1 reakcí na tento příspěvek zatáčení na hondě CB 750
1 reakcí na tento příspěvek zatáčení na hondě CB 750
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zatáčení na hondě CB 750
FiZzeR>musíš tam srát víc plynu
Jak se sere víc plynu???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zatáčení na hondě CB 750
4 reakcí na tento příspěvek zatáčení na hondě CB 750
1. výměně ložiska za neoriginální bez aretačního prvku
2. otočil aretační bod sedla ložiska na jinou stranu, než aretační bod protikusu sedla, který má být v ose s přímým směrem jízdy, řídítka jsou tak absolutně volná a nevrací se do přímé polohy
Řešení mohou být tato:
a. Zkontrolovat, případně správně sesadit ložisko řízení - časově na cca 3-4 hodiny práce
b. Zvyknout si - časově dle schopností řidiče
Bod a. platí v případě, že je v krku řízení originální ložisko a stačí jej jen otočit. Jinak origo ložisko, co jsem tak koukal, je za cca litr.
PS: Nejjednoduší možnost, jak si správnost usazení ložiska ověřit, je postavit motorku na hlavní stojan, zatížit zadek (aby bylo přední kolo ve vzduchu) a zkusit lehkou silou pohnout řídítky od jednoho maxima v druhému. Pokud půjde otočit řídítky zcela bez odporu v celém rozsahu chodu řídítek, bude onen zakopaný pes v ložisku řízení. Aretaci má většinou na starosti spodní ložisko v krku řízení.
Naposledy editováno 23.09.2010 09:42:34
Naposledy editováno 23.09.2010 13:02:09
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zatáčení na hondě CB 750
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zatáčení na hondě CB 750
Naposledy editováno 23.09.2010 13:30:27
Black_Shots>Dawe02> o víkendu jsem dělal komplet předek a vzhledem k tomu, že nejsem úplnej dement, tak mi došlo, co jsem v krku řízení našel a proč to tam je
a to jako chces rict ze do primeho smeru to tlaci elasticka deformace te kulicky v tom zuzujicim se prostoru, to by ale brzdilojeji odvalovani? to aby se do uzkeho prostoru nacpala by musela udelat klec.. to by ji fest namahalo,podle me je takove lozisko nerealne vyrobit kdyby neco vracelo riditka do primeho smeru tak se na tom neda jezdit, mam to ve stare GSX diky KO lozisku... v malem uhlu se vraci do smeru(vymackane kulicky) a neda se s tim kloudne jet...
www.motocykl-online.cz/clanky/udelej-si-sam-vymena-loziska-rizeni
Naposledy editováno 23.09.2010 13:34:29
Aretace je ten důvod, proč se ložiska v krku řízení mění. Aretace vzniká otlačením misek od kuliček (větší kulička je pěkný nesmysl). Díky tomu se motorce nejdřív nechce do zatáčky, řidítkům se nechce otočit, pak když se otočí kuličkou mimo dolík, do zatáčky najednou spadnou.
Staré misky s kuličkama se dnes pokud možno nahrazují kuželíkovýma ložiskama, která mají větší dotykovou plochu, proto jsou odolnější proti omačkání a vzniku aretace.
Řidítka vrací do výchozí polohy geometrie, kdy síla tahá za gumu vždy až za osou otáčení vidlice a díky tomu ji stabilizuje.
Black_Shots>Dawe02> o víkendu jsem dělal komplet předek a vzhledem k tomu, že nejsem úplnej dement, tak mi došlo, co jsem v krku řízení našel a proč to tam je
Nechci dementovat tvoje tvrzeni o dementovi
Ale jestli jsi neco z popsaneho nasel, pak je to dilo nejakeho kutila a ne seriovy design
Black_Shots>cabrone to v podstatě trefil. Zmiňované "zavírání" řídítek má eliminovat ložisko v krku řízení, ve kterém je jeden valivý prvek (kulička nebo váleček) o něco vetší než ostatní. Ten se pohybuje ve svém vymezeném prostoru ložiskového sedla. Tento prostor je malinko rozšířený a kulička v něm má svou optimální pozici v nejvyšším bodě. Pokud někdo do krku řízení zasahoval, zřejmě došlo k:
1. výměně ložiska za neoriginální bez aretačního prvku
2. otočil aretační bod sedla ložiska na jinou stranu, než aretační bod protikusu sedla, který má být v ose s přímým směrem jízdy, řídítka jsou tak absolutně volná a nevrací se do přímé polohy
Řešení mohou být tato:
a. Zkontrolovat, případně správně sesadit ložisko řízení - časově na cca 3-4 hodiny práce
b. Zvyknout si - časově dle schopností řidiče
Bod a. platí v případě, že je v krku řízení originální ložisko a stačí jej jen otočit. Jinak origo ložisko, co jsem tak koukal, je za cca litr.
PS: Nejjednoduší možnost, jak si správnost usazení ložiska ověřit, je postavit motorku na hlavní stojan, zatížit zadek (aby bylo přední kolo ve vzduchu) a zkusit lehkou silou pohnout řídítky od jednoho maxima v druhému. Pokud půjde otočit řídítky zcela bez odporu v celém rozsahu chodu řídítek, bude onen zakopaný pes v ložisku řízení. Aretaci má většinou na starosti spodní ložisko v krku řízení.
Kdyby ta kulička měla mít kouzelnou moc, aby dokázala přetlačit řídítka proti zavírání za jízdy, tak by se to ložisko přece muselo okamžitě vysypat. Už jen kvůli té obrovské páce řídítka-kulička.
Ale jinak jsi to napsal hezky.... . A je zase vidět, že když se sebevětší kravina napíše dostatečně vědecky.......no minimálně jako vtip je to prostě dobrý.
CB750 je asi tak vyvážené, že se při malé rychlosti řídítka trochu zavírají, jiné motorky to dělají taky.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Moto výlet po ČR Honda CB 750, Honda CB 750 F2 Bol d´ Or | Ina32 | 7 | 16.5.2024 v 21:24 Ina32 |
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet | Vaclav_74 | 3 | 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V |
Označení Pneumatik Honda CB 750 | rg250 | 5 | 2.2.2024 v 20:06 ja1 |
Zapojení startovacího solenoidu Honda CB 750 | jirisis | 2 | 6.1.2024 v 20:33 jirisis |
kempy na Slovensku Honda CB 750 | rg250 | 16 | 1.1.2024 v 12:12 PaloBachan |