globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problém s chlazením CBR
16.8.2010 v 13:26
Ahoj všichni,
mám problém s chlazením na Hondě CBR 125 R 2006. Bohužel už od začátku co jsme ji koupili jako jetou. Teplota na teploměru už cca. po 10 km začne soupat až do čeveného políčka a neklesá. Můžu jet jak chci, držet 90 nebo za to tahat ale pořád je to na stejné teplotě, dokonce při 90-stálé rychlosti je na tom ještě hůř. Párkrát už byl teploměr i v červeným poli (většinou je kousek před), nevím si rady co s tím. Motorku mám teď rozebranou, vyzkoušeli jsme větráček, ten se na motorce nesepnul takže přes baterii, zprvu nešel, nakonec jsme dali mínus na čidlo a spustil se. Zkoušeli jsme i termostat ve vařící vodě a taky se otevírá a zavírá (cca. 1-2mm, neím jestli je to v pořádku). Nakonec nám zbyla jen vyzkoušet čidla, vypadají v pořadku ale nevím, nevyznám se v tom a ani nevím jak je přeměřit, pokud to jde. Jinak vylili jsme chladící kapalinu z chladiče a měla takovou tmavě zelenou barvu, je to v pořádku když v nádobce na kapalinu je modrá (pokud to nezkresluje)? Jinak chladič při zahřátí je teplý, ale mohu na něj přiložit ruku bez problému, alespoň na pár vteřin.
Prostě už si nevím rady co by to mohlo být, kde by mohla být chyba, jestli je někde chyba v chlazení, a nebo jestli teploměr přeměřuje atd. Děkuji za každou pomoc.

Problém s chlazením CBR

16.8.2010 v 13:49 | Nahoru | #1
Ahoj. Já bych to viděl na ten termostat. 1-2mm při jaké teplotě? Při varu by měl otvírat daleko víc. Přesný data jsou v manuálu.
Je to odhad, polde toho, že i když je to v červeným, tak na chladiči necháš ruku...tzn. že se nezapojí velkej okruh v takové máře jak by měl a voda cirkuluje v malým a přehřívá se.
Zavzdušněný to doufám nemáš...?
Barvu kapaliny neřeš. Musí to fungovat i jen s vodou.

Problém s chlazením CBR

16.8.2010 v 14:04 | Nahoru | #2
Ahoj, zkus ten termostat vyhodit úplně a kousek to projet, tím zjistíš, jestli je to tím nebo ne... Taky jsem to řešil a když jsem ho vyndal a zkoušel uvařit ve vodě, tak vypadal, že funguje dobře, ale v motorce nefungoval. Když jsem ho pak dal pryc, motorka se skoro nechtěla zahřát...

1 reakcí na tento příspěvek Problém s chlazením CBR

16.8.2010 v 14:07 | Nahoru | #3
Díky moc za rychlé odpovědi. Takže první věc- bohužel jsem docela antitalent takže jak poznám že je to/není zavzdušněný.
Dude- nějak to nechápu, pokud by byl vytaženej, tak by se to mělo zahřát rychleji, protože to nebude mít co chladit, nebo se pletu?
A bohužel manuál nemám, už 3 měsíce mrhám kredit bývalému majiteli aby ho poslal i se servisní knihou, bez úspěchu.....

Naposledy editováno 16.08.2010 14:08:34

2 reakcí na tento příspěvek Problém s chlazením CBR

16.8.2010 v 14:09 | Nahoru | #4
No já si myslim, že to jestli přeměřuje poznáš snadno. Mě se jednou, když jsem jela asi 2 km v hrozný koloně za náklaďákem dostala ručička zhruba do 3/4 ukazatele (do červenýho ne) a docela dost to hřálo vlevo zpod sedačky. Takže prostě bylo cejtit, že je dost zahřátá. Ale jakmile jsem se vymanila z kolony tak zase poslušně zchladla. Ty jsi necejtil jak pálí, když byla už v červenym? To přece musíš cejtit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s chlazením CBR

16.8.2010 v 14:13 | Nahoru | #5
nicooo> Necítím vůbec nic přávě, spíš mně i zaráží to, že když už je opravdu v tom červeným, tak nesepne ventilátor, i když na baterce jede bez problému.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s chlazením CBR

16.8.2010 v 14:15 | Nahoru | #6

Qeeg>
Dude- nějak to nechápu, pokud by byl vytaženej, tak by se to mělo zahřát rychleji, protože to nebude mít co chladit, nebo se pletu?



Termostat ti uzavírá/otevírá okruh podle teploty motoru. Když je motor studenej, je termostat zavřenej, aby ti neproudila chladící kapalina do chladiče a tím pádem se motor rychleji zahřál. Když se pak zahřeje, začne termostat otvírat, aby propouštěl kapalinu do chladiče a motor se nepřehříval. Tudíž když termostat vyndáš, s chlazením bys problém mít neměl, naopak bys měl mít problém s udržením provozní teploty.

Jinak ještě chladící okruh by se měl odvzdušnit sám, čili jde o to, abys měl dostatek chladící kapaliny.

A manuál bys měl najít ke stažení přímo tady na stránkách.

Naposledy editováno 16.08.2010 14:20:09

(reakce na) Problém s chlazením CBR

16.8.2010 v 14:21 | Nahoru | #7
Dude.> Ajo takhle, no vyzkoušet to můžu, ale pořád je tu problém s tím větráčkem, i kdyby se to hodně zahřívalo tak by měl sepnout, nebo ne? Případně neměla by začít i téct chladící kapalina přepadem?

(reakce na) Problém s chlazením CBR

16.8.2010 v 14:22 | Nahoru | #8
Qeeg> to je zvláštní, že to neni cejtit. To možná bude chyba v ukazateli, ale fakt netušim. Ohledně toho manuálu si ho můžeš stáhnout přímo tady na stránkách http://www.motorkar...onda/honda-cbr-125r/ a tam už si vybereš podle ročníku.

1 reakcí na tento příspěvek Problém s chlazením CBR

16.8.2010 v 14:23 | Nahoru | #9
já bych nejdřiv odžkoušel čidlo, třeba ti to jen špatně měří a motor je normálně zahřátej

(reakce na) Problém s chlazením CBR

16.8.2010 v 14:27 | Nahoru | #10
Dingiele> Ten bych taky rád vyzkoušel, ale nevím jak bych ho měl přeměřit

Problém s chlazením CBR

16.8.2010 v 14:35 | Nahoru | #11
nevim přesne jak vypada čidlo na cbr, ale ja ho mám třeba takovej valecek na časti se zavitem snad 8 zavid odhadem, měděnej nebo mosaznej nebo tak neco. Nech to napojeny kabalem na motorce tak jak to je. dej na to cidlo kabel někam a naved ho na kostru. dej čidlo do vody a začni vodu vařit s teploměrem abys vedel kolik ma voda a koukej na budik kolik ti ukazuje. při zapnutym kličku.

Problém s chlazením CBR

16.8.2010 v 14:36 | Nahoru | #12
no moc ten muj návod neni k pochopení zkus nekde najít návod jak to odzkoušet, to bude lepší

Problém s chlazením CBR

16.8.2010 v 14:43 | Nahoru | #13
V manuálu najdeš postup. Ten snímač bude mít měřitelnej vnitřní odpor v závislosti na teplotě. Takže ho zahříváš a měříš ten odpor.
Nebo jednodužší orientační měření. Půjč si infra teploměr a měř hodnotu u čidla. Pokud je mimo, tak nejspíš budeš mít na teploměru třeba 90°C ale na infra bude např.70°C. Pak víš, že je to mimo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s chlazením CBR

16.8.2010 v 14:43 | Nahoru | #14

nicooo>No já si myslim, že to jestli přeměřuje poznáš snadno. Mě se jednou, když jsem jela asi 2 km v hrozný koloně za náklaďákem dostala ručička zhruba do 3/4 ukazatele (do červenýho ne) a docela dost to hřálo vlevo zpod sedačky. Takže prostě bylo cejtit, že je dost zahřátá. Ale jakmile jsem se vymanila z kolony tak zase poslušně zchladla. Ty jsi necejtil jak pálí, když byla už v červenym? To přece musíš cejtit.



No jo holka, jenže Ty na to "cejtění" máš jinej orgán než on :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s chlazením CBR

16.8.2010 v 14:51 | Nahoru | #15
Dave81> Tak o to by to měl cejtit víc ne?

(reakce na) Problém s chlazením CBR

16.8.2010 v 14:54 | Nahoru | #16
nicooo> třeba mu to celou cestu míří nahoru :)

1 reakcí na tento příspěvek Problém s chlazením CBR

16.8.2010 v 15:31 | Nahoru | #17
Tak, doteď jsme v byli v garáži a došli jsme na jednu věc a to, že byla přepálená jedna pojistka(10), dohromady jsou tam 3, na jednom boku spíná blinkry a zapalování, na druhém světla a prostřední jsme nezjistili co(ta co byla přepálená), ale fungovalo vše. Může to být i tou pojistkou?

(reakce na) Problém s chlazením CBR

16.8.2010 v 15:36 | Nahoru | #18
Qeeg> úplně klidně - a možná i dost pravděpodobně...

Problém s chlazením CBR

16.8.2010 v 17:02 | Nahoru | #19
Takže pojistku jsem vyměnil, ale pořád to stejné, nechladí. Chvíli jsem jezdil, vypadalo to nadějně, teplota šla pomalu nahoru ale nakonec se to přehouplo přes polovinu a zase nanovo. Už si nevím rady , větráček nesepnul, hadice od chladiče teplé, chladič taky(ale ruku se na něm udržet dalo), ale teplota dle budíků kousek před červeným.

Problém s chlazením CBR

16.8.2010 v 18:43 | Nahoru | #20
Vážně tu není nikdo, kdo by věděl co s tím?

Problém s chlazením CBR

16.8.2010 v 18:52 | Nahoru | #21
čidlo, měnili sme ho ted u auta

Problém s chlazením CBR

16.8.2010 v 20:49 | Nahoru | #22
ten větráček bude buď pojistkou(pravděpodobnější) nebo je špatný čidlo v chladiči

Problém s chlazením CBR

16.8.2010 v 23:51 | Nahoru | #23
Taky si to myslim, kdyby se fakt přehřívala až k červenýmu tak na tom ruku určitě neudržíš

Problém s chlazením CBR

17.8.2010 v 07:13 | Nahoru | #24
Bude to ten termostat. Jede to pořád víc na malej okruh, tudíž přes velkej se nepředá teplo chladiči a ten se neohřeje na teplotu, aby sepnul snímač teploty větráku, kterej je s největší pravděpodobností na chladiči. Větrák spíná až cca v 95-110°C, záleží na mašině, a na tom bys ruku neudržel, to mi věř
P.S. Čídlo teploty máš v domečku termostatu, což mé teorii taky nahrává. Měl jsem doma teď Scarabeo co dělalo něco podobnýho, tam je to ale ještě o něco složitejší, protože termostat je dvojitej. Nicméně to bylo tím.

Naposledy editováno 17.08.2010 13:54:46
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda cbr 125 r Honda CBR 125R Dominik07 11 29.4.2024 v 15:12 Krautkopf
Jakou 125 CCM vybrat Honda CBR 125R, Honda PCX 125, Yamaha NMAX 125 Giant13 17 22.4.2024 v 20:57 MP3KV
Blinkry Honda CBR 125R ProFicK 1 24.3.2024 v 02:08 tompok76
Utahovací momenty Honda CBR 125R Hondapcx125 4 18.3.2024 v 15:12 assassin
Vrzání Honda CBR 125R Hondapcx125 10 5.3.2024 v 09:23 Gahan37


TOPlist