globalmoto_kveten





Téma: Otázka na zkušený
 
11.8.2010 v 14:15
Chci se zeptat zkušených.Na Hungaroringu se bráchovi stalo,že vyjel do kvalifikace na CEC2 a v první zatáčce,při minimální rychlosti mu podklouzlo přední kolo a lehnul.Ráno jsme nazuli nové Pirelli diablo superbike PRO, ale protože je přivezli až ráno, nebyl čas tak jsme je nestačili nahřát.(tlak za studena 2.1 vpředu 1.9.vzadu)Je možný že by to tak hrozně klouzalo protože nebyly ohřátý?Nebo se s novýma gumama musí něco udělat?-("odmastit"?)(Ty moje byli taky nový a měl jsem je asi 5 minut na nahřejváku a zdálo se, že byly jakoby orosený.
Není to tak že by se museli poprvé dobře nahřát ,aby se z odpařila nějaká separace z formy?

1 reakcí na tento příspěvek Otázka na zkušený

11.8.2010 v 16:46 | Nahoru | #1
I když u těch gum výrobce uvádí, že není potřeba nahřívat, tak mi to přijde jako nesmysl... Teda pokud nejedeš opravdu výletním tempem... A ještě k tomu ty tlaky!!! Pokud jsi to nafoukal tak jak píšeš za studena, tak si uvědom že zhruba 3-4 desetiny nahřeješ jízdou, čili když by nelehl v první zatáčce, tak když by je dohřál, tak by zase bruslil... Pochopitelně záleží jak rychle jezdí, pokud se plouží, tak by to třeba ani nepoznal... Já nový gumy neřeším a klidně chodím po pár zatáčkách "na koleno", ale MUSÍ být na správných tlacích!!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Otázka na zkušený

11.8.2010 v 19:31 | Nahoru | #2
Prasouš>
Pánové díky za názory.Udělali jsme si z toho závěr, že to bylo souběhem několika věcí, studený nový gumy,který byly asi trochu "mastný"(možná víc než je obvyklý,i když na nich nic zvláštního vidět nebylo) a taky brudr říkal ,že jak si toho byl vědomej tak jel pomalu vnitřkem zatáčky kudy normálně stopa nevede tak mohla být i dráha troch špinavá.Příště nový gumy pro jistotu přetřu benzínem.(Dřív když jsem nazul nový gumy a neměli jsme nahříváky tak člověk jel 2 kola opatrně a nikdy nebyl problém.)
Ale ty tlaky ,to je zajímavý.Na jaký tlak to správně nafoukat?To 2.1 a 1.9 za studena jsem vyčet v nějakým návodu jak připravit motorku na okruh(asi byly míněny normální gumy).Když jsme se ptali lidí tak každej říká něco jinýho.Někdo tyhle tlaky za tepla,jinej zase tvrdí,že za tepla se se to nedá správně určit,protože teplota gumy je pokaždý jiná,aby se to dalo porovnat tak jedině za studena.Tak jak to vlastně je? (Možná, že to pro nás je jedno
Brno jedem tak 2.23 )
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist