Z Dobrovice do Harrachova 193 km, cca 4 hodiny s přestávkami na pití.

Vložil: Simitom
Souřadnice: 50°29'11.7"N, 15°12'44.79"E
GPX do navigace
Vloženo: 04.04.2016 10:26
Typ: Hezký úsek

Jedná se o trasu, která je učená pro pohodové cestovatele ale s dvěma velmi zajímavý úseky plnými zatáček. Protože místa znám tak jsem nehledal žádnou kulturu, ale pro jistotou je zapíšu. Začátek je u Mladé Boleslavi, směr Jičín. Zhruba v polovině cesty do Jičína je odbočka do Sobotky kde je zámek Humprech. Dále se jsem pokračoval přes Mladějov až do Újezdu pod Troskami kde jak název napovídá je hrad Trosky. Bohužel úsek ze Sobotky do Újezdu nemá zrovna dobrý asfalt, ale klidným tempem se dá projet bez větších problémů. Dále pokračuji směr Turnov, kdy nalevo je výhled na Trosky a pak zámek Hrubá Skála (oboje doporučuju navštívit). V Turnově pak směr na Železný Brod, přes Malou skálu kde je sklaní město Drábovna. V Železném brodě začíná krásná série zatáček kde potkáte hodně kolenobrusičů kteří jezdí nahoru a dolů. Bohužel je tu v pracovní dny i poměrně dost kamionů které jedou do Polska, proto toporučuji jet ve svátek nebo v neděli. Přes Tanvald pokračuji přes Kořenov (výborná hospoda na křižovatce) až na Mejto pod Harrachovem kde odpočuji do prava na Rokytnici. Tady následuje další parádní úsek který před lety opravili a je plný krásných zatáček které směřují přímo do zdi, do skály nebo do vody, někdy ve víc než pravém úhlu. :) Cesta od Trosek až po Rokytnici je kvalitní a díky mírné zimě i bez Štěrku. Z Rokytnice nad Jizerou pokračuji do Hrabačova, kde odbočuju na Jilemnici a dál na Novou Paku a pak Jičín. Tato část cesty už je téměř bez zatáček a není tak záživná jako první polovina. Proto možná doporučím v Poniklé otočit a stejnou cestou zpátky domů. Nicméně já pokračoval do Sobotky kde jsem odbočil na Dolní Bousov a pokračoval Domousnice a pak Dál na Březno kde je velice kvalitní povrch a pěkné zatáčky. Z Března pak na Novou Telib a přes Žerčice (hrozný asfalt plný děr a štěrku, ani rychlostí 40 km se to nedá pohodlně přejet) a pak přes Semčice domu do Dobrovice,

Bod na mapě

Okolí bodu

Prohledat okolí

Zápisy v deníku

• K tomuto bodu zatím nikdo nevložil zápis do deníku
+Vložit zápis z návštěvy do deníku