exxxi> Sice jsem teď nepochopil,proč mi píšeš něco o házení špíny na dnešní oleje,ale dobrá-odpovím i Tobě,abys ty romány nemusel číst znova a znova,dokud z toho nevyčteš že krom věty"Dnešní oleje nekouří" jsem vypustil slovíčko-někeré.Nic o kvalitě jsem nepsal.Jestli ses tu s někým přel někdy o tom jaký olej je lepší,tak mne do toho netahej.Já odpovídám jen klukovi co se mu stalo a jak se mu to zřejmně mohlo přihodit.To jaký si tam použije olej nikomu nenutim.Důležitý je aby se mu ho tam dostávalo dostatek v každém režimu.To zda nacpe nikasilu M2t a né syntetiku je šumák a nemíňím zabředat do jakostí olejů.r.a.p.k.a> No chlape ten píst je čisťonkej nahoře i po stranách.Nevim jak tam lítal dlouho od dání nového,ale buď to-byl mazaný málo,nebo mu nesvěčil Tvůj způsob ježdění. I plná syntetika očoudí vršek pístu pokud je ňejakou dobu spalována.Ojnice s jehlovým ložiskem dovoluje lítat pístu rychlejc-aniž by odešel do kopru,ale také musí být to ložisko dostatečně mazáno.Když u Tvé motorky brzdíš kvaltem,je dost pravděpodobné co se stane.Plyn je zaklaplej a jde tam v danou chvíly minimum směsy,ale píst přitom lítá jak blázen.Pod klikou se něco málo oleje zdržuje,ale v ojničním oku kde bývá jen pár malých dírek pro namazání a zchlazení,se to v ten monent žárem vysuší.Na chvilinku se to zadrhne a píst se nemůže naklonit.Místo toho ho ojnice zatlačí velikou silou na stěnu válce.Okamžitě to namázne hliník na kroužek a ten se přestane schovávat a kopírovat nerovnosti.Odtud to Tvé chrastění písku,když ulomky hliníku masírovali válec a kroužek.To zvoňení a tikání,je ta přidřená ojnice a tím vzniklá vůle. U 2t je toto největší slabina při jízdě s kopce na zavřený plyn.4t je v tomto směru ve veliké výhodě.Celej spodek se koupe v oleji a směs tam lítá vrchem přez ventyly.Čep pístu a ložiska jsou v ráji,i když brzdíš motorem.To za předpokladu zvolení správného oleje a jeho hladiny a pravidelných výměn.Takže je celkem jedno jakej olej pro 2t použiješ,když v daném režimu to nedostávalo žádnej...Motůrek vzduchem chlazený-na jedničku dost hřeje se...Do toho brzdit přez kvalty-už víš že Dandy nesnese.