globalmoto_duben_nolan





Téma: možná blbej dotaz na pneu
 
24.10.2010 v 17:32
Chtěl bych se zeptat zda mi někdo vysvětlí proč endura mají v zadu 18 palců kolo a krosky zase vždy 19. Jestli jde jen o zátah, nešlo by to vyřešit jen sekundárním převodem?
díky za odpovědi

možná blbej dotaz na pneu

24.10.2010 v 17:34 | Nahoru | #1
co mi akmoši rikali ta 18 pobere líp kameny kořeny paod, to co na MX nenajdeš

možná blbej dotaz na pneu

24.10.2010 v 17:39 | Nahoru | #2
Už se to tu kdysi řešilo a k žádnému závěru se nedošlo, takže zřejmě odsud z fora nikdo neporadí..Co mě by zajímalo, proč se některé dobré gumy dělají jen na 19 kola a ne na 18

možná blbej dotaz na pneu

24.10.2010 v 17:40 | Nahoru | #3
silnice-enduro-cross (16)17-(17)18(19)-(18)19(20)

bude v tom neco o pohlceni razu,velikosti kola,neodpruzene hmote,velikosti stopy,trend,zvol si co potrebujes,jsou to vyladene "zavodni" stroje

možná blbej dotaz na pneu

24.10.2010 v 17:59 | Nahoru | #4
co mají znázorňovat ty hodnoty v závorkách? Že si na krosku můžu dát dozadu 18ku až 20ku?

možná blbej dotaz na pneu

24.10.2010 v 18:15 | Nahoru | #5
v konecny fazi jsou obe kola stejne velka.. jenom 18ka ma vetsi profil a je to trochu vetsi salam, aby pohltila razy a mela vetsi grip ve srackach... 19kovy pneu MX jsou uzsi,s mensim profilem aby nekladli takovej odpor a lip jely v drazce

moje teorie

možná blbej dotaz na pneu

24.10.2010 v 20:18 | Nahoru | #6
Ciste logicky, kdyz mas vetsi prumer kola tim as vlastne vetsi plochu co se dotyka terenu tak snad proto a taky vlastne hladsi prujezd terenem. Jsem udelal takove malej nakres jak to asi je

možná blbej dotaz na pneu

24.10.2010 v 20:18 | Nahoru | #7
tady

1 reakcí na tento příspěvek možná blbej dotaz na pneu

24.10.2010 v 20:19 | Nahoru | #8
kurnik proc to nejde

možná blbej dotaz na pneu

24.10.2010 v 20:20 | Nahoru | #9
Tak mi to nejde. sorry

Naposledy editováno 24.10.2010 20:20:40

(reakce na) možná blbej dotaz na pneu

24.10.2010 v 20:22 | Nahoru | #10

MartasUS>kurnik proc to nejde



protoze je to blbost

možná blbej dotaz na pneu

24.10.2010 v 20:43 | Nahoru | #11
tumb> ja myslel ze nejde ten obrazek

[img]

možná blbej dotaz na pneu

24.10.2010 v 20:46 | Nahoru | #12
Aaaa, uz tam je tak jenom pro nazornost tam jde vydet ze mensi kolo je proste vice zaborene. Presne z tohoto duvodu ted zacinaji delat kola na jizdi kola. Do nedavna bylo nejvetsi 26" a ted zacinaj delat 29"

možná blbej dotaz na pneu

24.10.2010 v 20:58 | Nahoru | #13
krosová cr 500 má vzadu 18 palců, jestli tě to uklidní ale jinak nevim..

možná blbej dotaz na pneu

24.10.2010 v 21:02 | Nahoru | #14
Dakarka 17"

[img]

možná blbej dotaz na pneu

24.10.2010 v 21:24 | Nahoru | #15
díky moc za odpovědi. Myslel jsem původně ostrý endura a krosky, ale když už zabíháme do těch cestovnějších věcí tak nová yamaha tenere 1200 má ve předu 19 a vzadu 17. něco podobnýho bmw f800 gs kde v předu je standartní endurová 21 a v zadu 17. naštěstí se ktm s adventure drží zažitých standardů, ale i tak je to zvláštní, kor to bmw

možná blbej dotaz na pneu

24.10.2010 v 21:40 | Nahoru | #16
Staci trochu zamysleni se jeden duvod je ze mensi kolo pobere vic der u endura tzn. ze je kolo vice v zaberu....(je to to co nazorne ukazuje MartasUS) druhy duvod mensi kolo je mene nachylne na prorazeni - poskozeni rafku a enduro preci jenom nejezdi po upravene trati jako krosky. Ale po řádném bordelu

možná blbej dotaz na pneu

24.10.2010 v 21:46 | Nahoru | #17
chora> no ja prave spise myslel naopak, ze vetsi kolo tu diru lepe prelitne a mensi ze tam vlitne hloubeji

možná blbej dotaz na pneu

24.10.2010 v 22:09 | Nahoru | #18
už to tu někdo kdysi psal... na mx 19" kolo se obouvá guma o nizsim profilu (aby se to tolik nevlnilo v zatačkách na tvrde trati) zatímco na enduro ráfek 18" přijde guma o vyšším profilu z důvodu menší náchylnosti na proražení, nic rozumnějšího jsem zatím nedověděl jinak je vnější půměr téměř shodný

Naposledy editováno 24.10.2010 22:10:42

možná blbej dotaz na pneu

24.10.2010 v 22:40 | Nahoru | #19
No, průměrem kola to asi nebude, což se dá velmi jednoduše zjistit v katalogu, takže není pravda, že některý kolo je větší a některý menší. Kdysi nedávno byly oboje zadní kola 18" ale postupně jak motocross přitvrzuje a jak se zlepšuje pérování, tak bylo toho prostoru v gumě moc a pneumatika se stala až příliš poddajná v mnoha směrech. Proto se jí ubralo na prostoru a dal se jí větší ráfek v zájmu lepšího vedení. To že motorka je tvrdá je celkem normální stav, stejně se jede většina doby ve stupačkách. V enduru se delší tratě na tak tvrdé motorce jet nedají a mají pérování měkčí, čemuž mnohem lépe vyhovuje i pneu na menším ráfku. To je asi ten rozdíl. A přirozeně, že 18" bude potřebovat větší náraz aby se prorazila.

Naposledy editováno 24.10.2010 23:25:24

1 reakcí na tento příspěvek možná blbej dotaz na pneu

25.10.2010 v 08:50 | Nahoru | #20
1. už to tu padlo - 18 i 19 má v konečném efektu stejný obvod, tudíž na srovnání s geometrií MTB 26 vs. 29 zapomeňte
2. šířka je opět stejná - je to o tom jak je ta guma udělaná
3. to kiks: dobré závěry, ale směšovat to s odpružením je blbost. A to co píšeš o průrazu - naopak si myslím že podhuštěná 18 je možná náchylnější. Ale to je fakt asi jenom otázka názoru.
4. průraz? - blbost - minimálně v enduru stejně VŠICHNI jezdí mousse
5. tvrdost? - ta je dána tvrdostí mousse, popřípadě tlakem při klasickém provedení s duší
6. takže vlastní zkušenost a) jezdil jsem enduro jak na 18 tak na 19. Rozdíl je tam velký. Jde o to, že ten velký balón 18 úplně jinak pobírá ty nejjemnější překážky třeba v drážce. Nemyslím tím jakési pohodlí jezdce, ale spíš trakcí zadního kola. Nelze to směšovat s tvrdostí gumy, i když podhuštěním 19tky se toho dá částečně dosáhnout. Podle mně jde o velikost průřezu hmoty, která je plně elastická a poddajná a je opravdu jedno, jestli je tam vzduch a nebo pěna mousse. Naopak jízda s 18 na krosové trati je tak trošku utrpení, protože se v tobogánech a místech kde se najíždí na centimetry přesně cítíte jak vám motorka pod prdelí plave. Je to opět a zase otázka průřezu. 19 je pevná a 18 se "žuje"
7. vlastní zkušenost b) 18 s mousse se obouvá úplně jinak a rychleji než 19 s mousse. U endura kde jde o minuty před UP, je to dost podstatné.

Naposledy editováno 25.10.2010 10:12:11

možná blbej dotaz na pneu

25.10.2010 v 12:57 | Nahoru | #21
Vlastní zkušenost je taková, že je to vcelku jedno, 99% jezdců (možná ani to 1%) stejně nepozná, jestli jede na 18 nebo 19.. já jezdím 19" i na enduru kvůli lepší ceně gum.

(reakce na) možná blbej dotaz na pneu

25.10.2010 v 18:23 | Nahoru | #22
bathed> Můžeme polemizovat múžeme nesouhlasit, dokonce i vyvíjet nejrůznější teorie, ale je fakt, že tak to dnes je, takže existuje dost dobrých důvodů proč se takto motorky vyrábí a provozujou. Polemizovat se mi nechce a stejně tak zametat slovy blbost ostatní argumenty.
Hlavní je, že se nám jezdí dobře.

Bahnu čest!!!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist