Takže problém - za tepla se nechce točit startéru (jakoby byla vybitá baterka, točí pomalu, až netočí), jakmile ale o 10-15 stupňů vystydne, tak točí jak o život. Zkoušel jsem jinou baterku, měřil jsem dobíjení (13,6-14V), dávali jsme jinej startér, pár dní to šlo (nejsem si ale jist, zda jsem opravdu tu teplotu dostal k +/- 100°C a tak, aby to bylo prohřáté celé, ale řekl bych že jo) a fungovalo to, po týdnu to cca zase začalo blbnout, jel jsem, rozehřál motor couráním po Praze, zastavil na pumpě a ... nic...
Kamarád zatlačil a jela jak o život, ujeli jsme 5-10km už mimo město (motor se ochladil na nějakých 85°C), zkusil jsem to chcípnout, nastartoval a uplně bez problému.
Kde byste hledali závadu?
Mám nějaké doměnky, ale ty zatím nechci ventilovat, abych si vyslechl nějaký neovlivněný názor.
Poslední poznatky:
Zkoušen jiný regulátor, to samé - na neutrál dává 13,5-14V a při 5ti tis otáčkách dává jen 12 - 13V
Díky moc za nápady a názory k věci!
Naposledy editováno 08.09.2010 20:11:05
Jinak zkus ty běžný věci, jako očistit kontakty, přivést kostru z baterky přímo na startér apod.
2 reakcí na tento příspěvek Startování - startéru se za tepla nechce
1 reakcí na tento příspěvek Startování - startéru se za tepla nechce
trikpa>ja jsem mel svoji teorii ze to je tim ze kdyz je motor zahratej tak se pisty hur pohybujou a proto s tim ma starter vetsi problemy ..
něco podobného jsem už četl na gůglu z jednoho DE fóra, ale je to IMHO blbost, zase máš řidší olej a hlavně by pak motor asi moc nefungoval kdyby se ti jakoby "přidřely" písty
1 reakcí na tento příspěvek Startování - startéru se za tepla nechce
E: i když to trochu odporuje tomu, že Ti to startuje po ochlazení o 15°C. Leda že by se vzpamatovala baterie. Nevím no, jen tak přemýšlím.
Naposledy editováno 06.09.2010 10:32:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování - startéru se za tepla nechce
Čoveče mě se větrák spíná až při 106°C, což většinou k tý teplotě nedojdu, držim se kolem 85-90, semtam 100, nebo když se motám po Praze, tak 110, ale odhadem to od nějakejch 90ti už nechce moc točit a 95 už to nenatočim vůbec (ale zase, je to jen orientačně dle teploty chl. kapaliny)
1 reakcí na tento příspěvek Startování - startéru se za tepla nechce
Přeju úspěšné nalezení prekérky
- není to dané teplotou motoru, ale motorky jako takové
(vysvětlení: jel jsem asi 15 minut přes město domu, teplota chvilkama i 110°C, u baráku jsem to chcípl a zkusil nastartovat, chystlo to jak nic)
- teplota něčeho jiného: doma jsem připravil nějaké nářadí, kontaktol, multimetr, atd a vyjel jsem na odlehlé parkoviště, motorku jsem docela trápil na dvojčičku aby se fakt rozehřála, dojel jsem na parkoviště a nechal ji ještě bublat, sundal jsem sedlo a napojil multimetr, najednou jsem na neutrál měřil cca 13,3, ale při 5tis ot už jen 12,6-13, tzn. že v otáčkách naopak kleslo zkoušel jsem různě chcípnout a natočit, už se tomu moc nechtělo, po odkrytí sedla mi přišlo, že se to nezhoršovalo, naopak to bylo možná i trošku lepší, koukal jsem co to může být, našel jsem regulátor, byl horký jak p*ča.
Nevím, jak moc horký být má, ale to, že vrchní káblík co k němu vede má trošku načernalou bužírku mi signalizuje, že to je asi moc..
Volal jsem tedy dvorního mechanika, který mi říkal, že má na dílně dovezený litrový gsxr, pošle mi teda regulátor z něj po kolegovi, ať to vyzkoušim /jestli tam bude vůbec pasovat se uvidí, snad jo/, ale jestli to je opravdu původcem závady.. kdo ví
Yankee_BiG>pokud nic z předchozích tipů nezabere možná by nebylo naškodu shodit levej dekl a okouknout jak je na tom startérová volnoběžka. Matně si pamatuju že závada s podobným popisem (za tepla startér nechce) byla špatnější volnoběžkou - těžko říct proč ale prostě jak se hodně ohřála měla tendenci se kousnout a startér se pak mohl snažit sebevíc a prostě to nedal, přičemž na roztlačení chytla hned.
Přeju úspěšné nalezení prekérky
Hmhmhm kámo,tak to bych viděl jako nejreálnejší příčinu .S dobíjením ty starty asi nebudou mít moc společné,protože jak se sníži teplota,tak ti to startuje v poho.
A žeby se s ochlazením zvýšila šťáva baterie??? To asi tak nebude.
Naposledy editováno 07.09.2010 01:51:49
1 reakcí na tento příspěvek Startování - startéru se za tepla nechce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování - startéru se za tepla nechce
Motomaniak>FI nehlásí nic? mohl by byt špatný nějaký snímač,nasávaného vzduchu,teploty,atp....
FI mi bliklo snad jednou když byla baterka uplně na mol, ale jinak ne. Nebude to čidlama, ono to startuje, ale jen když se točí startér a ten se právě za tepla moc netočí
1 reakcí na tento příspěvek Startování - startéru se za tepla nechce
edit : nepamatoval ten druhy starter taky jeste Hitlera ? Kdyz mas spatne loziska, ten starter se chova naprosto normalne kdyz je to studene, sem tam i kdyz je to teple, kdyz ho vymontujes a zkusis naprazdno, toci normalne, ovsem po zahrati dojde k zvetseni vuli a hridel rotoru se vzprici (nejede v ose) a dela to jako by byla baterka v prdeli. Staci , pokud neni uz obrousena i hridel v ulozeni, vymenit ty bronzove krouzky(nevim jak u zuzky, ale vetsinou tam jsou bronzove krouzky)a zas ti to pofrci
Naposledy editováno 29.10.2010 10:18:45
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 25 | 2.5.2024 v 19:18 Krovak |
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 5 | 5.1.2024 v 23:47 RTSbike |
Čištění vany Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 26 | 13.12.2023 v 05:01 RTSbike |
Rozbor benzínu Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 3 | 19.11.2023 v 22:24 RTSbike |
Únik oleje Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 9 | 16.10.2023 v 20:13 RTSbike |