globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Svařování na motorce
24.11.2010 v 09:37
Můj strýc při jednom odložení na XT ulomil držák zadní stupačky a potřeboval by to svařit. Bude to svar dlouhý asi jen 3 cm - jde to svařit přímo na motorce? Je to už novější model XT se vstřikováním. Stačí odpojit baterka nebo i něco víc. Bude to asi svařovat někde v servisu, ale pro jistotu se chce zeptat předem... Díky za radu.

1 reakcí na tento příspěvek Svařování na motorce

24.11.2010 v 09:49 | Nahoru | #1
nikdy jsem nic neodpojoval, ani na moto a ani na auto, důležitý je dát kostru svářečky co "nejlbíž" k sváru, prostě aby proud šel nejkratší cestou a ne přes něco.

Svařování na motorce

24.11.2010 v 09:55 | Nahoru | #2
Přesně tak, jak píše Fugo. Jde o to, aby proud neprojel přes něco co nemá a to jde nejen o elektrointalaci, ale i ložiska a pouzdra.

Svařování na motorce

24.11.2010 v 10:00 | Nahoru | #3
odpoj pro jistotu zapalovani

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svařování na motorce

24.11.2010 v 10:05 | Nahoru | #4
Fugo>
To by neměl být problém - dát to co nejblíž. Jinak když odpojí všechnu elektriku co má pod sedlem a baterku, tak tím nic nezkazí, ne?...

Svařování na motorce

24.11.2010 v 10:44 | Nahoru | #5
urcite sundat a nechat svarit odborne a kvalitne

Svařování na motorce

24.11.2010 v 11:20 | Nahoru | #6
Odpojit baterku je jistota.

(reakce na) Svařování na motorce

24.11.2010 v 11:21 | Nahoru | #7
Petr-RSV> tak jistě pokud se vše odpojí nic se tím nezkazí, měl jsem bmw750 a tam různých jednotek (motor,převodovka,okna,centrál,klima,podvozek...u auta by se měl správně odpojit i altík protože jsou v něm diody..) bylo ca 20+ a to byl problém je odpojit, držel jsem se toho pravidla viz výše a nikdy nic neodešlo

1 reakcí na tento příspěvek Svařování na motorce

24.11.2010 v 11:52 | Nahoru | #8
Hlavne tu nepises cim to budes svarovat. Pokud COckem, tak se nemusi nic odpojovat.

(reakce na) Svařování na motorce

24.11.2010 v 12:08 | Nahoru | #9
miyamoto>
No poveze to do nějaké firmy, kde svařují pálenice... COčko by tam mohli mít taky... Zatím díky moc všem.

1 reakcí na tento příspěvek Svařování na motorce

24.11.2010 v 14:01 | Nahoru | #10
Hlavne at si to nenecha varit elektrodou. To by mohlo znamenat i konec pro vsechny ridici jednotky.

(reakce na) Svařování na motorce

24.11.2010 v 14:12 | Nahoru | #11

miyamoto píše: Hlavne at si to nenecha varit elektrodou. To by mohlo znamenat i konec pro vsechny ridici jednotky.



No já Ti nevím, ale myslím, že nejnebezpečnější to je vařit TIGem s HF zapalováním. Proč by měla víc ohrozit elektroniku elektroda oproti MIGu(COčku)?

1 reakcí na tento příspěvek Svařování na motorce

24.11.2010 v 14:19 | Nahoru | #12
odpojení baterky nemá žádnej významjen nejlíp odpojit kompletně zapalování, řídící jednotku, a regulátor dobíjení když jsem vařil na jawě prasklej držák motoru, mam tam vape, odpojil jsem cívku a přívod vn na svíčky a kompletně regulátor dobíjenítohle bych udělal jinak pokud jekostra co nejblíž tak to nevadí napětí na svářečce je kolem 20 - 80V při ťuknutí elektrodou může vyskočit až na několik kV pak zase spadne

Svařování na motorce

24.11.2010 v 14:20 | Nahoru | #13
No právě, taky se dívám, není to spíš CO + klasika odpojit (obojí je elektrika a elektrodu má taky obojí) a švajcem, tedy plamenem neodpojovat nic?

(reakce na) Svařování na motorce

24.11.2010 v 14:22 | Nahoru | #14

350.632 píše: odpojení baterky nemá žádnej významjen nejlíp odpojit kompletně zapalování, řídící jednotku, a regulátor dobíjení když jsem vařil na jawě prasklej držák motoru, mam tam vape, odpojil jsem cívku a přívod vn na svíčky a kompletně regulátor dobíjenítohle bych udělal jinak pokud jekostra co nejblíž tak to nevadí napětí na svářečce je kolem 20 - 80V při ťuknutí elektrodou může vyskočit až na několik kV pak zase spadne



Napětí naprázdno se pohybuje tak do 90V, tak nevím kde bereš KV? To by mohlo být max u HF zapalování, když se vaří TIGem.

1 reakcí na tento příspěvek Svařování na motorce

24.11.2010 v 15:33 | Nahoru | #15
MIG je bezpecnejsi nez elektorda. To je vseobecne zname. Z karosarske praxe jsem nikdy nemel problem ze bych neco pri svarovanim MIGem odpalil.

(reakce na) Svařování na motorce

24.11.2010 v 15:37 | Nahoru | #16

miyamoto píše: MIG je bezpecnejsi nez elektorda. To je vseobecne zname. Z karosarske praxe jsem nikdy nemel problem ze bych neco pri svarovanim MIGem odpalil.



Třeba to všeobecně znáš jen ty Já nějak nepřicházím na to proč.. Třeba takový pulsní MIG(COčko) bude určitě daleko horší než obalovaná elektroda. Jestli jsi nemyslel TIG - wolframová neodtavitelná elektroda.

1 reakcí na tento příspěvek Svařování na motorce

24.11.2010 v 15:40 | Nahoru | #17
Tátovi před lety svařovali na VN 750 něco na výfuku, nic se neodpojovalo a potom ujel cca 20-30km a šlus, byl odpálenej altík i regulátor, takže já radím odpojit baterku, altík (konektor) i CDI, ta půlhoďka práce navíc nikoho nezabije, na 99% se nic nestane ale za tu nejistotu to nestojí. Jinak podotýkám že u VN 750 se dá altík dostat ven jedině tím způsobem že se vyhodí motor, poprvé se nechal převinout a vydržel cca 100km, podruhé se koupil origo a já 2x tahal motor z vulkána ven

Svařování na motorce

24.11.2010 v 15:53 | Nahoru | #18
Vařil jsem na motorce vejfuk ..nic jsem neodpojoval a jezdi jako predtim jo a bylo to COckem

Svařování na motorce

24.11.2010 v 16:45 | Nahoru | #19
Taky jedno z opakujících témat...vařit

Svařování na motorce

24.11.2010 v 17:19 | Nahoru | #20
jono. varil jsem na dakarce uz 3x a nikdy jsem nic neodpojoval a nikdy jsem nic neodpalil takze se nemusis bat.

Svařování na motorce

24.11.2010 v 17:25 | Nahoru | #21
delal jsem asi 10 roku svarece a je to tak ze 10x-20x se nic nestane a potom se neco odpali ja bych to raci sundal a je jistota

(reakce na) Svařování na motorce

24.11.2010 v 18:08 | Nahoru | #22

Katana píše: Tátovi před lety svařovali na VN 750 něco na výfuku, nic se neodpojovalo a potom ujel cca 20-30km a šlus, byl odpálenej altík i regulátor, takže já radím odpojit baterku, altík (konektor) i CDI, ta půlhoďka práce navíc nikoho nezabije, na 99% se nic nestane ale za tu nejistotu to nestojí. Jinak podotýkám že u VN 750 se dá altík dostat ven jedině tím způsobem že se vyhodí motor, poprvé se nechal převinout a vydržel cca 100km, podruhé se koupil origo a já 2x tahal motor z vulkána ven



jasný protože při cvrnknutí elektrodou nebo cočkem touž je jedno se indukje vysoký napětí...

1 reakcí na tento příspěvek Svařování na motorce

24.11.2010 v 19:27 | Nahoru | #23
včera sem vařil na COčkem na starém Banďourovi držák blinkru taky přímo na motorce, nic sem neodpojoval a vše v pohodě

Svařování na motorce

24.11.2010 v 20:19 | Nahoru | #24
odpoj baterku to stačí. a můžeš vařit čím chceš

Naposledy editováno 24.11.2010 20:20:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svařování na motorce

24.11.2010 v 20:23 | Nahoru | #25

mischa638 píše: včera sem vařil na COčkem na starém Banďourovi držák blinkru taky přímo na motorce, nic sem neodpojoval a vše v pohodě

Jóóó borci ono to 100x výjde a pak se odpálí půlka elektriky, ta oprava Vukána tenkrá přišla v materiálu cca na 7500kč, to do toho nepočítám práci, a to se vyplatí!

(reakce na) Svařování na motorce

24.11.2010 v 20:30 | Nahoru | #26
jak sem už řekl,stačí odpojit baterku a dát elektrody co nejblíže k sobě.mám státnice na Co2 a svařuju poměrně často.

Svařování na motorce

24.11.2010 v 21:14 | Nahoru | #27
Byl jsem svědkem toho, jak při svařování na moto bouchla baterka. Od té doby radši vše sundám a vařím mimo moto.

Svařování na motorce

25.11.2010 v 13:49 | Nahoru | #28
Pro sichr bych odpojil baterku a zapalování.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Svody xt660 yamaha 2004 Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X johan6 0 20.12.2023 v 09:21 johan6
Enduro do 700 ccm Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 Z Tenere Laz5 29 13.1.2023 v 21:28 Laz5
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... ZdendaZB 135 10.11.2022 v 08:49 Gahan37
Ventilek u duše, aneb kam s maticí [1, 2] Yamaha XT 660 R, Jawa 650 Classic Sofía 51 6.4.2022 v 14:33 Kalasnikov
Zavzdušnění zadní brzdy XT660 Yamaha XT 660 R JAR111 7 14.2.2022 v 18:33 ALFA70


TOPlist