globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Úprava palubovky Jawa 350/634
25.12.2010 v 18:27
Zdravim,
chtěl bych si předělat palubku na 634-ce do původního stavu. Teď tam mám ten štít a ten kryt budíků. Ten štít je jednoduchej sundat,je přitaženej matkama co jsou u blinkrů,ale ten kryt budíků s kontrolkama. Nevim jestli je to originál nebo ne. Někde jsem to viděl,ale spíš to nemají. Údajně je to na 638-640. Hlavní problém je v tom, že ty šrouby, zřejmě šroubovaný do plastu, co drží ten kryt, tak se to celý mele, protože 3 šrouby tam jsou protočený. Což to je jedno když to půde dolu, ale vcelku je to tak nějak zbastlený, že se mi to dvakrát nelíbí. Jde mi také o to kam bych dal ty kontrolky z tý původní palubky..Jestli je nějaká jiná a nebo jak to tam bylo dělaný. Ještě kdyby někdo věděl, tak ta spínačka se musí taky sundat, že ? Jinak bych to musel nějak vytrhnout a to se mi nechce. Koukněte na foto.
Předem děkuji za rady. A nepište sem, ať se podívam někde jinde nebo že mam nejdřív použít funkci ,,hledej,,. Hledal jsem hledal jsem, ale nenašel.



Naposledy editováno 25.12.2010 18:29:53
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Úprava palubovky Jawa 350/634

25.12.2010 v 18:35 | Nahoru | #1
Na 634 se dělalo postupně několik různých provedení přístrojovky. To nejnovější obsahuje všechny kontrolky jako tam máš teď, liší se jen plast, kterej to všechno drží pohromadě. Víc ti neporadím, protože jsem tohle nikdy rozdělaný neviděl. A když koukneš do databáze motorek, tak vsadím boty, že nějakou 634 s originálním předkem najdeš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava palubovky Jawa 350/634

25.12.2010 v 18:39 | Nahoru | #2
_Hans_> Já našel plno v originálu, ale potřeboval bych pohled zezhora na tu ,,palubku,,. Ale díky.

(reakce na) Úprava palubovky Jawa 350/634

25.12.2010 v 18:48 | Nahoru | #3
Andrew_88> Špatně jsi hledal www.motorkari.cz/moto-uzivatel/

Úprava palubovky Jawa 350/634

25.12.2010 v 19:15 | Nahoru | #4
Zdar,

přesně jak uvedl Hans to vypadá...

...ovšem tam to musíš vyměnit úplně všechno...tj odšroubovat v místě klem řidítek, a nahradit to komplet něčim jinym...potřeba jsou dva plechy, jejich spojení je realizováno sloupky se silentbloky, budíky použiješ původní, akorát je pomocí o-kroužků a těch plastovejch tubusů přiděláš...jinak tubusy pod kterýma byl ten chrom kroužek (z boku jen linka) už se nedělaj...dělaj se stejný, akorát delší a bez osazení s drážkou.

Pokud budeš vracet spínačku do osy řízení, tak potřebuješ ten plechovej kelímek a plastový dno pod něj...a asi budeš muset dát jiný svazek kabelů přístrojovky, neboť ten s té plastové škatule je dost krátký.

Tady jsem pro informaci vkládal foto budíků na trampa...alespoň je tam vidět, jak je to provedené...

Přikládám list z katalogu:

[img]

Úprava palubovky Jawa 350/634

25.12.2010 v 19:17 | Nahoru | #5
Pro doplnění: já realizoval přestavbu ze škatule kterou uvádíš, do provedení tramp / 593

E: ještě jednu důležitou věc jsem zapomněl: pokud tam máš komplet sestavu z 640, pak máš na tom nosném plechu přivařeny "prodlužující" pouzdra, kterými prochází ty šrouby řidítek, a ty klemičky pod tim by měla být bez tohoto pouzdra, zatímco provedení 634/638 které požaduješ, má ten nosný plech hladký (bez pouzder) a tyto pouzdra jsou odporově navařeny na ty klemičky.

Prosím důležité je dodržet správnou skladbu, neboť pokud tam nebude pouzdro žádné, nemá ten plech na co dosednout a při dotahování ho zdeformuješ a pak ti začne překážet klíč, a pokud tam budeš mít pouzdra obojí, pak bys musel dát delší šrouby, ovšem tím zmenšíš už tak malou tuhost tohoto předepjatého spoje...mluvím z praxe, neboť já řidítka "dotahoval" cca 2x za sezónu (origo provedení), při použití původních šroubů pevnostní třídy 5.8, a když jsem je při náhodné demontáži vyndal, zjistil jsem, že mají po délce rozdílnou rozteč závitu ...vyfotil bych je, ale ono by to nebylo asi vidět.

E2: Nástin cen a obrázky toho co potřebuješ. ...uvedená klemička je s pouzdrama.

Naposledy editováno 25.12.2010 19:50:18

1 reakcí na tento příspěvek Úprava palubovky Jawa 350/634

25.12.2010 v 19:52 | Nahoru | #6
Tak sem myslel,ze by to mohlo bejt jednodussi. Me by stacilo kdyby na sebe dolehaly ty dva kryty co skovavaj budiky a kontrolky. Nalevo mi to doleha,ale prava strana nedoleha a i ten sroub co by to mel drzet je uplne mimo. Nevim cim to je.

(reakce na) Úprava palubovky Jawa 350/634

25.12.2010 v 20:01 | Nahoru | #7
Andrew_88>

Nerozumím přesně co myslíš...ale zkušenosti: ty silentbloky na kterejch i tato škatule sedí se hodně rychle vytahaj, neboť za to hodně tahají ty náhony...pak to začne strašně mlátit a stejně to musíš udělat...jak sis asi všim, tak ty sloupky bývaj hlavně u závitů dost schnilý a většinou se to při demnotáži ukroutí...proto si je dělám z nerezu a používám k tomu nerezové samojistící matice

Jinak ta původní škatule (640) co tam máš je z nějakýho hodně šitovýho plastu, a když necháš motku párkrát na slunci, tak se pak začne povrchově drolit a pokroutí se...pak je radno ho vyměnit (nejni tio zas tak drahý), a při tom udělat i ty silentbloky

1 reakcí na tento příspěvek Úprava palubovky Jawa 350/634

25.12.2010 v 20:43 | Nahoru | #8
Kde bych sehnal celej ten kryt ? nevis ? Mam na mysli jak predni tak zadni.
Diky za rady.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava palubovky Jawa 350/634

25.12.2010 v 21:08 | Nahoru | #9
Andrew_88> Čau. Já jsem to na své 634 r.v. 1980 měl takhle.

[img]

(reakce na) Úprava palubovky Jawa 350/634

25.12.2010 v 21:55 | Nahoru | #10
JP78> To je presne ono ! Ale kdyz sem si tak cetl ten postup premeny na zpatek,tak to asi necham postaru,ale dekuji vsem za rady.

Úprava palubovky Jawa 350/634

25.12.2010 v 21:57 | Nahoru | #11
Ještě jedna fotka

Úprava palubovky Jawa 350/634

25.12.2010 v 21:59 | Nahoru | #12
Super diky. Mozna by se mi to vic libilo nez jak to mam ted,ale jelikoz si nejsem naprosto jistej postupem premeny,tak se do toho radsi nechci hrabat kdyz to funguje takhle dobre :) Jinak diky vsem, jsem rad za kazdej nazor a radu. Diky.

1 reakcí na tento příspěvek Úprava palubovky Jawa 350/634

25.12.2010 v 21:59 | Nahoru | #13
Andrew> není to zas tak složité, v inzercích se dá sehnat celé těleso s budíky, není to tak drahé a budíky si buď necháš do zásoby, nebo je prodáš. Já to takhle kupoval taky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava palubovky Jawa 350/634

25.12.2010 v 22:03 | Nahoru | #14
JyrkaFM> Prave ze v inzeratech nic moc neni. Kazdej predelaval 634 na 640 atd.,tak snad nekde ty dily musi lezet ve stodolach. Ale v inzerci opravdu nic a kdyz uz nekde neco, tak je to spis na ty novejsi modely. Tyhle prvni modely chtel kadzej modernizovat a delal to kazdej deda ve stodole.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava palubovky Jawa 350/634

25.12.2010 v 22:09 | Nahoru | #15
Andrew_88> podle mě basic má pořád stejný vzhled budíků i s tím panelem, tak buď koupit nové, nebo burzy či inzerce. Já už si nevzpomínám, za kolik jsem kupoval, ale pamatuji si, že před těmi 4-5 lety výběr byl Dokud tam máš tu polokapotáž, tak bych tam tuhle "budku" nechal, ale přiznávám, že pouze s kulatým světlem vpředu to vypadá blbě.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava palubovky Jawa 350/634

25.12.2010 v 22:12 | Nahoru | #16
JyrkaFM> Tak to je divny,ze se ti to nelibi. Protoze naopak kazdej nadava jak to mam zbastleny atd. Ale tak vcelku ten zadek se mi libi. Kdyztak koukni do profilu na jawu. S tim zadkem to neni tak slozity predelat,ne ? Hlavne me stve,ze nemuzu zamknout podsedlovku,protoze tam mam ten plast po boku. Ten celej plast je tam jenom asi na 4 sroubech prichycenej,takze ten kdybych sundal,odpojil zadni svetlo,mozna asi bych musel i blinkry a nandal ten starej stribrnej a novy svetlo,tak by to melo byt OK,ne ? Potreboval bych se k nekomu podivat jak je to na originale vsechno delany a okoukat to ze vsech stran

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava palubovky Jawa 350/634

25.12.2010 v 22:18 | Nahoru | #17
Andrew_88> musel by si zpátky narovnat podsedlové trubky, na držák na konci trubek se přišroubuje ještě takové pokračování rámu, které tuším právě že drží ten zadní blatník se světlem. Ale nevím, znám to jen z fotek, čtyřku jsem nikdy neměl .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava palubovky Jawa 350/634

25.12.2010 v 22:26 | Nahoru | #18
JyrkaFM>

Zdar pánové ,

tak tak...má pravdu ten chlapec .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava palubovky Jawa 350/634

25.12.2010 v 22:30 | Nahoru | #19
Sofía> ahojec

(reakce na) Úprava palubovky Jawa 350/634

25.12.2010 v 22:32 | Nahoru | #20
Andrew_88>

Předělat to zpět na původní je jen otázka toho, mít ty díly a rozebrat-složit...nic víc...kdybych prohrabal sysláty, tak ty plechy bych asi našel, akorát by sis je musel nechat nalakovat...tubusky koupíš tak po 30 kačkách, plast s kontrolkama tak do 50ti...svorčičky a silentbloky stejjinak musíš koupit nový...cca 80 kaček a pokud budou problémy s klemičkama, tak ty vložtičky vysoustruží i nešikovnej soustružník...dyť je to jen kus trubky

Akorát upozorňuju na jednu věc...pokud je sluníčko, a jde z blbý strany, tak ty kontrolky nejsou vidět...já to řešil úpravou a montáží těch šroubovacích ala čz 477 nebo Avia

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava palubovky Jawa 350/634

25.12.2010 v 22:33 | Nahoru | #21
JyrkaFM>

Zdar, zrovna Tebe bych na vlákně k Jawkám nečekal ???

Tak co Vánoce??? Naděloval Ježíšek a přines i něco jawce ???

1 reakcí na tento příspěvek Úprava palubovky Jawa 350/634

25.12.2010 v 22:36 | Nahoru | #22
Se soustružením neni problém, tchán je šikovnej soustružník a umí udělat opravdu všechno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava palubovky Jawa 350/634

25.12.2010 v 22:40 | Nahoru | #23
Andrew_88>

A koukni na ten odkaz z příspěvku 5...máš tam přehled toho, co je potřeba...akorát mi to příjde trochu drahý

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava palubovky Jawa 350/634

25.12.2010 v 22:46 | Nahoru | #24
Sofía> Diky,ale nechci do toho vrazit tisice.Koupil jsem si takhle levny moto na rozjezdeni a nechci do toho investovat dalsi penize,ktere nejsou nutne. Pokud bych to sehnal nekde ,,za hubicku,,ci tak,tak to je pak jina. To bych to rad predelal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava palubovky Jawa 350/634

25.12.2010 v 22:48 | Nahoru | #25
Sofía> Dárky byly, ale na jawičku nic, vždyť už ona sama byla takový předčasný dvánoční dárek Nějaké investice plánuji, ale spíš jen co se týká servisu a údržby (výměna kapalin v tlumičích apod.). Toho oilmastra jsem nakonec odpískal a řešit jej nebudu

(reakce na) Úprava palubovky Jawa 350/634

25.12.2010 v 22:55 | Nahoru | #26
JyrkaFM>

Jééé takovej dárek bych taky chtěl

Dobře si udělal...ta bandaska akorát zabírá místo pod sedlem ...tam co já vozim pixlu s žárovkama a elektrokrámama

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava palubovky Jawa 350/634

25.12.2010 v 23:06 | Nahoru | #27
Andrew_88>

Tak já měl to štěstí, že jsem přastavoval obastlenou 634ku do originálu...

...problémy:
zadní část rámu (trubky) ohnuty cca o 15 deg vzhůru
uříznuté držáky zadního blatníku
sedlo (plech) zlomen uprostřed
chybějící komponenty

Foto:

[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava palubovky Jawa 350/634

25.12.2010 v 23:08 | Nahoru | #28
Sofía> Mas take foto vysledku ?

Úprava palubovky Jawa 350/634

25.12.2010 v 23:19 | Nahoru | #29
A teď co bylo třeba udělat a poznámky k provedení:

Srovnat trubky zpět do roviny: vysoustružil jsem z 20ky kulatiny rovnací kalibr (v délce cca 300 mm osoustruženo na průměr 19,4...což se i s korozí s přehledem vejde, celková délka cca 1500mm)...na konec jsem přivařil vratidlo, aby bylo čim točit, a za co tahat kdyby to tam zamrzlo...kolega mi to v patřičných místech ohřál autogenem a já postupně rovnal a zasouval kalibr do trubky dokud to nebylo úplně rovný - protaženo někam do poloviny kastlíku (namazal jsem ho olejem aby to šlo lépe, akorát to pak tůze smrdělo )

...dále bylo nutno sehnat bouranej rám, z kterého jsem zrecykloval držáky zadního blatníku...ale stejnou službu odvede i kus ohnutho plocháče...to já jen že to mam na veterána...přivařit na patřičné místo, a tím bylo na rámu hotovo.

Sedlo do dneška řeším, neboť ten plech není jen zlomenej, ale taky náležitě schnilej, ale pokud by nebyl, pak není problém ho narovnat a roztržené okraje dovařit.

Zadní část je vybavena takovým tim ouškem (viz. foto)...to ouško tam v podstatě nemusí být, jediné co je na něm důležité, jsou pod sedlem držáky (díry) pro blikny...pokud se vyřeší toto, tak zadní světlo a v to pevně věřím, udrží ten plech.

Další věci jsou otázkou individuálního "obastlení" a přístupu k vybavení...zejména zda dvě velká chromovaná ucha nebo jedno malé...

[img]

(reakce na) Úprava palubovky Jawa 350/634

25.12.2010 v 23:23 | Nahoru | #30
Andrew_88>

Rámu se srovnanejma trubkama určitě...celé moto zatim ne, neboť právě finishuju a připravuju do lakovny

A pro doplnění...to zadní ouško je nesehnatelná věc...už dva roky pravidelně šmejdím po burzách a zatím jsem žádné neobjevil...až nedávno se na mě usmálo vetránské štěstíčko a sehnal jsem ho čistě náhodou a za dobrý slovo
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 YettiBob 18 7.8.2023 v 10:23 kokoška.
Kryt řetězu Jawa 350/634, ČZ 350/472 honzaza 3 2.8.2023 v 12:08 Zdenalbenal


TOPlist