globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: tisícovka pro začátečníka
Zdravím, od dvanácti let jezdím pionýry, simsony, čz175, jawa350, potom vojna, rodina, nyní věk 37let a koukám, že už není třeba být každou chvilku, každý víkend doma s dětmi.

Posledních 15 let jsem pořádně na motorce neseděl, jen horské kolo cca 2000/ročně.

Tak pokukuju po motorce, zpočátku to zdůvodňuju, že musím jet do lesa na houby...
ale umím si představit i víkendové vyjížďky pro nákup a čerstvé pečivo, časem delší výlet třeba pod stan nebo někam Rakousko, dá se dojet prý až k moři.... a možná bych přemluvil i svoji manželku... Moto budu parkovat na chalupě, tj. žádné dojíždění do práce, jen krátké víkendové trasy + 3 víkendy v roce delší výlet, za pár let třeba delší dovolená..

Na jednu stranu se bojím, tak bych raději něco hodnějšího, ale znám se, že bych po čase stejně chtěl něco víc...

Můžu si jako NEZKUŠENÝ AMATÉR koupit SILNĚJŠÍ STROJ a VYJEZDIT SE NA NĚM ????

Díky za radu, názor. Raději bych koupil jednu mašinu CESTOVNÍ ENDURO napořád

Naposledy editováno 15.12.2018 20:18:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tisícovka pro začátečníka

23.11.2011 v 14:17 | Nahoru | #1

_B_o_b_ píše: Čau, jak jsi spokojenej s tím Viragem. Já vybírám už od června i když papíry jsem dělal 8/2011. Jak jsi se vyrovnal s váhou. Sice jsem byl v bazarech a seděl jsem na 535 a 1100, ale nic moc mi to neřeklo. Pohodlí a posez OK, ale za jízdy asi o něčem jiným. Nic nechci přehnat proto vybírám i z nižších kubatur. Nemáte někdo nějaký typ, kde by se dalo sednout na jiný typy chooprů, cruiserů. Nebo doporučit. I když vzhledově mě nejvíc oslovila ta Virážka.



Ahoj. Já jsem spokojen. Odjel jsem na ni tuto sezonu 10,500 km a bez jediné kolize. Ono je dost podstatné, jaké jsi postavy a váhy. Já mám skoro 190 cm a 105 kilo, takže to celkem zvládám. Když stojíš, nebo manévruješ na místě a v malých rychlostech, je třeba mít sílu v nohách, někdy je to potřeba. Ostatně, manévry v malé rychlosti jsou asi nehorší. Přeci jen 340kg... Jinak ale maximální spokojenost.

Krom nákupní ceny (94,000) a benzínu nás letos stála ještě pojistku povinnou i havarijní včetně doplňků (4,300), oboje gumy (přední 2800, zadní 3400), baterku (1800), výměnu oleje s filtrem (1000), repasi předních vidlí s dosazením progresivních pružin (4000), destičky kotoučové brzdy (600), nosič (3500). Krom baterky a nosiče, které jsem si montoval sám, je vše s prací v neautorizovaném "servisu" u kamaráda, popř. u gum v pneuservisu.

Zážitky ze sezony nepopsatelné. Nebýt přítelky, asi bych to nikdy nepoznal. Krásný výlety, i třídenní. K tomu štěstí na počasí. Bomba.

S výběrem první motorky jsem se já osobně nesetkal, nebylo z čeho vybírat. Já začínal na tátově 250 panel a na ní odjezdil přes 50,000. Chopper je ovšem o fous jiné kafe, ale dá se zvyknout. Zde jsem vybíral spíš podle celkového dojmu a taky ceny (limit 100,000). Přestal jsem se bát asi po 500km. To už jsem ji trochu znal a věděl, čím mne může překvapit. Praxe na Jáwě se hlavně co se týče situací v silničním provozu docela hodila.

Kámoš si předloni pořídil cruisera Yamahu 650 Dragster. Je postavou jen o málo menší než já a když jsme vyjeli spolu, začal po vyjížďce přemýšlet o silnější. Přeci jen, ten záběr, hlavně v kopcích, zvuk, u té 1100ky ho dostal ... takže už má 650ku prodanou a v Německu zamluvenou 1100 téhož typu (Dragster).

Kdybych měl měnit já, šel bych taky už do Cruisera, přeci jen, je to o něco pohodlnější a tolik se nekroutí v zatáčkách. Virago trošku jo, ale není to zase nic tragického.

Jestli nejsi postavou vrabčák, tak bych do tý 1100 šel. Stejně bys pak, možná už po první sezoně, chtěl něco silnějšího. On ten přebytek kilowatů se ti určitě bude hodit. Taková kolona několika kamionů, na jejíž předjíždění si netroufnou řidiči ani se superbem, je pro tebe při troše zkušenosti a odhadu jako prd. Zatáhneš za heft, vystřelíš a po pár sekundách už mastíš před nimi. Neskutečný pocit. Samozřejmě, vše s rozmyslem. Musíš holt myslet tak, jako kdyby všichni ostatní byli tví potenciální vrazi, myslet i za ně.

Na závěr ještě průměrná spotřeba z těch 10,500km mi dělá 5,684 l/100km. Což při cenách benálu uplynulé sezony dělalo 1,937 Kč/km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tisícovka pro začátečníka

23.11.2011 v 14:47 | Nahoru | #2
Jarys471>

Já jsem kdysi taky jezdil na tátový 250. Tenkrát se nějak ty řidičáky neřešily a hlavně byly únikový cesty, ale je to už pár let zpět . Mám cca 90 kg a 174 cm. V každým případě budu jezdit sám. To víš, děcka jsou už velký, tak se snad můžu věnovat sobě. Papíry jsem dělal na 650 banditu a ta váha (cca 380 kg komplet) mi nedělala až tak velký problémy. Věci na moto už mám. Cena za moto mě asi bude limitovat cca 80 000,-. Podívám se ještě po nějakých
dragstarech, i když se mi moc vzhledově nelíbí. To vybírání mě zabije . Díky za názory a rady.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Čepička na zapalovací svíčku BMW F 650 CS, BMW F 650 GS, BMW F 650 GS Dakar, BMW ... hatrson 5 12.5.2024 v 07:58 jirkasirkazapal
Rukojeť plynu BMW R 1150 GS Holton 3 10.5.2024 v 21:02 Zdenalbenal
Honda Transalp XL700V/ABS 2008 Honda XL 700V Transalp lifik 5 4.5.2024 v 20:32 MartinXL650V
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp Sodaxxx 2 29.4.2024 v 16:48 nevo7


TOPlist