globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tuning brzdy - pumpa, třmeny, kotouče atd
 
11.4.2007 v 17:51
čaute, chtěl bych trochu potunit chabou přední brzdu na mém DR-Ztku a chtěl bych se zeptat na pár věcí:

<strong>Pumpa</strong>
Měnil jsem teďka brzdovou kapalinu a nedařilo se mě originál pumpu odvzdušnit natolik aby byla úplně tvrdá, pořád měla tak 3 cm gumovou vůli ať jsem dělal co jsem dělal.
To samé bylo na minulém XRku, tam to bylo ještě horší a i po čachrování s vakuovou odsávací mrdkou jsem tu páčku byl schopnej přimáčknout až k řidítku.
Tak jsem tam zkusil namontovat pumpu Nissin z Svčka a ejhle, za 5 minut byla páka tvrdá jak šutr!
imholol.unas.cz/z011.jpg

Jak to?? U XRa jsem si myslel že ta pumpa je prostě stará , ale na DR-Z ta původní pumpa byla poměrně nová takže nějaký opotřebení nepřipadalo v úvahu.
Může to být třeba proto že ty origo pumpy mají menší pístek a tak jsou víc citlivé na zavzdušnění? Protože ta SVčková pumpa byla zamýšlená pro použití na dva třmeny - nemůže to být tím? V tom případě by sice ta SVčková byla tvrdší ale míň by brzdila, je to tak? Nebo je to všechno podobné a ta SV je prostě kvalitnější? (obě jsou teda Nissin) Já osobně jsem si rozdílu moc nevšiml ale nevylučuju že ta originál brzdila víc při menším tlaku - na druhou stranu tu páčku měla kratší a byla gumová.

Máte nějakej tip na našláplou brzdovou pumpu vhodnou na jednokotouč?

<strong>Kotouč</strong>
Zatím tam mám origo malej neplovoucí endurovej 20cm kotouček a říkám si že bych tam prsknul o něco větší (30+ cm) - ale jakej? Myslím hlavně plovoucí vs. pevnej. Pevnej bych si nechal vyříznout a vyšel by nejlevněji a nemusel bych řešit jestli ho tam napasuju - ale - bude to bezpečný? Bude to dobře brzdit? Protože všude jsem viděl velký kotouče zásadně plovoucí - to je proč? Líp to brzdí? Co se týče ochrany proti zablokování tak to by mohl pobrat plovoucí třmen, ne? A origo je taky pevnej, ale malej.
Popřípadě kdo by věděl jaký kotouče pasujou na náboj DR-Z 400 tak sem s tím

<strong>Třmen</strong>
origo je plovoucí dvoupístek a celkem mě přijde v pohodě - přinese jeho výměna za jinej výrazné zlepšení? (jinej myslím lidsky drahej, chápu že šestidestičkovej šestipístek z motoGP bude brzdit líp...)
Dost dobře na mě zapůsobily brzdy z Ducati, to jsou Bremba?



Jinač pancéřovka a lepivý desky se rozumí samo sebou, to bude :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tuning brzdy - pumpa, třmeny, kotouče atd

12.4.2007 v 11:47 | Nahoru | #1
Vespa>
no to je to z čeho mám strach - kus čehokoli a nakonec to brzdí hůř

neboj nemám strach o tebe , ale až budeš kroužit kolem trampa abys mě nepřistál v polívce :lol: :lol: :lol: (vtip , tak se nečerti)

a co plovoucí třmen třeba s GS500 je to sice dvoupístek plovoucí , ale kotouč tam dáš k němu 320 , nebo kolik má , z hlavy to nevim a brzdnou sílu se zdvihem páčky doladit pumpou - jsou různý průměry a pak máš jinej poměr mezi průměry pístků , tudíž zůznej chod a různousílu na třmenu , a když už třmen s GS tak i pumpu , a GS 500 má obě brzdy velice slušný , ne sice jak GSXR , ale fungují velice dobře.

no a to zmiňovaný uchycení k vidli ci ať ti neulítne a je to super

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tuning brzdy - pumpa, třmeny, kotouče atd

12.4.2007 v 12:00 | Nahoru | #2
David 900SS>Dík za tip, po GS500 mrknu *yes* Ale to asi až ve fázi II. :))
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist