globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pripravení na lak
9.7.2010 v 20:26
cau hoši budu delat novej lak a chtel bych se zeptat jak bych to mel udelat nebo popsat postup podotýkám lak mi bude delat strejda ve firme v lakovne já bych to chtel jenom pripravit jako zakitovat skrábance atd .. nekde sem cetl zbrousit zakitovat dirý atd poradne zbrousit ocistit striknout zaklad na plasty zase ocistit striknou 2-3 vrsty plnicem zbrousit pod vodou a pak uz to porádně vyhladit a uz to bude pripravený na lak nebo jak? muzete mi popsat postup dííky moc

Pripravení na lak

9.7.2010 v 21:18 | Nahoru | #1
chtěl sem jednou lakírovy ušetřit práci tím, že mu to připravim. Nakonec mi řek ať mu to donesu jak to je, že svary vybrousí ... Výsledek byl takovej, že nešlo poznat, že je kapota vařená. Pokud to známej ďelá delší dobu tak to bude umět líp než ty a bude to mít rychleji. Toť má zkušenost

Pripravení na lak

9.7.2010 v 21:21 | Nahoru | #2
jj on má strejda stavebni firmu a tam normálne strikaj atd.. tak bych mu asi jenom koupil barvu a bylo to co myslis ?? nebo bych mel treba koupit i ten kit, plnic a zaklad na plast to tam asi mít nebudou ale nwm já se spis bojim ze mi to tam posere ze to blbe udelá a tak protoze to neni jako primo lakyyrnik na auto oni vetsinou lakujou plechy atd ale nwm snad mi to udelá dobre myslis ze to bude vedet jak to udelat ?? protoze plast a plech je neco jinyho

Naposledy editováno 09.07.2010 21:23:18

Pripravení na lak

9.7.2010 v 21:32 | Nahoru | #3
ten co to dělal mě dělá jen auta, za práci si vzal 50,- kč

Pripravení na lak

9.7.2010 v 21:37 | Nahoru | #4
ahoj, já to lakoval ted... doma, venku, a jak zacalo chcat tak ve staji u koni... a vysledek i tak ok

1) obrousit 400 - zahladit diry - prechody
2) striknout plnicem (popr jeste strikacim tmelem)
3) obrousit pod vodou 400
4) striknout zakladem
5) obrousit pod vodou 1000

a mas to ready na lak, pokud bys chtel pokracovat sam tak

6) barva
7) lak
8) chyby a prach rozbrousit pod vodou 1500 nebo 2000 (ja to delal 1500 a stacilo v pohode)
9) rozlestit lestici pastou
10) 2. krok pasty (neni nutne)
11) dokoncovaci - lestici pasta
12) vosk

a mas to komplet ;)

snad ti to trosku pomuze, hlavne se toho neboj, odbrousit se to da vzdycky ;)

sry za diakritiku, pisu to v letu na kalbu...

Pripravení na lak

9.7.2010 v 22:05 | Nahoru | #5
Postup je jednoduchy, ale samozrejme jako vse to chce grif.
Brousis, tmelis, brousis, zaklad, plnis, brousis.
Odmastovat mezi operacemi! Na zacatku poradne klidne detergentem jako je Jar a pak mezi operacemi uz jen odmastovacem, setrit a ne sudlat. Jar si pridej i do vody pri mokrem brouseni. Lepe klouze a porad odmastuje.

Na tmely vodou ne. Ani na strikaci. Je porezni, nasakne. Pod vodou brousit az plnic. Driv to stejne nema smysl.
Tmely sterkove aplikuj postupne, podle miry poskozeni. Konci jemnym finisovacim, nikdy ne zadnym Rapidem, hlinikovym nebo dokonce skelnym (taky jsem uz videl). Na plasty se prodavaji i specialni tmely, vice plasticke. Ale i normalni karosarske dobre drzi a nepraskaji.
Sterkovy poradne pritlac, nenechej v nem bublinky, jinak ti pri brouseni vylezou a nikdy neskoncis.
Brousit 400 na zacatku je o ruce, klidne zacni 120, 240 podle poskozeni samozrejme.
Jinak brousi se vzdy o jeden, max. dva stupne, jinak to poradne nefunguje nebo na tom nechas ruce. tzn. 120 --> 240 --> 320/400-->voda.
Brouseni excentrem je jako v ruce s zdvojnasobnou hrubosti. 120 excentr=240 v ruce.

Jinak plasty jsou celkem v klidu. Ja je strikal jak bez niceho, tak s plastovym zakladem, tak plastifikatorem...a nikdy nic nepopraskalo, tak nevim. Pro sichr bych tam ten zaklad dal, kdyby mi na tom zalezelo.
Kvalitne nality lak bez bordelu (tzn. stikano v boxu) lestit nemusis.

K opravdu kvalitnimu vysledku budes potrebovat:
brusivo, korek, brusnou houbu, idealne excentr, tmely (alespon jemny a hruby),sterky, odmastovac, pistoli, kompresor, 2K plnic, 2K sprickyt.
Kdyz budes strikat cokoliv nejakym 1K sracem ze spreje, dopadne to nejspis na pytel a nebude to 100%.

1 reakcí na tento příspěvek Pripravení na lak

9.7.2010 v 22:26 | Nahoru | #6
díky za info asi to celý dát tomu strejdovi do firmy ale toho kdo to bude lakovat neznám strejda je jenom reditel tak nwm jestli mi to nezk..vý prece jenom plech a plast je neco jinýho ne ?

(reakce na) Pripravení na lak

9.7.2010 v 22:49 | Nahoru | #7

Lojza123>..........prece jenom plech a plast je neco jinýho ne ?


...ne, není to nic jinýho, jen na určitý platsy se aplikuje přilnavostní základ ...na pružný plasty (hodně zatěžovaný ohybem) se do barvy přidává zvláčňovadlo

Pripravení na lak

9.7.2010 v 22:52 | Nahoru | #8
Značkuji

1 reakcí na tento příspěvek Pripravení na lak

9.7.2010 v 23:03 | Nahoru | #9
já to stříknu sprejem bez přípravy, šak na lak to nejezdý

(reakce na) Pripravení na lak

9.7.2010 v 23:11 | Nahoru | #10

c.j.>já to stříknu sprejem bez přípravy, šak na lak to nejezdý


To mně čeká fčyl, bo ešče seženu přední kapotu a levý podsedlák, ááááááá stříííík

[URL= with [URL=

1 reakcí na tento příspěvek Pripravení na lak

10.7.2010 v 08:17 | Nahoru | #11
však na plasty to nejezdí..

[img]

1 reakcí na tento příspěvek Pripravení na lak

10.7.2010 v 08:36 | Nahoru | #12
co je to ten plnič ?

Pripravení na lak

10.7.2010 v 08:40 | Nahoru | #13

Pripravení na lak

10.7.2010 v 10:18 | Nahoru | #14
lepsi bude 2K plnic v plechovce do pistole a 2K základ na plasty

(reakce na) Pripravení na lak

10.7.2010 v 10:20 | Nahoru | #15
c.j.> hej, ale bez těch plastů to vypadá dobře

1 reakcí na tento příspěvek Pripravení na lak

10.7.2010 v 10:28 | Nahoru | #16
Teď jsem nechával stříkat motorku. Kitování jsem nechal na lakýrníkovi. Pouze jsem měl vyklepaný a svařený všechny díly. Pokud mu chceš ušetřit práci, tak z těch dílů sundej samolepky, někdy je to docela masakr je sundat. Když to vykituje dobře, tak to fakt nepoznáš, kde byla nějaká promáčklina.

(reakce na) Pripravení na lak

10.7.2010 v 11:31 | Nahoru | #17
extremo> samolepky se sundavaji za tepla. Prohrej na 70-80 celsia a vschno jde snadno dolu.

1 reakcí na tento příspěvek Pripravení na lak

10.7.2010 v 12:11 | Nahoru | #18
mám pouze poškrábaný blatník po crashi a to až na kit - musím odbrousit stávající lak - nebo stačí jenom plnič a pak barva ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pripravení na lak

10.7.2010 v 13:01 | Nahoru | #19

šmudla>co je to ten plnič ?


Za našich let se temu říkalo stříkací tmel

(reakce na) Pripravení na lak

10.7.2010 v 13:02 | Nahoru | #20

šmudla>mám pouze poškrábaný blatník po crashi a to až na kit - musím odbrousit stávající lak - nebo stačí jenom plnič a pak barva ?


...nemusíš

(reakce na) Pripravení na lak

10.7.2010 v 13:37 | Nahoru | #21

aifel202>Za našich let se temu říkalo stříkací tmel



To jsou dve ruzne veci!

1 reakcí na tento příspěvek Pripravení na lak

10.7.2010 v 18:40 | Nahoru | #22
jj stríkací tmel a plnic je neco jinýho jeste se chci zeptat nevíte kolik by mohlo stát 1kg modrý metalízi ?? díky mocc

(reakce na) Pripravení na lak

10.7.2010 v 19:05 | Nahoru | #23
Lojza123> cca 200 Kč 1dcl ?

Pripravení na lak

10.7.2010 v 21:05 | Nahoru | #24
mám možnost deci za cca kilopade

Pripravení na lak

10.7.2010 v 21:09 | Nahoru | #25
j díky

Pripravení na lak

11.7.2010 v 15:22 | Nahoru | #26
jeden chlap mi říkal ze budu potřebovat asi 1L barvy takze naky 2tis kč
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
padina na AM Derbi Senda 50, Rieju RR 50, Rieju RS1 Evolution, Ri... scaryrider 7 24.7.2016 v 20:24 motograf
přestavba z 50cm na 75cm Rieju RS1 Evolution Lojza123 10 11.7.2012 v 15:53 dvořákjakub
Vyměnit olej ? Rieju RS1 Evolution kanoista 8 11.3.2012 v 10:21 VlastíkPlamínek
Laděný výfuk 2T Rieju RS1 Evolution jetofuk 27 5.1.2011 v 20:51 seča
Tak sem Přidřel musim Zajíždět ? Rieju RS1 Evolution Lojza123 26 18.9.2010 v 23:57 _Shane_


TOPlist