globalmoto_kveten





Téma: Technické minimum pro dámy
 
28.9.2010 v 16:10
Zajímalo by mě, jestli jsou mezi váma i ženské, které se nechtějí na motorce jen vozit, ale chtěly by se naučit základní servisní obsluze motocyklu. (výměna oleje, vzduchového filtru, výměna řetězu, demontáž a montáž předního a zadního kola, výměna žárovky, pojistek, páček...atd.) Prostě takové minimum, aby žena-motorkářka nebyla za trubku, dokázala se o svůj motocykl postarat a také by se chtěla dozvědět něco navíc. Třeba jak funguje spalovací motor, jaký je rozdíl mezi dvoutaktem a čtyřtaktem,...

Kdyby existoval takový kurz teorie + praxe, přihlásily byste se? Nebo si myslíte, že to není potřeba, máte na to svoje lidi, nebo si myslíte, že už to umíte?

Naposledy editováno 28.09.2010 16:11:04
Anketa: Přihlásily byste se do kurzu technického minima pro dámy?
Ano
72%
39
Ne
28%
15
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující

3 reakcí na tento příspěvek Technické minimum pro dámy

28.9.2010 v 16:14 | Nahoru | #1
Na motorce si dělám vesměs vše sama...

2 reakcí na tento příspěvek Technické minimum pro dámy

28.9.2010 v 16:18 | Nahoru | #2
Upřímně ty věci neumím ani já A vůbec mě to neštve, mám nato lidi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technické minimum pro dámy

28.9.2010 v 16:18 | Nahoru | #3

Roccatan>Na motorce si dělám vesměs vše sama...

a pak to musí dávat Flek do kupy

(reakce na) Technické minimum pro dámy

28.9.2010 v 16:19 | Nahoru | #4

Roccatan>Na motorce si dělám vesměs vše sama...



Tak kdyz jen na motorce tak je vse v poradku

Technické minimum pro dámy

28.9.2010 v 16:22 | Nahoru | #5
Jinak co se tyce tematu.Tak clovek se nauci sam nejvice.Chapu sundani kola,vymenu oleje+filtru ale co se tyce brzdovych desticek,motoru,vymeny brzdovky tak to jsou uz veci u kterych jde docela o kejhak.Takze tohle bych delal nejdrive s nekym pod dozorem,kdo tomu trosku rozumi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technické minimum pro dámy

28.9.2010 v 16:25 | Nahoru | #6

Radim-CC>a pak to musí dávat Flek do kupy



Cccccccc....R6 u Fleka nebyla a Repsolka...tam se mě ta ele. už nechtěla zapojovat...hold, ele. zas tak moc nerozumím...

StiefTomas > Noooooo, jak by se to dalo napsalo...radši asi "mlčím".

Technické minimum pro dámy

28.9.2010 v 16:26 | Nahoru | #7
Já si umím dolít benzín,dofoukat gumy a namazat a našponovat řetěz.To myslím k běžnému ježdění stačí.A vím,k čemu mám píst a válec,poznám rozdíl mezi sekundárním a primárním převodem,vím,jak spojčí spojka atd atd,ale vše pouze teoreticky a myslím,že to taky stačí.Praxi radši prenechám odborníkům

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technické minimum pro dámy

28.9.2010 v 16:26 | Nahoru | #8

Roccatan>Cccccccc....R6 u Fleka nebyla a Repsolka...tam se mě ta ele. už nechtěla zapojovat...hold, ele. zas tak moc nerozumím...

StiefTomas > Noooooo, jak by se to dalo napsalo...radši asi "mlčím".



Me to vysvetlovat nemusis :D clovek vi nejlip jak to ma jeho motorka nejradsi :D

Technické minimum pro dámy

28.9.2010 v 16:28 | Nahoru | #9
Prosím, aby hlasovaly jen dámy, ráda bych solidní výstup. Díky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technické minimum pro dámy

28.9.2010 v 16:28 | Nahoru | #10

StiefTomas>Me to vysvetlovat nemusis :D clovek vi nejlip jak to ma jeho motorka nejradsi :D



Přesně tááááááááák, napsal jsi to dobře

(reakce na) Technické minimum pro dámy

28.9.2010 v 16:29 | Nahoru | #11

Roccatan>Přesně tááááááááák, napsal jsi to dobře



Jinak jsem koukal na fotky a smekam pred tou R6 luxusni...

1 reakcí na tento příspěvek Technické minimum pro dámy

28.9.2010 v 16:30 | Nahoru | #12
Já bych se klidně přihlásila. Není nutný, abych to potom používala, protože svýmu manželovi, kterej se mi o motorku většinou stará, a odborníkům věřím víc , ale určitě by to nebylo na škodu , aspoň nebejt za úplnýho pitomce
Ale bojím se, bojím, že všechno složitější než rumpál je nad moje chápání

Technické minimum pro dámy

28.9.2010 v 16:34 | Nahoru | #13
Taky se snažím dělat vše na Kawě sama - takové ty základy: výměna oleje, oba filtry, žárovky, nabíjení baterky, starost o řetěz a dokonce přepájení koncovek nových mini blinkrů na což jsem maximálně hrdá - zabralo mi to asi 4h a naštěstí jsem ty spoje zakryla bužírkou
Ale když jde o něco, co jsem ještě nedělala nebo si na to sama netroufám, zavolám kámošům a pod jejich odborným dozorem se snažím pochytit co nejvíc

A k tématu - většina dam má na tyto úkony svoje drahé polovičky, rodiče, nebo přátele jako v mém případě - a pokud nejsou obnormálně velké trubky a nebo nechtějí mít s technikou nic společného - tak něco z těch základů pochytí ... proto si myslím, že takový kurz nebude mít velkou odezvu.

(reakce na) Technické minimum pro dámy

28.9.2010 v 16:36 | Nahoru | #14

Avelina>Já bych se klidně přihlásila. Není nutný, abych to potom používala, protože svýmu manželovi, kterej se mi o motorku většinou stará, a odborníkům věřím víc , ale určitě by to nebylo na škodu , aspoň nebejt za úplnýho pitomce
Ale bojím se, bojím, že všechno složitější než rumpál je nad moje chápání


Ty jseš ideální cílová skupina, já to vnímám úplně stejně. Kurz by mohl přinést rozhled. Mně se ta myšlenka prostě líbí. Je to výhodné už proto, že když člověk nechá motocykl v servise, může lépe odhadnout, jestli úkony, které mu budou na stroji dělat, jsou adekvátní. Nebo aspoň kde se odehrávají, co se tam děje

1 reakcí na tento příspěvek Technické minimum pro dámy

28.9.2010 v 16:37 | Nahoru | #15
Podle mě by měl každej znát základy asi v úrovni požadavků v autoškole, případně ještě manuálu ke konkrétní motorce. Jak jsem měl ale možnost vidět nedávno při závěrečných zkouškách, příliš se na to už nehledí a přijde mi to docela k pláči, když borec ani netuší, že se má kontrolovat něco jako hladina oleje. Jak to pak mají znát i holky.

Technické minimum pro dámy

28.9.2010 v 16:38 | Nahoru | #16
když se něco na motorce mění nebo doladuje ráda se o to zajímám,popřípadně pomáhám a pak už třeba vím co a jak,naposled třeba vaření plastů,kytování,lakování,broušení pak výměna vzduchového filtru,výměna oleje a filtru,sundání kola

Technické minimum pro dámy

28.9.2010 v 16:39 | Nahoru | #17
No teoreticky zvládám zatím všechno!
Jenže jsem posera a nechci se ve skoro nové motorce hrabat. Ale řetěz mažu, čistím, kolo nafukuju, vím jaký je rozdíl v OHC a OHV, poznám vzducháče i vodníka. Žárovičku jsem také měnila.
A kdyby existoval solidní kurz, ráda se přihlásím.

Technické minimum pro dámy

28.9.2010 v 16:39 | Nahoru | #18
olej, filtr olejovy ,a vzduchovy si menim sama kolo na prezuti vyndam a pak ho dam prezout do servisu a zas zadelam pojistky a zarovky je malickost . ale retez si jenom cistim a mazu vymenu sestreleni -snitovani sverim servisu serizeni ventilu a podtlaku take servis

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technické minimum pro dámy

28.9.2010 v 16:41 | Nahoru | #19
_Hans_> No tak ten můj instruktor mi ukázal dost věcí a také mně z toho zkoušel, ještě před závěrečnými testy. A jsem za to ráda, i když na své motorce už nepotřebuju pouštět benzín, sytič a zapínat světla.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technické minimum pro dámy

28.9.2010 v 16:45 | Nahoru | #20
Save77> Zdá se, že jsi zrovna měla štěstí na rozumného instruktora

(reakce na) Technické minimum pro dámy

28.9.2010 v 16:46 | Nahoru | #21

Roccatan>Na motorce si dělám vesměs vše sama...


(reakce na) Technické minimum pro dámy

28.9.2010 v 16:48 | Nahoru | #22

dareckov>Upřímně ty věci neumím ani já A vůbec mě to neštve, mám nato lidi



Neumíš vyměnit olej, žárovku nebo vyčistit vzduchový filtr? Jaký máš lidi?
To dáváš motorku do servisu aby ti vyměnily žárovku... ?

Technické minimum pro dámy

28.9.2010 v 16:48 | Nahoru | #23
Ženské, které mají zájem na své motorce dělat alespoň dílčí úkony, už to dělají, a ty, které umí jen sedět a kroutit řidítkama by o takový kurz stejně neměly zájem...
Mě dala dobrý základ motoškola a jeden super instruktor...

1 reakcí na tento příspěvek Technické minimum pro dámy

28.9.2010 v 16:48 | Nahoru | #24
StiefTomas > Děkuji

Makačice > podle mě "základy" Tě naučí přítel nebo kamarádi co tomu rozumí. Do takového kurzu bych já osobně nešla, není na škodu se naučit něco nového, to ne. Ale pokud máš okolo sebe schopné lidi, co tomu opravdu rozumí, je podle mě i zbytečné do kurzu chodit. Když Ti bude někdo ochotný asistovat či pomáhat, dokud Ti to samotné dobře nepůjde. Tak si myslím, že to stačí - základy. Ale jsou také lidé, co k tomu vlohy opravdu nemají a nejsou tech. zdatní...bylo by dobré, kdyby každý uměl aspoň "hloupý" základ, ať ví, co jeho motorka potřebuje - tím nemyslím, že je prázdná nádrž, ale jak se o ní má starat... Já v tomto měla asi tak trošku štěstí, jezdila jsem na závody alpe adrie a měla jsem možnost tam většinu okoukat, zbytek u kamarádů + kámoš opravuje motorky, takže u něj jak mě učil předovodku a převody u rozdělaného motoru - to nezapomenu nikdy...

3 reakcí na tento příspěvek Technické minimum pro dámy

28.9.2010 v 16:52 | Nahoru | #25
Mně přijde úroveň teorie v autoškole dost hrozná. A znalosti teorie motoru vůbec. Jinak si nedokážu vysvětlit to, proč taková spousta lidí do svých motrek cpe KN filtry...

(reakce na) Technické minimum pro dámy

28.9.2010 v 16:58 | Nahoru | #26
_Hans_> Asi ano. On byl skutečný srdcař. V garáži měl starou Jawičku. Je fakt, že už jsem slyšela dost hrůzných vyprávění z prostředí motoškol...

(reakce na) Technické minimum pro dámy

28.9.2010 v 17:01 | Nahoru | #27
Já vidím největší problém v tom, že dnes si hraje na toho, kdo tomu rozumí, skoro každej, kdo má do zadku díru. Podle toho taky vypadaj diskuze v některých vláknech Hlavně když to táhne vodspodu a má to krouťák...

(reakce na) Technické minimum pro dámy

28.9.2010 v 17:03 | Nahoru | #28
Makačice> Podle mě je to individuální. Já jsem si z motoškoly odnesla celkem slušnej hrubej základ...

(reakce na) Technické minimum pro dámy

28.9.2010 v 17:03 | Nahoru | #29

dareckov>Upřímně ty věci neumím ani já A vůbec mě to neštve, mám nato lidi



Jsem na tom stejně

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technické minimum pro dámy

28.9.2010 v 17:17 | Nahoru | #30

Makačice>Mně přijde úroveň teorie v autoškole dost hrozná. A znalosti teorie motoru vůbec. Jinak si nedokážu vysvětlit to, proč taková spousta lidí do svých motrek cpe KN
filtry...



KN svým způsobem šetří peníze...já svým způsobem zas nechápu proč se spousta děvenek cpe na motorky
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist