bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: MZ nebo Jawa ?
Vybírám motorku za pár peněz (okolo 15 - 18 000). Víceméně jsem rozhodnuty pro MZ. Líbí se mi že je menší, lehčí, 5. kvalt.

Ale trochu uvažuju i nad Jawou (nejvíc se mi zamlouvá 639). Nejsem moc nadšenej z váhy - zrovna rambo nejsem , kladívka , jo a neprošel bych s ní z garáže kolem auta!

Motorku chci pro dopravu z místa na místo, ale i pro odpolední výlety po okolí. Aby to nějak extrémně moc nežralo a díly by mohly být za nějakou rozumnou cenu, ideálně i velká nabídka použitých. Většinu oprav pořeším doma. Prostě ať to zvládnu uživit.

Co mi poradíte ? Přesvědčíte mě pro Jawu, MZ nebo něco jiného ? Za rady dík všem!

// Tak a je doma! http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=54602

Naposledy editováno 15.01.2011 08:40:18
Anketa: MZ nebo Jawa ?
MZ
51%
72
Jawa
49%
69
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 13
Následující

1 reakcí na tento příspěvek MZ nebo Jawa ?

10.7.2010 v 20:49 | Nahoru | #1
MZ, ale 250

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ nebo Jawa ?

10.7.2010 v 20:51 | Nahoru | #2
BagoBorec> Mz 251 jsou o něco málo dražší, ale budiž. Mám jen strach z té spojky a převodovky, co tak ostatní lidi píšou... A dílů je taky míň. Tak nevím

Naposledy editováno 10.07.2010 21:05:16

MZ nebo Jawa ?

10.7.2010 v 20:52 | Nahoru | #3
rozhodně MZ 251, 15k už něco seženeš

MZ nebo Jawa ?

10.7.2010 v 20:54 | Nahoru | #4
Podle mě je těch dílů dost - alespoň já co jsem scháněl na 150 to jsem vždycky sehnal.A jede to líp než Jawa

MZ nebo Jawa ?

10.7.2010 v 21:00 | Nahoru | #5
MZ 251 tady už to trochu probrali. Spojka, převodovka, ráfky jsem z toho jelen

1 reakcí na tento příspěvek MZ nebo Jawa ?

10.7.2010 v 21:00 | Nahoru | #6
Kdyby jsi porovnával MZ 250 a třindu, tak bych ti asi doporučil jawu jen kvůli vzhledu. MZ vypadá jak přerostlej Simson, ale když porovnáváš s MZ 150, tak ber rozhodně JAWU už kvůli výkonu.

1 reakcí na tento příspěvek MZ nebo Jawa ?

10.7.2010 v 21:16 | Nahoru | #7
Mel jsem jawu639 i mz251.

Poznatky jawa jakž tak jela, když pršelo vynechaval jeden valec, ale nikdy se nic vazneho nedojebalo. Prodal jsem ji jelikoz mi hrozne vadily ty vibrace do riditek. Vubec jsem necitil ruce od zapesti dolu. Po sto kilacich se to nedalo vydrzet.

Mz251 to je jiny kafe-jede svizne, jde dobre do otacek, proti jawe o dost zivejsi. Peklo nastalo kdyz se ukroutil spojkovy kos. Musela byt nova klikovka,spojka atd. Mechos to objednaval buh vi odkud-nakonec prisla asi po sesti-sedmi tydnech a to v lete kdyz jsem chtel jezdit... Nakonec to nejak zbouchal a oprava stala 9500,- Tak jsem přesedlal na japonce, uz mam treti kus a jen jezdim a resim spotrebni veci.

Takze rada-na zacatek spis jawu-ale technika nic moc a az budes pri penezich tak nejakou hondu,kawa500,atd.-hlavně ne čínu Ale to jsou jen moje zkusenosti - vybirej dobre. Osobne bych si dvojtakt uz v zivote nekoupil. Uz jen opruz s benzinem-cudi z vyfuku atd.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ nebo Jawa ?

10.7.2010 v 21:23 | Nahoru | #8
wilik> Díky Pořád bych ale raději MZ, ale kvůli té spojce bych se vyhnul 251 a bral bych 150. Jaký je rozdíl v jízdě na 150 a 250 ? Ve dvou jezdit nebudu a když si to mimo město budě umět udržet těch 80 - 100 (aby mě nepředjížděl každej vůl ve favoritu) tak budu šťastnej jak blecha Myslím že by mi na nějakou dobu zase mohla stačit. Žádný střelec nejsem.

Naposledy editováno 10.07.2010 21:24:34

1 reakcí na tento příspěvek MZ nebo Jawa ?

10.7.2010 v 21:27 | Nahoru | #9
No on Ti bude kazdej tvrdit ze na jawce jede 120, ale realita u mne byla ze jsem jel tak 100-110 ale to fakt max. a motor jecel jak blazen,hafo koure za mnou
Rozdil v dilech asi moc nebude-oboji je drahy, jen na 251 se blbejc shanej. Popravde ani nevim kolik ta 251 jela-ono to moc na rekordy neni-spis na takovy klickovani po meste. Na to je bezva Neproradim. Zkus si zajet na inzerat a projet se

1 reakcí na tento příspěvek MZ nebo Jawa ?

10.7.2010 v 21:32 | Nahoru | #10
Nechces radsi nejakou 250-tku hondu? Kamos ji ma uz 20 let a jezdi na ni ted jeho syn On ma to co ja-jezdime spolu na srazy. Ta honda nas vcelku stiha-oproti temhle dvema strojum je to uplne jina liga. Jeste to radsi promysli...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ nebo Jawa ?

10.7.2010 v 21:35 | Nahoru | #11

_Hans_>Kdyby jsi porovnával MZ 250 a třindu, tak bych ti asi doporučil jawu jen kvůli vzhledu. MZ vypadá jak přerostlej Simson, ale když porovnáváš s MZ 150, tak ber rozhodně JAWU už kvůli výkonu.



Výkonu? Bohužel, ale MZ251 je výkonově daleko lepší. Kdo měl kdy simsona a pareza vi svoje. Jawu bych bral spis jen kvuli dostupnosti dilu. Taky mne napada ze mi trhala spojka pri rychlejsim rozjezdu-nejaka vada typu 639...(hrklo to jak v hodinach)

(reakce na) MZ nebo Jawa ?

10.7.2010 v 21:46 | Nahoru | #12

Barney>wilik> Díky Ve dvou jezdit nebudu a když si to mimo město budě umět udržet těch 80 - 100 (aby mě nepředjížděl každej vůl ve favoritu) tak budu šťastnej jak blecha



Měl jsem MZ 150, už je to tak 10 let, ale vzpomínám si že cestovní rychlost byla tak 70-80. Pokud chceš jezdit "kilem", tak 150 neber, protože to už bys ji ždímal skoro na max (max rychlost myslím 110 km/h). Vem tu 250, nebo Jawu.

(reakce na) MZ nebo Jawa ?

10.7.2010 v 21:50 | Nahoru | #13

wilik>Výkonu? Bohužel, ale MZ251 je výkonově daleko lepší. Kdo měl kdy simsona a pareza vi svoje. Jawu bych bral spis jen kvuli dostupnosti dilu. Taky mne napada ze mi trhala spojka pri rychlejsim rozjezdu-nejaka vada typu 639...(hrklo to jak v hodinach)



Umíš číst?

MZ nebo Jawa ?

10.7.2010 v 22:31 | Nahoru | #14
Jawu nebrat je to děsnej vibrátor
MZ ETZ 251 se může rovnat max Jawa 350/640 nic míň
MZ živější lehčí ovladatelnější 5 kvalt a spojka ??!
mě neodešla ani brzdová pumpa ,převodovka vlítla kulička takže 2 ozubený kola plus rozborka a zborka od borca plus olej 2500 ,-Kč ,takže ??!!
Jinak v jednom žádná 350 se mi nemohla rovnat ,na rozjezd bez problému
Maximálka těch 140 km/hod.
Start na brnk
A čoud a smrad, to jedině když přede mnou jela 350 než jsem ji předjel

Naposledy editováno 10.07.2010 22:39:50

MZ nebo Jawa ?

10.7.2010 v 22:50 | Nahoru | #15
Já měl MZ 150,úplně nejvíc co sem z ní jednou dostal bylo 115 km/h po rovince,na 250 sem nejel,ale myslím že těch 130 km/h dá bez problému,v jednom,max rychlost udávaj 140 km/h,jinak k těm problémům,s těma sem měl hodně zkušeností ,3x podělanej spojkovej koš,zapalování hned! po první jízdě dosloužilo,měněno na VAPE,jinak tak nějak bez problémů,kdesi sem četl že 250 jsou živější a spolehlivější,a k těm vibracím u JAwek ,je to fakt strašný,nevim co s tim,po těch 100 km i míň se to fakt už nedá

MZ nebo Jawa ?

10.7.2010 v 22:54 | Nahoru | #16
Lidi, ste na českym webu, za mě určitě JAWA, a jak řikám o pionýru, když každej řiká že se se*e: Jaký si to uděláš, takový to máš . Apropo když přemejšlíš nad MZ x JAWA, co 487, je to sice ČZ, ale má něco dosebe

2 reakcí na tento příspěvek MZ nebo Jawa ?

10.7.2010 v 22:55 | Nahoru | #17
vibrace se dají jednoduše z většiny eliminovat jednudýchým vložením silenbloku mezi motor a rám na předním úchytu

(reakce na) MZ nebo Jawa ?

10.7.2010 v 22:58 | Nahoru | #18

c.j.>vibrace se dají jednoduše z většiny eliminovat jednudýchým vložením silenbloku mezi motor a rám na předním úchytu


MZ nebo Jawa ?

10.7.2010 v 23:11 | Nahoru | #19
Hlasuji pro MZ. Měl sem 150 i 251. 150 žrala asi 3,5l i ve dvou..měl sem ji supr..ale je to takový prdítko. MZ251 už byl větší hukot...bude tě dlouho bavit...valila až 140 ale žrala 5 litru. Co mi na 150 vadilo..ze kdyz sem jel s pritulkou 65 + 60kg tak sem z ni na plnej kotel vytahl jen 70...což mi vadilo, že se nemůžu držet v provozu:/ 251 jela ve dvou v poho 110..po mensim premlouvani i lehce pres 120. Šel bych do MZ251

Naposledy editováno 10.07.2010 23:12:31

MZ nebo Jawa ?

10.7.2010 v 23:14 | Nahoru | #20
každá má něco do sebe, MZ je má o 30let modernější motor, vysokootáčkový, výhoda je 5ti kvalt, nevýhoda, že jako cvajtakt jednobuch má slabý spodek a musí se více točit, jawa jede od spoda lépe, do otáček se ji moc nechce (moc dlouhý zdvih) a oproti MZ je těžkopádná

MZ nebo Jawa ?

11.7.2010 v 01:27 | Nahoru | #21
mz je lehčí a obratnější ale já s nejslabší verzí 350 do kopca ujedu ve dvou mz co je sólo.
je silná, sranda je s ní taky, ve spolehlivosti jsou obdobný pokud nekoupíš zanedbanej vrak.
najel jsem toho na ní dost, 150 km v sedle na jeden zátah neni nejmenší problém, je pohodlná, vždycky mně žrala kolem 4 litrů, rychlost je omezená pouze absencí dalšího převodu ne silou motoru

(reakce na) MZ nebo Jawa ?

11.7.2010 v 09:39 | Nahoru | #22
Barney> kup si vazne 251 pac abys udrzel 100 km/h na stopadesatce tak ji das zabrat pac vic se ji moc nechce. s 251 tam mas porad malou reservu. jezdil jsem na obou strojich par let.

MZ nebo Jawa ?

11.7.2010 v 09:45 | Nahoru | #23
Ta spojka mě ale děsí

MZ nebo Jawa ?

11.7.2010 v 09:59 | Nahoru | #24
Šel bych rozhodně do MZ.Podle toho jak to popisuješ tak bych na tvojem místě šel do 150ky 251 by na tebe byla asi moc.Jawu byc nebral furt se ti hádají válce a mezi námi spotřeba taky nic moc.MZ = za málo peněz hodně muziky.Díly se dají v klidu sehnat.Za 6let co jsem ji měl mi kromě povelených kontaktů od vibrací a výměně představce spojkové hřídele nedělala problém.Jezdil jsem s ní do školy a jako student jsem to šetřil takže jsem jezdil za 1,8l/100km, takže pohoda.Musíš počítat s tím že ty motorky májí už něco za sebou ale cokoliv jsem na ni potřeboval jsem vždycky koupil v každé lepší mototechně nebo na netu.

MZ nebo Jawa ?

11.7.2010 v 11:35 | Nahoru | #25
Mz150max 110km/h.Žádná Jawa 350 mi nikdy nevydržela jezdit 3r,50km denně na plný plyn.(Byl sem na ně ve 22letech zlej a navíc jsem zkončil u Bizona a 634ky)251 má sice víc síly,ale taky dlouhou jedničku,motor moc na předku a tak žádný 150tce na prvních 15metrech neujede.Buď to hrábne,nebo na to nemá.150tka je divočák.Nehledě na pochybnou spojku a věčně tekoucí gufera vidlic a postupné ožvejkávání nakopávacího segmentu májí jinak obě MZtky stejný problém.Držák předních budíků a měkké ráfky a tekoucí pístek brzdy.Všechny tyto závady bejvají po pádech,ale v dešti se nechtělo,(alespoň u mne) jen té 150tce.Koupil sem jí s jiným zadním blatníkem.Bylo to sice hezčí,než ten origo,ale pod sedlem je diodová usměrňovací stanice a tam to zlobí.Jinak:Tam kde 150tka končí na 5tku při 6500tis.ve 110km/h,tam 251 řadí ze 4-5tku,která pak jde až do 140km/h při 5800ot/min.Má to pevně zalité krabky zapalování a ty neošidíš.Jen staré dobré MZ bez papírů po Němcích,co měly ještě kladívka a delší lauf,jezdily lépe.Dneska bych už nešel ani do Jawy ani do MZ.To je ale věkem a pohodlností.Na blbnutí po vesnici je 150suprová.Já sní trialil,motokrosil a jen tloukly vidle při zvedání.Motor mi nezakukal,ale po natankování mixu,(tehdá byl na to stojan) kdy nebyla jiná možnost se mi na křižovatce v horkém létu,řízené VBáčkem drobet přidřela a už do těch 110 nešla tak rychle.Nemněl sem možnost to dělat a dojíždět do práce sockou.Po té co jsem na ní nezčetněkrát upadl,bo předchozí majitel,nejen že vyrobil hezký zadní blatník,ale ještě nastavil o 5cm zadní tlumiče,sem jí daroval.Vydržela ale hodně,jen ten hliník je opruz.Buď je křehký,nebo měkký.Pro mne bylo ale nejhorší sehnat přední plášť.Tuším že to byla 2.75x 18 a to tu měla snad naposledy Jawa 90.Dneska by něco od Mitasu mohlo být,ale Barum na to tenkrát neuměl zareagovat.Ono když máš díky zadním tlumičům,(jejichž hliníkové páky štelování tvrdosti pružin brzo oxidují a ulomí se) těžiště na předku a v dešti najedeš tou galuskou na podélnou vlnku od autobusů,dojedeš poměrně daleko.Já tedy nejprve v 90sáti šlápl.To mne katapultovalo na přední blatník.Vědom si toho že musím po Neděli na Stk,jsem jí položil a chtěl ji zachránit.Jakmile se řidítko dotklo asfaltu,ulítly oba budíky a řachly o vozovku.Pak už jen chřoupaly blinkry na levé straně a jelo to jak na tobogánu.(po mém stehně)Tedy jen do té doby,než za pár desíkek metrů přišla vyšší vrstva asfaltu.(oblíbená kratochvíle komunictických silničářů.Tam se zasekla stupačka a pana orel a stín nad hlavou.Pak dopadla do škarpy.No byla dobitá zle,včetně ulomené objímky brzdové páčky,která vždy prdne tak,že to potom chčije v místě pístku.Když jsem se tak na ní za těch pár let válel,bylo to fajn,ale díly byly tenkrát už cenou jinde a platy ani omylem.Byl to očistec.Když jsem pak zavadil při úhybném manévru při jízdě v naší rozkopané obci stupačkou o Íčko držící svodidlo,a téměř okamžitě byl nemilosrdně sražen k zemi,bylo po motorce.Přední kolo mi pasovalo na další výstuhu svodidla a tak se ohly vidle a přerazil ráfek.Domu to bylo sice 100metrů,a rána byla na jedna plnej,ale to jí zabilo.Normálnímu člověku musí MZ 150 vydržet dlouho.Taky jsem na tom všechno opravoval sám.Dílů jsem měl mraky,neboť známej mé bývalé tchýně byl z toho jejich Zchopau,(nebo jak se to píše),ale bylo to drahé a moc často.Blbnutí nebo kochání stojí balík na jakémkoli stroji.Takhle jsem na MZ trefil zezadu odbočující Ávii na polní cestu.Na tacháku mích oblíbených 90km/h.,(jinak do práce vždy pozdě na maximálku.)Chtěl sem jí objet,ale v protisměru jelo auto.Naklopená MZ a plně stisklá brzda a slabé tlumiče a ouzký plášť dělají divy.Možná bych to už nepsal,kdyby můj Anděl Strážný nebyl takovej čipera,ale motorka trefila nárazník svým světlem a Já se chytil koženou bundou poutkem nárameníku za pant té skříňové Avie.Řidič o mne ani nevěděl a když se začal rozjíždět a Já měl hubu kousek od jeho tupláku a naražený koleno o asfalt,nejrve sem musel odtrhnout sebe a pak motorku.Řekli mu to až chodci o pár desítek metrů dál.Tímto chci upozornit na to,že dokud jsem blbnul,maximálně to odsral ráfek od díry,ale když jsem se chtěl zařadit mezi spořádané,tak to byla vždy tlama z nepozornosti.MZetce se opět nic krom vražených blinkrů na své kovové trubky,a tedy jejich zničení,téměř nic nestalo.Celé světlo bylo doma a tak mne ani to koleno tak nebolelo.Dal sem kávu a že tu rozstříknutou parabolu komplet vymněním.Tady pozor! V oboru elektriky nejsem odborník ale taky nejsem švec co by se měl držet svého kopyta.Pod světlem byla v parabole hotová elektrárna a tak vemu papír a tužku a popisuji dráty a jejich barvy.Dokonce jsem si všiml že mají na sobě i víc jak jeden použek barvy jiné.Když jsem byl hotov a vše odpojil a namontil nový držák paraboly,vezmu první drát a hledám kam patří.Nemůžu nalézt barevnou kombinaci,tak drátkem pořádně zakroutím a on byl trojbarevný.Kamarádi co byli zrovna v práci a mněli také MZtky,mi moc nepomohli. Měli ty čórky po Němcích s kladívkama.Nakonec jsem to zapojil podle 251 a fungovalo to až do její úplné smrti.U 250sátky šla srát ložiska kliky kolem 40tis.To za předpokladu že jezdila s pánem jen na ryby.Obecně byla ve své době 150tka MZeta nejspolehlivější motorkou na trhu.251 měla mouchy,ale byl to koráb silnic.To její mohutné žebrování hlavy a válce z ní dělá opticky mega oběm.Pohvizdování spojkového převodu zase zdravý chod motoru a škubnutí při řazené jedničce vzbuzuje respekt.Tak mnoho štěstí při výběru a málo odřenin na cestách.

1 reakcí na tento příspěvek MZ nebo Jawa ?

11.7.2010 v 11:40 | Nahoru | #26
Ja bych doporucovala tu eMZetu... taky jsem se pred rokem a pul rozhodovala co koupit (konkretne MZ nebo Jawu) a jsem moc vdecna ze jsem tehdy poslechla rady a koupila zrovna ji. Kdyz se s ni umi trochu zachazet tak vsechno slape a jede jak drak... zadnej vetsi problem jsem zatim nemela (jen muselo probehnout par uprav tech prasaren od predchoziho majitele)... a po mensim padu oprava za par korun, dily se daji v pohode sehnat
Takze za me kup MZ 251, ale vybirej at nekoupis nejakou mrdku

MZ nebo Jawa ?

11.7.2010 v 11:40 | Nahoru | #27
Mz ale klidně 150 ,nejede o tolik mín,je lehčí a mín se sraly já začal za pár korun na panelce a taky mě bavila tak víc než na kterou koukj na to aby byla v pěkným stavu.

MZ nebo Jawa ?

11.7.2010 v 11:46 | Nahoru | #28
No,kdybych si měl vybryt mezi JAWA 350 a MZ 250 tak volím JAWU. Nezlobte se na mě, ale aby se mi v motoru ukroutila spojka z klikové hřídele, to je fakt hodně špatný vtip, majitelé MZ to nepřiznají, ale jsou to mrdky . U 350tek se sere jedině elektrika - jo prostě vibrace dělají svoje - koupíš nový svazek, namontuješ Vape a nemusíš nic řešit. Jinak k tomu avizovanému výkonu MZ251 a Jawy 350/639,640 (jinou neberu v potaz, páč 634kovský motor je výkonově dole, navíc jedno ložisko na klice mezi setrvačníky ve mně důvěru moc nevzbuzuje) je na tom jawa lépe - strčíš do toho upravené válce od Kasalického a máš tam hned 27 Hp - s touhle úpravou jeden kamarád ujíždel do kopce bráchovi, který jel na GPZ 750. Kuk sem - tady si jeden klučina třindu předělal na 5stovku, udajně s ní nedávno všechny porazil na Socialistikdragster....Ale každopádně nevím, proč se vůbec někdo ptá co si má koupit, většina lidí je stejně už rozhodnutá předem , takže pro zakladatele: kup si co chceš, jsou to staré stroje, takže se v tom budeš muset stejně hrabat (což je na motorkaření to kouzelné, ale což bohužel dnešní metromotorkáři už neznají), každopádně je hodně velký rozdíl, hrabat se v podělané elektrice na Jawě a ve vysypaném motoru Mzety

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ nebo Jawa ?

11.7.2010 v 11:54 | Nahoru | #29
Sapphi> Taky už se pomalu nechávám překecávat na Mz 251 A vybírat určitě budu, všechno prolezu, prozkouším...

(reakce na) MZ nebo Jawa ?

11.7.2010 v 12:12 | Nahoru | #30
Barney> OK, tvoje volba, každopádně bych se snažil cenu té MZety stlačit co nejníž, páč dlé mého chtít za MZ 250 15 - 20 000 je lehce nechutné, když je po ruce hromada starých japonců za skoro stejné peníze, ale to platí i o Jawě 350 - víc než 10 000 bych za ní nedal - resp. klidně i dal, ale to by musela být ve vyvoněném stavu - ne ža má každá KO motor, KO všechno...
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 13
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 Tomáš_63 13 16.4.2024 v 12:56 Kládík1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved


TOPlist