globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Teče výpustný šroub oleje
3.8.2010 v 08:56
Tak jsem o víkendu měnil olej. Měnil jsem ho sám u této motorky poprvé.
Po vyšroubování výpustného šroubu mi málem vypadli oči z důlků. Minule mi olej měnili v yamaze a nějaký "zručný" mechanik dotáhl šroub buď přes závit nebo ho utáh tak strašnou silou, že když jsem ho vyšrouboval tak mi v záviru toho ocelového šroubu zůstaly kroužky hliníku z bloku motoru. Normálně jsem je z toho vytočil jak kdyby to byly podložky.
Tak jsem při zpětné montáži šroub obalil teflonovou páskou aby to neteklo. Šroub šel zatočit docela normálně (jakože závit je OK) Tak jsem myslel že jsem vyhrál. Ale asi nevyhrál protože po dvou dnech je pod moto loužička. Co s tím???

Teče výpustný šroub oleje

3.8.2010 v 09:01 | Nahoru | #1
servis, nechat dat nějakou helicoil zavitovou vložku....

Teče výpustný šroub oleje

3.8.2010 v 09:10 | Nahoru | #2
Nejspíše vana dolu a ten helicoil... tomu se nevyhneš.

1 reakcí na tento příspěvek Teče výpustný šroub oleje

3.8.2010 v 09:12 | Nahoru | #3
případně přeříznout závit na větší průměr a sehnat odpovídalící šroub....

1 reakcí na tento příspěvek Teče výpustný šroub oleje

3.8.2010 v 09:13 | Nahoru | #4
Co to je ten helicoil??? a musí vana dolů??

(reakce na) Teče výpustný šroub oleje

3.8.2010 v 09:21 | Nahoru | #5
BPXJR1300> Eventuelně by možná nemusela,ale bude to pakárna dělat "zespod" na motorce.
Helicoil je závitová vložka - větší závit z venčí(tim to zašroubuješ do zvětšeného otvoru ve vaně a druhý menší, do kterého koupíš novej originál výpušťák... asi jednoduše řečeno.
helicoil

(reakce na) Teče výpustný šroub oleje

3.8.2010 v 09:26 | Nahoru | #6

Zil>případně přeříznout závit na větší průměr a sehnat odpovídalící šroub....



Takhle jsem to dělal já a no problem. Šroub měl navíc rozdílnej průměr takže byla zlikvidovaná jen polovina závitu. Motorka se "hodí" na bok. Pak pořádně propláchnout od špon.

Teče výpustný šroub oleje

3.8.2010 v 09:27 | Nahoru | #7
twefon ti to sežere a koleduješ si o rozbití huby - páč jestli se ti v nějyký rychlosti vypustí olejová vana pod zadní kolo.....

Koukni se sem - Oprava závitu

Teče výpustný šroub oleje

3.8.2010 v 16:48 | Nahoru | #8
Doporučuji opravu pomocí Time-Sert.

2 reakcí na tento příspěvek Teče výpustný šroub oleje

4.8.2010 v 15:52 | Nahoru | #9
Tak jsem řešil ten závit a výsledek je následující: pokud bych to nechal dělat v servisu tak materiál 200,- a práce (3hodiny) 3x670,-, pokud bych to dělal sám tak přípravek + závit cca 1800,-. Nová vana stojí 2300,-. Tak se asi vyprdnu na nový závit a vyměním celou vanu. za těch 2300,- to asi stojí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teče výpustný šroub oleje

4.8.2010 v 15:58 | Nahoru | #10
BPXJR1300> Máš vzkaz v PM.

1 reakcí na tento příspěvek Teče výpustný šroub oleje

4.8.2010 v 16:04 | Nahoru | #11
to at mi nikdo neříká ,že tam není maso na větší závit a soustružník udělá novej šroub a je hotovo max 200,-

(reakce na) Teče výpustný šroub oleje

4.8.2010 v 16:08 | Nahoru | #12

BPXJR1300>Tak jsem řešil ten závit a výsledek je následující: pokud bych to nechal dělat v servisu tak materiál 200,- a práce (3hodiny) 3x670,-, pokud bych to dělal sám tak přípravek + závit cca 1800,-. Nová vana stojí 2300,-. Tak se asi vyprdnu na nový závit a vyměním celou vanu. za těch 2300,- to asi stojí.



takže když do servisu doneseš jenom vanu tak to máš za 900

(reakce na) Teče výpustný šroub oleje

4.8.2010 v 16:09 | Nahoru | #13
Pepa GSX-R> Dík napsal jsem ti odpověď

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teče výpustný šroub oleje

4.8.2010 v 16:44 | Nahoru | #14
Mirek12> neni tam maso je to tip top , jsou tam vyzvednutý dva pertle nahoru pro ten šroub okolo je zase 2mm síla stěny. Pokud by jsi vyvrtal větší díru ty pertle zmizí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teče výpustný šroub oleje

4.8.2010 v 16:51 | Nahoru | #15

šmudla>Mirek12> neni tam maso je to tip top , jsou tam vyzvednutý dva pertle nahoru pro ten šroub okolo je zase 2mm síla stěny. Pokud by jsi vyvrtal větší díru ty pertle zmizí.



aha takže bych dal variantu č.2 vanu sundat a nechat navařit hranolek ze závitem a do něj dát zátku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teče výpustný šroub oleje

4.8.2010 v 17:18 | Nahoru | #16
Mirek12> no to by nešlo páč by si nevypustil všechen olej, jenom olej co je nad hranolem - proto jsou tam ty pertle a mezi je dira.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teče výpustný šroub oleje

4.8.2010 v 17:19 | Nahoru | #17

šmudla>Mirek12> no to by nešlo páč by si nevypustil všechen olej, jenom olej co je nad hranolem - proto jsou tam ty pertle a mezi je dira.

hranol by byl venku né uvnitř

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teče výpustný šroub oleje

4.8.2010 v 17:28 | Nahoru | #18
Mirek12> tak to by asi šlo ale zase je to dost vypíčený dolu

(reakce na) Teče výpustný šroub oleje

4.8.2010 v 17:31 | Nahoru | #19

šmudla>Mirek12> tak to by asi šlo ale zase je to dost vypíčený dolu



nevadí 5mm navíc by to pobralo není to enduro aby se to utrhnulo

1 reakcí na tento příspěvek Teče výpustný šroub oleje

5.8.2010 v 09:16 | Nahoru | #20
Nevíte někdo rozměr toho originálního šroubu?

(reakce na) Teče výpustný šroub oleje

5.8.2010 v 09:43 | Nahoru | #21

BPXJR1300>Nevíte někdo rozměr toho originálního šroubu?

tak ho změř ne?

Teče výpustný šroub oleje

5.8.2010 v 09:48 | Nahoru | #22
No jo to je dobrej nápad.... ale moto mám na baráku 60km ode mne a potřeboval bych zjistit jaká má být ta vložkovací sada. Navíc fakt nevím jak se měří stoupání.

Teče výpustný šroub oleje

5.8.2010 v 10:31 | Nahoru | #23
M14x1,25 - tuším 1 cm délka závitu

1 reakcí na tento příspěvek Teče výpustný šroub oleje

5.8.2010 v 10:43 | Nahoru | #24
10002914 M14x1.5, Gewindelänge inkl. Dichtring: 13 mm

tady

(reakce na) Teče výpustný šroub oleje

5.8.2010 v 10:46 | Nahoru | #25
Strycek_Fido>
Stýčku Fido jsi hvězda. To je přesně co jsem potřeboval vědět.Sice jsem si to už našel v manualu, ale tam není délka a hlavně to že je magnetickej. Což je asi dobrý vědět.

Teče výpustný šroub oleje

5.8.2010 v 12:09 | Nahoru | #26
v serii magnetickej urco nebude.tohle je nahrada za orig.sroub s magnetem na spony, nicmene rozmery sroubu jsou dany jak s magnetem,tak bez magnetu

1 reakcí na tento příspěvek Teče výpustný šroub oleje

5.8.2010 v 13:09 | Nahoru | #27
nemůžeš tam dát šroub se stoupáním 1,5 co blbnete ! Ten závit 1,25 má svoje opodstatnění a to hned minimálně 2x. - Jemnej závit je tam proto - aby se šroub za jízdy nepovoloval a nevyšrouboval a aby přes něj neprolínaj olej !

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teče výpustný šroub oleje

5.8.2010 v 14:05 | Nahoru | #28
šmudla> Od toho,aby neprolínal olej je těsnění a ne jemný závit.Závit by to utěsnil v případě kuželového závitu.

(reakce na) Teče výpustný šroub oleje

5.8.2010 v 18:40 | Nahoru | #29
Pepa GSX-R> ten závit se stoupáním 1,5 je do ocelové vany.!

Teče výpustný šroub oleje

5.8.2010 v 19:28 | Nahoru | #30
zdarec,když jsem koupil xjr stalo se mi to samý.
Sundal jsem vanu a zámečník tam udělal větší závit a větší šroub a je klid.stálo to dvě krabičky cigaret a mě asi 3 hodiny práce s demontáží a montáží vany.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Tlumič řízení XJR 1300 SP Yamaha XJR 1300 xjrko1300 21 16.4.2024 v 12:07 Gahan37
Enduro pneumatiky Yamaha XJR 1300 margolina 20 7.4.2024 v 16:13 milonovo
Držák bočních brašen Yamaha XJR 1300 koci84 5 1.4.2024 v 05:49 __RomFox__
Led blinkry - kde najdu relé Yamaha XJR 1300 Novakus 4 1.3.2024 v 13:14 Novakus
XJR 1300 výstražné blinkry Yamaha XJR 1300 Zet. 7 1.3.2024 v 09:34 PetrL3


TOPlist