Uzavřeno 20.02.2011 v 16:10 uživatelem tucet
Otevřeno 20.02.2011 v 16:11 uživatelem tucet
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R6 - první motorka
Che>...docela mě fascinuje, když se lidi, z jejichž výplodů vidím, že se naprosto neobtěžovali pochopit alespoň ty nejzákladnější technické věci, snaží rozdávat rádoby zasvěcené rady. Já bych si teda připadal trapně
Přesně takhle jsi to definoval,přečti si to znovu.Nepotřebuju pochopit základní technické věci,abych věděl,že R6 je daleko ovladatelnější (i se širokou gumou),než většina,dle tebe,přiměřených motorek (GS 500,SV 650,tvoje CBF atd.).
Navíc nerozdávám rady,protože je mi úplně buřt,co si kdo pořídí,nýbrž jsem jen napsal svoji osobní zkušenost.Tuším,že od toho tyhle diskuze jsou.
Navíc ses lehce vyhnul osobnímu vysvětlení a názorné praktické ukázce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R6 - první motorka
Část druhá – kontstrukce motocyklu a fyzika jízdy
Při pohledu na silný a slabý motocykl vidí i laik značné rozdíly. Stejně jako má silný sportovní vůz široké pneumatiky a slabý městský vůz pneumatiky úzké, je i výkonný motocykl vybaven širokými pneumatikami, aby dokázal do silnice přenést vysoký výkon a účinně brzdit z vysokých rychlostí. Konstruktér vlastně celý stroj vytváří na základě výkonu motoru a v návaznosti dimenzuje podvozek a brzdovou soustavu. Je třeba si uvědomit, že brzdový systém motocyklu, jehož maximální rychlost je přes 300 km/h je dimenzován tak, aby tuto motorku účinně ubrzdil. Vzhledem k tomu je však hůře dávkovatelný a vyžaduje zkušenou ruku. Stejně tak šíře použitých pneumatik je přizpůsobena tomu, na co je tento stroj primárně určen. Je to rychlá jízda na dobrém povrchu s předpokladem, že je dostatek času na naklonění. Protože u nezkušeného začátečníka je mnohem pravděpodobnější, že se dostane do krizové situace, představují pro něj široké pneumatiky značný handicap. Na naklonění a zatočení motocyklu se širokými pneumatikami je podle nemilosrdných fyzikálních zákonů třeba podstatně víc času. Tento motocykl totiž musí být na stejné zatočení více nakloněn, což spotřebuje více času, kterého se při krizovém vyhýbacím manévru zpravidla nedostává. Z výše uvedeného vyplývá, jak zrádným řešením je škrcení motoru, které nemění charakteristiku podvozku ani brzd.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Prasklý první válec -Yamaha R6 1999 Yamaha YZF-R6 | hanssik19 | 9 | 30.5.2024 v 12:06 Filipuč |
KDE přídělat klíč NA yamaha R6 V Č.... Yamaha YZF-R6 | ki | 7 | 29.5.2024 v 16:44 zetor |
Záhada s baterií Yamaha YZF-R6 | Hašlik | 11 | 16.5.2024 v 15:27 pavelgl1 |
Volnobeh Yamaha YZF-R6 | sete111 | 1 | 27.4.2024 v 09:38 kokoška. |
Označení ložisek v kyvné vidlici Yamaha YZF-R6 | Hašlik | 4 | 25.4.2024 v 10:03 Slow |