globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nová ZX10R 2011
 
8.10.2010 v 15:50
Tak chlapy je to tady,nová zelená kráska,musím uznat že se jim fakt povedla ta maska je nádherná a s výkonem 209 koní,kterými disponuje,bude opravdové peklíčko se na ní svézt.

Tady je s ní video od Kawasaki





1 reakcí na tento příspěvek Nová ZX10R 2011

9.10.2010 v 00:27 | Nahoru | #1
grassel: napsal jsem, že MAXIMÁLNÍ výkon je při nižších kvaltech k dispozici krátce. Prostě tu oblast "nejlepších" otáček přelítneš. Je to logický- dejme tomu, že motor má 125 kw při 10500 ot. Rozjedeš se na 1. při 10800 tam kopneš za 2. Otáčky klesnou na hodnotu nižší než 10500, tím pádem nemáš k dispozici max. výkon, ale o něco nižší, otáčky letí nahoru, jedná se sekundy. Dvojka je vytočená, hážeš za 3 atd. Pozor, a to je určitě všem známo, za hranicí otáček 10500 ( v tomto modelovým příkladě) už výkon opět klesá byť otáčky ještě rostou. Je to z toho důvodu, že jde dolů kroutící moment. Takže ta oblast max. výkonu je relativně úzká. Samozřejmě se bavím víceméně teoreticky, kladu důraz na to slovo maximální.
Ještě k tomu "potenciálu" motocyklu. Bavme se o supersportech. Je to to nejrychlejší na asfaltu, resp. dosahuje nejlepších časů na nějakých cestách se zpevněným povrchem, kde jsou rovinky, zatáčky. Z pudu sebezáchovy plyne, že nejvíc se z ní vymáčkne na uzavřeném okruhu. Nejde jen o výkon motoru, ale právě o vše. Pneu, brzdy, podvozek. Závodník jezdí, ladí, experimentuje. Dostává se na hranu celého kompletu, má nejlepší čas. Někdo má výkonější motor, ale je mu prd platnej, když blbě brzdí, nebo podvozek není ideálně nastavenej, byť v jediným sektoru. Souhrn všech těchto vlastností je potenciál dané mašiny.

(reakce na) Nová ZX10R 2011

9.10.2010 v 09:09 | Nahoru | #2
Carom> ale proč bych řadil v 10500ot. když vrchol mám třeba ve 13tis.ot?! Tudíš jsem ti v předchozím příspěvku naznačoval to že to není nic chvilkového jelikož přeřadím třeba ve 12500ot. na další kvalt kterej se bude rozbíhat třeba z 11000ot. tudíš je k dispozici maximální výkon a ne jen na zlomek okamžiku jak tu popisuješ.

Zajímavý že využití výkonu je podle mě úplně jednoduchá a prostá věc kterou zvládne každej ono totiž vytočit motor do plnýho výkonu není nic složitýho když se otáčí plynem pomalu tak to zvládne každej trouba.

A s tím okruhem taky nesouhlasím jelikož někdo pojede na okruhu plíseň kterou by druhej nejel ani v provozu. Prostě využít potenciálu sporta je jezdit rychle a žádný další kritéria nejsou.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist