4 reakcí na tento příspěvek zatáčení na hondě CB 750
1. výměně ložiska za neoriginální bez aretačního prvku
2. otočil aretační bod sedla ložiska na jinou stranu, než aretační bod protikusu sedla, který má být v ose s přímým směrem jízdy, řídítka jsou tak absolutně volná a nevrací se do přímé polohy
Řešení mohou být tato:
a. Zkontrolovat, případně správně sesadit ložisko řízení - časově na cca 3-4 hodiny práce
b. Zvyknout si - časově dle schopností řidiče
Bod a. platí v případě, že je v krku řízení originální ložisko a stačí jej jen otočit. Jinak origo ložisko, co jsem tak koukal, je za cca litr.
PS: Nejjednoduší možnost, jak si správnost usazení ložiska ověřit, je postavit motorku na hlavní stojan, zatížit zadek (aby bylo přední kolo ve vzduchu) a zkusit lehkou silou pohnout řídítky od jednoho maxima v druhému. Pokud půjde otočit řídítky zcela bez odporu v celém rozsahu chodu řídítek, bude onen zakopaný pes v ložisku řízení. Aretaci má většinou na starosti spodní ložisko v krku řízení.
Naposledy editováno 23.09.2010 09:42:34
Naposledy editováno 23.09.2010 13:02:09
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zatáčení na hondě CB 750
Black_Shots>cabrone to v podstatě trefil. Zmiňované "zavírání" řídítek má eliminovat ložisko v krku řízení, ve kterém je jeden valivý prvek (kulička nebo váleček) o něco vetší než ostatní. Ten se pohybuje ve svém vymezeném prostoru ložiskového sedla. Tento prostor je malinko rozšířený a kulička v něm má svou optimální pozici v nejvyšším bodě. Pokud někdo do krku řízení zasahoval, zřejmě došlo k:
1. výměně ložiska za neoriginální bez aretačního prvku
2. otočil aretační bod sedla ložiska na jinou stranu, než aretační bod protikusu sedla, který má být v ose s přímým směrem jízdy, řídítka jsou tak absolutně volná a nevrací se do přímé polohy
Řešení mohou být tato:
a. Zkontrolovat, případně správně sesadit ložisko řízení - časově na cca 3-4 hodiny práce
b. Zvyknout si - časově dle schopností řidiče
Bod a. platí v případě, že je v krku řízení originální ložisko a stačí jej jen otočit. Jinak origo ložisko, co jsem tak koukal, je za cca litr.
PS: Nejjednoduší možnost, jak si správnost usazení ložiska ověřit, je postavit motorku na hlavní stojan, zatížit zadek (aby bylo přední kolo ve vzduchu) a zkusit lehkou silou pohnout řídítky od jednoho maxima v druhému. Pokud půjde otočit řídítky zcela bez odporu v celém rozsahu chodu řídítek, bude onen zakopaný pes v ložisku řízení. Aretaci má většinou na starosti spodní ložisko v krku řízení.
Kdyby ta kulička měla mít kouzelnou moc, aby dokázala přetlačit řídítka proti zavírání za jízdy, tak by se to ložisko přece muselo okamžitě vysypat. Už jen kvůli té obrovské páce řídítka-kulička.
Ale jinak jsi to napsal hezky.... . A je zase vidět, že když se sebevětší kravina napíše dostatečně vědecky.......no minimálně jako vtip je to prostě dobrý.
CB750 je asi tak vyvážené, že se při malé rychlosti řídítka trochu zavírají, jiné motorky to dělají taky.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Moto výlet po ČR Honda CB 750, Honda CB 750 F2 Bol d´ Or | Ina32 | 7 | 16.5.2024 v 21:24 Ina32 |
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet | Vaclav_74 | 3 | 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V |
Označení Pneumatik Honda CB 750 | rg250 | 5 | 2.2.2024 v 20:06 ja1 |
Zapojení startovacího solenoidu Honda CB 750 | jirisis | 2 | 6.1.2024 v 20:33 jirisis |
kempy na Slovensku Honda CB 750 | rg250 | 16 | 1.1.2024 v 12:12 PaloBachan |