Gruzie a Arménie 2021 + video

Plán byl vyrazit na jih od Tbilisi a přes klášter/skalní město Vardzia jet po jižní hranici s Arménií do Batumi. Cesta hezky ubíhala, ale celé mi to kazilo cvakání, které se ozývalo od řetězu a přední rozety. Tohle otravné cvakání se se mnou táhlo už od Turecka 2019, ale já jsem ho neměl chuť ani čas řešit. Motorka jela, tak jsem to odkládal a po roční pauze jsem se již nechtěl dál zdržovat. Říkal jsem si, že řetěz asi není úplně namazaný nebo správně napnutý a že si to sedne. No prostě úplná ignorace a řešení bylo přidat hlasitost ve sluchátkách. :-) Samozřejmě toto řešení bylo naprosto špatně. Dojel jsem až do klášteru Vardzia a celý ho prošel. Je to krásné místo a člověka opravdu přenese o stovky let zpátky. Po prohlídce jsem se vrátil k motorce a vyhodnotil, že už to takhle nejde a nemůžu vyrazit do jižních hor Gruzie bez toho, aby se s řetězem něco udělalo.

Jediné řešení bylo kontaktovat opět kluky z motorent.ge a poprosit o pomoc. Znamenalo to vrátit se ale skoro 200km do Tbilisi a úplně překopat plány. Značně pomaleji jsem se doplížil do motorentu a doufal, že mě zachrání. Výsledek nakonec byl, že je kompletně posunutá zadní osa, řetěz šel hodně bokem a vymlel přední rozetu a hlavně pojistný kroužek, který přední rozetu drží na ose. Kompletní řetězovou sadu naštěstí kluci měli, ale nový pojistný kroužek v Gruzii prostě není. Díky bohu se kluci nabídli, že kroužek vezmou z jejich motorky abych mohl pokračovat. Tímto jim hrozně moc děkuju a bez nich by to byl mnohem větší problém. Díly prý chodí do cca měsíce….