globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: R6 - první motorka
18.6.2010 v 13:04
kamarád si chce koupit R6 , ale je to jeho první motorka , dříve jezdil jen na jawě 250 a simsonu .. co na to říkáte vy?

Uzavřeno 20.02.2011 v 16:10 uživatelem tucet

Otevřeno 20.02.2011 v 16:11 uživatelem tucet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R6 - první motorka

20.6.2010 v 17:01 | Nahoru | #1

Che>...docela mě fascinuje, když se lidi, z jejichž výplodů vidím, že se naprosto neobtěžovali pochopit alespoň ty nejzákladnější technické věci, snaží rozdávat rádoby zasvěcené rady. Já bych si teda připadal trapně



Přesně takhle jsi to definoval,přečti si to znovu.Nepotřebuju pochopit základní technické věci,abych věděl,že R6 je daleko ovladatelnější (i se širokou gumou),než většina,dle tebe,přiměřených motorek (GS 500,SV 650,tvoje CBF atd.).
Navíc nerozdávám rady,protože je mi úplně buřt,co si kdo pořídí,nýbrž jsem jen napsal svoji osobní zkušenost.Tuším,že od toho tyhle diskuze jsou.
Navíc ses lehce vyhnul osobnímu vysvětlení a názorné praktické ukázce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R6 - první motorka

20.6.2010 v 17:11 | Nahoru | #2
verybusy> vidím, že sem tě s tím odskokem přecenil a tak ti to protekčně překopíruju

Část druhá – kontstrukce motocyklu a fyzika jízdy

Při pohledu na silný a slabý motocykl vidí i laik značné rozdíly. Stejně jako má silný sportovní vůz široké pneumatiky a slabý městský vůz pneumatiky úzké, je i výkonný motocykl vybaven širokými pneumatikami, aby dokázal do silnice přenést vysoký výkon a účinně brzdit z vysokých rychlostí. Konstruktér vlastně celý stroj vytváří na základě výkonu motoru a v návaznosti dimenzuje podvozek a brzdovou soustavu. Je třeba si uvědomit, že brzdový systém motocyklu, jehož maximální rychlost je přes 300 km/h je dimenzován tak, aby tuto motorku účinně ubrzdil. Vzhledem k tomu je však hůře dávkovatelný a vyžaduje zkušenou ruku. Stejně tak šíře použitých pneumatik je přizpůsobena tomu, na co je tento stroj primárně určen. Je to rychlá jízda na dobrém povrchu s předpokladem, že je dostatek času na naklonění. Protože u nezkušeného začátečníka je mnohem pravděpodobnější, že se dostane do krizové situace, představují pro něj široké pneumatiky značný handicap. Na naklonění a zatočení motocyklu se širokými pneumatikami je podle nemilosrdných fyzikálních zákonů třeba podstatně víc času. Tento motocykl totiž musí být na stejné zatočení více nakloněn, což spotřebuje více času, kterého se při krizovém vyhýbacím manévru zpravidla nedostává. Z výše uvedeného vyplývá, jak zrádným řešením je škrcení motoru, které nemění charakteristiku podvozku ani brzd.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prasklý první válec -Yamaha R6 1999 Yamaha YZF-R6 hanssik19 9 30.5.2024 v 12:06 Filipuč
KDE přídělat klíč NA yamaha R6 V Č.... Yamaha YZF-R6 ki 7 29.5.2024 v 16:44 zetor
Záhada s baterií Yamaha YZF-R6 Hašlik 11 16.5.2024 v 15:27 pavelgl1
Volnobeh Yamaha YZF-R6 sete111 1 27.4.2024 v 09:38 kokoška.
Označení ložisek v kyvné vidlici Yamaha YZF-R6 Hašlik 4 25.4.2024 v 10:03 Slow


TOPlist