globalmoto_kveten





Téma: CEC na 7 hodin očima jezdce teamu MBW Rikimoto
 
12.7.2010 v 14:19
Jelikož se objevují informace o tomto nejdelším dosud pořádaném vytrvalostním okruhovém závodě amatérů --- a patrně na dlouhou dobu posledním --- velice poskrovnu poskytuji svůj "zaujatý" pohled na průběh závodu v kategorii šestek Elit Cup-u.

Už jen náš team byl v dost zajímavém složení, kdy se dali dohromady dva největší soupeři seriálů amatérských závodů s agenturou DA-Racing a Moto Travel a postavili tak Československý team MM (Martin/Milan) .
Nu a jelikož Milan upadl den předem v závodě 6. 7. 2010 SS-S, kdy mu motorka spadla na ruku a nebyla jistota, že vydrží držet řidítka 7 hodin = byl narychlo sehnán Jiří - "Suzin".

Při kvalifikaci 7. 7. 2010 jsem zajel nejrychlejsi čas já, ač jsem pouze zkoušel pneumatiky(obouval jsem 4 roky staré Brigdgestone 002 type 2/nejtvrdší směs=co mi zbyly z druhého roku "kariery závodníka";D. Byly vyrobeny v 10 týdnu 2007!!!). Já je pouze zkoušel, zda půjdou použít a nebo je zahodím a přezuji na nové čerstvé Dunlopy D 211-medium. Nakonec jsem se chybně rozhodl pro Dunlopy.
Zajet TOP čas v kvalifikaci měl za úkol Milan Murgas na nových Pirelli.
No nevadí - při závodě na 7 hodin až tak moc kvalifikace nerozhoduje.
Tak se mojím časem 1:49.6 dostáváme až na 18. místo na startovním roštu.
START ! = klasický enduranční, tzn. přeběhnout trať, nastartovat a vyrazit.
Do zahřívajícího kola jsme oba s Davidem (náš druhý team litrových SB licenční jezdci) odstartovali parádně. David šel až na 4. místo a já za ním na 5. místo.
Po ostrém startu mne soupeři zavřeli a tak jsem dopředu nešel hned, ale musel jsem přezávodit/prokousat. Během 4 kol jsem se dostal na 8. misto celkově, ale odešla mi nová/tedy asi 40 minut jetá/ zadni pneumatika Dunlop D211, kterou jsem po kvalifikaci na starých Bridžích přezul! Po 8 minutách závodu ale není možné ve vytrvalostním závodě střídat, neboť by následoval obrovský propad v pořadí!!! A tak jedu ještě 30 minut na "hadu" a postupně se zase trochu propadám v pořadí někam na celkove 11. místo. Hozházená pneumatika nenechávala udržet --- na začátku zatáčky --- zvolenou stopu.
Ještě než mi odešla pneumatika dojel jsem bývalého teamového kolegu Marka Hartla(který nás před loňským posledním závodem seriálu CEC tak trochu vypekl). Tak jsem, si ho vychutnal se svojí šestkou 05 na jeho litru 08 .
Okolo 30 minuty závodu padají dva jezdi a vyjíždí Safety Car. Nyní konečně mohu střídat za Milana a přezout = ještě, že jsem s tím nepraštil. Milan však nestihne vyjet za Safety Car a musí čekat jedno kolo = ztráta.
Přezouvám na staré Bridžky a bojujeme s Milanem jako lvi. Náš největší soupeř Zebra Racing Team nám nahrává pádem jejich jezdce a následnou ztrátou 2 kol.
A tak na konci 5 hodiny závodu je náš team v naprosté pohodě = vedeme v EC šestkách s cca
3 kolovym naskokem před Zebra teamem!!!
Teprve v tuto chvíli nechávám povozit také náhradníka Jirku Krumla s instrukcí: "Jiří, nesmíš v žádném případě upadnout a můžeš promrhat pouze 2 kola, ale nesmíš v žádném případě ztratit 3 kola!
Po cca 30 minutách jízdy mi přijde říci Robert Frnka(mechanik Milana): "Martin, Jiři jede stále nad 2:00 minuty/á kolo. Kontrola obrazovky potvrzuje propad pořadí červenou šipkou !" "Vyvěs mu ceduli BOX Roberte = HNÉÉÉD!!!" A skáču do kombinézy.
Jiří se cedule BOX se všiml, až asi ve 3 kole, kdy už čekám v boxovce k vystřídání..
Nechat Jirku jet bylo moje rozhodnutí (šéf jezdce teamu) - a i s odstupem vnímám, že to bylo správně. Ze dne na den připravil a obul motorku, nepohodl se s manželkou a přijel do Mostu, aby nám pomohl! Ztráta náskoku? Pfff = prkotina.
Alespoň nám nespadne výsledek tak snadno do klína ;))! Zbývá cca 1,5 hodiny na nápravu a dobití ztracené pozice (cca 1,5 minuty ztráty na zebry)..
Po cca 50 minutách létání mne střídá na trati Milan - na Zebry nám stále zbývá 20 vteřin+střídání Zebra teamu k dobru = naše čistá ztráta tedy činí v tuto chvíli asi 3/4 minuty.
Poslední střídání a na Milana čeká závěrečná stíhací jízda cca 42 minut závodu. Milan jede parádně - dokonce v předpředposledním kole zajíždí svoje nejrychlejší kolo závodu 1:47,4 a v posledním 1:47,7!!!
Stále stahuje náskok vedoucího jezdce šestkové třídy - teamu Zebra!
Každé kolo ukazujeme na tabuli Milanovi kolik zbývá na Zebry: +8/+6/+4. Blíží se konec závodu. Na cílovou rovinku najíždí za sebou 4 motorky=první je závodník Zeber a poslení náš Milan. Na konci cílovky Milan udělá na brzdy třetího ze skupiny! Zpětný pohled na odpočítavač času pro závod ukazuje čas do konce - 1:31/1:30/1:29....
Sakra = doufáme, že do šachovnice máme ještě jedno kolo (nevíme, kde je jezdec celkově vědoucího teamu - doufáme, že snad až za Milanem = logicky pak kolo do šachovnice máme a Milan Zebráka natuty dostane).
Ale signalizace odpočítává konec a pořadatel již rozmotává šachovnici.......a čeká.
Napětí v našem teamu (a nakonec jistě také u Zeber)by se dalo krájet!!!
Uběhla minuta třicet co jsme viděli Milana na cílovce naposledy = zrak snad všichni upínají na nájezd a cílovou rovinku. Pořadatel již začal mávat šachovnicí (nějak moc brzy.... .( ??!
Na cílovku najíždí závodník Zebra teamu a hned v háku za ním náš Milan.
A ....jsou odmávnuti :(. (Jet ještě jedno kolo bylo by hóóódně pravděpodobné, že vyhrajeme).
Ale na žádné kdyby se nehraje = odmávnut cíl závodu na 7 hodin a jezdec našeho teamu Milan projel šachovnicí v závěsu za jezdcem vítězného Zebra teamu. Stránka historie byla právě dopsána.
Jsme druzí o 2,4 vteřiny - po vyčerpávajícím 7 hodinách závodu!!!
Zatím CEC pamatuje pouze 6 vteřin myslím po 4 hodinovém závodě. Ale někde už se snad dojížděla 6 hodinovka s rozdílem 0,06 vteřiny = tj. asi o půlku motorky !

Mám velkou radost ze závodu, že jsme dojeli a navíc i dobře.
Milan moje nadšení až tak úplně nesdílí, což po závodě dá najevo po italsku, a trochu to odnese jeho přílba
("Šak vieš Martin, že takýto výsledok ma nězaujíma...:(!")..
Já to naopak vidím, že závod byl parádní také naším soubojem s teamem Zebra-Morava-motors.
Dokončením takto náročného závodu jsou vítězové, kdo vydrželi a dojeli do cíle!

Naposledy editováno 07.07.2017 10:06:22

1 reakcí na tento příspěvek CEC na 7 hodin očima jezdce teamu MBW Rikimoto

12.7.2010 v 22:07 | Nahoru | #1
Gratulace k druhýmu místu .. ikdyž jen o fous

Jinak za sebe můžu říct jen to,že jsem si to taky užil .. a hlavně ten pocit pojezdit Mechanictoys .. k nezaplacení

Ale nadruhou stranu .. tak velká reklama .. takovejch hvězd .. 7-hodinovej závod a ve finále jen 27 teamů .. ? To je smutný

Naposledy editováno 12.07.2010 22:08:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CEC na 7 hodin očima jezdce teamu MBW Rikimoto

13.7.2010 v 01:28 | Nahoru | #2
Pimpiš> Užívej slávy, páč MechaniK toys už nikdy nepojezdíš ... Teda pokuď se parťáci nepřeorientují ze špaget na více kvalitnější stroje ....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist