Téma: Změna poměru na řetězovce
Zdravím kolegové,
přišel jsem si pro radu či zkušenost ohledně výměny pastorku na fz6. Nyní je na fazeru poměr 16/46 a to mi pro lítání po kraji nevyhovuje. Na fazera se dá lehce sehnat 15 zubý pastorek, ale to je ještě málo. Googlil jsem, ale nenašel jsem nikde užití 14 zubého pastorku, je to možné, není to už extrém? Potřebuju prostě víc převod do síy.

Zároveň nechci měnit rozetu, neboť když třeba pojedu na druhou stranu republiky nebo po Evropě, lehce bych mohl pastorek vyměnit za 16 zubů. Rozetu měnit je o hodně víc práce a možná bych mohl zachovat i stejný řetěz. Co vy na poměr 14/46, je to možné?

Díky, NR
Předchozí
1 2
Následující

Změna poměru na řetězovce

19.8.2010 v 11:30 | Nahoru | #1
To bych ti asi doporucoval spis resit tu rozetu, pac je dost pravdepodobny, ze 14 pastorek bude mit za nasledek hoblovani kyvky...ale nwm, mozna u fz6 tohle nehrozi...nicmene pokud se to nedela, tak tam bude nejakej problem s mistem...

1 reakcí na tento příspěvek Změna poměru na řetězovce

19.8.2010 v 11:36 | Nahoru | #2
stejny retez bys zachovat mohl (posune se vzdalenost rozety). Pokud tam nebude problem s mistem, pak jediny rozdil krome vlastniho pomeru bude mirne vetsi opotrebeni retezovky na kilometr (o 14%), vice na gearingcommander.com

Změna poměru na řetězovce

Skvělá odpověď, děkuji! 19.8.2010 v 11:40 | Nahoru | #3
Se 14ti zubým pastorkem Ti už může řetěz dřít gumy kolem kyvky. A přehazování pastorku na použitém řetězu nedoporučuji, řetěz si vždy musí sednout na jiné kolco a více se opotřebuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna poměru na řetězovce

19.8.2010 v 11:41 | Nahoru | #4
Skalda> Myslíš, že je opotřebení přímo úměrné změně převodového poměru?

2 reakcí na tento příspěvek Změna poměru na řetězovce

19.8.2010 v 11:47 | Nahoru | #5
S tím opotřebením řetězu na jimém pastorku je to fakt, to mě neťuklo. Takže bych v nezbytných situacích měnil pastorek + jiný řetěz. Rozetu bych nechával jakož stálou partnerku pro dva řetězy

S vyšším celkovým opotřebením počítám, přece jen, je to víc do síly, víc to (teoreticky) bude všechno tahat.

A co se týče dření o kyvku a o gumu, na takové blbiny jsem se chtěl právě zeptat zkušenějších Nejsem Onasis, abych s tím mohl experimentovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna poměru na řetězovce

19.8.2010 v 11:50 | Nahoru | #6
Danielos> to obecne ne, ale je primo umerne poctu kontaktu retezu o kola...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna poměru na řetězovce

19.8.2010 v 11:53 | Nahoru | #7
Najt_Rajdr> ja bych se na 2 retezy (a tudiz tahani toho druhyho) vykaslal a pro experimentalni ucely v tvym pripade menil jen pastorek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna poměru na řetězovce

19.8.2010 v 11:56 | Nahoru | #8
Skalda> Jasné, pro první jízdu (dře/nedře) tedy hodím jen pastorek. Jestli to sedne, koupím si i další řetěz, zato to stojí.

Jenom problém - nedaří se mi najít 14z pastorek na fz6... takže zbývá dopasovat nějaký odjinud nebo na zakázku? Napadá Vás nějaký shop?

(reakce na) Změna poměru na řetězovce

19.8.2010 v 11:56 | Nahoru | #9
Najt_Rajdr> Nejlépe abys měnil i tu rozetu ta taky zvýší opotřebení, když už budeš mít dva řetězy

Ale možná udělej takový kompromis.. Já jsem dal řetězovku s převodem do síly o 10% a to místo 16/42 mám 15/43 a je to OK Jede to pěkně a spotřeba se kupodivu nezvětšila. Tady lítám kolem komína cca za 7,5 l/100 km za nádrž. Cestovní spotřeba je 5 l/100km.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna poměru na řetězovce

19.8.2010 v 11:59 | Nahoru | #10

Skalda>Danielos> to obecne ne, ale je primo umerne poctu kontaktu retezu o kola...



Takže se dá říct že menší pastorek = větší opotřebení a větší rozeta +/- stejný, když vezmu v potaz nárůst otáček?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna poměru na řetězovce

19.8.2010 v 12:00 | Nahoru | #11
Najt_Rajdr> Menší pastorek Ti asi nechají udělat na motoretezy.cz nebo co tu furt běží tak reklama. Takže ale bude dražší a nejspíš bude pak dřít řetěz.

A když dáš převod do síly, tak právě na řetěz bude působit menší síla motoru/vyšší otáčky převodu. Takže sice řetěz objede více zubů, ale při menší síle. Takže opotřebení nebude přímo úměrné změně převodu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna poměru na řetězovce

19.8.2010 v 12:01 | Nahoru | #12

Stev>Takže se dá říct že menší pastorek = větší opotřebení a větší rozeta +/- stejný, když vezmu v potaz nárůst otáček?



Tak tím, že se řetěz obtočí víc krát se zvětšuje opotřebení, ale zase se zmenší tím, že na něj při tom bude působit menší síla.. Takže se opotřebení nebude až tak lišit. Jen má úvaha.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna poměru na řetězovce

19.8.2010 v 12:07 | Nahoru | #13
Danielos> Zas mě napadlo, že činná plocha pastorku se vlivem ubrání dvou zubů zmenší, takže krouťák bude tahat kolečko na méně zubech než dříve, no ni?

Rozetu nechci měnit, je to moc práce Tedy nějak pravidelněji... až rozeta umře, pifnu ta nějakou 50 zubou Teoretickou maximálkou fz6 (270) fakt jezdit nemusím, s takovým úchylným převodem se dostanu na 220kmh teoretických na omezovači, což bohatě stačí. Bacha na Gearing Commander, Fz6 tam má max 12t ot, ve skutečnosti točí až 14t. Neskutečně mě sere odpich jednoválců na křižovatkách ...nejsem příliš spojkový typ, který by se rozjížděl na 10 tis ot

Naposledy editováno 19.08.2010 12:07:39

(reakce na) Změna poměru na řetězovce

19.8.2010 v 12:10 | Nahoru | #14

Danielos>Tak tím, že se řetěz obtočí víc krát se zvětšuje opotřebení, ale zase se zmenší tím, že na něj při tom bude působit menší síla.. Takže se opotřebení nebude až tak lišit. Jen má úvaha.


Rekl bych, ze majoritni vliv bude mit pocet kontaktu, coz odpovida i vypoctu na gearingcommanderu. Dalsi vliv bude sama velikost kolecka - cim mene zubu, tim vetsi sila na zub (protoze celkove se za retez taha konstantni silou) a navic jeste cim mensi radius ohnuti okolo kolecka, tim vetsi opotrebeni...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna poměru na řetězovce

19.8.2010 v 12:11 | Nahoru | #15
Stev> vetsi rozeta bude urcite setrnejsi zmena pomeru nez mensi pastorek

(reakce na) Změna poměru na řetězovce

19.8.2010 v 12:16 | Nahoru | #16
Jo, s tím větším opotřebením malého pastorku máte pravdu.

A s tou konstantní sílou myslím, že se to tak nedá řect.

E: a majoritní asi bude počet kontaktů, ale nebude to tak hrozné. Je to trochu složitější.

Ještě DaweO2 jednou psal, že není dobré mít třeba počet článků řetězu dělitelný počtem zubů pastorku a rozety tak, aby vyšlo celé číslo.

Naposledy editováno 19.08.2010 12:19:49

Změna poměru na řetězovce

19.8.2010 v 12:26 | Nahoru | #17
Danielos> Cože? Tak o dělitelnosti slyším prvně, to jsou mi novinky To nejde eliminovat posunutím zadního kola?

Jistě, rozeta bude mnohem šetrnější, ale až z toho svého "stuntrider" převodu budu chtít na dovolenou udělat polykače kilometrů, tak budu muset rozebrat celý zadek To příjde až časem, zatím zkusím nešetrně hoblovat řetěz s 14z kolečkem. Okouknu motku, jestli se vejde řetěz a zavolám na motoretezy

(reakce na) Změna poměru na řetězovce

19.8.2010 v 12:31 | Nahoru | #18
Skalda> to je mi jasný, spíš mi jde o to že jen rozeta by se prakticky nemusela projevit vůbec. Ptám se protože mám o 2 zuby větší rozetu a nijak jsem to neřešil, ale přijde mi to zajímavý. Ona je to stejně teorie, na opotřebení řetězu má vliv víc věcí.

1 reakcí na tento příspěvek Změna poměru na řetězovce

19.8.2010 v 12:41 | Nahoru | #19
i ta delitelnost tam hraje roli, protoze kdyz je pocet clanku retezu a pocet zubu kola dobre delitelny, prichazeji do kontaktu stejne clanky se stejnymi zuby a to muze generovat nerovnomerne opotrebeni. Na gearingcommanderu je to ten ukazatel "Same Tooth - Same Link".

Danielos> Tou "konstantni silou" bylo mysleno, ze retez taha stejnou silou za zadni kolo (pro dosazeni stejne jizdy), nezavisle na pomeru sekundarniho prevodu.

Stev> jj, je to uz moc teorie nez aby se to projevilo v nasich aplikacich pri zmene rozety o 2 zuby. Souhlasim, ze na opotrebeni ma vliv vic veci. U zmeny pastorku 16->14 zubu je asi dobre to alespon zminit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna poměru na řetězovce

19.8.2010 v 12:45 | Nahoru | #20
Skalda> Díky za osvětu, hned dává same tooth faktor větší smysl... dobré vědět. Když bude dělitelnost blbá, dám prostě 13z pastorek Snad to nesedne až za dalších 12 pokusů

Změna poměru na řetězovce

19.8.2010 v 12:48 | Nahoru | #21
Tak gearingcommander mi ukázal, že 13z pastorek bude o mnoho "lepší", co se týče Same Tooth/link faktoru, teď babo raď

(reakce na) Změna poměru na řetězovce

19.8.2010 v 12:53 | Nahoru | #22
Najt_Rajdr> jestli máš zadní stojan tak zaměřovat se jenom na pastorek je zbytečný, přehození rozety obnáší jenom sundání zadního kola a povolení matic, to nebude složitější než u pastorku.

1 reakcí na tento příspěvek Změna poměru na řetězovce

19.8.2010 v 14:29 | Nahoru | #23
Každopádně díky všem za rady, jen ještě jedna otázka - používáte řetězovou spojku nebo nýt? Slyšel jsem, že spojka může být slabým místem. A nýtovačku zrovna doma nemám a půjčovat si vždy z motoretezy.cz není moc praktické...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna poměru na řetězovce

19.8.2010 v 16:08 | Nahoru | #24
Najt_Rajdr> hele, opotřebení "tahaním" bych neřešil.. je to přece jen fejzr a ten netahá joke
ale.. na 14ku pastorek se vyser..
za prvé) když ho nemůžeš sehnat, tak se asi nevyrábí, a asi se nevyrábí, páč tam nemá co dělat..
za druhé) budeš mít velké opotřebení řetězu (taháním ale fakt ne ) spíš tím, že 14ka už má o dost menší průměr, tudíž se na něm bude řetěz víc "ohýbat"..
za třetí) s tím, že budeš raději měnit řetězy než rozetu, to je prdel ne? už se vidím, jak před každou vyjížďkou nýtuju ketu
za čtvrté) bych to viděl na 15ku nebo 16ku pastorek a pak měnit rozety

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna poměru na řetězovce

19.8.2010 v 16:11 | Nahoru | #25
Mileek> jo a ještě.. jak víš, že je 15ka pastorek málo? už si ho tam měl? já nechal origo pastorek a dal jen o 2 zuby větší rozetu a je to poznat dost..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna poměru na řetězovce

19.8.2010 v 16:18 | Nahoru | #26
Mileek> Ten ohyb je jasná věc, likvidovat se bude, ale při ceně řetězu něco přes 1800,- je to věc, kterou jsem schopen podstoupit. S tím nýtem je to problém, proto jsem vznesl otázku týkající se spojky

A před každou vyjížďkou by to nebylo, jen třeba před akcí typu Alpy, kdy lidi montují sériové laufy zpět, já bych montoval sériový převod. Ta změna z 16 na 15 se mi zdá hodně málo, 7% zvýšení otáček je spíše pro pocit nežli pro efekt.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna poměru na řetězovce

19.8.2010 v 16:31 | Nahoru | #27
Najt_Rajdr> 7% větší krouťák už zní líp ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna poměru na řetězovce

19.8.2010 v 16:32 | Nahoru | #28
Stev> 14% zní mnohem lépe 7 je jako plivnutí do vody.

Změna poměru na řetězovce

19.8.2010 v 19:25 | Nahoru | #29
S tím jsem laboroval taky teď jezdím 15 Z a je to lepší srala mě taková divná díra mezi dvojkou a trojkou je to OK!

(reakce na) Změna poměru na řetězovce

20.8.2010 v 23:15 | Nahoru | #30

Najt_Rajdr>Stev> 14% zní mnohem lépe 7 je jako plivnutí do vody.


Ono 14 zubu místo 16 na pastorku už je hodně málo. Dřív ti ten řetěz odejde. Bude mít tendenci se lámat a taky na to má vliv když je počet článků na řetězu dobře dělitelny s počtem zubů na pastorku. Budou se potkávat pořád samý zuby a články. Na to taky pozor. A taky tě to může sežrat tu gumu okolo kyvky. A před jízdou do alp nebo na kravení do ulice by se mě pokaždy nechtělo přemrdávat řetěz nebo kola. Udělěj kompromis. Ale myslím že když ubereš jeden zub na pastorku a přidáš 2 na rozetě máš zvětšenej poměr + 11,29 procent což poznáš dost.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
volnoběh Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N Háček_LHF 5 23.9.2018 v 22:01 Háček_LHF
přerušovač blinkrů Yamaha FZ6 Fazer romeon 11 19.9.2018 v 20:27 Pecuch
Fazer FZ6 S2 - hlucna spojka Yamaha FZ6 Fazer S2 Triger_One 10 19.9.2018 v 17:56 _Michal
FZ6 Budíky s ABS vs bez ABS Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... codnik 5 13.9.2018 v 07:04 BruxBiker
Zakalený olej Yamaha FZ6 Fazer Patrik123456789 25 10.9.2018 v 21:52 Patrik123456789

motozem_zari
Objednat reklamu
TOPlist