globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tuning brzdy - pumpa, třmeny, kotouče atd
 
11.4.2007 v 17:51
čaute, chtěl bych trochu potunit chabou přední brzdu na mém DR-Ztku a chtěl bych se zeptat na pár věcí:

<strong>Pumpa</strong>
Měnil jsem teďka brzdovou kapalinu a nedařilo se mě originál pumpu odvzdušnit natolik aby byla úplně tvrdá, pořád měla tak 3 cm gumovou vůli ať jsem dělal co jsem dělal.
To samé bylo na minulém XRku, tam to bylo ještě horší a i po čachrování s vakuovou odsávací mrdkou jsem tu páčku byl schopnej přimáčknout až k řidítku.
Tak jsem tam zkusil namontovat pumpu Nissin z Svčka a ejhle, za 5 minut byla páka tvrdá jak šutr!
imholol.unas.cz/z011.jpg

Jak to?? U XRa jsem si myslel že ta pumpa je prostě stará , ale na DR-Z ta původní pumpa byla poměrně nová takže nějaký opotřebení nepřipadalo v úvahu.
Může to být třeba proto že ty origo pumpy mají menší pístek a tak jsou víc citlivé na zavzdušnění? Protože ta SVčková pumpa byla zamýšlená pro použití na dva třmeny - nemůže to být tím? V tom případě by sice ta SVčková byla tvrdší ale míň by brzdila, je to tak? Nebo je to všechno podobné a ta SV je prostě kvalitnější? (obě jsou teda Nissin) Já osobně jsem si rozdílu moc nevšiml ale nevylučuju že ta originál brzdila víc při menším tlaku - na druhou stranu tu páčku měla kratší a byla gumová.

Máte nějakej tip na našláplou brzdovou pumpu vhodnou na jednokotouč?

<strong>Kotouč</strong>
Zatím tam mám origo malej neplovoucí endurovej 20cm kotouček a říkám si že bych tam prsknul o něco větší (30+ cm) - ale jakej? Myslím hlavně plovoucí vs. pevnej. Pevnej bych si nechal vyříznout a vyšel by nejlevněji a nemusel bych řešit jestli ho tam napasuju - ale - bude to bezpečný? Bude to dobře brzdit? Protože všude jsem viděl velký kotouče zásadně plovoucí - to je proč? Líp to brzdí? Co se týče ochrany proti zablokování tak to by mohl pobrat plovoucí třmen, ne? A origo je taky pevnej, ale malej.
Popřípadě kdo by věděl jaký kotouče pasujou na náboj DR-Z 400 tak sem s tím

<strong>Třmen</strong>
origo je plovoucí dvoupístek a celkem mě přijde v pohodě - přinese jeho výměna za jinej výrazné zlepšení? (jinej myslím lidsky drahej, chápu že šestidestičkovej šestipístek z motoGP bude brzdit líp...)
Dost dobře na mě zapůsobily brzdy z Ducati, to jsou Bremba?



Jinač pancéřovka a lepivý desky se rozumí samo sebou, to bude :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tuning brzdy - pumpa, třmeny, kotouče atd

12.4.2007 v 11:13 | Nahoru | #1
David 900SS>>
Dejve, me se zdá ze ty ses velkej odpurce jakychkoliv uprav na motorce :rolleyes:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tuning brzdy - pumpa, třmeny, kotouče atd

12.4.2007 v 11:40 | Nahoru | #2
Lada.s>

jakýchkoliv ne , ale ty co maj smysl

nacpat motor 900 do 600 a myslet si jak je to dobrý se mě nezdá ok (obzvláště když jsou na tom brzdy, tlumiče i rám rozdílně), navíc bude měnit víc věcí než si dokáže představit, krom toho se dostane na cenu za kterou koupí daleko novější motorku v lepším stavu. těch zmršenejch monsterů co po světě jezdí ja hafo
Krom toho jsem zvědavej jak bude shánět motor s papírama za 30 litrů , nebo motor za 10litrů bez papírů , a kde se berou bezpapíráky.

úprava brzd si myslím taky není nejednodušší řešení , výměna hadice nebo pumpy, nebo třmenu co tam nacpe , tak jo , nicméně se změnou kotouče už to bude zajímavější. aby mu to pak jednoho krásnýho dne neruplo a nenamlel si kokos. jde i o držení třmenu , razatně tam stoupnou síly
třeba to co je na obrázku to je celkem rozumě řešený , ale to co kolikrát jezdí po silnicích to je hrůza a běs

kachní zobák na monsteru se mě líbí , no a někomu ne , ale vzít flexu uvalit to a pak tam nabastlit ledkový svítidlo a ohejbat kousky drátu pro otevírání , to se mě moc nelíbí , nicméně rozumnější než měnit motory

a ohledně staršího endura , asi bych raději koupil něco novějšího co má brzdy vo fous lepší kde pak brzdový desky a hadice udělaj další krůček a máš plně funkční motorku
no pokud se mu to povede , tak jsem zvědav jak vespa dopadne
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist