globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zvýšení bezpečnosti motorkářů.
 
25.10.2010 v 21:45
Zdravím motorkáře.

V jednom nejmenovaném motočasopise (MH), se v rozhovoru s Leošem Tržilem (ředitel služby dopravní policie ČR) řešila otázka, jak pomoci zviditelnit motorky na silnici. Zdá se, že konečně někoho od policie zajímá náš názor a možná se podaří dobrý nápad uplatnit, čímž zvýšíme svoji bezpečnost v džungli jménem silniční provoz.
Přemýšlejte, vymýšlejte. Výsledek našeho snažení zašlu klukům do redakce a oni jej předají dál na správné místo.

(pro upřesnění: Nemělo by jít o nějaká další nařízení a buzeraci motorkářů....jde čistě o dobrovolně uplatnitelné prvky pasivní ochrany!!!)
Ps: Řešila se například jiná barva světla do předního reflektoru, vesty......

Na konci uděláme anketu z nejlepších nápadů....

Díky za vaši snahu.

Zvýšení bezpečnosti motorkářů.

26.10.2010 v 15:55 | Nahoru | #91
rychle motorky jsou na ceste , vice jak 10 let tak nechapu proc se ted zacina resit bezpecnost j kdyz jedu tak musim cumet kolem sebe musim se vyhnout autu .nakladaku ,kamionu , cyklistovi,chodci ,atd....jsme ucastniky provozu tak proc se nekdo divi ze potka motorkare ?ktery na sve motorce sviti tak proc neni videt ?proste to je v lidech kdo jak se chova k jinym !!!!!ale kazdy si rekne frajirek na motorce a hups v plechovce na plyn at mu ukazu ze jsem lepsi !!!!!!a do toho prida postrik odstrikovacu .a zacina znemoznovat predjizdeni . a proc ten motorkar mu nic nedela ???

Zvýšení bezpečnosti motorkářů.

26.10.2010 v 16:54 | Nahoru | #92
což skusit nějaký stroboskopi ve světlech, nějaký čistě bílí světlo?

(reakce na) Zvýšení bezpečnosti motorkářů.

26.10.2010 v 17:09 | Nahoru | #93

Cooker>Někteří tu souhlasí, já bohužel nesouhlasím .... není nad to, když např. na pozadí stromů auto (nebo cokoliv co tam jede) nevidíš ...rozhodně si spíš všimneš něčeho co svítí, než něčeho inkognito jedoucího ....kolikrát už jsem chtěl předjíždět (na motorce i autem) a nesvítícího auta nebo motorky si všiml už dost pozdě a měl jsem co dělat, abych se nějak vešel zpátky ....
Tím že auta nebudou svítit se podle mě nic nezlepší, spíš naopak ....a není to o tom, že Tobě když pojedeš na motorce něco vjede do protisměru, ale i o tom, že Ty na té motorce někomu do protisměru vletíš sám, protože pojede bez světel a ty si ho všimneš o vteřinu později...a o tu vteřinu později už máš přidanej plyn a najiždíš do protisměru a tak rychle jako s autem se vrátit do svýho pruhu rozhodně nedokážeš.
Toď za mě všechno k tématu "svítit nebo nesvítit", dál se k tomu nehodlám vyjadřovat.

Většina problémů na silnicích je(jak už to tu někteří zmiňovali) z 99% díky absolutní netoleranci lidí vůči sobě a je už jedno, jestli se jede na motorce, autem nebo na kole.


Inteligentní a pravdivý názor.

Zvýšení bezpečnosti motorkářů.

26.10.2010 v 17:23 | Nahoru | #94
Cooker to napsal pěkně v poslední větě svýho příspěvku. Tohle je o lidech. Bezpečnost je nahovno kvůli tomu, že si všichni myslí, že silnice je jejich a že oni můžou co chtěj.

Co se pasivní (nebo aktivní?) bezpečnosti týče - motorka má světlo vepředu, vzadu, kombošky mají reflexní prvky (pruhy) nebo to má motorkář jinak zařízený (já mam reflexní pruhy našitý na džínový vestě, někdo má reflexní kšandy, třeba na jízdu v noci), motorky mají ABS, už i airbagy, motorkáři cpou prachy do výbavy (komboška, páteřák a další) ...

Co se ještě požaduje na zvýšení bezpečnosti? Vždyť už pro to nejde nic dělat. Jedině nejezdit na moto, líp už se motorkář nemůže chránit. Přitom by stačilo, aby dneska lidi nejezdili jako totální kreténi a aby za volantem přemejšleli! Někdo to tu psal v jinym vlákně - řidičák má sice každej, ale řidičů moc nejezdí!

Samozřejmě nejsem svatej - v autě jsem už párkrát jiný omezil v jízdě, občas to zadupnul na poslední chvíli, ale postupně se snažim jezdit čím dál líp a snad se mi to daří (nikdy jsem nebyl ten klasickej nagelovanej machýrek v BMW nebo Audi, co si myslí, že mu patří svět, moje chyby jsou lidský, ne puberťácký). Na moto jsem ještě nic takovýho nezažil, vim na čem jedu a co to umí a neumí a co by se mi mohlo stát, proto jedu s rezervou a doufam, že mě nikdo nesejme.

Zvýšení bezpečnosti motorkářů.

26.10.2010 v 18:05 | Nahoru | #95
Svícení bych neřešil. To, že motorka není na silnici vidět je kravina. Pokud někdo nevidí motorku, tak bych mu doporučil návštěvu oční ordinace ( a cyklisté a chodci, taky nosí vesty a svítí si čelovkou žlutě dopředu a červeně vzadu? Je to jen loby, aby podnikavci měly kšefty a normální lidi furt něco museli povinně přikupovat do výbavy).
Nesmysly typu reflexní vesty povinně každému motorkáři je pěkná kravina ( pokud někdo chce at´ji vozí, v noci je z dálky vesta dobře viditelná).
Já mám na bundě a motorce tolik reflexních prvků a odrazek a světel, že už nevím co bych měl sebou ještě vozit. Nehledě na to, že na bundě mám větrání a rozhodně se nehodlám v létě pařit!
U nehody na křižovatce ať je to nedání přednosti autu nebo motorce viník s 90% řekne, že ho neviděl, že naráz se tam objevil a už to bylo!!!! Z 99% je to jel výmluva protože, se prostě jen nepodíval!!!!
To co můžu z praxe doporučit je, nepředjíždět na křižovatce, kdy mi může kdokoliv kamkoliv nečekaně odbočit a to i bez blinkru a když už chci předjet ta ho předjedu o 20m dalej za křižovatkou, to už mě těch pár metrů přece neorve. Další věcí co bych doporuřil, je řidičák na zkoušku, jak to funguje jinde ve světě.
Taky je dobré se podívat na statistiku příčin dopravních nehod, kde jasně figuruje rychlost, předjíždění na místech kde je to zakázáno ( plná čára, horizonty atd.).
A tedˇotázka na Vás? Kolik lidí se na tomto četu osobně setkalo nebo v provozu osobně vidělo, jak hlídka Policie ČR někoho kontroluje nebo řeší za předjíždění na plné čáře a na nebezpečných místech? (A ted´se nehlaste ti, co to viděli jen v TV, jak slavnostně vzlétl policejní vrtulník a natočíl několik hříšníků.) Myslím, že tady prevence totálně selhává. Když, Policie využívá vozidla bez označení vybavené moderní technikou, proč jsou tak málo vidět při řešení takových závažných dopravních přestupků. Není to k zamyšlení páni důstojníci z PČR? Proč jsou furt jen akce, kdy probíhá kontrola z pevného stanoviště a řeší se rezavé blatníky, nebo se přeměřují gumy. Ano provádí se dechové zkoušky na alkohol, to beru. Ale jak je možné, že někteří "norci" stále jezdí i se zákazem řízení a to opakovaně a nejdou za to sedět?

Je to jen o tom, aby ti co vytváří zákony se napřed trochu zamysleli! A všichni ostatní jezdili, tak aby nemusely tahat v tom lepším případě své stroje ze škarpy.

Zvýšení bezpečnosti motorkářů.

26.10.2010 v 18:11 | Nahoru | #96
To je těžký. Jedu 50 v obci a maník na mě kouká a ve chvíli, kdy jej míjím mi to tam pošle. Prostě mě nevidí přes čelní sloupek, kterej je širokej jak sloní noha. Jde o to, jak udělat bike viditelnějším na silnici!? ABS, páteřák, chrániče.... to všechno většina rozumných motorkářů má. Ale to nás víc nezviditelní!!!

1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení bezpečnosti motorkářů.

26.10.2010 v 18:26 | Nahoru | #97
Marex nechápu jednu věc, proč chceš za každou cenu něco co zviditelní motorky? Já osobně nemám problémy s tím, že bych ostatní motorkáže neviděl a je mi jedno jestli zrovna jedu na motorce nebo řídím auto. O tom to není. Je to o tom, že lidi se všeobecně nedívají! Jak je možné, že jak už mockrát se tu na netu řeší nehody, kdy ti někdo nedá přednost při jízdě v jízdních pruzích a vytlačí tě nebo dojde ke střetu. Je to o tom, že ten dotyčný se nepodíval jestli tam něco nejede a jestli tam můžu vjet!!! A pokud se ten dotyčný nepodívá, tak můžu mít na motorce i rozsvícený vánoční stromeček a stejně mě sejme!! Povinné vození reflexní vesty a další nesmysly vidím jako omezování osobní svobody a diskriminaci řidičů s řidičáky skupiny "A". Já bych položil jinou otázku? Co udělají ostatní pro to, aby lépe viděli (nebo chtěli vidět)?

Zvýšení bezpečnosti motorkářů.

26.10.2010 v 18:53 | Nahoru | #98
při pěkném počasí zakázat jízdu aut,možná by stačilo jen o víkendech

Zvýšení bezpečnosti motorkářů.

26.10.2010 v 18:54 | Nahoru | #99
Ať se uklízej silnice od ŠŤERKU jako v cizině (západní) a je to OK .

Zvýšení bezpečnosti motorkářů.

26.10.2010 v 18:55 | Nahoru | #100
Jediná možnost jak něco zlepšit je nechovat se na silnici jako idiot. Prostě sednout si, uklidnit se a pak ject.

(reakce na) Zvýšení bezpečnosti motorkářů.

26.10.2010 v 19:44 | Nahoru | #101

babajezi>Země které již denní svícení zrušili pro jeho nebezpečnost si nechali udělat dlouhodobé a odborné analýzy s jednoznačným výsledkem. Stačí se jen podívat po netu !

např. Rakousko: .....za dobrých podmínek (denní světlo, suchá silnice) nepřináší "denní osvětlení" žádný pozitivní efekt pro bezpečnost, protože výhoda představovaná dřívějším rozeznáním objektu je kompenzována následným "zíráním" řidiče do světlometu

- analýzy ukazují na to, že zapnutá světla za dne nutí řidiče přenášet pohled jinam a pak se nevěnuje navigaci ve svém bezprostředním okolí

- v souvislosti s tím pojmenovávají autoři záměnu priorit, kdy se řidič soustředí pouze na osvětlené objekty a ty neosvětlené zůstávají tak za osvětlenými maskovány.

Laicky shrnuto, zpráva konstatuje, že světla aut v zorném poli přitahují pohled řidiče. O co déle se řidič soustředí na reflektory okolo, o to méně času může věnovat sledování situace kolem sebe, takže dochází k tomu, že opomíjí různé důležité podněty. Doplácí na to především subjekty, které nesvítí, anebo svítí a vytrácejí se mezi jinými svítícími subjekty.




babo i když s tebou v určitých názorech nesouhlasím, tady říkám ANO

(reakce na) Zvýšení bezpečnosti motorkářů.

26.10.2010 v 19:50 | Nahoru | #102

panTerek>Kdo nechce vidět tak neuvidí ani reflexní krychli 2x2 metry. Na našich silnicích bohužel většinou chybí tolerance, slušnost a pozornost a pokud se toto nezmění, tak je vše ostatní na prd. Jediná věc, do které bych šel je možná silnější přední světlo, ale stačí zrušit celodenní svícení a není co řešit. Reflexní vestu, helmu, rukavice, boty, ponožky a slipy na mě nikdo nedostane a motorku si taky přelakovat nenechám .
A jestli chce někdo opravdu zvýšit bezpečnost motorkářů, tak ať spraví všechny domr**ný a děravý silice posypaný štěrkem a bordelem a pak vymýšlejte vestičky



amen

Zvýšení bezpečnosti motorkářů.

26.10.2010 v 20:00 | Nahoru | #103
Pap: Respektuji tvůj názor. Přesto se pokusím to dotáhnout do konce a zažádat o nějakou ZMĚNU současného neutěšeného stavu.

(reakce na) Zvýšení bezpečnosti motorkářů.

26.10.2010 v 20:02 | Nahoru | #104

PAP28>Marex nechápu jednu věc, proč chceš za každou cenu něco co zviditelní motorky? Já osobně nemám problémy s tím, že bych ostatní motorkáže neviděl a je mi jedno jestli zrovna jedu na motorce nebo řídím auto. O tom to není. Je to o tom, že lidi se všeobecně nedívají! Jak je možné, že jak už mockrát se tu na netu řeší nehody, kdy ti někdo nedá přednost při jízdě v jízdních pruzích a vytlačí tě nebo dojde ke střetu. Je to o tom, že ten dotyčný se nepodíval jestli tam něco nejede a jestli tam můžu vjet!!! A pokud se ten dotyčný nepodívá, tak můžu mít na motorce i rozsvícený vánoční stromeček a stejně mě sejme!! Povinné vození reflexní vesty a další nesmysly vidím jako omezování osobní svobody a diskriminaci řidičů s řidičáky skupiny "A". Já bych položil jinou otázku? Co udělají ostatní pro to, aby lépe viděli (nebo chtěli vidět)?

souhlasim s tebou

Zvýšení bezpečnosti motorkářů.

26.10.2010 v 20:10 | Nahoru | #105
Pap a Luka: Vidím, že to berete podle hesla: "Neptej se, co může silnice udělat pro motorkáře,ale ptej se na to, co můžeš ty udělat pro silnici".

1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení bezpečnosti motorkářů.

26.10.2010 v 20:47 | Nahoru | #106
V silniční provozu je to bohužel i o ostatních. Já do někoho vpálit nemusí, ale někdo může vpálit do mě! Já jen nezastávám názor, že musím svítit jak pochodeň, aby si mě někdo všimnul!
Vesta ani světla nezlepší současnou situaci na cestách.
Jakou prevenci nabízí třeba BESIP, aby vzdělával ostatní účastníky silničního provozu i když si dělají třeba jen řidičák na auto? Co se uchazeč o řidičák skupiny "B" dozví o chování motorky a jízdy třeba v zatáče,kdy ti kolikrát věde až do protisměru a uplně ti změní jízdní dráhu zatáčkou ( kdy pak musíš brzdit, uhýbat, motorku narovnavát a tím pádem tě žene do škarpy).
Ted´, jsem si vzpoměl, jak mě super osplnil jeden kamión v podvečer. Měl tam na tom namontovanou světelnou rampu po calé řadě kabiny a potkal jsem ho na horizontu. Dobrých 10 vteřin jsem jel uplně naslepo (což za tu dobu ujedeš klidně i 50m.) Super věc!

Zvýšení bezpečnosti motorkářů.

26.10.2010 v 20:48 | Nahoru | #107
Zdravím, souhlasím se svícením. Třeba v lesních úsecích je to určitě na místě nebo prostě v místech kde se rychle střídájí pásy světla a stínu.
Jinak když je teda osvětlení na moto dobré tak by možná mohl přijít na řadu zvuk. Možná to tu někdo už psal, nevím. Něco jako když v autě přejdete na rezervu a počítač pípne. Třeba že je v okruhu nějaká rychle se pohybující motorka (vzhledem k autu) nebo nějak podobně. Jedná se pouze o názor a námět k přemýšlení. Někdy by to taky mohlo pípat jak u nenormálních že. Kdyby jel okolo nějaký "motorkářský peloton".
Ale i tak, třeba by to mohl nějaký koumák vymyslet. Tak jen návrh.

1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení bezpečnosti motorkářů.

26.10.2010 v 21:00 | Nahoru | #108
me se zamlouva to zruseni povinneho svicení aut,diky tomu se motorky staly neviditelnymi.

Zvýšení bezpečnosti motorkářů.

26.10.2010 v 21:10 | Nahoru | #109
Tak si pročítám tady to forum a musím souhlasit s některými že denní svícení je na prd. Můj názor ...zrušit. Nosím dioptrické brýle a normálně za denního světla vidím každé auto nebo mašinu na silnici. Jinak X let se nesvítilo a bouračky byli, X let se svití a jejich počet stejně neklesl, tak kde je ten slibovaný výsledek před zavedením.
A kdo opravdu nevidí ve dne auto na silnici, tak ať jde na oční, případně vrátí řidičák. Ahoj.

Zvýšení bezpečnosti motorkářů.

26.10.2010 v 21:40 | Nahoru | #110
Já bych to viděl na reflexní vestu.....sice budem vypadat jak jelita, ale aspoň budem vidět....a co tak si tam dáme nějakou nášivku např značky mota...xD

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení bezpečnosti motorkářů.

26.10.2010 v 22:23 | Nahoru | #111

babajezi: Země které již denní svícení zrušili pro jeho nebezpečnost si nechali udělat dlouhodobé a odborné analýzy s jednoznačným výsledkem. Stačí se jen podívat po netu !
např. Rakousko: ....


Nejdřív si Rakušáci nechali udělat dlohodobou odbornou analýzu, díky které denní svícení zavedli. Teď to na základě jiné analýzy zrušili. Takže - byli pitomí kdysi, nebo jsou pitomí teď? Jak se to pozná?
Národ, jehož největšími historickými úspěchy bylo přesvědčit svět, že Mozart byl Rakušan, zatímco Hitler Němec, bych si za vzor nebral. Titíž mudrcové si totiž nejdříve postavili jadernou elektrárnu, aby ji pak s velkou slávou nespustili. Máme se i v tom řídit podle nich a vypnout Temelín?

Zvýšení bezpečnosti motorkářů.

26.10.2010 v 22:40 | Nahoru | #112

(reakce na) Zvýšení bezpečnosti motorkářů.

26.10.2010 v 22:45 | Nahoru | #113
1100Virago>

Zvýšení bezpečnosti motorkářů.

26.10.2010 v 22:56 | Nahoru | #114
k tem reflexnim vestam
Klicova zalezitost se nazyva MAIDS resp. MAIDS 2 (r.2009). Jde o evropskou studii Association of European Motorcycle Manufacturers s podporou Evropske Komise (admin. jednotka EU) dle pravidel OECD ohledne nehodovosti motorkaru. Predsdtavuje analyzu 921 nehod v 5 statech (France, Germany, Netherlands, Spain and Italy), kde u kazde z nich bylo sledovano pres 2000 promenych. Po analyze kazde nehody se vytvari case study kdy se nehoda simuluje a to za stejnych podminek vcetne takove perlicky jako je stejny vek a "kondice" akteru nehody tak aby se vyloucila nebo potvrdila zjistena fakta.

nenasel jsem nikde zadnou komplexnejsi studii, a to vcetne nasi slavne PCR pomahat a chranit

Co se v ni pise:
- 72% vsech nehod se stane v zastavenych oblastech
- ze vzorku nelze vyvodit zavery, ze by jakykoliv mesic, den nebo denni doba byla rizikovejsi vuci ostatnim
- vetsina nehod se stane v rychlostech pod 50km/h (rychlost narazu)
- vetsina nehod byla zpusobena prehlednutim na krizovatce (prevazne v dusledku nevenovani pozornosti rizeni, pripadne kvuli prekazkam ve vyhledu, viditelnost motorkare)
takze nevenovani se rizeni, nevidi pres sloupek, znacku, jiny auta atd...

- v 65.3% nehrala barva obleceni zadnou roli
- v 5 % pripadu (46 pripadech) jasna (nebo reflexni) barva obleceni zvysila viditelnost motorkare
- v 13 % pripadu barva obleceni snizila viditelnost motorkare

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
na zaklade zjistenych informaci MAIDS neni schopna doporucit jakoukoliv barvu obleceni pro zvyseni viditelnosti
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Naposledy editováno 26.10.2010 22:57:08

Zvýšení bezpečnosti motorkářů.

26.10.2010 v 23:21 | Nahoru | #115
Pasívních návrhů je tu hafo. A co takhle pořádně pořádně zatnout tipec hovadům, co jezdí v obci přes např.100 a mimo obec např.200? Těm co předjíždí v pravotočivé zatáčce přes čáru a pak když je někdo sejme, tak tu plácají, že se řidič v autě nedívá do zrcátek(nedávno v Buchlákách), atd.

Zvýšení bezpečnosti motorkářů.

26.10.2010 v 23:27 | Nahoru | #116
Často tu zaznělo něco jako zrušit svícení plechovek přes léto. Osobně považuju trvalé svícení za jednu z nejlepších změn zákona za posledních pár let, alespoň tedy v dopravě. Jak už tady určitě někdo psal, např. vozidlo jedoucí mezi stromy - slunce, stín, bez těch světel je opravdu špatně vidět a nyní když jenom vidím něco, co nesvítí, tak to v prvním momentě považuju za stojící vozidlo...

Zvýšení bezpečnosti motorkářů.

26.10.2010 v 23:36 | Nahoru | #117
Zruseni nesmyslneho, neekologickeho a kontraproduktivniho sviceni aut v letnich mesicich, reflexni prvky na helme (vesta je v rade pripadu spatne viditelna, navic dela z motorkarskych individualit armadu "cestářů" - tedy nesmysl) a hlavne dodrzovat predpisy a predvidat. Zbytek uz je pak v rukou bozich

Naposledy editováno 27.10.2010 11:46:54

Zvýšení bezpečnosti motorkářů.

27.10.2010 v 00:29 | Nahoru | #118
Místo reflexních vest a jiných pí..vin bych řešil otázku, jak zlepšit povrch silnic u nás.

(reakce na) Zvýšení bezpečnosti motorkářů.

27.10.2010 v 08:56 | Nahoru | #119
babajezi> Přesně tak. Svícení aut v létě přes den je naprosto zbytečné. Některé státy už od toho upouští.

2 reakcí na tento příspěvek Zvýšení bezpečnosti motorkářů.

27.10.2010 v 09:30 | Nahoru | #120
Na prvnim miste by mela byt analyza dopravnich nehod s ucasti motocyklu, a te se venovat, resp. majoritnim podilum tech kterych problemu. Nejcastejsi pravdepodobne bude nedani prednosti v jizde. Dale pak analyzu nehodovosti podle veku a typu stroje. Toto podrobneji anlyzovat a najit se opatreni vedouci ke snizeni techto cisel.

Myslím si, že by pomohly, věci jako jsou např.:

v současnoti

1) Osvěta, nabádání k toleranci - jak ze strany řidičů automobilu, tak ze strany řidičů motocyklu a to hlavně začínajících bez patřičných zkušeností - ( např. již běžící spoty v TV, jen je jinak koncipovat - viděl jsem se Standou Berkovcem a Luckou Výbornou na ČT2, ale úplně tak výborné to nebylo... )

2) Změna v legislativě -

za a) znemožnění řídit od 18ti let v podstatě jakýkoliv motocykl ( v TP 25 kW - víme všichni o co jde... ). Napravou by bylo do zákona vpravit další omezující podmínku a tou by byl např. objem do 500ccm

za b) nemožnost udělání si ŘP na třídy A do 25kW a A neomezené bez předchozí praxe. Takže pěkně postupně začínat od malých motocyklů k velkým.

3) Být viděn - doporučení, resp. nařízení ( ikdyž je to asi buzerace ale doporučení moc nefungují ) mít povinne nasazenou reflexní vestu. Poprípade na motocykly montovat bocni osvetlení, zabranilo by se tim jiste do jiste miry nehodam na krizovatce ( zvlaste pak na rozlehlych krizovatkach, kde jeden svitici bod motocyklu vepredu je malo ).

v blizkem časovém horizontu

1) montování asistenčních systému do motocyklu - např. ABS, kontrola trakce, atd ( je to taky tak trochu buzerace, ne kazdy to chce a motorky by byly podstatne drazsi ), montování bezpečnostních systémů - např. AirBagy na motocyklu, airbagy v kombinéze, apod.

2) montování asistencnich systému do vsech vozidel - napr. senzory detekujici predjizdejici vozidlo - ridic dostane informaci o tom, ze ho predjizdi vozidlo, zamezi se tim nehode, ktera by mohla byt zpusobena "mrtvym uhlem" v zrcatku. A ze motocykl se tam ztrati lehce.

ve vzdalenejsim casovem horizontu

komunikace mezi vozidly " car x car " - ridic automobilu by dostal informaci a varovani o jiném/ých vozidlech ( varovani hlasove a na displeji by videl nazorně situační schéma ) pokud by se v blizkosti nachazelo/a vozidlo/a s kterymi by byla pravdepodobna kolize. To by hodne zamezilo nehodam " nedani prednosti v jizde", ktere jsou pro auto-motocykl veskrze s tragickymi nasledky. Problem je osazeni kazdeho vozidla timto zarizenim s GPS prijimacem, a hlavne protlaceni pres legislativu na alespon evropske urovni. Kazde homologovane auto pro provoz v EU by toto zarizeni muselo mit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist