globalmoto_duben_nolan





Téma: Dopravní značení a vznik kolizních situací
 
26.10.2010 v 17:49
Ve všech okolních zemích dávno přišli na to,že dopravní značení musí být jasné,logické a přehledné.Moje a taky vaše zkušenosti třeba z Rakouska jsou takové,že místní dopravní značení je stavěno pro řidiče hloupé až blbé.Neboť právě i tací jezdí po silnicích.U nás v česku existuje bezpočet míst kde právě dopravní značení svou nepřehledností,nejasností způsobuje mezi řidiči nárůst napětí a agresivity.Ta je mnohdy příčinou vzniku kolizních situací a dopravních nehod.Jeden příklad za všechny.Silnice v obci končí a pokračuje dál jako silnice pro motorová vozidla.je samozřejmě označena příslušnou značkou.Tedy administrativně se mění omezení max.rychlosti z 50 na 80 km/h.Jenže většina řidičů neví a jede dál svých padesát.Tím omezují a nasírají řidiče,kteří vědí.Nástup agresivních reakcí některých řidičů je evidentní.V Rakousku je pod dopravní značkou "Silnice pro motorová vozidla" umístěna značka 80 km/h takže i blbí a hloupí vědí a jedou 80 .Totéž platí třeba u značky "konec obytné zóny" měla by být doplněna značkou "dej přednost v jízdě" ale není.Hloupí a blbí neví(§ 23) a vjíždí do křižovatky kde bourají do ostatních.Máte podobný názor,zkušenosti, zážitky?
Anketa: Je v Česku dopravní značení v pořádku?
100%
4%
2
75%
4%
2
50%
15%
7
méně než 50%
2%
1
na hovno
74%
34

Dopravní značení a vznik kolizních situací

26.10.2010 v 17:52 | Nahoru | #1
Jo, to máš pravdu, v Německu či Rakousku je všude hafo značek a maj to vymakaný docela pěkně

Dopravní značení a vznik kolizních situací

26.10.2010 v 18:08 | Nahoru | #2
souhlasím, jen s poznámkou, že více značek neznamená vždy lépe. V příkladě, kt. jsi uvedl, má další 80-ka smysl. Ale druhý extrém je, že na některých úsecích, kde se smí i 90 jsou na jeden soupek umísťovaný dvě značky pod sebe, často ještě s dodatkovou a těchto sloupků je na úseku několik-pak je vše blbuvzdorné, ale řidiči jedoucí po tomto úseku poprvé svých devadesát, nestačí valit bulvy na krajnici a hlídat si hustostřelce ve špíglu zároveň. Možná je to jen můj problém. Spíš se pak soustředím jen vodorovný dopr. znač. a ty špígle

1 reakcí na tento příspěvek Dopravní značení a vznik kolizních situací

26.10.2010 v 18:27 | Nahoru | #3
No jako luxus je jet kolem prahy od brna na teplice po takzvaném okruhu. sjedeš z dálnice, značka 50, 80...najedeš na jinou, jedeš 80, všichní jedou 70. ok, ubereš. a najednou jako když střelí kolem tebe všichní lítají minimálně kilo. OK za chvíli 50ka. nic. všichní jezdí jak paka, sjedeš na jinou a všichní jedou 50. vidíš značku 50 a všichní jedou 50 až do chvíle, kdy mineš cosi co obvykle bývý radar a všichní hned jedou kilo. no nechápu. prej Praha se to jmenuje

2 reakcí na tento příspěvek Dopravní značení a vznik kolizních situací

26.10.2010 v 18:46 | Nahoru | #4
Mě docela baví "přenosné značení" ( nevím odborný termín ) co používají např. stavbaři. Po šichtě zmizí a značky tam nechaj, ani je neotočí ... takže pak např. frčíš kilo po okresce a najednou rychle za sebou 70, 50, 30, ubereš a čučíš jak puk a čekáš jen to nejhorší než se stačíš vzpamatovat, tak omezení končí a nikde nic...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dopravní značení a vznik kolizních situací

26.10.2010 v 18:55 | Nahoru | #5

karf>No jako luxus je jet kolem prahy od brna na teplice po takzvaném okruhu. sjedeš z dálnice, značka 50, 80...najedeš na jinou, jedeš 80, všichní jedou 70. ok, ubereš. a najednou jako když střelí kolem tebe všichní lítají minimálně kilo. OK za chvíli 50ka. nic. všichní jezdí jak paka, sjedeš na jinou a všichní jedou 50. vidíš značku 50 a všichní jedou 50 až do chvíle, kdy mineš cosi co obvykle bývý radar a všichní hned jedou kilo. no nechápu. prej Praha se to jmenuje


Jen si zapomněl dodat, že ti jelimani co takhle jezdí mají v drtivé většině mimopražskou RZ a zoufale se drží v prostředním pruhu....
Jinak souhlasím, že značení má být co nejjednoduší aby ho i blb pochopil a neodvádělo ho od soustředění na techniku jízdy...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dopravní značení a vznik kolizních situací

26.10.2010 v 19:19 | Nahoru | #6

Sema>Jen si zapomněl dodat, že ti jelimani co takhle jezdí mají v drtivé většině mimopražskou RZ a zoufale se drží v prostředním pruhu....



..drží se samozřejmě zoufale v prostředním pruhu ,protože nechce překážet těm ultraspěchajícím a svítícím vším možným (abyseneposrali) a hledá ten svůj kýžený sjezd ((aby ho nepřejel,protože se nechce celej den motat v čurákově )) ,který maj samozřejmě pražáci vyježděnej a naučenej ...tak proto ...ale to je na jinou debatu ....mně taky nevaděj pražáci v Pelhřimově...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dopravní značení a vznik kolizních situací

26.10.2010 v 19:26 | Nahoru | #7
hlemejzd999> Á, Košetice u Pejhřimova. Vidíš, tos mi připomněl jednoho kamaráda, co od vás pochází.. A samozřejmě mi nevadí, když někdo jede v místě předepsanou rychlostí jakýmkoliv pruhem, ale já rozhodně nemám potřebu porušovat předpisy.. Když mi ale nějakej strejc blokuje prostřední pruh, tak buď ho budu předjíždět neúnosně dlouho, nebo budu muset jet rychle. Ani jedno dělat nechci. Když pojede v pravým, bude se mu na ten tebou zmíněný "kýžený sjezd" odbočovat mnohem líp, doleva tady sjezdy nemáme

Naposledy editováno 26.10.2010 19:27:27

1 reakcí na tento příspěvek Dopravní značení a vznik kolizních situací

26.10.2010 v 22:00 | Nahoru | #8
Co štve mě,jsou směrové tabule-pro značení silnic a míst kam vedou (nevím,jak to popsat )
Ale typická situace-jedu furt směrem na nějaké město,pořád,pořád,najednou T křižovatka a doprava,doleva směrovka na nějaké vesnice.Nebo nikde nic.A teď si vyber,kam jet.
A to je naprosto běžným jevem.Podle čísel silnic se taky orientovat nedá,protože na většině cedulí chybí.Kruháče jsou označené předem a když si to nezapamatuju,tak jsem v háji,protože jednotlivé výjezdy už směrové cedule taky nemají.
A takhle je to se vším.Pár let jsem jezdil po celé Evropě s kamionem a s každým jsem se shodl,že v čr buď po paměti a tam,kde to neznám,tak jedině s mapou na volantu.

Za naprostou špičku v orientaci díky značení považuju Anglii.Kdo tu byl,tak mi musí dát za pravdu.
-před kruháčem jedna velká cedule s hlavnímy směry a čísly silnic,druhá cedule s místními cíly
-každý výjezd zvlášť označený-když nevím,tak kruháč objedu klidně 2x a přečtu si,který výjezd kam vede
-orientace podle čísel silnic (po A1 do Stamfordu a pak A606 až do Nottinghamu)-žádná starost s pamatováním měst a vesnic,držím se jen čísla silnice
-směrové cedule jsou opravdu na každé křižovatce
-značky jsou čisté,reflexní a ve tmě odrazem doslova svítí
-odrazky na středové čáře
atd.atd.

E:písmenka

Naposledy editováno 26.10.2010 22:01:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dopravní značení a vznik kolizních situací

26.10.2010 v 22:02 | Nahoru | #9

jujdys>Mě docela baví "přenosné značení" ( nevím odborný termín ) co používají např. stavbaři. Po šichtě zmizí a značky tam nechaj, ani je neotočí ... takže pak např. frčíš kilo po okresce a najednou rychle za sebou 70, 50, 30, ubereš a čučíš jak puk a čekáš jen to nejhorší než se stačíš vzpamatovat, tak omezení končí a nikde nic...



Jestli u vas omezeni nekde konci, tak to jste na tom jeste docela dobre... tady kolikrat ani nekonci.... kokoti jedni silnicarsky....

(reakce na) Dopravní značení a vznik kolizních situací

26.10.2010 v 23:35 | Nahoru | #10

Stancek35>Jestli u vas omezeni nekde konci, tak to jste na tom jeste docela dobre... tady kolikrat ani nekonci.... kokoti jedni silnicarsky....



Jo, to je pravda, kolikrat tam nemaj neco jako "Konec vsech zakazu". Ale v tom pripade dle vyhlasky plni stejnou funkci nasledujici krizovatka za onim "omezenym" mistem, pac kdyz za ni uz nejsou stejne omezujici znacky znovu, tak uz omezeni neplati a vse je standartni.

Nicmene nutno uznat, ze ta "ukoncovaci" znacka je logictejsi reseni.

(reakce na) Dopravní značení a vznik kolizních situací

27.10.2010 v 06:16 | Nahoru | #11
Pan-Pepe> Plný souhlas.Tam dobře vědí,že auto,které bloudí zbytečně zabírá místo,zhušťuje provoz a zasírá vzduch v jejich krásným městečku.Prosté ,jednoduché a logické.

(reakce na) Dopravní značení a vznik kolizních situací

27.10.2010 v 06:27 | Nahoru | #12

jujdys>Mě docela baví "přenosné značení" ( nevím odborný termín ) co používají např. stavbaři. Po šichtě zmizí a značky tam nechaj, ani je neotočí ... takže pak např. frčíš kilo po okresce a najednou rychle za sebou 70, 50, 30, ubereš a čučíš jak puk a čekáš jen to nejhorší než se stačíš vzpamatovat, tak omezení končí a nikde nic...

Přenosné dopravní značení je kapitola sama pro sebe.Do jisté míry i na takových značkách závisí naše životy.Je až s podivem,že instalaci značek ve valné většině provádí kopáči bez kvalifikace a také bez jakýchkoli souvislostí s dopravní situací před i za daným úsekem.Zato s notnou dávkou lahváčů.Po skomčení směny odjedou a značky i s výkopem nechají tak jak jim ruce upadnou.Do takovýho místa přijede cizinec nad ránem v mlze a je hotovo.Řidič nepřizpůsobil a nezvládl.To u nás platí!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dopravní značení a vznik kolizních situací

27.10.2010 v 20:03 | Nahoru | #13

Sema>hlemejzd999> Á, Košetice u Pejhřimova. Vidíš, tos mi připomněl jednoho kamaráda, co od vás pochází.. A samozřejmě mi nevadí, když někdo jede v místě předepsanou rychlostí jakýmkoliv pruhem, ale já rozhodně nemám potřebu porušovat předpisy.. Když mi ale nějakej strejc blokuje prostřední pruh, tak buď ho budu předjíždět neúnosně dlouho, nebo budu muset jet rychle. Ani jedno dělat nechci. Když pojede v pravým, bude se mu na ten tebou zmíněný "kýžený sjezd" odbočovat mnohem líp, doleva tady sjezdy nemáme


on chce jet právě rovně a ne se nechat vyhodit na sjezdu ,kterej ještě nechce ...třeba když jedeš z dálnice do centra ,tak musíš v prostředku ,jinak pojedeš na Plzeň ,nebo před nuselákem ,jinak pojedeš do Podolí,nebo v Hloubětíně ,jinak pojedeš na černej most ...on třeba nehledá sjezd ,ale chce jet právě rovně a ví že v prostředním pojede rovně a když přijede na křižovatku ,tak pojede rovně ...když bude chtít odbočit do leva ,bude se srát celou dobu v levým pruhu .....tak to je ,no ....

(reakce na) Dopravní značení a vznik kolizních situací

27.10.2010 v 20:05 | Nahoru | #14

hlemejzd999>on chce jet právě rovně a ne se nechat vyhodit na sjezdu ,kterej ještě nechce ...třeba když jedeš z dálnice do centra ,tak musíš v prostředku ,jinak pojedeš na Plzeň ,nebo před nuselákem ,jinak pojedeš do Podolí,nebo v Hloubětíně ,jinak pojedeš na černej most ...on třeba nehledá sjezd ,ale chce jet právě rovně a ví že v prostředním pojede rovně a když přijede na křižovatku ,tak pojede rovně ...když bude chtít odbočit do leva ,bude se srát celou dobu v levým pruhu .....tak to je ,no ....


...a jinak mně se jezdí po Praze dobře ,když vim ,kam jedu...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist