Jawa kolem světa, díl 9.- America Centro

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

tramp57 (15) napsal 28.11.2013 v 15:47

Držím všechny palce , to chce opravdového chlapa, skvělé

JwKS_Pavel (53) napsal 22.11.2013 v 03:25

To Edwards a vlastně i ostatním, které to bude zajímat - stručná data z deníku o údržbě:
najeto na cestě 29050 km, celk motor asi 33 000 km, v motoru 2x vyměněn převod. olej, 2x domazáno středové ložisko. První sada svíček. 1x těsnění kolene výfuku, 1x těsnění OR koleno-tlumič, 1x čištění výfuků, 1x čištění karburátoru (voda z brodů v MNG). 3x vzduchový filtr. To je na motoru vše. Lanka původní, brzdy původní, vyměněno zadní kolo a osa po deformaci z MNG (stáří kola z ruské zahrady 27 let včetně ložisek). Přední pneu původní, zadní 1x měněná, bude se měnit v Ekvádoru podruhé. Sekundární řetěz a pastorek měněn 1x, rozeta původní. Primár původní, spojka rovněž. V zadním světle 1x výměna žárovky, baterka není zrovna fit - důsledek vybití při plavbě z Koreje (měsíc zapnuté zapalování). 2x výměna zad tlumičů, v předních 2x výměna oleje. Jeden zlomený hlavní stojánek a 2x vařený boční. A to je vše, přátelé. Chápu, že to může pro některé být dost hořké sousto, ale co - je třeba se učit polykat, protože cíl se blíží... Zdravím z kolumbijské Yarumaly, Pavel.

Hondasl (107) napsal 21.11.2013 v 20:40

stroj není dokonalý :´- tímto nechci nikoho rozhodit, jen shodou okolností jsem to ráno našel na netu. Asi soudruzi udělali chybu

Hondasl (107) napsal 21.11.2013 v 09:40

dobré počtení, člověk se tu v tom našem počasí třošku zasní.Ale nezávidím, naopak ti to přeju.A konečně nějaká fotka s holkama to už tu chybělo.

Edwards (-2) napsal 20.11.2013 v 20:43

Ctěl bych se zeptat jestli se dělali nějaké výměny na motoru? Myslím písty, válce čí jiné komponenty.
Několik třistapade jsem měl a i úplně novou a vím co a kolik ten motor vydrží. Ale nemohu se ubránit pochybám, že by si najel tolik kilometrů v takovývh podmínkách s jedním originálním motorem . . A to vůbec nehledě na jiné díly jako lanka, brzdy, řetěz, elektrika atd. Nezlob se na mě, ale opravdu něco o třistapade vím, a jak popisuješ, že projíždíš takové státy, prach, vedro a hory. Malinko se mi to zdá jako lehká pohádka pro dospělý. Děkuju za odpověď.

JwKS_Pavel (53) napsal 20.11.2013 v 05:52

Jojo, plány změnil objev Stahlratte, o které jsem před startem neměl tušení. Takže teď právě Kolumbie. Zatím pohoda, poznám o zemi navíc. Dneska se mi ulomil přetíženej boční stojánek, takže už nemám žádnej. Ráno budu hledat někoho se svářečkou, což tu asi nebude problém... P

Šotek (96) napsal 19.11.2013 v 19:42

Ahoj, koukám na původní trasu a tam byl plán plavit se z Panamy do Ekvadoru a teď jsi v Cartageně
to sis o pár kiláků prodloužil trasu a zároveň zařadil do plánu Columbii Tak ať ti cesta bez problémů ubíhá, tady začíná hnusná zima

JwKS_Pavel (53) napsal 19.11.2013 v 06:10

Ahoj kamarádi, zdravím vás z kolumbijské Cartageny. Skoro 5 dní na palubě škuneru Stahlratte mě definitivně vyléčilo z romantiky plachetnic: problil jsem 36 hodin cesty a prosil Poseidona, abych už konečně umřel. Never more... Pavel

MARTlN (54) napsal 17.11.2013 v 16:27

TriumphTiger885 (0) napsal 17.11.2013 v 13:16

ahoj Pavle a diky za novou porci zážitků, opět moc fajn
a inspirovalo mne to, že zkusím i dnes alespoň malou moto vyjížďku,
zapnu si hefty a snad to chvíli dám, drží se to nad nulou
Na demonstraci 17.11. to dnes nevypadá, na lyže je zatím moc málo (žádný) sněhu,
tak by to ještě mohlo jít natočit, než půjde baterka definitivně na stůl.

Dovoluji si citovat to nej z poslední porce a moc zdraví Míra V.

... na hranicích si jeden z celníků vzpomněl na Čezetu.
Chvíli jsem měl radost, než jsem pochopil, že to byla bouchačka ...

... teprve když slezem, dojde na detaily o Jawě
a Joe nechce uvěřit, že ten kolos je jen třistapadesátka ...
prý si myslel, že je to BMW

... pravda – jel přede mnou a ne za mnou ...

... odpoledne ale přichází zase déšť. Ale jakej! ... přijedu k hotelu, kde si za cimru řeknou 77 usd,
takže se jim vysměju jako Pepa Dvořák
a odkráčím s čvachtáním zpátky k motorce. Déšť přidává ...

Diaboluss (42) napsal 17.11.2013 v 13:07

Perfektní počtení... Držím palce. Ať to vše přežiješ!!!

Šotek (96) napsal 17.11.2013 v 11:53

Po mexiku mě střední amerika (až na ty čokoládový kočky) nijak zvlášť nezaujala, projíždět skrz prales bych nechtěl. O to větší máš můj obdiv Přeji jako vždy hodně sil vám oběma na zdolání jižní ameriky a pevné nervy na hranicích, to bych vážně nedal

Viking1 (13) napsal 17.11.2013 v 11:53

Móóóóóc pjekný holky :D

čezetář. (0) napsal 16.11.2013 v 13:00

paráda jen ať třipade šlape, a ty se drž až do konce

Boro78 (51) napsal 16.11.2013 v 10:18

Ta žiguli je boží :) To ji tam zrejme vyplavil Pacifik :)