Co se stane, pokud máte řidičák AM (tedy do objemu 50ccm a maximální konstrukční rychlosti 45km/h), motorku která má v TP maximální konstrukční rychlost 45km/h, ale ve skutečnosti motorka jede o něco víc. Dejme tomu takový skútr, padesátka, ideální příklad.
Teď vás změří policie, ve městě jste jeli 60, zastaví vás, budou chtít řidičák a TP. Jak budou řešit, že jste jeli vyšší rychlostí, než je konstrukční, bude se něco dít?
Neustále se tu řeší otevřené 2T 125ccm z 11kW, otevřené větší motorky z 25kW, ale nikde jsem se nedočet o padesátkách, kde je to prokazatelné naprosto jednoduše radarem...
1 reakcí na tento příspěvek řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti
Policisté při jakékoliv kontrole a to i při dopravních přestupcích, co se rychlosti týče ti na místě nemůže dokázat vůbec nic ani, když tam bude stát motocykl s obsahem 1000ccm. Motorky se totiž dají zaškrtit desítkou různých způsobů, ať už omezením otáček, kdysi to šlo úpravou plynové rukojeti, pak klasickou výměnou šoupátek atd. atd. Takže přijít na to - je li motocykl zavřený nebo ne - není rozhodně práce na 15 minut a k tomu, abych jej někomu půjčil mě nemůže přinutit nikdo.
Jinak 25kw využívají i naši sousedé z Německa, ale ne z důvodu toho, že by měli tak osekané ŘP jako máme my, ale z důvodu, že pojišťovny u nich často mají výši pojistného určenou podle výkonu motocyklu, nikoliv podle obsahu, a proto není problém v D koupit R1čku či GSXRo 1000 s 25kw v TP.
Takže suma sumárum dle mého názoru člověku, který má otevřenou motorku a v TP jiný záznam hrozí něco až dojde k nějakému úrazu, dopravní nehodě apod., ale při dopravním přestupku či běžné kontrole ani technické kontrole vůbec nic.