globalmoto_duben_nolan





Téma: Otázka na zkušený
 
11.8.2010 v 14:15
Chci se zeptat zkušených.Na Hungaroringu se bráchovi stalo,že vyjel do kvalifikace na CEC2 a v první zatáčce,při minimální rychlosti mu podklouzlo přední kolo a lehnul.Ráno jsme nazuli nové Pirelli diablo superbike PRO, ale protože je přivezli až ráno, nebyl čas tak jsme je nestačili nahřát.(tlak za studena 2.1 vpředu 1.9.vzadu)Je možný že by to tak hrozně klouzalo protože nebyly ohřátý?Nebo se s novýma gumama musí něco udělat?-("odmastit"?)(Ty moje byli taky nový a měl jsem je asi 5 minut na nahřejváku a zdálo se, že byly jakoby orosený.
Není to tak že by se museli poprvé dobře nahřát ,aby se z odpařila nějaká separace z formy?

Otázka na zkušený

11.8.2010 v 14:17 | Nahoru | #1
Na tohle se pta clovek co jezdi zavody?
No tak ja si myslim ze nahrati v tom teda moc roli nehralo,byly asi mastny...ale to jste preci museli videt

1 reakcí na tento příspěvek Otázka na zkušený

11.8.2010 v 14:21 | Nahoru | #2
Já nejsem zkušenej

Otázka na zkušený

11.8.2010 v 14:21 | Nahoru | #3
Taky se spíš přikláním tomu, že byly trochu mastný.....

(reakce na) Otázka na zkušený

11.8.2010 v 14:24 | Nahoru | #4

Cooker>Já nejsem zkušenej


Já taky ne, ale vždy jsem si myslel, že se každá nová pneumatika konzervuje, takže je mastná a klouže.

1 reakcí na tento příspěvek Otázka na zkušený

11.8.2010 v 14:30 | Nahoru | #5
Pirelli diablo superbike PRO slic jsou závodní pneumatiky který jse musí pořádně ohřát než člověk vůbec může vyjet, na studenejch se to musí hrozně klouzat to je můj názor neberte ho vážně
A ještě jedna rada pneumatika je nahřátá až když máš teplej ráfek nikdy nesahat na pneu to je úplně zbytečný ale neberte mě vážně
Jinak vzít šmylgr a zdrsni malinko hrany ale to jsou jenom mý kecy
Jinak na příští rok předělávám motorku na okruh po pádu takže se všechno uvidí jak to bude fungovat ty mý rady udělám z ní pořádnou střelu

Naposledy editováno 11.08.2010 14:37:56

Otázka na zkušený

11.8.2010 v 14:31 | Nahoru | #6
trochu benzínu na hadr a otřít novou gumu, stejně se benál za chvíli vypaří tak jaképak copak

Otázka na zkušený

11.8.2010 v 14:35 | Nahoru | #7
Studená guma v kombinaci s mazem novejch gum

Otázka na zkušený

11.8.2010 v 14:38 | Nahoru | #8
je možné, že byla mastná, ale spíš se přikláním k tomu, že byla jen studená a tyhle gumy za studena prostě nefungují ..... pořádně prohřát

Otázka na zkušený

11.8.2010 v 15:08 | Nahoru | #9
Si myslím, že prostě nezvládl zatáčku a poslal to tam

Otázka na zkušený

11.8.2010 v 16:02 | Nahoru | #10
Nezvladl zatacku pri minimalni rychlosti To uz chce trochu zkusenost Asi byla mastna

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Otázka na zkušený

11.8.2010 v 16:40 | Nahoru | #11
tigerbou> takže na silnici už sereš jo?

2 reakcí na tento příspěvek Otázka na zkušený

11.8.2010 v 16:45 | Nahoru | #12
...lehnul přímo přede mnou ale důvod neznám

1 reakcí na tento příspěvek Otázka na zkušený

11.8.2010 v 16:46 | Nahoru | #13
I když u těch gum výrobce uvádí, že není potřeba nahřívat, tak mi to přijde jako nesmysl... Teda pokud nejedeš opravdu výletním tempem... A ještě k tomu ty tlaky!!! Pokud jsi to nafoukal tak jak píšeš za studena, tak si uvědom že zhruba 3-4 desetiny nahřeješ jízdou, čili když by nelehl v první zatáčce, tak když by je dohřál, tak by zase bruslil... Pochopitelně záleží jak rychle jezdí, pokud se plouží, tak by to třeba ani nepoznal... Já nový gumy neřeším a klidně chodím po pár zatáčkách "na koleno", ale MUSÍ být na správných tlacích!!

(reakce na) Otázka na zkušený

11.8.2010 v 16:48 | Nahoru | #14

norihaga>...lehnul přímo přede mnou ale důvod neznám



Cetl si nazev tematu? otazka je na zkuseny...tak co sem vubec pises?

(reakce na) Otázka na zkušený

11.8.2010 v 17:52 | Nahoru | #15

norihaga>...lehnul přímo přede mnou ale důvod neznám


Já myslím že Eda mu ho vzal

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Otázka na zkušený

11.8.2010 v 19:31 | Nahoru | #16
Prasouš>
Pánové díky za názory.Udělali jsme si z toho závěr, že to bylo souběhem několika věcí, studený nový gumy,který byly asi trochu "mastný"(možná víc než je obvyklý,i když na nich nic zvláštního vidět nebylo) a taky brudr říkal ,že jak si toho byl vědomej tak jel pomalu vnitřkem zatáčky kudy normálně stopa nevede tak mohla být i dráha troch špinavá.Příště nový gumy pro jistotu přetřu benzínem.(Dřív když jsem nazul nový gumy a neměli jsme nahříváky tak člověk jel 2 kola opatrně a nikdy nebyl problém.)
Ale ty tlaky ,to je zajímavý.Na jaký tlak to správně nafoukat?To 2.1 a 1.9 za studena jsem vyčet v nějakým návodu jak připravit motorku na okruh(asi byly míněny normální gumy).Když jsme se ptali lidí tak každej říká něco jinýho.Někdo tyhle tlaky za tepla,jinej zase tvrdí,že za tepla se se to nedá správně určit,protože teplota gumy je pokaždý jiná,aby se to dalo porovnat tak jedině za studena.Tak jak to vlastně je? (Možná, že to pro nás je jedno
Brno jedem tak 2.23 )

(reakce na) Otázka na zkušený

11.8.2010 v 20:18 | Nahoru | #17
Sefo> Nejspíš jo za prvý jse mě to už nechce schánět origo celej zadek a bude to určitě jednoduší opravit na okruh i s té finanční stránky a na silnici asi totálně seru už to beztak nemá cenu v tom provozu dnešním

(reakce na) Otázka na zkušený

12.8.2010 v 15:59 | Nahoru | #18
volis> Tlaky jsou pokaždé jiné, záleží na všem možným: značce pneu, stylu jízdy, váhy jezdce, teplotě trati atd, atd... Ale pro začátek pro pirellky se doporučuje tlak 2,1 a 1,9 ale za tepla, čili zase je otázka jakým stylem jedeš aby jsi to dohřál... Já jsem to zkoušel abych věděl pro případ že nestihnu nahříváky, tak jízdou dohřeju 4 desetiny... Čili jsi na 1,7 a 1,5, ale tohle prostě musíš vyzkoušet...

1 reakcí na tento příspěvek Otázka na zkušený

12.8.2010 v 17:37 | Nahoru | #19
Novy gumy klouzou jako svine, at uz jsou okruhovy a nebo silnicni. Okruhovy pravda neklouzou vsechny, ale zrovna Pirelli teda jo. Overeno nekolikanasobnou praxi, vcetne padu .

Novou Pirelli je potreba nahrivat aspon 45 minut pro rozumnou jizdu a aspon 60 minut pro kudlu od prvni zatacky. Jinak si presne takhle nabijete hubu.

(vsechno jsem znacne zjednodusil)

(reakce na) Otázka na zkušený

12.8.2010 v 18:19 | Nahoru | #20

Doufy>Novy gumy klouzou jako svine, at uz jsou okruhovy a nebo silnicni. Okruhovy pravda neklouzou vsechny, ale zrovna Pirelli teda jo. Overeno nekolikanasobnou praxi, vcetne padu .

Novou Pirelli je potreba nahrivat aspon 45 minut pro rozumnou jizdu a aspon 60 minut pro kudlu od prvni zatacky. Jinak si presne takhle nabijete hubu.

(vsechno jsem znacne zjednodusil)


Celkem souhlas. Já to jezdím tak, že pokud mám novou gumu a stihnu ji mít hodinu na nahříváku, tak jedu naplno po 4(2 levé, 2 pravé) zatáčkách a zatím jsem nikdy neměl problém ani s klouzáním. Jen tedy Bridge slick se mi zdála trochu klouzavější jinak pohoda

Otázka na zkušený

12.8.2010 v 22:30 | Nahoru | #21
Prasouš to vystihl přesně Taky dám dvě tři zatáčky na každou stranu vlažněji (ale ne zas moc) a pak hurá do plných...Nahřívat 40 minut minimálně...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Otázka na zkušený

12.8.2010 v 23:19 | Nahoru | #22
volis> Benzínem nee. Nebo to zkus, pak si na ni sáhni a uvidíš proč. Já na novejch zahřátejch (minimálně hodinu) gumách jedu na koleno hned - žádný problém.....

Naposledy editováno 12.08.2010 23:21:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Otázka na zkušený

13.8.2010 v 08:54 | Nahoru | #23

radi5>volis> Benzínem nee. Nebo to zkus, pak si na ni sáhni a uvidíš proč. Já na novejch zahřátejch (minimálně hodinu) gumách jedu na koleno hned - žádný problém.....


Zdar pane, tak ty jsi krutý závodník, takže to tak nemůže dělat každý

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Otázka na zkušený

13.8.2010 v 15:05 | Nahoru | #24
.Padre.> Vole.... Prej závodník....! Já jsem mrdal, co se jen vozí na jistotu..... . Jinak gratulace k pěknému osobáčku - fakt pěkný!!!

Naposledy editováno 13.08.2010 15:09:37

(reakce na) Otázka na zkušený

13.8.2010 v 18:32 | Nahoru | #25
radi5> Díky moc, snažil jsem se a na to jak jsem byl bolavý, tak se mi podařilo do závodu trochu vypnout mozek a celkem to tam spadlo Ale doufám, že na Prospeedu to půjde ještě dolů.. Všechno funguje jak má, takže je to jenom o hlavě a rychlejších nájezdech v mém připadě

Otázka na zkušený

6.9.2010 v 22:34 | Nahoru | #26
pirelky PRO se foukaj podstatne vic nez klasicky 2.1 a 1.9 jako zavodni pirelky.
asi o 0.3 nebo 0.4 vic na obou kolech.

ale ja teda z tehle PRO pirelek moc nadsenej nebyl.

Naposledy editováno 06.09.2010 22:36:09
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist