Jde o tohle, na motorce jsem se chtěl vždy projet, ale rodiče mi nefandí, jak jinak , není to zrovna nejbezpečnější. Vzhledem k tomu, že už jsem tak nějak vyrostl - je mi 24 jsem se rozhodl udělat si řidičák - neomezený.
Příští týden se jdu přihlásit, naježděno autem už pár desítek tisíc km mám, takže co se týče provozu atd .. no problem, za těch 5-6 let co jezdím 0 nehod. Převážně jezdím Prahu, svátečně dálnice. Snažím se předvídat, jezdit předpisově a být opatrný - to samé chci aplikovat v případě motorky. Blbnout tak maximálně na okruhu - ale to je hodně mlhavá budoucnost. Jinými slovy, řidičák bude bez problému očekávám, že motorku snad udržím, když se to povedlo těm přede mnou, tak snad dle dodržování správných zásad nebudou trable .
Tedy resumé - odrostlé poleno, co si to v hlavě srovnalo, není trotl, jezdí bezpečně a má 187 cm a kolem 85 kg chce pomoci při radách na čem jezdit. To že dělám řidičák na neomezenou neznamená, že si hodlám koupit litrovou motorku a podobně, ale byl bych blbec, kdybych si to neudělal na neomezenou, že ano .
Ze začátku jsem uvažoval koupit si 125 a jezdit s tím po městě - na dálnici bych se bál, chci mít vždy rezervu, když je v nouzi třeba zrychlit a tohle se snad ani nedostane na 130, ale nechám si poradit . Uvažuji tedy o něčem silnějším - každý mi doporučuje na začátek 500ku (mně osobně to přijde hodně ... ale třeba mají pravdu ...).
Vzhledem k postavě jsem zjevně zavrhnul supersport - kamarád co je menší mi předpovídal bolesti zad, nepohodlné sezení atd .. při mé výšce 187 cm. Koukal jsem se na naháče a silniční endura - teréní bohužel nemám kde provozovat :( ... jinak bych do ní skočil :) - miluju jízdu na horáku lesem. Tyhle motorky, zvlášť endura jsou docela těžké, nejsem sice vzpěrač a i když mám jen 85 kg, úplná muška nejsem, chodím pravidelně cvičit do fitka (hlavní důvod je diabetes), ale má to i jisté bonusy krom toho .
Takže motorku snad nějak udržím - leč kamarád mi půjčil skůtr a nečekal jsem, že ta mrcha se tak převažuje a musel jsem zabrat, abych se nesvalil - ale to asi neznalost, když to člověk zná ... no problém.
Rozhodnutí je tedy - jakou kubaturu a zda silniční enduro nebo naháče. Paradoxně to jako přibližovadlo ani moc nechci. Po Praze se tím sice svezu, ale nevlezu na to jinak, než v hadrech s chrániči a s tím se docela blbě pak pohybuje v normálu. Až se vyjezdím 1-2 roky, rád bych přešel na "účel" proč motorku chci. Udělat si pěkný výlet - ráno vyjet, večer se vrátit, tedy budou cesty po dálnici/třeba k chatě po méně zpevněné cestě výjimečně. Nebráním se tomu koupit si klidně teď chrchel, co na dálnici nemůže, než to pořádně dostanu do ruky, na dálnici stejně nepáchnu.
Předpokládá se u mne klidnější jízda - předpisová. Jediné, kde bych zato trošku vzal - zaplacená jízda na okruhu, ale tohle je podle mě teď blbost řešit. Nicméně rád bych poradil typ (enduro, naháč) abych se toho držel pokud možno.
Co byste tedy radili vybrat jako první stroj s mými proporcemi, když víte, že jsem opatrný jezdec, co si dá pozor, abys i pokud možno nerozbil kokos a NIKDY ještě na ničem nejel. 1-2 roky převážně či většinový provoz město ... jde tedy o motorku na "naučení" - něco hodného klidného, nepotřebuju pod prdelí 90 Kw ;) ...
Potom, pokud nejsem moc oprsklý - mohu se rovnou zeptat, co radíte za oblečení, helmu atd? Helma mi sedla, zatím jako jedna mála z mnohých" od Nitra - N1610 VN (a to jsem toho ozkoušel v BC hodně … tedy vyjma helem nad 10k). Ta je podle mě dobrá vzhledem na naháče. V případě endura by mé srdce zaplesalo nad nějakou sportovněji laděnou s kšiltíkem, ale samozřejmě plexi nutnost. Nicméně - tato helma - jak se na ni díváte z pohledu bezpečnosti? Vhodnosti naháč/enduro …
Dále oblečení - budu v něm jezdit vždy, když nato vlezu, nepočítám manipulaci po parkovišti ;o), ale i na pár Km nato prostě nevlezu bez ochranných prvků (jo, nejsem adrenalinový jezdec v žabkách a tílku , jak tu občas vídám ...). Radši se zpotím jako prase, než se v případě pádu sedřít jak hovado . Tedy otázka - textilní nebo kožené oblečení - je to věc v kusu nebo se to liší bezpečností?
Boty, rukavice - opět samozřejmost, tak jsem si v obchodě nějakých extra rozdílů nevšiml ... takže asi vybrat ty co sedí ...
Případně dokoupit nějaké extra chrániče - zad, ledvinový pás ... atd. ?
V ideálním případě je můj rozpočet 40+20. 40 na motorku, 20 na oblečení s helmou, když budu muset přitlačit, nějak to udělám ;), ale rád bych se držel této hranice. Myslím, že je zbytečné koupit nový stroj, třeba mě to bude chvíli bavit a pak si řeknu, hm seděla by mi víc silniční mašina/off road mašina ... a budu ji měnit. Takže první motorku zvažuji na dva roky a pak ji vyměním.
Důležitá věc - nastupuju čerstvě do práce (absolvent), takže udělám autoškolu a v práci toho asi budu mít plné kecky, možná i víkendy v tahu - pokud se to tak bude vyvíjet, asi koupím stroj až na jaře ... ale třeba to stihnu, takže proto prudím už teď ;).
Omlouvám se všem otrlým motorkářům - je mi jasné, že jsem z jejich pohledu květinka, co nepatří za řidítka, ale já si umím užít jízdu i když jedu pomalu :) ... každý tak, aby ho to bavilo a neohrožoval ostatní ... moje moto :) ... Já se spokojím s rychlostmi, co jsou předpisové, aspoň budu mít delší život, protože se tak nenervuju ;o).
Děkuji za jakýkoliv podnět, radu, reakci , budu vám vděčný, Aleš.
Uzavřeno 14.12.2010 v 00:03 uživatelem Breakpain
Otevřeno 14.12.2010 v 00:03 uživatelem Breakpain
Uzavřeno 14.12.2010 v 00:04 uživatelem Breakpain
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Snad získám trošku "praxe" a teoretického infa na správný výběr :).
Kua ... musím najít nějaký tutorial údržby ... všeobecně jak se o co starat a pak taky něco do autoškoly :) ... zatím nacházím věci na auto ... a jelikož jsem na motorku nešáhl, bude tam určitě něco extra o čem nemám páru, že existuje :).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Breakpain>Krtek.Sileny> před papíry :D to není moc chytré bych řekl až budou začnu jednat, dřív mi to přijde zbytečné a ještě jsem nevyřešil parking ... to je teď hlavní kámen úrazu , obíhám to tu kolem po parkovištích a zjišťuju stav ...
No já bych ti řek můj případ, ale ratši ne Jinak, ja si prostě vybral motorku, která se mi libí, kouknul jsme na ni a vzal si ji Nějaký posez apod jsem neřešil, jsem mladý, něco vydržím a já si vlastně ani nestěžuji 300km skoro na jeden zátah a ja si daval svačinku na motorce protože se mi vní sedí suprově A technické věci neřeš. Ja nevěděl ani kde jsou filtry Ještě týden po koupi jsem musel zavolat majiteli jak se sundává sedlo Nato prostě příjdeš sám praxi
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
super61>Kakac> endurku
ať si říkáš co chceš cestovní endura jsou na pohodlí lepší, a navíc jsou vyšší a máš lepší přehled, jsi líp vidět atd. africa, podle tebe "endurko" má horší sedlo jinak super , ale jsou tu jiné cestovní endura a ty už jsou na tom s pohdlím lepší
Těžko říct kam zařadit mý CB, ale sedím vzpřímeně, sedlo je jak křeslo (víc prostoru než Vstrom , tdm i transalp 650 a tim že jsem vzpřímený mam kebuli téměř (smo že o něco níž - ale minimálně) stejně vysoko. Ve finale vidim přes plechoky a o to jde, Takže tva hlaska dle meho asi nevychazi moc z praxe....
S tim dojezdem je to samo taky hovadina - 760km (vic bych jet nechtel) 450 v pohode.
U nahače je nejvetsi pakarna s ochranou proti větru a dešti - ale kdo nezkusil netuší co udělá štítek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
No tak to já určitě nevím, kde jsou filtry ;o), ale aby to nechtěl pak pan komisař . Měl jsem u auta kliku, že se mě ptal na nějaké membrány s chlazením u shade 120 a tak a naštěstí stačilo souhlasně "hm, ano, přesně tak"... byl jsme z toho celkem v loji ... nevěděl jsem která bije ;o). Tak si to chci pojistit .
Nahac se dela pro ten styl, proste chces klasickou motorku, tak je na trhu nabidka.
Cestaky maji kapoty kvuli ochrane pred destem, vetrem, nasranym čmelákem....
Mejt nemejt? To je proto že na zabahněným enduru budeš vypadat jako cestovatel, ale na zabahněným sportu jako prase :)))
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Koukám, že většina Ti radí ať jdeš do nějakého šestikila, někteří doporučují půllitr. Pravda, jsou to pohodové motorky, sám jezdím na GSX600F. Nutno ale podotknout, že jezdím od svých patnácti (21 let) a k tomu šestikilu jsem se dostal od fichtla, přes stopětadvácy, třiapůly, pětikila...
Tvé fyzické proporce ukazují na to, že bys něměl mít s nějakým půllitrem problém, šestky jsou už o něco těžší (GSXF váží 208kg suchá).
Osobně bych se nestyděl Ti doporučit následující:
Začni si v klidu na nějaké 125cc, život máš před sebou a k něčemu silnějšímu si dojdeš - budeš-li chtít. Jízda v plechovce a na motorce jsou dvě diametrálně rozdílné věci a spoléhat na to, že ostatní to dali v poho, tak proč bych to neměl zvládnout já, je vcelku nezralé.
Zajezdi si tak 2 sezony, zjistíš jaká hovada se pohybují po silnicích, mnohdy oceníš nízkou váhu při brždění a úhybných manévrech a dostaneš to do ruky. Pokud odjezdíš dvě sezony po řidičáku bez "leteckýho dne", tak uvažuj o koupi něčeho silnějšího.
Co se oblečení týče, rozhodně záleží na přilbě. Kolem 3-4k se dá koupit slušná. Doporučuji bundu a pevné boty. Sám jezdím v textilu, sice méně chrání, ale je lehčí a v létě líp dýchá, ale to už je na osobním výběru.
Postupem času bych Tě viděl na cestovní enduro ve stylu Transalpu.
"Live to Ride, Ride to Live"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
jinak k vybaveni, 3-4k helmy slusna leda tak v 50% sleve na fc-moto.de, jinak co jsem si zkousel v tedle relaci, tak docela sunty (airoh, caberg, marushin, nitro) nevetra to, mlzi se to po chvili, kdyz mas zavrene hledi, ale asi jsem zhyckany svym RSX Sharkem a Arai Quantum co jsem testil (v yshopu maj ted "ride before buy" verze) a rozdil je znat (jestli je to adekvatni cenove je vec druha - imo neni), pevne boty jsem krome top alpinek a SIDIn nenasel, az jsem narazil na Suomy Extreme s kovovou preskou kolem kotniku (jednou jsem zvedal motorku ze zeme kvuli sterku a az doma jsem zjistil ze noha byla pod motorkou - dle odrene presky) a jsem za ne rad, vicemene vybava je vsude stejna, ale kdyz clovek prijde k botam a vezme za oblast kolem kotniku, tak z 90% das prsty k sobe, je tam tak maximalne nejakej plast, chrani az ty s kloubem...
Boty asi bude vybirat podle urceni - vzd je to komromis, je fajn mit stopro ochranu ve sportovnich botach, ale beda jak jsi turista a chces se v nich nekde projit. Mam TCX Explorery - ciste turisticka obuv, zpevnena spicka, holenni chranic, pevna pata, kotnik chranic - prodysne a GoreTex - daji se koupit cca do 3000,- ...když prší, nemusim dat navleky, na nohu mispadla motka (noha byla patou nahoru) a sice jsem si ji pochroumal, ale nic vaznejsiho se nestalo, kdyz v tom chodim, je to jako pohorka...ano to je to co jsem potreboval. Potrebuju botu ve ktere vydrzim cely den , nepromokne, nezaparia ochrani - tyhle veci v pomeru.
Stejné to je s přilbou, ted mam Shuberth C3 a sice mne se.. ta cena, ale holt nebylo zbytí - mel jsem požadavky, z některých jsem musel slevit a majít kompromisní řešení.
Stopro to není o tom vzít 30t a jit do kramu. uz bezpeci a pohodli je jednim z kompromisu...
Naposledy editováno 26.07.2010 12:22:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
FishX3>Těžko říct kam zařadit mý CB, ale sedím vzpřímeně, sedlo je jak křeslo (víc prostoru než Vstrom , tdm i transalp 650 a tim že jsem vzpřímený mam kebuli téměř (smo že o něco níž - ale minimálně) stejně vysoko. Ve finale vidim přes plechoky a o to jde, Takže tva hlaska dle meho asi nevychazi moc z praxe....
S tim dojezdem je to samo taky hovadina - 760km (vic bych jet nechtel) 450 v pohode.
U nahače je nejvetsi pakarna s ochranou proti větru a dešti - ale kdo nezkusil netuší co udělá štítek.
Proto mám naháče v eSku
lanik5>...Sám mám BMW F650CS což se tyhle typy hodně podobaj těm Apriliím, dokonce mají stejnej motor a dokážu předjíždět ve 140km/h úplně v pohodě, klidně by vytáhla i víc.... Jinak kdyby se ti chtělo dát víc peněz, doporučuju nějaký BMW F650 .... určitě neuděláš chybu
Pod tohle se podepisuju
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Kakac>Proto mám naháče v eSku
řekl bych že máme stejný (podobný) motky a asi i ze stenejch důvodů. kapotu jsem nechtěl, štítek by byl málo - máme eSko
Když se nám chce, dáme ostřejší, když naložíme bagáž a spolujezdce jede to jak tank skoro stejně....akorát ty tam máš o nějakýho toho oře víc. Fazera jsem řešil, nakonec ale bojovala KawaZRX S a R jako mene obvykly stroj - - pro mne kompromis CB1300S :) - retro polokapota ..."retro" naháč v eSku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
LadyCroft>palec nahoru, držím palce- po dlouhé době od mladého kluka rozumná řeč:))
Ted´ nevím koho jsi myslela, je nás tady s Kakáčem víc (mladejch kluků)
pro mne bezpečné předjetí s rezervou výkonu vypadá jinak. Jezdim v bandě kde neslabší je Transalp 650, a už u něho je předjížděni v 140 uplně o něčem jiném.
Aprilku jsem řídil , protože mne to zajímalo. Pak jsem vytáhl cca na 2tis kamaráda kterej ji má, já na TDM 850 (77hp) 3 kufry a přítelkyně. On 1 kufr a spacak za sebou - jel jsem v klidu, ale on byl nestastny. jasne vysledne přesuny v kempu po trávě si výskal a já se vztekal...ale to bylo asi to jedinné.
Proste i zde platí, že jsme každý jiný.
Hagrid: prosim neber to jako nějakou urážku nebo snahu tě ztrapnit, ale jestliže maximálka tvého stroje je někde kolem 130km (vycházím z synovy TDR), jak můžeš být povolaný posoudit vyšší sroje? Chapu lidi co GS maji sjete a chapu ze kazdy z nas ma matorku na trochu neco jineho a každý jezdíme jiným stylem.
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
(reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
FishX3>Ted´ nevím koho jsi myslela, je nás tady s Kakáčem víc (mladejch kluků)
myslím konkrétně zakladatele tohoto témata....zní velmi rozumně a nehraje si na střelce, když ví, že na to zatím nemá..přemýšlí o tom do čeho jde
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
je vidět, že opravdu kluk myslí hlavou a nepotřebuje si honit ego jako spoustu zde se vyskytijících rádoby střelců, co na motorku chtějí balit holku nebo machrovat před kamarády, proto pokud mu to myšlení takhle zůstane i nadále má šanci se to naučit a v klidu jezdit na pohodu a nabírat zkušenosti, já každopádně doporučuju jako další level školu bezpečné jízdy a jízdu na okruhu v Sosnové-naučí to moc:)
FishX3>Black_Shots> Hanba sednou na cokoli samo neni, stejně jako je na každém jak rychle a kde jede, ale pokud máš mozek (což si myslím že zakladatel má a ** souhlasím s názorem LadyCroft ** ) tak se nemusí bát osedlat nějakou šestku , natož šestkový cestovní enduro.Radit aby šel do 125 je dle meho usudku nesmysl a kontraproduktivní, mozna se vystaví většímu nebezpečí než na Transalpu právě pro tu absenci výkonu , mel by jit do motorky, ktera neni zlá - to každopádně. Pokud sedne na mašinu s respektema bude se snažit řídit s rozumem, tak v poho 70ti koňovou mašinu zvládne a nebude ji za pul roku měnit - což u 125-500 přijde a hned z několika - zde již popsaných - příčin. Nebavime se tu o klukovi kterej chce zacit jezdit na okruhu, ale o nekom, kdo se proste chce na pohodu svézt a na to si myslím jsou doporučený stroje tak akorát i pro někoho kdo seděl na kole, pokud bude přemýšlet.
Tak tak
Borec od nás (39) si udělal papíry a střelil jsem mu bandita . A je spokojenej
Mohutná motorka (nevypadá jak hňup). A přitom hodná
Zatím se courá tak 80-100 ale za dva roky .......
Pokud ho to bude držet a baba ho nezabije
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
FishX3>Těžko říct kam zařadit mý CB, ale sedím vzpřímeně, sedlo je jak křeslo (víc prostoru než Vstrom , tdm i transalp 650 a tim že jsem vzpřímený mam kebuli téměř (smo že o něco níž - ale minimálně) stejně vysoko. Ve finale vidim přes plechoky a o to jde, Takže tva hlaska dle meho asi nevychazi moc z praxe....
S tim dojezdem je to samo taky hovadina - 760km (vic bych jet nechtel) 450 v pohode.
U nahače je nejvetsi pakarna s ochranou proti větru a dešti - ale kdo nezkusil netuší co udělá štítek.
O tom jestli máš kebuli na CB stejně vysoko jako na transalpu se vůbec nebudu bavit. Ani náhodou.
Jinak dojezd je individuální někdo snese víc někdo méně. Ale kámík co má tohodle cesťáka si, při delších výjezdech stěžuje na bolení za krkem. S tím jsem na cest.enduru nikdy neměl problém. Takže tak.
Se štítkem máš naprostou pravdu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Tu výšku schvalně změřím...tipuji cca 10cm rozdíl? (to neni hec, docela mne to zajímá)
Naposledy editováno 26.07.2010 19:12:48
FishX3>super61> Ta výška kebdlubnu - jedna z věcí kterých jsem se obával - do Prahy jezdim výhradně na mašině a tak to bylo příjmené překvapení - jak jsem psal"samo že ji mam niz" ale každopádně je to srovnatelné ohledně předledu dění přede mnou - z posezu vyplývá i tlak na zápěstí a ruce - v tomto směru nemam problém. Bolesti za krkem nebo jeho ztuhlost nepocituji, až na dálniční pšesun 200+ kde sedím vzpřímený abych neztratil ledvinku - po té co se ve vyšších rychlostech trochu skrývám za plexi (když jsem donutil i ledvinku aby si zalezla) tak to neni tak markantní. napada mne zda tvuj kamos ma eSko nebo jen cb1300 - tam bych ten krk chápal. Taky může jít o rozdíl v přilbě (jiné chování v proudu vzduchu)
Tu výšku schvalně změřím...tipuji cca 10cm rozdíl? (to neni hec, docela mne to zajímá)
já vím, že to není hec. Mě napadlo přesně to samý, že to změřím : )))) tipnul bych to stejně jako ty na těch 10 cm.