možná i díky pár lidem z fóra kteří se správným způsobem ozvali.
Cituji ze stránek MD:
Důvodová zpráva: ..."Dne 9. 11. 2010 uspořádalo Ministerstvo dopravy prezentaci navrhovaných změn a konzultace s odbornou veřejností. Konzultací se zúčastnili zástupci Svazu dovozců automobilů, Autoklubu ČR, Asociace autoškol ČR, Sdružení ČESMAD BOHEMIA, ÚAMK, Svazu dopravy ČR a Odborového svazu dopravy. Výsledkem konzultací bylo zejm. doporučení na nezvyšování hranic minimálního věku u menších motocyklů a na úpravu technického parametru zdvihového objemu válců u výcvikových motocyklů tak, aby nedocházelo k navyšování nákladů autoškol v souvislosti s pořizováním nových vozidel. Obě tato doporučení Ministerstvo dopravy zohlednilo při úpravách návrhu v rámci meziresortního připomínkového řízení."...
Pozměněný návrh zákona:
..."§ 83
Věk
(1) Řidičské oprávnění lze udělit jen osobě, která dosáhla věku
a) 15 let, jedná-li se o skupinu AM,
b) 16 let, jedná-li se o skupinu A1,
c) 17 let, jedná-li se o skupinu B1 a T,
d) 18 let, jedná-li se o skupinu A2, B, B+E, C1 a C1+E,
e) 21 let, jedná-li se o skupinu C, C+E, D1, D1+E,
f) 24 let, jedná –li se o skupinu A, D a D+E.
(2) Řidičské oprávnění pro skupinu A lze udělit osobě,
a) která dosáhla věku 21 let, pokud je řidičské oprávnění omezeno jen na tříkolová motorová vozidla, nebo
b) která dosáhla věku 20 let, pokud je tato osoba nejméně 2 roky držitelem řidičského oprávnění pro skupinu A2. "...
Stručně řečeno, AM a A1 zůstává jak bylo, od 18ti A2 do 35kw a 0.2kw/kg, škrcení max. ze 70kw, neomezená ve dvaceti (po dvou letech praxe na A2), nebo ve 24ti bez praxe.
Odkaz na aktuální znění návrhu zde
MedvědbezGuzzin píše: nepošle, motky nemaj asr, esp, abs a všechnomožný vybavení který ti při krizovce pomůže (většinou pokud nejedeš pod plným do zdi...)
Toto co jsi tady vyplodil asi ve slabé chvilce nemyslíš vážně že?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
Edit: ale píše se tam toto "Stručně řečeno, AM a A1 zůstává jak bylo, od 18ti A2 do 35kw a 0.2kw/kg, škrcení max. ze 70kw, neomezená ve dvaceti (po dvou letech praxe na A2), nebo ve 24ti bez praxe" ,teď jde oto jestli se počítá A18 jako praxe nebo ne
Naposledy editováno 11.12.2010 16:42:37
DuK-MZ píše: Layer> Aha, díky hned jsem klidnější
Edit: ale píše se tam toto "Stručně řečeno, AM a A1 zůstává jak bylo, od 18ti A2 do 35kw a 0.2kw/kg, škrcení max. ze 70kw, neomezená ve dvaceti (po dvou letech praxe na A2), nebo ve 24ti bez praxe" ,teď jde oto jestli se počítá A18 jako praxe nebo ne
Počítá
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
Layer píše: DuK-MZ> JInak já sem hlavně rád, že když si udělám A18 tak můžu řídit moto který má přes 70kw i po tom co vyjde ten novej zákon.
Řídit můžeš co chceš, ovšem to co popisuješ je a stále bude řízení technicky nezpůsobilého vozidla bez příslušného řidičského oprávnění!
Naposledy editováno 11.12.2010 21:06:30
Současná A18 tedy 25kw zůstane jak je i po platnosti nového zákona, stejně jako původní M (nikoli AM)
prostě bude 6 skupin řo na motocykly
polopaticky:
M - do 50ccm vydáváno do 2000
AM - do 45km/h vydáváno od 2001
A1 - do 125ccm od 2001
A25kw - do 2012
A2 - od 2013
A - vydávaáno dle platných zákonů v dané době
to co řešíte bude pravděpodobně řešeno přechodným obdobím které zatím není "na papíře"
podle mě by měla zůstat možnost rozšiřovat ze současné A25kw i po platnosti nového znění dle současného znění zák. tzn. v 21ti
Edid: označení příslušného oprávnění v průkazu je jen formalita, stačí napsat A2 s omezením do 25kw nebo třeba A2 a harmonizační kód 250 apod.
Naposledy editováno 11.12.2010 22:53:12
Layer píše: V té důvodové zprávě co je pod tím návrhem zákona je ve 4. bodu psaný, že současný řidíčáky budou zachovány v celým rozsahu i po tom co vyjde ten nový zákon.
Já sem asi blbej, nebo já nevim. Když mám teď papíry do 25kW, znamená to, že po změně budu moct mít do 35kW, nebo zůstanu na svejch 25kW?
1 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
To je teda dost napytel a jako bonus v tom bude řádnej bordel.
Myslíte, že to ještě změní?
2 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
příklad původních výkonů..
GSX-R 600 - 93.2 kW
ZX-6R - 95.5 kW
Takže bych to viděl, že na jakýkoliv "supersport" 6stku ti můžu nechat jen zdát ... MG to sou čuráci totok ..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
R4Zzy píše: To je taková kktina až to není možné
příklad původních výkonů..
GSX-R 600 - 93.2 kW
ZX-6R - 95.5 kW
Takže bych to viděl, že na jakýkoliv "supersport" 6stku ti můžu nechat jen zdát ... MG to sou čuráci totok ..
nejsou, je to dobré opatření zmizi ze silnice borci na otevřených ss co to mají jen papírově škrcené
1 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
a po CBRce sem vždy chtěl a chci GSX-R 600 K1dničku .. Do roku 2012 mi bude 19 .. tudíž si můžu koupit GSX-Rko tak možná na jednu sezonu a pak jí opět prodat a koupit něco horšího ..
Btw. Já tady nemluvil o tom mít to GSX-Rko otevřené .. chtěl sem ho seškrcené jenomže tímhletím posraným řešením jí nebudu moct mít ani sevřenou
Tohleto se jim teda fakt povedlo ...
EDIT: Jen tak podotýkám, že se mi opravdu nechce vrážet 95k do Ninje 250tky nebo CBRka 250 .. Navíc pokud vím správně tak Ninja 250 i CBR 250 jsou výkonově kolem 24kW tudíž ani nevyplním tu hranici těch 35ti nebo kolik to je .. A nic staršího než RV 2006 nechci (Vyjimkově GSX-R 6 K1 nebo ZX-6R) .. Kdybych bral něco takového ..
Nasrali mě teda pekelným způsobem ..
Naposledy editováno 12.12.2010 02:45:30
Znovu máme možnost, do toho trošku "kecat" a poslat tak na MDČR komentář k dané úpravě.
Než jim ale něco napíšete, pozorně si ty návrhy zákona přečtěte a k vašemu případnému názoru, co by se mělo změnit - zlepšit přidejte rozumný důvod.
1 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
Neznám tě, neodsuzuju tě , třeba jsi právě ta výjimka, co to dodržuje. Ale většina to nedělá => opatření, aby se to zlepšilo .
BTW: nevím jak moc je chytré kupovat si co nejdříve to jde silnou mašinu , možná to lidi donutí k vůli financím zůstat u těch slabších potvor déle a získat více zkušeností , není to na škodu. Dost nehod, co jsem viděl/slyšel/četl - byla nepřiměřená rychlost a následné nezvládnutí zatáčky (tohle převažuje ...). Nevím kolik % tam ve skutečnosti je, ale určitě to zanedbatelné také nebude .
- já bych něco zavedl upřímně i u aut - ale když vidím, že i mladý kluk žene Shade 120 na pokraji svých sil a letí s tím 80 na 50 ... tak je to na přez hubu ...
Já bych prostě dal zkušební období - 5 let. Do prvních 2 let za překročení rychlosti/způsobenou bouračku - sebrat papíry na rok - a pak opět dát lhůtu, 2 roky - žádný krácení - prostě to posral a počítáme znovu. A po 2 letech tam zbývají 3 roky v té 5-leté lhůtě, tak bych všechno postihoval dvojnásobnou finanční částkou+2* body atd ...
Možná, že by pak lidé jezdili i později bezpečněji, zatím mi to přijde, že si tu většina honí ego :(. A jo, můžu to říct - protože mám čistý štít ... za chvíli to bude sedm let a žádný prohřešek a to jezdím jak Prahou, tak i okresky/svátečně dálnice ... důvod je easy ... VŠECHNO dodržuju ... nevím, co je na tom tak těžkého :( ... a to jezdím skoro každý den (minimálně co druhý den ...).
Takže to neber, že ti nepřeju, ale ten návrh se mi líbí . Vždyť přeci silnou mašinu mít můžeš - na okruhy :) ... tam je to jedno myslím? Nebo se pletu? Upřímně mi není jasné, jak člověk využije 100+ kW v běžném provozu, to podle mě nejde - aby jsi dodržoval dané předpisy. Jel jsem na 42 kW ve dvou a na 50 jsem cítil nutkání přidat - byly tam ty koně ... a byly nevyužité, fakt jsem chtěl zatáhnout ...
Naposledy editováno 12.12.2010 10:34:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
R4Zzy píše: Mě nejde o to mít tu 6stku otevřenou, ale mojím snem byla vždy GSX-R
a po CBRce sem vždy chtěl a chci GSX-R 600 K1dničku .. Do roku 2012 mi bude 19 .. tudíž si můžu koupit GSX-Rko tak možná na jednu sezonu a pak jí opět prodat a koupit něco horšího ..
Btw. Já tady nemluvil o tom mít to GSX-Rko otevřené .. chtěl sem ho seškrcené jenomže tímhletím posraným řešením jí nebudu moct mít ani sevřenou
Tohleto se jim teda fakt povedlo ...
EDIT: Jen tak podotýkám, že se mi opravdu nechce vrážet 95k do Ninje 250tky nebo CBRka 250 .. Navíc pokud vím správně tak Ninja 250 i CBR 250 jsou výkonově kolem 24kW tudíž ani nevyplním tu hranici těch 35ti nebo kolik to je .. A nic staršího než RV 2006 nechci (Vyjimkově GSX-R 6 K1 nebo ZX-6R) .. Kdybych bral něco takového ..
Nasrali mě teda pekelným způsobem ..
Ty děláš,jak kdyby jsi ji nemohl mít nikdy! Jim jde o to,aby jsi na ni nevlezl hned po té 125ce,takže si kup nějaký 4kilo,nauč se jezdit,a pak si ji kup zrovna otevřenou,ne? V čem je rozdíl? Jenom v tom,že ty ji chceš prostě ted,hned!
Trochu dětinské,ne?
Pak se stanou dvě věci: bud to budeš mít na 25kw,a pak to jede blbě,(to je lepší mít tu 4stovku)
nebo to otevřeš,jak většina lidí a pak na tom nemáš co dělat. A o to zase jde.
Podle mě je ten zákon docela dobrej a kdo nadává,tak jen proto,že chce něco ojebat a má strach,že už to nepůjde.
Já jsem jenom pro.
Naposledy editováno 12.12.2010 10:44:52