globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tuning brzdy - pumpa, třmeny, kotouče atd
 
11.4.2007 v 17:51
čaute, chtěl bych trochu potunit chabou přední brzdu na mém DR-Ztku a chtěl bych se zeptat na pár věcí:

<strong>Pumpa</strong>
Měnil jsem teďka brzdovou kapalinu a nedařilo se mě originál pumpu odvzdušnit natolik aby byla úplně tvrdá, pořád měla tak 3 cm gumovou vůli ať jsem dělal co jsem dělal.
To samé bylo na minulém XRku, tam to bylo ještě horší a i po čachrování s vakuovou odsávací mrdkou jsem tu páčku byl schopnej přimáčknout až k řidítku.
Tak jsem tam zkusil namontovat pumpu Nissin z Svčka a ejhle, za 5 minut byla páka tvrdá jak šutr!
imholol.unas.cz/z011.jpg

Jak to?? U XRa jsem si myslel že ta pumpa je prostě stará , ale na DR-Z ta původní pumpa byla poměrně nová takže nějaký opotřebení nepřipadalo v úvahu.
Může to být třeba proto že ty origo pumpy mají menší pístek a tak jsou víc citlivé na zavzdušnění? Protože ta SVčková pumpa byla zamýšlená pro použití na dva třmeny - nemůže to být tím? V tom případě by sice ta SVčková byla tvrdší ale míň by brzdila, je to tak? Nebo je to všechno podobné a ta SV je prostě kvalitnější? (obě jsou teda Nissin) Já osobně jsem si rozdílu moc nevšiml ale nevylučuju že ta originál brzdila víc při menším tlaku - na druhou stranu tu páčku měla kratší a byla gumová.

Máte nějakej tip na našláplou brzdovou pumpu vhodnou na jednokotouč?

<strong>Kotouč</strong>
Zatím tam mám origo malej neplovoucí endurovej 20cm kotouček a říkám si že bych tam prsknul o něco větší (30+ cm) - ale jakej? Myslím hlavně plovoucí vs. pevnej. Pevnej bych si nechal vyříznout a vyšel by nejlevněji a nemusel bych řešit jestli ho tam napasuju - ale - bude to bezpečný? Bude to dobře brzdit? Protože všude jsem viděl velký kotouče zásadně plovoucí - to je proč? Líp to brzdí? Co se týče ochrany proti zablokování tak to by mohl pobrat plovoucí třmen, ne? A origo je taky pevnej, ale malej.
Popřípadě kdo by věděl jaký kotouče pasujou na náboj DR-Z 400 tak sem s tím

<strong>Třmen</strong>
origo je plovoucí dvoupístek a celkem mě přijde v pohodě - přinese jeho výměna za jinej výrazné zlepšení? (jinej myslím lidsky drahej, chápu že šestidestičkovej šestipístek z motoGP bude brzdit líp...)
Dost dobře na mě zapůsobily brzdy z Ducati, to jsou Bremba?



Jinač pancéřovka a lepivý desky se rozumí samo sebou, to bude :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tuning brzdy - pumpa, třmeny, kotouče atd

12.4.2007 v 12:14 | Nahoru | #1

Vespa píše: S tou pumpou je to tak -
Endurová - drbu se s ňou hodinu - furt pruží
SVčková - nasadím, za pět minut je tvrdá jak kamen
Z toho usuzuju že problém je v pumpě!

a větší pumpa = menší brzdnej účinek, ne? Podle pravidel hydrauliky...


no myslim ze je to prave tim, ze pumpa z SV je delana na dva kotouce > musi vytlacit vic kapaliny > tudíž má vetší průřez pístku při stejné dráze > to znamená menší páka, a tím pádem je páčka tvrdší......ne? :rolleyes: :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tuning brzdy - pumpa, třmeny, kotouče atd

12.4.2007 v 12:22 | Nahoru | #2
Lada.s & David 900SS>to jo, nějakej rozdíl tam bude, ale ta změna byla fakt v řádech, tomu nevěřím že by to mohlo mít až takovej vliv. A i s tou gumovou hadicí je SV pumpa fakt TVRDÁ, fakt, stejně jak na mým SV s pancéřema.

Na mým starým XR jsem pancéřovku měl taky a to samý - origo pumpa měkká tak že se dala zmáčknout k rukojeti (a to to zkoušeli odvzdušňovat ještě další dva lidi, oba zkušení mechanici) a když jsem tam dal tu SV tak opět tvrdý, průhyb na konci páčky tak max 0,5 cm!! oproti čtyřem, to už je sakra rozdíl, podle mě ta pumpa je prostě shit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist