globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Evoluce - milníky a modely co měnily svět
 
6.12.2010 v 13:06
Jsem nemocný, a tak se nudím

1869
první motocykl poháněný parou

1885
První benzínový motocykl Daimler


1899
Založení Matchless

1901
Založení společnosti Indian


NSU začíná vyrábět motorky

1902
Vznik Ariel (ukončeno 1971)

Norton začíná vyrábět motocykly


Triumph Začíná s výrobou motocyklů


1903
Založení Harley-Davidson


1909
Založení AJS (ukočeno 1974)

1910
BSA začíná vyrábět motocykly (ukončeno 1973)

1916
DKW
v 30. letech asi největší výrobce motcyklů na světě

1921
založení Benelli


Založení BMW


vznik Moto Guzzi


1923 ]
BMW vyrábí R32 - a definuje tím svojí základní koncepci a uspořádání


1926
Založení Ducati (motocykly od 1946)


1928
Vincent HRD


1929
Založení Jawa


1932
ČZ začíná s výrobou


1934
Založení KTM


1935
BMW R12 a R17 - první sériově používané hydraulicky tlumené přední teleskopické vidlice


1936
Harley-Davidson model "Knucklehead"


Vincent Rapide


1937
Triumph Speed Twin


1941
BMW R75 - chlouba Wermachtu a také první sériově vyráběná moto s hydraulickámi brzdami


1945
Vznik Aprilia


na troskách DKW založení MZ

vznik MV Agusta


1946
Piaggio (zal 1884) zahajuje výrobu modelu Vespa a vymýšlí tak nový typ - skůtr!


Jawa 250 typ 11 Pérák


1948
Honda začíní vyrábět motocykly


Vincent HRD: Světový rychlostní rekord v plavkách (241.905 km/h), asi bubrákův děda


1949
Laverda začíná s výrobou motocyklů


1952
Suzuki (zal 1909) začíná s výrobou závěsného motoru pro jízdní kolo


1953
NSU Quickly
vyrobeno více než 1 000 000 kusů


1954
Kawasaki začíná s motocykly

1955
Moto Guzzi V8


Yamaha začíná s výrobou motocyklů


1967
Moto guzzi V7 - první koza s V-twinem, kardanem atd...


Norton Commando


1969
Honda CB 750
- skutečná moto revoluce


Kawasaki H1 Mach III
šílený třívalcový 2-takt


1972
Kawasaki Z1


Benelli 750 Sei


Ducati 750 Imola Desmo - Fandové značky vědí, ostatní to stejně nezajímá


1973
Bimota


1975
první Gold Wing


1976
Laverda jota


Yamaha XT 500


1978
založení Cagiva


Honda CBX 1000 - šílený šestiválec


Honda CX-500


1980
BMW R80GS - BMW definuje novou třídu motocyklů!
1100, 1150 a 1200 GS je již jen evoluce...


1981
Suzuki GSX 1100 S Katana


Yamaha Virago


1982
Honda CX500 TURBO


1983
Eric Buell staví svůj první motocykl


BMW začíná se čtyřválci- série K


1984
Kawasaki GPZ 900R


Kawasaki GPZ 600 R


Yamaha FJ 1100


1985
Suzuki GSX-R 750


Yamaha V-MAX


1986
Honda VFR 750 F


1987
Honda CBR 600 F


Honda Transalp


1988
Honda Africa Twin


BMW přichází s Paralever u R80GS a R100GS


BMW zavádí systém ABS

Cagiva Mito


Suzuki DR Big 750 S


1990
Kawasaki ZZR 1100 - nejrychlejší moto


1991
Kawasaki ZX750R


yamaha TDM - ta může za to že endura už nejsou endura


1992
Honda CBR900 RR


Honda NR 750


1993
Aprilia Pegaso - v té době nejúspěšnější model Aprilie. Později vyráběný v Noale podobný motocykl pro BMW - F 650


Ducati Monster


1994
Ducati 916


Triumph Speed Triple


1995
Suzuki GSF 600 Bandit


1996
KTM 620 Duke


Suzuki GSX-R750 SRAD


1997
Honda CBR1100XX - nejrychleší motocykl...


Suzuki TL 1000 S


1998
Aprilia RSV - raketový vstup Aprilie na pole velkých motocyklů


Victory zajajuje výrobu


Yamaha YZF-R1


1999
Vzkříšení MV Agusty - F4


vznik Voxan

Suzuki GSX1300R Hayabusa - štafetu nejrychlejší střely přebírá busa


Yamaha YZF-R6


2001
Suzuki GSX-R 1000


2003
KTM 950 Adventure


2004
BMW přichází s Duolever u BMW K1200 S


Kawasaki Ninja ZX-10R


2006
ZZR1400 (Kawasaki Ninja ZX-14


Triumph Daytona 675


Nejsem odborník, a už mě to malinko nebaví,ale veškeré věcné připomínky beru a zapracuji do časové osy

--------------------
Edit 001
Přidána Honda NR 750, Benelli Sei
Edit 002
přidáno vznik ČZ, Jawa pérák a Kawasaki Ninja ZX-10R
Edit 003
Přidáno: Honda CX 500, Kawa GPZ 600R, Cagiva Mito a Yamaha XT 500
Edit 004
přidáno: Ducati 750 Imola Desmo, Honda Transalp, DR Big
Edit 005:
přidáno Yamaha FJ 1100, Honda CX 500 turbo, Suzuki GSX-R750 SRAD


Naposledy editováno 13.12.2010 21:51:59

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 00:19 | Nahoru | #61
mischa638> mnooooo no nevim, kawka byla sice dobra motka, ale koni měla poze 112, oproti hondě kera měla 150 na zadnim kole a kawa neměla plně stavitelnej podvozek, pouze výšku, odskok na předku a na zadku výšku, odskok a předpětí pružinky oproti hondě ktera měla opravdu plně nastavitelnej podvozek jak na předku tak na zadku, kawa lehči byla ale kola určitě neměla plechový, jinak spominal si deltabox ram u kafky ? a mysliš si že NR ma jaky ram trubkovej ? ano taková zběsilost něco jako mv agusta nějaka dukarna limitet edišn a podobně byla NR 750 v roce 1992 pravě použitejma technologiema to považuju za milnik protože pravě tyto technologie začali výrobci používat cca o 10 let a vice později, další milnik to je v zavodech GP, kde se honda snažila již v roce 1970 o vstup do zavodu GP s čtařtaktem vychazejicim z konceptu NR. Jinak koncept NR byl hotov v roce 1979 myslim si, že milniky lze považovat za udavani směru vývoje a ten honda udava již několik desitek let a hýbe nejen motorkařským světem

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 00:41 | Nahoru | #62

rupair píše: Sohlasím,měl jsem kdysi obě a tu D 916 teď sháním v 1A stavu,abych ji doma udělal čestné místo.....Tak kdyby jste náhodou o něčem věděli....


Kolik dáš? Jinak značkuju...

Ještě bych tam přidal pár dalších takových milníků, jako je např. ČZ 350 typ 860 (později Honda VFR ) a nebo první šestiválcové závodní a čtyřválcové silničí MV-Agusty... A navíc třeba ještě i pár revolučních koncepcí HD , např. Softail, Sportster, Glajda a tak, aby to nevypadalo že snad v HD okopírovali to Virago od čongů...

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 00:45 | Nahoru | #63
mischa638> ještě sem si spoměl na něco ohledně ochutnavani zavodni techniky normalnim smrtelnikum ale je to krapet dříf než tva khawasaki je to f roce 1987 a je to vfr 750 r RC 30

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 06:18 | Nahoru | #64
Práci čest a té motorkářské vobzvlášť

PS: 1987 - světově největší sériově vyráběný jednoválec Suzuki Dr 750 Big

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 06:32 | Nahoru | #65
pedal prave transalp bolo prve enduro s celokapotou,az potom
sa pridali ostatni vyrobcovia
transalp zalozil triedu celokapotovanych endur
az po nom prisla africa twin

Naposledy editováno 09.12.2010 06:33:08

1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 07:47 | Nahoru | #66
Ty motorku v 90 letech prostě měly něco do sebe. Nemůžu si pomoct

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 08:07 | Nahoru | #67
Hmm ještě mě napadla desmosedici, nevím jestli je moto GP speciál na značkách dost, ale bylo to ve své nedávné době něco víc než ostatní.
Hele Pedale můžeš si udělat vlastní výcuc z historie a nemusíš se šťourat v Tanagově.

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 09:54 | Nahoru | #68

pedal píše: mischa638> mnooooo no nevim, kawka byla sice dobra motka, ale koni měla poze 112, oproti hondě kera měla 150 na zadnim kole a kawa neměla plně stavitelnej podvozek, pouze výšku, odskok na předku a na zadku výšku, odskok a předpětí pružinky oproti hondě ktera měla opravdu plně nastavitelnej podvozek jak na předku tak na zadku, kawa lehči byla ale kola určitě neměla plechový, jinak spominal si deltabox ram u kafky ? a mysliš si že NR ma jaky ram trubkovej ? ano taková zběsilost něco jako mv agusta nějaka dukarna limitet edišn a podobně byla NR 750 v roce 1992 pravě použitejma technologiema to považuju za milnik protože pravě tyto technologie začali výrobci používat cca o 10 let a vice později, další milnik to je v zavodech GP, kde se honda snažila již v roce 1970 o vstup do zavodu GP s čtařtaktem vychazejicim z konceptu NR. Jinak koncept NR byl hotov v roce 1979 myslim si, že milniky lze považovat za udavani směru vývoje a ten honda udava již několik desitek let a hýbe nejen motorkařským světem



jsem zvedavej jak se v budoucnu bude hodnotit dnesni trend hondy ve rvani elektroniky,ted to vetsina hani tak treba se to bude povazovat za dalsi milnik. viz V-tec. ABS. Automat prevodovka, CBS a urcite jsou dalsi vychytavky. no uvidime ja kto zhodnoti cas

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 10:54 | Nahoru | #69
Jo jo,1926,to byl rok !!!
Jinak zajímavý a hezky udělaný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 13:11 | Nahoru | #70

pedal píše: mischa638> mnooooo no nevim, kawka byla sice dobra motka, ale koni měla poze 112, oproti hondě kera měla 150 na zadnim kole a kawa neměla plně stavitelnej podvozek, pouze výšku, odskok na předku a na zadku výšku, odskok a předpětí pružinky oproti hondě ktera měla opravdu plně nastavitelnej podvozek jak na předku tak na zadku, kawa lehči byla ale kola určitě neměla plechový, jinak spominal si deltabox ram u kafky ? a mysliš si že NR ma jaky ram trubkovej ? ano taková zběsilost něco jako mv agusta nějaka dukarna limitet edišn a podobně byla NR 750 v roce 1992 pravě použitejma technologiema to považuju za milnik protože pravě tyto technologie začali výrobci používat cca o 10 let a vice později, další milnik to je v zavodech GP, kde se honda snažila již v roce 1970 o vstup do zavodu GP s čtařtaktem vychazejicim z konceptu NR. Jinak koncept NR byl hotov v roce 1979 myslim si, že milniky lze považovat za udavani směru vývoje a ten honda udava již několik desitek let a hýbe nejen motorkařským světem


Ale já sem nesrovnával obyčejné ZXR750 se závodní verzí NR750 jak teď píšeš ty. Ale ZXR750R(limitovaná edice o 2600ks)se sériovou NR750, kawa měla 121k oproti 125k hondy, což zas tak rozdíl není a 190kg kawi oproti 223kg hondy už docela rozdíl je. Jasně že NR má taky deltabox a ne trubkový rám, ale v té době to rozhodně běžné nebylo, a ZXR stejně NR patřili k těm z mála vyvolených co se tím mohli honosit A limitovaná ZXR750R měla opravdu plně seřiditelný podvozek, tzn. předpětí pružiny + nastavení tlumení jak při stlačení tak při roztežení a to jak přední vidlice tak zadní centrální jednotka.
Jasně Honda přišla s RC30 o něco dřív, ale psal sem předtím že Kawa došla s tím co ostatní za menší cenu (21750DM oproti 27500DM Hondy nebo 35900DM co stála FZR750R)

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 13:37 | Nahoru | #71
Chybí ti tam Big

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 15:54 | Nahoru | #72
pedal: prej 150 koni na kole, probud se z ty diskoteky

jinak zdravim svyho dedu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 16:11 | Nahoru | #73
mischa638> počkat počkat, uveď mi nějakej příklat technický data a popř fotku prosim, ja sem srovnaval obyčejnou limitovanou edici hondy s tvoji limitovanou edicí ZXR 750 R rv. 1992 Honda měla na zadnim kole 150 koni, zavodní verze hondy měla myslim přez 180 koni, vahu zavodni verze uvaděli něco kolem 160 kilo , ale sehnat přesne info o zavodnich nr 750 a nr 500 neni jednoduche, jinak k těm cenam vfr 400 NC 30 stala 19 000 DM a vfr 750 r stala 16 000 DM rok 89 - 93, dej mi sem nějaky data vo ty kafce ad se poučim lip

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 16:23 | Nahoru | #74

pedal píše: mischa638> počkat počkat, uveď mi nějakej příklat technický data a popř fotku prosim, ja sem srovnaval obyčejnou limitovanou edici hondy s tvoji limitovanou edicí ZXR 750 R rv. 1992 Honda měla na zadnim kole 150 koni, zavodní verze hondy měla myslim přez 180 koni, vahu zavodni verze uvaděli něco kolem 160 kilo , ale sehnat přesne info o zavodnich nr 750 a nr 500 neni jednoduche, jinak k těm cenam vfr 400 NC 30 stala 19 000 DM a vfr 750 r stala 16 000 DM rok 89 - 93, dej mi sem nějaky data vo ty kafce ad se poučim lip



zavodni verze mela 145 kg a 150 koni na motoru
civilni 223 sucha a 125 koni na motoru

1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 18:51 | Nahoru | #75
jeste bych tam supl gileru taky delaly vyborny motory
http://www.gilera.cz...ie/MOTO%20GILERA.htm

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 18:57 | Nahoru | #76

ASKcko píše: jeste bych tam supl gileru taky delaly vyborny motory
http://www.gilera.cz...20GILERA.htm [/quote]
jj RC600

a vlasně ještě nord west- průkopník dnešních sm.

Naposledy editováno 09.12.2010 19:20:23

1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 19:02 | Nahoru | #77
Apropo, vzpoměl sem si na Burgmana, neni to taky náhodou pojem mezi skůtry? A když už sem nakous ty skůtry, tak Drag 180 je taky docela slušnej úlet.. 180ccm ve 2T

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 19:09 | Nahoru | #78

Dědóch píše: jj RC600


Spíš CX ko

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 19:10 | Nahoru | #79

frantas píše: Apropo, vzpoměl sem si na Burgmana, neni to taky náhodou pojem mezi skůtry? A když už sem nakous ty skůtry, tak Drag 180 je taky docela slušnej úlet.. 180ccm ve 2T


jmeuje se to italjet dragster

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 19:12 | Nahoru | #80
Alan> Však to jsem myslel

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 20:09 | Nahoru | #81
Bubrak ZX10R> je to možny ale všude uvaděj něco jineho, proto sem řikal že ziskavani přesnejch info o takovejch motorkach je dost problem koně uvadi 125, někde 140, někde 150 u zavodni verze 160 a vice, vahu spíš 158 kg, ta tvoje vaha co řikaš ty u zavodničky pasuje spiš k NR 500 nebo nsr 500 ale ta měla myslim 125 sucha, těško řic, pokud maš nějake zaručene info dej sem, radi kouknem koho to zajima

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 20:09 | Nahoru | #82
Není to milník, ale technicky zajímavá motorka. Bimota Tesi 1D.



(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 20:14 | Nahoru | #83
Dědóch> tak byk je kult mezi endurama cestovnima, toho nikdy nic už nepřekona, rc 600 byla moc dobra motorka, mimo motor, ten se sral jako každa džilera

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 20:18 | Nahoru | #84
A co Yamaha GTS s omega rámem? Pokud jsem jí nepřehlédl Byť ne velmi úspěšné řešení,ale revoluční jistě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 20:18 | Nahoru | #85
zdenofido> hele zdenofido tanaga neni doufam duševně nemocnej tak ho nemusiš zastupovat, myslim že je svepravnej tak pokud ma nějakou připominku že mu prznim nějakym štouranim výcuc z historie jistě mi ji zděli sam, anebo ma možnost mi to promaznout

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 20:55 | Nahoru | #86
pedal> Máš už NRo v roce 92 tak s tím už dej pokoj.

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 21:12 | Nahoru | #87
zdenofido> s čim mysliš, nějak ti pořad nerozumim a budu rat když se do mě nebudeš srat, nebo mi zakazuješ psat ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 22:35 | Nahoru | #88
pedal> vždyť si sám psal na první stránce tohohle vlákna že NR750 měla 125k a 223kg a i všude na netu sem to našel, i v promo videu hondy jsou tyhle parametry. O závoďákách nevím kolik měli. Vím jen že ZXR750R co jezdila WSBK v 1992 tak měla měla kolem 140k na motoru. Fotky pohledám a dodám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 22:57 | Nahoru | #89
mischa638> Cože? Vono to mělo jenom 125 koní a vážilo to jako autobus?

Tak to je mr*ka...

Naposledy editováno 09.12.2010 22:57:35

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

9.12.2010 v 23:06 | Nahoru | #90
Edit 004
přidáno: Ducati 750 Imola Desmo, Honda Transalp, DR Big
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist