<strong>Pumpa</strong>
Měnil jsem teďka brzdovou kapalinu a nedařilo se mě originál pumpu odvzdušnit natolik aby byla úplně tvrdá, pořád měla tak 3 cm gumovou vůli ať jsem dělal co jsem dělal.
To samé bylo na minulém XRku, tam to bylo ještě horší a i po čachrování s vakuovou odsávací mrdkou jsem tu páčku byl schopnej přimáčknout až k řidítku.
Tak jsem tam zkusil namontovat pumpu Nissin z Svčka a ejhle, za 5 minut byla páka tvrdá jak šutr!
imholol.unas.cz/z011.jpg
Jak to?? U XRa jsem si myslel že ta pumpa je prostě stará , ale na DR-Z ta původní pumpa byla poměrně nová takže nějaký opotřebení nepřipadalo v úvahu.
Může to být třeba proto že ty origo pumpy mají menší pístek a tak jsou víc citlivé na zavzdušnění? Protože ta SVčková pumpa byla zamýšlená pro použití na dva třmeny - nemůže to být tím? V tom případě by sice ta SVčková byla tvrdší ale míň by brzdila, je to tak? Nebo je to všechno podobné a ta SV je prostě kvalitnější? (obě jsou teda Nissin) Já osobně jsem si rozdílu moc nevšiml ale nevylučuju že ta originál brzdila víc při menším tlaku - na druhou stranu tu páčku měla kratší a byla gumová.
Máte nějakej tip na našláplou brzdovou pumpu vhodnou na jednokotouč?
<strong>Kotouč</strong>
Zatím tam mám origo malej neplovoucí endurovej 20cm kotouček a říkám si že bych tam prsknul o něco větší (30+ cm) - ale jakej? Myslím hlavně plovoucí vs. pevnej. Pevnej bych si nechal vyříznout a vyšel by nejlevněji a nemusel bych řešit jestli ho tam napasuju - ale - bude to bezpečný? Bude to dobře brzdit? Protože všude jsem viděl velký kotouče zásadně plovoucí - to je proč? Líp to brzdí? Co se týče ochrany proti zablokování tak to by mohl pobrat plovoucí třmen, ne? A origo je taky pevnej, ale malej.
Popřípadě kdo by věděl jaký kotouče pasujou na náboj DR-Z 400 tak sem s tím
<strong>Třmen</strong>
origo je plovoucí dvoupístek a celkem mě přijde v pohodě - přinese jeho výměna za jinej výrazné zlepšení? (jinej myslím lidsky drahej, chápu že šestidestičkovej šestipístek z motoGP bude brzdit líp...)
Dost dobře na mě zapůsobily brzdy z Ducati, to jsou Bremba?
Jinač pancéřovka a lepivý desky se rozumí samo sebou, to bude :)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tuning brzdy - pumpa, třmeny, kotouče atd
přečetl sem a je to drsný, 12000,-... nó nevím nevím :D Já jsem měl spíš představu tak nějak koupit kotouč za 2000 a třeba jeden třmen Brembo z Dukárny tak za litr nebo tak nějak a víc bych to nehrotil.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tuning brzdy - pumpa, třmeny, kotouče atd
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tuning brzdy - pumpa, třmeny, kotouče atd
na dukárně je většina třmenů pevná a plovoucí kotouč
zkus napřed dobrý hadice (jakpak jsou starý?) asi pancéřky
pak pořádný brzdový desky a pak začni řešit další
jsem zvědavej na kompatibilitu dílů třmen - kotouč z jinejch motorek
krom toho pumpy na jeden třmen je jiná než na dva třmeny , dva třmeny - větší průměr pístku , možná nebude gumová ale bude brzdit menší silou , nebo ty budeš mačkat větší silou
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
u těch třmenů si myslím že se neobejdeš bez hliníkovýho mezikusu obzvláště pokud budeš měnit průměr kotouče , myslím že tato přestavba bude dražší než si koupit jiný enduro