globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: zatáčení na hondě CB 750
22.9.2010 v 19:52
ahoj všem,chci se Vás jen optat zda je normální při jízdě na hondě CB 750 do zatáček že se tak zvaně zavírají řidítka, tj.,když zatáčím cítím jak se řidítka snaží zatočit na tu stranu co to nakláním,není to žádný problém,ale ještě jsem se s tím u všech motorek co jsem měl nesetkal.


zatáčení na hondě CB 750

22.9.2010 v 20:00 | Nahoru | #1
máš správněj tlak v přední gumě?

1 reakcí na tento příspěvek zatáčení na hondě CB 750

22.9.2010 v 20:01 | Nahoru | #2
musíš tam srát víc plynu

zatáčení na hondě CB 750

22.9.2010 v 20:06 | Nahoru | #3
řekl bych že jedeš moc pomalu nebo bez plynu

1 reakcí na tento příspěvek zatáčení na hondě CB 750

22.9.2010 v 20:17 | Nahoru | #4
zítra to víc nafouknu má tam 2.3,dám 2.6 a trošku to víc osolím,tak uvidím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zatáčení na hondě CB 750

22.9.2010 v 20:49 | Nahoru | #5

FiZzeR>musíš tam srát víc plynu


Jak se sere víc plynu???

zatáčení na hondě CB 750

22.9.2010 v 20:59 | Nahoru | #6
Tendenci k zavírání řidítek jsem taky trochu pociťoval a to i při správně nafouklých gumách. Takže to asi bude normální. Jinak koukám, že ji máš v super stavu, nezrezlý svody a tak. Odkud ji máš a kolik stála, jestli se můžu zeptat?

(reakce na) zatáčení na hondě CB 750

22.9.2010 v 21:00 | Nahoru | #7

No-limits>Jak se sere víc plynu???



to nevim, já to neumim. a prot jsem pomalej

zatáčení na hondě CB 750

22.9.2010 v 21:06 | Nahoru | #8
Tlak by jsi měl mít 2,5. V nižších rychlostech tendenci zavírání řidítek trochu má. Jde o zvyk, časem ti to ani nepřijde...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zatáčení na hondě CB 750

22.9.2010 v 21:10 | Nahoru | #9
aronek> bych kouknul na manuál kolik tam má mít tlak ..tipuju 2,5 zase at to nepřefoukneš

zatáčení na hondě CB 750

22.9.2010 v 21:18 | Nahoru | #10
Do jiste miry je to normalni.

(reakce na) zatáčení na hondě CB 750

22.9.2010 v 21:22 | Nahoru | #11
jetam> ahoj,vím že to má být 2,5 ráno jsem to měřil a byl 2.3, ale byla kosa asi 7 st.C a když to pak nafouknu na 2.5 je to moc,tak jsem to nechal.Jinak jak píšu nevadí mě to,když jedeš svižně ani to necitím,jenom když jedu kochačku.Díky za reakce a ať se daří.

zatáčení na hondě CB 750

23.9.2010 v 01:54 | Nahoru | #12
ložiska řízení?

4 reakcí na tento příspěvek zatáčení na hondě CB 750

23.9.2010 v 09:35 | Nahoru | #13
cabrone to v podstatě trefil. Zmiňované "zavírání" řídítek má eliminovat ložisko v krku řízení, ve kterém je jeden valivý prvek (kulička nebo váleček) o něco vetší než ostatní. Ten se pohybuje ve svém vymezeném prostoru ložiskového sedla. Tento prostor je malinko rozšířený a kulička v něm má svou optimální pozici v nejvyšším bodě. Pokud někdo do krku řízení zasahoval, zřejmě došlo k:
1. výměně ložiska za neoriginální bez aretačního prvku
2. otočil aretační bod sedla ložiska na jinou stranu, než aretační bod protikusu sedla, který má být v ose s přímým směrem jízdy, řídítka jsou tak absolutně volná a nevrací se do přímé polohy

Řešení mohou být tato:
a. Zkontrolovat, případně správně sesadit ložisko řízení - časově na cca 3-4 hodiny práce
b. Zvyknout si - časově dle schopností řidiče

Bod a. platí v případě, že je v krku řízení originální ložisko a stačí jej jen otočit. Jinak origo ložisko, co jsem tak koukal, je za cca litr.

PS: Nejjednoduší možnost, jak si správnost usazení ložiska ověřit, je postavit motorku na hlavní stojan, zatížit zadek (aby bylo přední kolo ve vzduchu) a zkusit lehkou silou pohnout řídítky od jednoho maxima v druhému. Pokud půjde otočit řídítky zcela bez odporu v celém rozsahu chodu řídítek, bude onen zakopaný pes v ložisku řízení. Aretaci má většinou na starosti spodní ložisko v krku řízení.

Naposledy editováno 23.09.2010 09:42:34

zatáčení na hondě CB 750

23.9.2010 v 12:18 | Nahoru | #14
Jeste zkus si vysednout nebo trosku vyklonit trup do zatacky, abys mel motorku vuci zemi min naklopenou. Me takhle tlaci vnitrni riditko do ruky kdyz jedu pomalu ve dvou, a vykloneni zad pomaha, motorka je naklopena min a zatacky projedu s uvolnenyma rukama jako normalne.

(reakce na) zatáčení na hondě CB 750

23.9.2010 v 13:00 | Nahoru | #15
Black_Shots> a takove lozisko se montuje do krku? nikdy jsem o tom nic neslysel a i obency servisni manual hondy a servisni manual pro CB750 se nezminuje o tom, ze by lozisko krku melo mit nejakou specifickou polohu. pouze je tam popsano jak moc je dotahnout. u kdejake picoviny v manualu zminuji rysky, dulky a znacky, ktere maji na sebe licovat, ale u toho loziska je to podle me uplne jedno a jak rikam, ani manual na nic neupozornuje.

Naposledy editováno 23.09.2010 13:02:09

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zatáčení na hondě CB 750

23.9.2010 v 13:04 | Nahoru | #16
Black_Shots> Jak jsi na tohle prisel?

(reakce na) zatáčení na hondě CB 750

23.9.2010 v 13:05 | Nahoru | #17
Black_Shots> to slyšim poprvý v životě

(reakce na) zatáčení na hondě CB 750

23.9.2010 v 13:06 | Nahoru | #18

Dawe02>Black_Shots> Jak jsi na tohle prisel?



heh, dobrej ulet:)

zatáčení na hondě CB 750

23.9.2010 v 13:08 | Nahoru | #19
aronek> jinak podobnej jev jsem pozoroval, kdyz jsem poprve prezul predni pneu a nova byla trosku vic "do kulata" nez stara. prislo mi, ze k zataceni motorku nemusim tolik "nutit"

Naposledy editováno 23.09.2010 13:10:21

zatáčení na hondě CB 750

23.9.2010 v 13:08 | Nahoru | #20
Treba mysli ten "aretacni prvek", ktery si vytlaci kulicky kdyz ten krk pretahnes. Pak to skutecne do jiste miry fixuje smer

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zatáčení na hondě CB 750

23.9.2010 v 13:21 | Nahoru | #21
Dawe02> o víkendu jsem dělal komplet předek a vzhledem k tomu, že nejsem úplnej dement, tak mi došlo, co jsem v krku řízení našel a proč to tam je

Naposledy editováno 23.09.2010 13:30:27

(reakce na) zatáčení na hondě CB 750

23.9.2010 v 13:31 | Nahoru | #22

Black_Shots>Dawe02> o víkendu jsem dělal komplet předek a vzhledem k tomu, že nejsem úplnej dement, tak mi došlo, co jsem v krku řízení našel a proč to tam je



a to jako chces rict ze do primeho smeru to tlaci elasticka deformace te kulicky v tom zuzujicim se prostoru, to by ale brzdilojeji odvalovani? to aby se do uzkeho prostoru nacpala by musela udelat klec.. to by ji fest namahalo,podle me je takove lozisko nerealne vyrobit kdyby neco vracelo riditka do primeho smeru tak se na tom neda jezdit, mam to ve stare GSX diky KO lozisku... v malem uhlu se vraci do smeru(vymackane kulicky) a neda se s tim kloudne jet...



www.motocykl-online.cz/clanky/udelej-si-sam-vymena-loziska-rizeni

Naposledy editováno 23.09.2010 13:34:29

zatáčení na hondě CB 750

23.9.2010 v 13:37 | Nahoru | #23
No tyvole Pěkný bludy.
Aretace je ten důvod, proč se ložiska v krku řízení mění. Aretace vzniká otlačením misek od kuliček (větší kulička je pěkný nesmysl). Díky tomu se motorce nejdřív nechce do zatáčky, řidítkům se nechce otočit, pak když se otočí kuličkou mimo dolík, do zatáčky najednou spadnou.
Staré misky s kuličkama se dnes pokud možno nahrazují kuželíkovýma ložiskama, která mají větší dotykovou plochu, proto jsou odolnější proti omačkání a vzniku aretace.
Řidítka vrací do výchozí polohy geometrie, kdy síla tahá za gumu vždy až za osou otáčení vidlice a díky tomu ji stabilizuje.

(reakce na) zatáčení na hondě CB 750

23.9.2010 v 13:53 | Nahoru | #24

Black_Shots>Dawe02> o víkendu jsem dělal komplet předek a vzhledem k tomu, že nejsem úplnej dement, tak mi došlo, co jsem v krku řízení našel a proč to tam je



Nechci dementovat tvoje tvrzeni o dementovi
Ale jestli jsi neco z popsaneho nasel, pak je to dilo nejakeho kutila a ne seriovy design

zatáčení na hondě CB 750

23.9.2010 v 14:07 | Nahoru | #25
to all> asi máte všichni pravdu, sorry, nechci nikoho mystifikovat, píšu jen svý poznatky.
Pokud jsem někomu svým příspěvkem způsobil mentální újmu se kterou se nedokáže vyrovnat, tak je mi to líto a ještě jednou se omlouvám.

zatáčení na hondě CB 750

23.9.2010 v 19:21 | Nahoru | #26
ahoj všem,tak jsem se dnes byl projet,závěr je jasný,když jedu pomalu a motorku pokládám do zatáček je cítit že se zavírají řidítka,ty samé projedu rychleji a je to dobrý,jezdí se na ní pěkně.Díky všem za reakci.

(reakce na) zatáčení na hondě CB 750

23.9.2010 v 21:48 | Nahoru | #27

Black_Shots>cabrone to v podstatě trefil. Zmiňované "zavírání" řídítek má eliminovat ložisko v krku řízení, ve kterém je jeden valivý prvek (kulička nebo váleček) o něco vetší než ostatní. Ten se pohybuje ve svém vymezeném prostoru ložiskového sedla. Tento prostor je malinko rozšířený a kulička v něm má svou optimální pozici v nejvyšším bodě. Pokud někdo do krku řízení zasahoval, zřejmě došlo k:
1. výměně ložiska za neoriginální bez aretačního prvku
2. otočil aretační bod sedla ložiska na jinou stranu, než aretační bod protikusu sedla, který má být v ose s přímým směrem jízdy, řídítka jsou tak absolutně volná a nevrací se do přímé polohy

Řešení mohou být tato:
a. Zkontrolovat, případně správně sesadit ložisko řízení - časově na cca 3-4 hodiny práce
b. Zvyknout si - časově dle schopností řidiče

Bod a. platí v případě, že je v krku řízení originální ložisko a stačí jej jen otočit. Jinak origo ložisko, co jsem tak koukal, je za cca litr.

PS: Nejjednoduší možnost, jak si správnost usazení ložiska ověřit, je postavit motorku na hlavní stojan, zatížit zadek (aby bylo přední kolo ve vzduchu) a zkusit lehkou silou pohnout řídítky od jednoho maxima v druhému. Pokud půjde otočit řídítky zcela bez odporu v celém rozsahu chodu řídítek, bude onen zakopaný pes v ložisku řízení. Aretaci má většinou na starosti spodní ložisko v krku řízení.



Kdyby ta kulička měla mít kouzelnou moc, aby dokázala přetlačit řídítka proti zavírání za jízdy, tak by se to ložisko přece muselo okamžitě vysypat. Už jen kvůli té obrovské páce řídítka-kulička.

Ale jinak jsi to napsal hezky.... . A je zase vidět, že když se sebevětší kravina napíše dostatečně vědecky.......no minimálně jako vtip je to prostě dobrý.

CB750 je asi tak vyvážené, že se při malé rychlosti řídítka trochu zavírají, jiné motorky to dělají taky.

zatáčení na hondě CB 750

6.10.2011 v 12:13 | Nahoru | #28
Sůůůper! Boží nápad! Kdyby se to dalo vyrobit, tak bych si to nechal patentovat! Víte kolik by mi patili závodní stáje? Dyk by to mohlo klidně nahradit tlumiče řízení! Stal by se ze mě boháč!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Moto výlet po ČR Honda CB 750, Honda CB 750 F2 Bol d´ Or Ina32 7 16.5.2024 v 21:24 Ina32
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V
Označení Pneumatik Honda CB 750 rg250 5 2.2.2024 v 20:06 ja1
Zapojení startovacího solenoidu Honda CB 750 jirisis 2 6.1.2024 v 20:33 jirisis
kempy na Slovensku Honda CB 750 rg250 16 1.1.2024 v 12:12 PaloBachan


TOPlist