globalmoto_duben_nolan





Téma: Honda Dominator, SLR, Vigor, FMX - delší cesty
 
20.9.2010 v 20:47
ahoj, uvažuju o nějaký z výše zmíněnejch mrch do garáže a chci se zeptat majitelů na jednu věc: motor má předepsáno podle manuálu výměnu oleje á 3 000 km. jak to děláte, když jedete někam dál (jako víc dál - 2 000 km např.). měníte před cestou, až po cestě, nebo po cestě?
řekněme, že primárně bych nerad dělal motoru naschvály v podobě moc dlouhýho přejíždění oleje...
díky za zkušenosti!

Honda Dominator, SLR, Vigor, FMX - delší cesty

20.9.2010 v 20:58 | Nahoru | #1
sice nevlastnim zadnou z vyse uvedenych motorek, ale zkusil bych se optat po nakem long life oleji jestli se naky dela pro motorky

Honda Dominator, SLR, Vigor, FMX - delší cesty

20.9.2010 v 21:01 | Nahoru | #2
není to spíš nějaká chyba? 3 tisíce mi příjde hrozně málo, dyť to najedeš za 3 víkendy...

Honda Dominator, SLR, Vigor, FMX - delší cesty

20.9.2010 v 21:08 | Nahoru | #3
no to právě není. 3k olej, 6k filtr...

Honda Dominator, SLR, Vigor, FMX - delší cesty

20.9.2010 v 21:19 | Nahoru | #4
No fakt že jo...tak to jsem vůbec nevědel. A to jsem o té motorce docela vážně uvažoval. Při mém nájezdu bych měnil 5x, to není nic pro mě

Honda Dominator, SLR, Vigor, FMX - delší cesty

20.9.2010 v 21:47 | Nahoru | #5
Jo,
3000km a pak výměna oleje,
jenže já to beru jako superbezpečnostní limit od hondy, aby se superjistili proti superzadření motoru. Podle toho k tomu superpřistupuji. Ujedu 3000km a pak dále jezdím podle vlastního uvážení, většinou to moc přez 4000km nepřeháním, ale víte jak - přiměřeně, přiměřeně. Samozřejmě to hodně záleží na kvalitě oleje, já pro FMX používám Motorex TOP SPEED 4T a po více než 31.000km nevnímám problémy související s překročeným proběhem km. Ale víte jak - přiměřeně, přiměřeně.

Honda Dominator, SLR, Vigor, FMX - delší cesty

20.9.2010 v 22:32 | Nahoru | #6
hodne tomu pomuze pridavny chladic oleje .. olej, ktery dojizdi se pozna tak, ze ho motor zacne zrat... takovy olej je po smrti

Honda Dominator, SLR, Vigor, FMX - delší cesty

21.9.2010 v 07:27 | Nahoru | #7
Pokud jezdíš spíš kochačku a motoru nenakládáš,olej se zcela normálně posunuje na 5000km.(Motul 5100).Můj Vigor má 48000km a nezdá se,že by z toho motor trpěl nějakým traumatem.Pravdou je,že většinu mám najeto na okreskách a šotolině,takže spíš takové to brblání do 4000ot.min.
Pokud vysloveně trváš na servisním intervalu,není podle mně problém si olej vyměnit sám během cesty někde v servisu,je to velice jednoduché.

Honda Dominator, SLR, Vigor, FMX - delší cesty

21.9.2010 v 08:27 | Nahoru | #8
Jo jo 3000km minerální olej jak doporučuje výrobce...

Honda Dominator, SLR, Vigor, FMX - delší cesty

21.9.2010 v 08:30 | Nahoru | #9
Mám prakticky stejnej motor, a můžu ti říct, že ten interval 3000 km je hodně nadsazenej. Mašinu trápím i ve vedrech v terénu, občas prakticky na místě a to je na motor jistě větší nápor než jízda po silnici, kdy se motor zvládne v pohodě chladit a můžu tě uklidnit, že přetáhnout nějakou tu stovku kilometrů není problém. Osobně dávám přednost oleji 15W50 kvůli způsobu, jakým motorku používám a jelikož nejezdím asfalt, tak nějaký kilometry vůbec neřeším. Docela často olej kontroluji a měním podle svědomí. Když jezdím často a motor hodně trápím, vyměním olej dřív. Když není čas jezdit, olej nechám třeba celou sezonu. Pokud bych jezdil po silnici, měnil bych olej asi co nejdříve po najetí 3000 km, ale pokud bych jel nějakou delší dovolenou a nebyla možnost olej vyměnit, nebál bych se ani 4523 najetých kilometrů

Naposledy editováno 21.09.2010 08:31:18

Honda Dominator, SLR, Vigor, FMX - delší cesty

21.9.2010 v 08:49 | Nahoru | #10
Já bych ce nebál ani 4525km nic naplat zařekl jsem se ,že tedka po výbrusu a novýhp pístu budu měnit tak jak mám tj 3000km ,ale jestli to přetáhnu 3001 budu špatně spát.

Naposledy editováno 21.09.2010 08:50:30

1 reakcí na tento příspěvek Honda Dominator, SLR, Vigor, FMX - delší cesty

21.9.2010 v 10:14 | Nahoru | #11
díky všem.
já jsem to srovnával s mojí někdejší DR 650. DR má míň oleje (2 litry versus 2 a něco v Dominu), mokrou skříň (Domino zásobu v trubce rámu), ale DR má zas chladič oleje.

tak jo, nebudu hysterickej a budu následovat instinkt

mmch: nezkoušel někdo z vás přidat oil chladič do systému? trubek je zvenku dost, tak by to nemuselo být složitý....

(reakce na) Honda Dominator, SLR, Vigor, FMX - delší cesty

21.9.2010 v 10:32 | Nahoru | #12
callowsick> Olej se chladi právě v tom rámu. Je sice pravdou, že hodne lidi si tam ten chladič dává, ale můj názor je ten, že když moje XL vydrželo jezdit 22 let na originální píst atd., tak ten motor a jeho mazání nebude asi vymyšlenej úplně špatně.

Naposledy editováno 21.09.2010 10:33:49

Honda Dominator, SLR, Vigor, FMX - delší cesty

21.9.2010 v 10:49 | Nahoru | #13
Tak tak, dá se bezpečně přetáhnout i o 1000 až 2tis km.
Přídavnej chladič tomu trošku pomůže, nebude se ti olej tolik hřát.
Ale jak už zde bylo řečeno, RFVC motory jsou tak jako tak postavený na neuvěřitelnou blbuvzdornost a výdrž

PS:Kdybys měl zájem o Dominatora, věděl bych o jednom pěknym červenym

Honda Dominator, SLR, Vigor, FMX - delší cesty

21.9.2010 v 11:10 | Nahoru | #14
Osobně si nemyslím,že by bylo bezpodmínečně nutné měnit olej striktně na 3000km. Důležitější je hlídat si , jestli je ho v systému dost. Protože i s přepálenějším olejem ta motorka pár km navíc snese lépe než s žádným. Kdo má pro moto cit tak pozná na chování motoru ,když je olej těsně před smrtí a podle toho se zařídí .Kdo ten cit nemá nic nezkazí výměnou na 3000-3500 . Přitom však stále platí hlídat si hladinu!! Při rozumném ježdění se dá na olej udělat nájezd cca 4000-4500km úplně v pohodě , ALE HLÍDAT,HLÍDAT,HLÍDAT to te alfa a omega u vzduchovýho jednobuchu.
E:písmenka

Naposledy editováno 21.09.2010 11:12:17

Honda Dominator, SLR, Vigor, FMX - delší cesty

21.9.2010 v 11:57 | Nahoru | #15
BagoBorec: díky, ale míří ke mně jedna FMX ve vyjímečným stavu

Honda Dominator, SLR, Vigor, FMX - delší cesty

21.9.2010 v 13:18 | Nahoru | #16
v tom případě zvaž volbu,FMX má opravdu,ale opravdu malou nádrž.

Honda Dominator, SLR, Vigor, FMX - delší cesty

21.9.2010 v 15:01 | Nahoru | #17
na starym domiku je taky mala nadrz ale nevadi me to,fmx vypada dobre ale to je snad vse domik je zase univerzalni motorka aspon

Honda Dominator, SLR, Vigor, FMX - delší cesty

21.9.2010 v 15:04 | Nahoru | #18
no 11 litrů je jak nic, ale je fakt jak nová, takže je asi rozhodnuto... budu si za chvíli tykat se všema pumpařkama v okolí...

Honda Dominator, SLR, Vigor, FMX - delší cesty

21.9.2010 v 15:53 | Nahoru | #19
FMX je dobrá motorka a 11 litrů na lítání kolem komína stačí. Musíš prostě počítat s tím, že dojezd je cca 200km.Jako větší nedostatek bych viděl nepatrný nárůst hmotnosti a hlavně podstatně snížený výkon oproti prvním Dominátorům (38 poníků FMX vs 46 kobylek Domino ).Je to hlavně důsledek plnění emisních limitů .

Honda Dominator, SLR, Vigor, FMX - delší cesty

21.9.2010 v 21:31 | Nahoru | #20
Ber tu FMXu!
je to motorka která udělá přesně to co po ní chceš. Nevypeče tě.
A na malou nádrž se vykašli, je to málo těch 11 litrů, ale v ČR je pumpa na každém rohu. Já někdy taky tankuju i 3x za den a neosypal jsem se z toho.

Honda Dominator, SLR, Vigor, FMX - delší cesty

21.9.2010 v 21:53 | Nahoru | #21
Nádrž nojo jak najedu okolo 200km pokukuju po pumpě a je klid Dneska bylo krásný počasíčko 191km čuper

Honda Dominator, SLR, Vigor, FMX - delší cesty

15.12.2010 v 17:51 | Nahoru | #22
Mají pravdu,s FMX najedeš zhruba 200Km,Výkon s laďákama je znát,mnohem rychleji to reaguje na plyn, (vzpomínám si když jsem jel na technickou s těmi škrcenými :D Zvuk jak vysavač :D.
Ale na moc dlouhé cestování to přece jenom není,nemá plexi,vzpřímený posaz..

Honda Dominator, SLR, Vigor, FMX - delší cesty

31.10.2011 v 11:48 | Nahoru | #23
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist