V jednom nejmenovaném motočasopise (MH), se v rozhovoru s Leošem Tržilem (ředitel služby dopravní policie ČR) řešila otázka, jak pomoci zviditelnit motorky na silnici. Zdá se, že konečně někoho od policie zajímá náš názor a možná se podaří dobrý nápad uplatnit, čímž zvýšíme svoji bezpečnost v džungli jménem silniční provoz.
Přemýšlejte, vymýšlejte. Výsledek našeho snažení zašlu klukům do redakce a oni jej předají dál na správné místo.
(pro upřesnění: Nemělo by jít o nějaká další nařízení a buzeraci motorkářů....jde čistě o dobrovolně uplatnitelné prvky pasivní ochrany!!!)
Ps: Řešila se například jiná barva světla do předního reflektoru, vesty......
Na konci uděláme anketu z nejlepších nápadů....
Díky za vaši snahu.
Cooker>To už jsme se tady shodli všichni že problém je jen jeden .... "člověk" ....myslím si, že v této chvíli už není moc věcí (realizovatlných), které by dokázaly nějak zásadně zvýšit bezbečnost na cestách...kromě rovných a čistých cest....
Ale o tom si zatim muzeme jenon nechat zdat.Zatim by stacila jenom ohleduplnost treba jako v Rakousku.1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení bezpečnosti motorkářů.
Co se tyce autoskol, nijak bych nepritvrzoval. Od jisty doby si dokonce umim predstavit, ze ridicska opravneni by se proste jen kupovala od statu za manipulacni poplatek. To z nikoho odpovednost nesnima a ani mu nebrani se kdekoliv naucit ridit poradne, pokud citi sve nedostatky. Soucasny autoskoly jsou v prumeru asi na houby (obzvlast ty na motorky jsou fraska) a za nasledek to ma jen to, ze poctivi provozovatele si nevydelaji a 90% "absolventu" je stejne netknutejch. A zavedeni funkcnich kontrolnich mechanismu na toto by bylo mozna drazsi nez zaplatit kazdymu jeden rozjezd na okruhu
...tak ty bych omezil hned. Nepochopil sem přesně k čemu jako mají být?
Aby má 1,9 TDI vypadala ještě více TDI? se čtyřma ledkama u země?
Co tím ušetřím? i kdyby jednu nádrž za rok...tak k čemu to je? Je to BLBĚ vidět, protože jsou světla zpravidla moc nízko, což je problém na horizontu, pač ty světla uvidím až poslední z celýho auta. Není to vidět, protože je to MALÝ a nemá to šanci na sebe upozornit z dálky jako velká plocha originálího světlometu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení bezpečnosti motorkářů.
Skalda>
Od jisty doby si dokonce umim predstavit, ze ridicska opravneni by se proste jen kupovala od statu za manipulacni poplatek. To z nikoho odpovednost nesnima a ani mu nebrani se kdekoliv naucit ridit poradne, pokud citi sve nedostatky. Soucasny autoskoly jsou v prumeru asi na houby (obzvlast ty na motorky jsou fraska) a za nasledek to ma jen to, ze poctivi provozovatele si nevydelaji a 90% "absolventu" je stejne netknutejch. A zavedeni funkcnich kontrolnich mechanismu na toto by bylo mozna drazsi nez zaplatit kazdymu jeden rozjezd na okruhu
no to tak, jako by bylo málo těch co snad ani nepoznají značky, nebo vjedou do křižovatky a neví jak vede hlavní, já bych snad ani nevyjížděl jak bych měl strach o své zdraví to je nápad
E: neříkám, že po autoškole to všichni umí, ale aspoň trochu to ty uplné nemehla vytřídí ta závěrečná zkouška.. Já měl třeba v autoškole hodiny teorie kde se všechno vysvětlovalo, samozřejmě jsem odchodil všechny, to podle mě v autoškolách chybí, nemají je všechny a taky to není povinné
Naposledy editováno 27.10.2010 16:34:44
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení bezpečnosti motorkářů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení bezpečnosti motorkářů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení bezpečnosti motorkářů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení bezpečnosti motorkářů.
Taky nechapu, proc musi clovek umet "techniku", aby dostal ridicak. Vubec nepopiram uzitecnost informaci, ktery se v ni uci a jsou to samozrejme naprosty a trivialni zaklady, ale jak znalost techto otazek ridicem ovlivnuje bezpecnost a plynulost provozu (o nic jineho by se institut vydavani RP starat nemel) tedy nechapu... kdyz mi kixne auto, muzu si zavolat odtahovku a servis, pokud si to nechci opravovat sam, ne?
Ale toto ochrání i chodce,cyklisty a dokonce i nás v autech.
Denně se setkávám na cestě s agresivitou,rovněž i s ohleduplností. Nesmíme na sebe všichni tak "tlačit".
Třeba každou chvíli mi v autě signalizuje kamión nebo náklaďák blinkrem, že můžu jet.Nevěřím nikomu,dokud tam fakt neuvidím,pak předjíždím. Ale i přesto všema blinkrama poděkuji. Snaha tady byla
Na přechodu pouštím lidi přes přechod a hlavně na motorce,jako propagaci dobrého chování motorkářů,ale musím jedním dechem říct,že mi jich tam taky několik schválně vlezlo a dělali,že mně nevidí
Jediné co by mohlo trošku fungovat je výraznější osvětlení motocyklu,ale nevím,čím toho dosáhnout. Hluk by u motorek neměl být limitován,taky je to malé plus
Naposledy editováno 27.10.2010 17:36:48
Dále změnit přístup chování mezi motorkáři a plechovkáři, třeba jako to funguje ve Francii, Itálii, Byl jsem několikrát v Paříži autem a vím jak tam motorkáře, skůtraře pouští, stejně jako tam by to mohlo fungovat i u nás a ne, aby se člověk bál jet po Jižní spojce mezi auty s tím, že nějakej pitomec otevře dveře, Tam to funguje tak, že jsou tři pruhy, levý stojí úplně u levé krajnice, prostření u právé čari a mezi auty je asi 1,5 až dva metry místa a nikdo se neodváží to tam těm motorkářům poslat, ale to tady nikdy fungovat nebude.
V neposlední řadě doopravdy rozlišit osvětlení motorek a aut různou barvou,což by bylo asi nejjednoduší, protože než by čeští zákonodárci změnili legislativu o povinném svícení tak by se tři roky stejně nic nedělo, aby člověk věděl jestli to je motorka nebo auto a mohl podle toho reagovat.
a ceklkově změnit chování na silnicích!
Enthropy>Otočit limity na hlučnost (co je tichý, nedostane homologaci). Když se vám vysype v autě zadní sklo a začnou vám praskat zuby, bude vám hned jasný, že vás předjíždí mašina a nemáte kličkovat
Parádní nápad to bych podpořil
PAP28>V silniční provozu je to bohužel i o ostatních. Já do někoho vpálit nemusí, ale někdo může vpálit do mě! Já jen nezastávám názor, že musím svítit jak pochodeň, aby si mě někdo všimnul!
Vesta ani světla nezlepší současnou situaci na cestách.
Jakou prevenci nabízí třeba BESIP, aby vzdělával ostatní účastníky silničního provozu i když si dělají třeba jen řidičák na auto? Co se uchazeč o řidičák skupiny "B" dozví o chování motorky a jízdy třeba v zatáče,kdy ti kolikrát věde až do protisměru a uplně ti změní jízdní dráhu zatáčkou ( kdy pak musíš brzdit, uhýbat, motorku narovnavát a tím pádem tě žene do škarpy).
Ted´, jsem si vzpoměl, jak mě super osplnil jeden kamión v podvečer. Měl tam na tom namontovanou světelnou rampu po calé řadě kabiny a potkal jsem ho na horizontu. Dobrých 10 vteřin jsem jel uplně naslepo (což za tu dobu ujedeš klidně i 50m.) Super věc!
No protože si za 10 vteřin urazil nebetyčnou vzdálenost 50m pohyboval si se kosmickou rychlostí 18km/h možná v tvém případě bylo lepší zastavit což z rychlosti 18km/h je otázka vteřiny a až kamion projel pokračovat v jízdě ovšem pokud by si se pohyboval například rychlostí 240 km/h urazil by si za 10 vteřin 650 m což by asi stačilo k tomu aby si sem nemohl psát takový nesmysly.
Skalda>jetofuk> Neznam cloveka, ktery usilujic o ziskani ridicaku by ho nedostal, protoze je nemehlo (urcite by to navic byla "diskriminace" ). Nehlede na to, ze nemehlo by se podle tyhle logiky vybouralo uz na prvni krizovatce a "resilo by problem". Treba by mu pak ten ridicak vzali a ty bys pak nebyl ohrozovanej... (soucasna praxe je spis opacna - notoricti alkoholici po case dostanou ridicak zpatky a prejedou nekoho dalsiho; vylepsena verze tohoto je pak u ustavnich cinitelu a velkejch zvirat lokalnich a regionalnich zastupitelstvech, na ty je kazdej kratkej kdyz na silnici neco po*erou)
Taky nechapu, proc musi clovek umet "techniku", aby dostal ridicak. Vubec nepopiram uzitecnost informaci, ktery se v ni uci a jsou to samozrejme naprosty a trivialni zaklady, ale jak znalost techto otazek ridicem ovlivnuje bezpecnost a plynulost provozu (o nic jineho by se institut vydavani RP starat nemel) tedy nechapu... kdyz mi kixne auto, muzu si zavolat odtahovku a servis, pokud si to nechci opravovat sam, ne?
s tou technikou máš pravdu...
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení bezpečnosti motorkářů.
Navíc dnes ráno maník s čistícím vozem zapnul na kartáče vlhčení a vyrobil přímo před křižovatkou skluzavku, pže bylo -2Ć. Super!!!
Cooker>Někteří tu souhlasí, já bohužel nesouhlasím .... není nad to, když např. na pozadí stromů auto (nebo cokoliv co tam jede) nevidíš ...rozhodně si spíš všimneš něčeho co svítí, než něčeho inkognito jedoucího ....kolikrát už jsem chtěl předjíždět (na motorce i autem) a nesvítícího auta nebo motorky si všiml už dost pozdě a měl jsem co dělat, abych se nějak vešel zpátky ....
Tím že auta nebudou svítit se podle mě nic nezlepší, spíš naopak ....a není to o tom, že Tobě když pojedeš na motorce něco vjede do protisměru, ale i o tom, že Ty na té motorce někomu do protisměru vletíš sám, protože pojede bez světel a ty si ho všimneš o vteřinu později...a o tu vteřinu později už máš přidanej plyn a najiždíš do protisměru a tak rychle jako s autem se vrátit do svýho pruhu rozhodně nedokážeš.
Toď za mě všechno k tématu "svítit nebo nesvítit", dál se k tomu nehodlám vyjadřovat.
Většina problémů na silnicích je(jak už to tu někteří zmiňovali) z 99% díky absolutní netoleranci lidí vůči sobě a je už jedno, jestli se jede na motorce, autem nebo na kole.
Přesně tak to cítím i já a dokážu se pod tohle podepsat. Jsem zastáncem celoročního svícení, ať už v autech nebo na motorkách
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení bezpečnosti motorkářů.
Marex>Osobně mi po dnešku přišlo na mysl, že pokud někdo odbočuje a začne brzdit dřív, než vyhodí blinkr, měl by dostat podmínku a flastra, napodruhé roztrhat občanku, řidičák a utrhnout obě uši. Pro motorku je to jedna z nejnebezpečnějších situací, protože to vypadá, že chce zastavit, motorka začne předjíždět a nejednou ti tom pošle a sundá tě jak hada.
Navíc dnes ráno maník s čistícím vozem zapnul na kartáče vlhčení a vyrobil přímo před křižovatkou skluzavku, pže bylo -2Ć. Super!!!
asi je pravda, ze tohle je jedna z nejnebezpecnejsich situaci co se tyce potencialniho sundani motorkare. Ale resit to definovanym poradim mezi brzdenim a blikanim je nesmysl - jak bys asi chtel rozlisovat mezi brzdenim "pred odbocovanim" a obycejnym pribrzdenim ?? Tak, jak je to v pravidlech ted (v paragrafech o predjizdeni a o odbocovani) je to napsano dobre, resp. nenapada me, jak rozumne by tohle slo vylepsit...
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení bezpečnosti motorkářů.
takže TOLERANCE všech a dodržovat stanovené pravidla - ákon 361/2000Sb. a ostatní. Chceš jezdit rychle a ukázat jaký si king? Jezdi a ukaž nám to na okruhu. Hodně lidí už to pochopilo, ale pořád je tu hodně těch, kterým to ještě nedošlo. Až si to uvědomí, až budou na vozíku apod. bude pozdě. jezdím na pohodu, rychle na okruhu a nic mi nechybí. Nemám problém, pouštím auta, když jedu na motorce a oni zase pouští mě. Já je toleruji, oni mě taky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení bezpečnosti motorkářů.
Nordik>Třetí závodník nabral malou ztrátu, tak je jasný, že jí musí stáhnout... jde o titul, ne?
Tak nevim, ale možná kdyby měl reflexní vestu nebo svítil dálkovejma, třeba by tam bylo místa víc...
Super hlášky:" jde o titul,ne??
" kdyby měl reflexní vestu nebo svítil dálkovejma, třeba by tam bylo místa víc"