodávce jedoucí stejným směrem( pravděpodobně nějaká eskorta), následuje přesun po dálnici na St. Pölten a dál na Linz a Salzburg. Počasí nám přeje, teplota pomalu stoupá, rychlost se také pomalu zvětšuje a tak netrvá dlouho a svačíme řádně usmažené řízky na parkovišti u Zeel am See :-) .  Jediná dopravní komplikace je lehce ucpaná komunikace ze Salzburgu na Zeel am See, oprava povrchu a mačkanice u tunelů...naštěstí motorky jsou jednostopá vozidla a jak všichni motoristé vědí, v kolonách se na mašině nečeká...

Samotný přesun po dálnici není nic, co by se motorkářům úplně zamlouvalo, je to strnulá, monotónní záležitost, okořeněná zastávkama na kafčo, tankování a ...zbavování se přebytečných tekutin..., ovšem v momentě, kdy se dálnice změní na komunikaci nižší třídy, začnou zatáčky, prostředí přestane být fádní, občas tunel, most, řeka, vše okořeněné kvalitní nečeskou asfaltkou, začne to nejednoho bavit i přestože jsou záda bolavá a zpocená pod ledviňákem. To je i náš připad, kdy se blížíme  k obci Bruck an der Grossglocknerstrase..Nálada se zlepšuje(přestože je dobrá) a po zaplacení mýtného pod Grossem najíždíme na serpentiny, o kterých jsem slyšel a četl...a nyní, s odstupem času mohu říct, že Grossglockner fakt stojí za TO a v budoucnu se sem určitě jestě vrátíme..Výhlídka K. F. J. Höhe a cesta k ní, to je zážitek. Kafčo a posezení na zahrádce s výhledem na 3798 m.n.m.  patří ke krásným chvilkám, kdy si nejeden řeknu...jéé, to by se líbilo mojí... :-).. No, nám se to líbilo dost a taky samotná cesta, strmé stoupání, posledních pár set metrů dlažba... prostě super. První ubytování máme zamluvené v českém penzionu v Heligenblutu, název Wallackhaus Regio Jet Hotels bystrým napoví, že majitel je "brňan" podnikající v dopravě..Český personál, české pivo, české kam se podíváš...a to vše pár km pod "Grossem.." směr Winklern a Kötschach. Večeře, pivko, pár fotek, telefonátů. První etapa je za námi, nájezd 580 km.