globalmoto_kveten





Téma: SXS 250 - Nekonečná story
 
8.8.2010 v 14:52
Čauu, tak se vracím po půl roce, o 40 tisíc chudší, s nervama v koncích.

Komu přijde text zdlouhavý ať si přečtě jen tučné pasáže. Díky

Jestli si pamatujete moje téma a video jak moje SXS žralo olej z převodovky, tak abych to vzal postupně.

1. V sette mi dělali celou pístní sadu, těsnění přívěry, těsnění pod válec

2. Na motorce sem vyjel a po 1 MTH díky starému těsnění pod hlavou sem jí nejspíš uvařil

3. Sám sem vyměnil těsnění pod hlavou a žralo to olej z převodovky, tím pádem kouřilo jak svině

4. Rozhodil sem si doma motor a vyměnil sem celou ojniční sadu, nechal přelisovat a vycentrovat kliku, vyměnil sem obě gufera na klice i O-kroužek, obě ložiska na klice, vyměnil sem spojkový koš (nevydržel povolování klikovky ... amatér no), vyměnil sem pro jistotu 2 ložiska převodovky, ložiska a gufero řadičky a samozřejmě těsnění mezi kartery, i pod velké spojkové víko a nějaké další drobnosti..... a stále to žralo olej z převodovky......

5. Motorka cestovala do sette, kde mi po 14 dnech zjistili a vyměnili prasklou hlavu, vyměnili znovu gufera a o-kroužek na klice, nechali znovu přelisovat kliku (prý byla špatná axiální vůle - původně mi jí dělal pan Kvítek v Písku), novou svíčku, vatu výfuku (byla plná oleje), těsnění mezi kartery, pod spojku, pod válec ... a blablaba.
Po nastartování motorka ujela tak 300metrů po zahradě a začla kouřit znovu.

6. Tak jela zpět do sette, kde mi po dalších 3 tydnech zjistili prasklý válec. Dali mi nový, opět gufera na kliku, zase všechna těsnění, zase svíčku, zase vatu výfuku. Motorku sem doma nastartoval a než sem se oblékl tak mi odešla svíčka (Uplně chcípla a nešla nastartovat). Vyměnil sem za jinou a šel se svést na místní trať (v půlce odpoledne mi odešla ještě jedna). Mimo tohle, motorka sice už nežere olej z převodovky a motor zdá se funguje mechanicky normálně, ALE!

Nejede tak jak má, čímž myslím že do cca 80% otáček vůbec netáhne, nemá výkon, sem tam zakucká a jakmile dosáhne tý hranice otáček tak vyletí jak raketa. Když na neutrál podržím plyn tak to samé, chvíli zakucká a pak štěká v omezovači ale sem tam nepravidelně.

Volal sem to kamarádovi ze sette, který mi říkal že on tu motorku sice nedělal ale matně si pamatuje že tam prý dávali nejspíš jiný zapalčo když to tam u nich projížděli, že to mám zkusit, že by mi mohlo pomoct jen nechat přemotat cívku rotoru.

Jen se divím že starý Kuklík mi neřekl o nějakém zapalču ani prd, a nechal si mě motorku zase odvést 100Km s tím že je už 100% v pořádku. Dostal sem zdarma krabičku šroubků což ho ale neomlouvá Chystám se tam v pondělí zavolat abych se dozvěděl více.

Ale nemáte někdo zkušenost že by tohle mohlo dělat zapalčo?? A mohlo by mi fakt pomoct přemotání cívky, a kde to dělají? Nejlépe Praha, jižní čechy (okres Písek-Tábor) nebo severní čechy (okres Chomutov).
Předchozí
1 2 3 4
Následující

SXS 250 - Nekonečná story

8.8.2010 v 15:24 | Nahoru | #1
Myslím že vadný zapalko by se chovalo přesně opačně - ve spodku jakž takž, ale ve vrchu by to vynechávalo. Tohle bych spíš tipoval na nefunkční (stále otevřenou) přívěru nebo špatný nastavení karburátoru - tomu by odpovídaly i ty odešlý svíčky. Jinak koukám že v Sette jsou to asi koumáci.... a prasklej válec spolu s hlavou - tos jí musel kuuuuurva uvařit

Naposledy editováno 08.08.2010 15:24:47

SXS 250 - Nekonečná story

8.8.2010 v 16:40 | Nahoru | #2
No divné je že předtím to s tímto nastavením karbece fungovalo normálně v pořádku. Paradoxně bych podle tabulky měl mít ještě větší trysku, mám tam mít 162 a mám tam 160. Jehlu správně, šroub bohatosti taky. A správnou funkci přívěry zkontroluju jak? A netuším jak se to stalo že to takhle popraskalo, možná už se tam nějaká prasklina začala tvořit loni v létě, od té doby sem nejezdil, měl sem zlomenou lopatku. (mimochodem píst se vyndaval taky před smrtí, už měl 2 praskliny) :)))

1 reakcí na tento příspěvek SXS 250 - Nekonečná story

8.8.2010 v 17:36 | Nahoru | #3
Svíčka odchází při styku s vodou nebo hodně bohatou směsí.Válec ani hlava nemá nic společného s olejem z převodovky jediné místo kde olej je průchozí je táhlo přívěry.Tudíš cesta oleje do výfuku je možná jen přez čep přívěry(je tam O-kroužek),nebo kartrem(prasklý),a poslední sou gufera(špatná,nebo volná ložiska kliky).Prasklá hlava ,píst válec to jsi kámo jel bez vody,nebo praskl píst a ten to rozbil.To nejetí se projevuje jak?Našlápnout jde normálně?Ta odešlá svíčka vypadá jak(ale podívej se přesně z blízka)?Když sundáš táhlo z přívěry tak jde volně hýbat s přívěrou(vyzkoušej i zahřáté)?Táhlo přívěry je pohyblivé(skontroluj pružinové seřizování,jestli je složené správně)?MÁŠ NOVÝ BENZÍN NEBO TEN OD PÁDU A ZLOMENÉ LOPATKY!!!!!!!!!!

SXS 250 - Nekonečná story

8.8.2010 v 17:38 | Nahoru | #4
Já sem měl stejnej problém, ale u mě to bylo jen tím, že jsem měl zaplej sytič

(reakce na) SXS 250 - Nekonečná story

8.8.2010 v 18:52 | Nahoru | #5
marko> Vždyt jsem psal že kvůli starému těsnění pod hlavou jsem to uvařil, což znamená že sem jel bez vody Žralo to olej z převodovky po výměně všeho zmíněného a pomohl až jiný válec. Tohle bych nechal být, motor by teď měl mechanicky fungovat správně, zbyly z něj jenom kartery, převodovka, řazení a kus spojky. Jinak je vše nové. Když sundám táhlo přívěry tak sní jde hýbat volně. Samotným táhlem jde taky hýbat ale dost ztuha, to nevím jestli je normální. Nicméně jsem ted projížděl a když pružinové seřizovaní dotáhnu uplně na doraz tak je to katastrofa, s motorkou nejde skoro jet. Když to naopak uplně povolím tak je to znatelně lepší ale pořád tragedie. Odcházení svíček bych svedl na moc vysoko položenou jehlu, v rámci "lazení směsy" na začátku roku, na což sem zapomněl Dal jsem jí zpět a svíčka drží.

To nejetí se ale projevuje že motorka v nízkých otáčkách netáhne a vyloženě citelně vynechává (ne že se dusí jako když se jede se sytičem) a po dosažení cca 80% otáček vyletí jako raketa a jede. Našlápnout jde normálně krásně na brnknutí i studená. Volnoběh drží taky OK.

SXS 250 - Nekonečná story

8.8.2010 v 19:09 | Nahoru | #6
To může být špatně nastavený předstih, přesně takhle se chovala jawka jela jak by se ji nechtělo a zničeho nic vyrazila jak z praku velký předstih možná to špatně složili.

1 reakcí na tento příspěvek SXS 250 - Nekonečná story

8.8.2010 v 20:01 | Nahoru | #7
Pružinu v přívěře si neměnil?(jakou tam máš-hrubá/střední/tenká)Možná při složení táhla přívěry něco není dobře.To že to jde těžce je normální,jsou tam velké síly a klade to méně odpor s tenčí pružinou a vyšroubováním toho šroubu,zkus ale přehodit na jinou pružinu jestli to táhlo změní odpor(nebo ji jednoduše vyhoď a vyzkoušej jestli jde líp)tím poznáš jestli jde táhlo.To nejetí je myšleno tak ,že motor nemá spodek?Nebo to tarokuje?Pokud nemá spodek tak se ti nevrací přívěra.(zahřál bych motor a bez táhla bych zkusil hýbat s přívěrou,musí jít úplně volně)

(reakce na) SXS 250 - Nekonečná story

9.8.2010 v 08:50 | Nahoru | #8
marko> nevím co si mám představit pod pojmem tarokuje. Motor prostě v nízkých a středních otáčkách netáhne a občas citelně vynechá. Když podržím plyn na neutrál tak párkrát zakašle a vynechá a po cca 2 vteřinách začne normálně točit na plno v omezovači. Pružina je tam stále ta samá se kterou ta motorka loni fungovala ok. Když šroub štelování přívěry úplně utáhnu tak je to katastrofa. S motorkou se nedá pořádně ani rozjet. Když ho naopak úplně povolím tak je to zdaleka nejlepší, ale pořád tragédie.

SXS 250 - Nekonečná story

9.8.2010 v 09:33 | Nahoru | #9
Přívěra s táhlem a mechanizmem
Hele máš tam tu tyčinku (č.8),je to v tom zubatém vějíři na straně táhla,nahoře na válci?Hodně vypadávala,byla jen nalisovaná (2010 je již bodlá,ale jim to trvalo).Vyzkoušej chod té přívěry bez táhla po zahřátí motoru(ale fest zahřátém!)Řek bych že ti jen drhne,to tarokování je vynechávání svíčky po obalení vrstvou zapečeného nánosu(nejčastěji po vodě)přestává to po zahřátí.

1 reakcí na tento příspěvek SXS 250 - Nekonečná story

9.8.2010 v 10:24 | Nahoru | #10
nevim,ale zkouknul bych nastaveni hladiny,trysky..(nezmena,ze kdyz je na trysce cislo jak ma byt, tak ze je to ten spravny prumer...obcas ji nekdo prestuzi )

nejlepsi by bylo si pujcit karburator z funkcni motorky!!!

ja mam zkusenosti takove,ze pokud nefunguje privera, tak motorka netarokuje, ale proste nejede (bud nema spici a nebo nema spodek)

SXS 250 - Nekonečná story

9.8.2010 v 10:43 | Nahoru | #11
A jakou máš vůbec barvu svíčky? Pokud by byla směs OK, tak má tmavě cihlovou barvu.
Vyzkoušej ten chod tý přívěry, nebo si sundej na levý straně víčko a mrkni se jak chodí. [img] Sorry za kvalitu je potřeba to zvětšit , ale nechtělo se mi s tím crcat

Naposledy editováno 09.08.2010 10:47:39

(reakce na) SXS 250 - Nekonečná story

9.8.2010 v 10:45 | Nahoru | #12
spalovac> Nějak tak

1 reakcí na tento příspěvek SXS 250 - Nekonečná story

9.8.2010 v 13:51 | Nahoru | #13
Takže sette kvalitní servis teda. 100x jsi tam musel vyměnit a zaplatit plno věcí. Nová motorka je nová.

(reakce na) SXS 250 - Nekonečná story

9.8.2010 v 21:10 | Nahoru | #14
mxbechyne.cz> Moc sem nepobral co chtěl básník říci, ale o kvalitě servisu bych debatu nezačínal :) Nejvíc mě štve to dojíždění tam, kdyby to nebylo 100km tak bych to neřešil ... vzdycky den v hajzlu a nic z toho :(

SXS 250 - Nekonečná story

9.8.2010 v 21:37 | Nahoru | #15
přijde mi, že je tu popletených moc věcí dohromady. Těsnění, válec, ......

Když se vrátím k tomu zásadnímu co tě trápí teď, tak vidím tři možné příčiny

1. elektrika - spodek, CDI, indučka... a s podivem - jakýkoliv drát - pamatuju si jeden podobně zlobící stroj kde byl na vině prodřený drát ke chcípák. EDIT: jo, a fajka!!!!!!!!!! - to je strašná svině! Na tu opravdu pozor! .......... pokus se někde sehnat komplet sestavu a vyzkoušej ji.

2. karburátor - tam těch příčin může být tuna - opět doporučím zkusit sehnat druhý kus a testovat.

3. přívěra - rozebrat, vyčistit a seskládat podle manuálu...

Připomínám jenom, že to číslování není pořadí! Good luck!

Naposledy editováno 09.08.2010 22:09:00

SXS 250 - Nekonečná story

5.3.2011 v 19:53 | Nahoru | #16
Tak jenom abych doplnil mojí story ... :( Motorka cestovala teď na zimu do servisu ke kamarádovi který rozebral motor a zjistil že je přidřený píst v jednom místě ... což znamená že mi ze sette vrátili motor s přidřeným pístem, protože já jsem na té motorce vůbec nejel ... což bych ale už raději zapomněl celou kapitolu Sette. Nicméně vyměnil mi pístní sadu a prý jí zkoušel ještě s jedním klukem a jela dobře. Odvezl jsem si jí a celou zimu stála. Dnes první hezký víkend tak že jí zkusím, nastartuju a opět to samé. Při nastartování studená i na dvoutakt celkem dost kouří ... když se ohřeje je to už OK, nicméně při jízdě do 80% otáček se dusí a vynechává a po cca 2 vteřinách vyletí až do plna. Na volnoběh když vemu za plyn občas to samé, 2 vteřiny kašle a pak vyletí do plnejch ... a nebo se naopak začne dusit a chcípat dokud nepustím plyn. Už jsem dost zoufalej ... od podzimu 2009 do dneška jsem pořád na bodě 0 a nesvezl jsem se :((((((( Má jí tam v servisu zpět a jestli nepřijde na to co s tím tak už vážně nevím co s tím dělat. Vědět toto před rokem tak jsem za ty peníze mohl mít jinou stejný ročník a tuto mít na díly :((

SXS 250 - Nekonečná story

5.3.2011 v 20:17 | Nahoru | #17
Sundal jsi filtr a mrknul jestli tam není bahníčko?jestli tam byl nasazen nový válec,píst,ojka,ložiska kliky tak se nemá co zadírat(pokud mažeš v benzínu správně).Svíci jsi dal novou nebo tam bastlíš staré?Trysky karbce jsi prohlíd jestli jsou průchozí(včetně volnoběhu).Benzín nový nebo ještě z 2009!!!!!V okolí není někdo se stejnou moto aby si vyměnil CDI a víko s dobíjením?Proč ti dělali to zápalko a neřekli o tom?
To zadření- je tam skutečně nový válec(mám doma jeden čistý ,náhradní jinak,už nepotřebuji)?

A nechápu jak může někdo udělat servis a odevzdat moto, které nejede znovu,proč si to na servise neprojel?

SXS 250 - Nekonečná story

5.3.2011 v 20:35 | Nahoru | #18
Přidřelo se to nejspíš protože mi dali do starého válce ten zkurvený píst z toho předchozího válce, s největší pravděpodobností. A jak řikám nezadřel jsem to já protože jsem na té motorce nejel vůbec. Svíčku dávám pokaždé novou když měním! Karbec jsem měl dneska venku já osobně a vše jsem profoukal kompresorem, vše v něm vypadá OK! Benzín momentální je Shell V-Power kupovaný včera, olej kupovaný před týdnem 1:50. Právě že v okolí nikdo 250 sx nemá :( Maximálně 125sx ale to je mi k ničemu. A v tom Sette mi tenkrát říkal starej Kuklík že dávali jiné zapalko pouze když to u nich zkoušeli. A řekl mi to až když jsem tam zpětně volal že to zase nejede. A nový válec tam je, starý mám vedle v krabici. A v sette mi motorku startovali na dvoře a tam se zdála OK, začlo to vždy hned po příjezdu domů. 2x po sobě to samé :(

SXS 250 - Nekonečná story

5.3.2011 v 20:43 | Nahoru | #19
vyměnils tu fajku s kablem?
Jinak budeš muset někoho sehnat se zápalkem a CDI

SXS 250 - Nekonečná story

5.3.2011 v 21:11 | Nahoru | #20
ne tu fajfku jsem jeste nezkoušel, ted už je v servisu tak to nechám v jeho rukou ... pokud se nato nepřijde tak to určitě zkusím

SXS 250 - Nekonečná story

13.3.2011 v 17:25 | Nahoru | #21
tak jsem si koupil novou zapalovací cívku s kabelem i fajfkou, po výměně žádná změna, zkoušelo se vyměnit i celé klapky (jedna se zdála trošku roztřepená na konci) ... opět žádná změna. Zařízení přívěry je kompletně celé zkontrolované, u vodní pumpy dole i nahoře ... vše chodí volně, dobře a je to ready. V karburátoru se také nic nenašlo, ale zítra se pro jistotu zkusí vyměnit celý karburátor za jiný kus. Už fakt nevím tyjo ...

už mi to normálně celý tento sport začíná znechucovat

Naposledy editováno 13.03.2011 17:29:33

SXS 250 - Nekonečná story

13.3.2011 v 19:00 | Nahoru | #22
Nečetl jsem to tady cele, ale
nemuže to byt pootočene zapalovani - jiny předstih? na stare KTM jsem to tak měl, prolezl jsem všechno, uplna beznaděj furt to tak kuckalo, potom jsem to přehodil a raketa...

SXS 250 - Nekonečná story

13.3.2011 v 20:15 | Nahoru | #23
To nejspíš ne, předstih je daný přesně na značky jak byl, a jak ta motorka fungovala předtím normálně :/

1 reakcí na tento příspěvek SXS 250 - Nekonečná story

18.3.2011 v 20:12 | Nahoru | #24
Takže to shrnu, karburátor byl dán jiný z funkční motorky, stále to samé.
Klapky byli dány taky jiné stále to samé.
Přívěra byla velmi důkladně zkontrolována od zhora dolů a je ready.
Zapalovací cívku, kabel s fajfkou jsem koupil nový, stále nic.

Motorku má ted elektrikář profík pan Král od Tábora a dnes jsem mu volal a říkal že na to zběžně koukal a říkal že v tu chvíli kdy motorka začně chcípat při přidání plynu to jiskru háže. Ještě v pondělí to bude měřit nějakým stroboskopem tak nevím co mi řekne.

Nějak si ve skrytu duše myslím že by to mohlo dělat fakt to CDI. Hlavně to mi zbývá poslední co jsem nezkusil. Myslíte že by to mohlo být můj problém? A zažil někdo někdy problém s tímto na 2T???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SXS 250 - Nekonečná story

18.3.2011 v 20:56 | Nahoru | #25
plesounek> dělalo mi to samí na suzuce rm 125 při přidání plynu se dusila a vynechávala bylo to kvůli přelomeným drátum které šli k cdi jiskru to házelo ale ve vyších otáčkách slabou proto se to dusilo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SXS 250 - Nekonečná story

18.3.2011 v 21:48 | Nahoru | #26
Bahnak1991> jo?? no to mi dává jistou naději ... akorát mě to dělá opačně -> start OK, volnoběh drží OK, ale při přidání plynu nemá vůbec výkon, vynechává a za chvilku cca v 75% otáček se až chytne a vyletí jako hovado že se sotva udržíš. Takový turbo efekt :))

(reakce na) SXS 250 - Nekonečná story

19.3.2011 v 20:53 | Nahoru | #27
plesounek> jj přesně jak to říkáš mi to dělalo taky

SXS 250 - Nekonečná story

27.3.2011 v 18:02 | Nahoru | #28
tak nic, CDI vyzkoušeno z jiné motorky (SX 250 08) ... tim končí moje story, šetřím na novou motorku a tuhle stavím do kouta, nejspíš nedohledatelný problém, už bylo vyzkoušeno vše možné i nemožné!!!

SXS 250 - Nekonečná story

27.3.2011 v 18:46 | Nahoru | #29
Vyndej motor,přidělej pedály a máš skvělý sjezdový kolo
Do kopce tlačíš a dolů letíš - super na fyzičku !

SXS 250 - Nekonečná story

27.3.2011 v 21:57 | Nahoru | #30
dobrá rada ale spíš koupím ten samý model zase a budu mít dílů na dlouhou dobu, zbytek se pokusím rozprodat ... jen mě mrzí že jsem to neudělal už před rokem! :/
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist