Rumunsko 2015 - téměř výhradně za sucha a on-road

StylJeto jen po silnicích
Ostatní účastníci cesty

Registrovaní účastníci cesty

Navštívená místa (19 bodů)

Stáhnout GPX

Navštívené země

• Slovensko

• Rumunsko

Jídlo – po předchozích výletech na Balkán to bylo mírné zklamání. Typickým jídlem je polenta – kukuřičná kaše. Vyzkoušel jsem, příště si nedám. Jinak nic, co by mě na místní kuchyni nějak zaujalo. Silnice – hlavní tahy ve výborném stavu. Hlavně v severozápadní části u hranic s Maďarskem si člověk připadal „jako v Evropě“ – kvalita silnic, dopravní značení..Čím více na jihovýchod, tím to bylo horší. Silnice na venkově a v horách už byly horší, nicméně všude se velmi investuje a stav se viditelně zlepšuje. Řidiči – už chápu, proč se říká „řídí jako Rumun“. Červená před dopravní uzavírkou neznamená vůbec nic, takže všude jsou navíc hlídači, kteří mnohdy uskakují před těmi, co nechtějí čekat. Řidiči náklaďáků se s tím vážně nemažou, takže je lepší s tím počítat dopředu. Policie – zcela bez problémů. Sice byla často vidět, nicméně systém včasného varování od protijedoucích funguje dokonale as hodně velkým předstihem. Lidé – nikde jsme neměli problém, i když na Balkáně jsou místní srdečnější a otevřenější.