globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Utopená motorka 2
21.5.2010 v 17:20
tak jsem to cele rozebral, sundal vsecky plasty, nadrz, vycistil elektriku a stejne nic. Porad se chova jako kdyby byl vyply klicek. Zkousel jsem i jinou svicku ale furt stejna reakce. Jednine co me jeste napada co by mohlo sedet priznakum je ze by se najakym zpusobem rozsteloval predstih. Jiskra tam jde krasna, svicka mokra ale jeste ani jednou smes nezapalila. Je tam bezkontaktni zapalovani tak nevim, jde to vubec rozs telovat? Elektrika neni zrovna moje silna stranka, muzete mi poradit?
Předchozí
1 2
Následující

Utopená motorka 2

21.5.2010 v 17:39 | Nahoru | #1
Máš startér? pokud ano, točí se?

Utopená motorka 2

21.5.2010 v 17:55 | Nahoru | #2
hot to do šrotu a maš po starostech

Utopená motorka 2

21.5.2010 v 18:03 | Nahoru | #3
nn starter nema

Utopená motorka 2

21.5.2010 v 18:15 | Nahoru | #4
tak počkat, chová se to jako když máš vyplej klíček - nehází jiskru, nebo to jen nechce chytnout? - jiskru to hází
pokud to jiskru hází tak zkus prostě pod svíšku prsknout trochu benzínu navolno prošlápnout a natočit svíčku a zkusit to, mělo by to aspoň škitnout

Utopená motorka 2

21.5.2010 v 18:35 | Nahoru | #5
Nechápu myšlenkové pochody rapky, proč zakládá nové vlákno? ten kdo by mu chtěl poradit, ještě aby hledal to staré vlákno ..... takže takovým lidem akorát nasrat a ne poradit.
a vůbec popis závady jiskru to dává pěknou ale chová se to jako by byl vypnutý klíček nezlob se na mě, ale při vypnutém klíčku to jiskru nehází

Naposledy editováno 21.05.2010 18:36:28

Utopená motorka 2

21.5.2010 v 18:52 | Nahoru | #6
dingo> on myslel ze kdyz to zkousi startovat tak to nedela nic jako kdyby byl vyplej klicek

Utopená motorka 2

21.5.2010 v 22:05 | Nahoru | #7
bylo to mysleno tak ze to ani neskytne, obcas kdyz motorka nejede tak se aspon snazi, ale proste to bylo mysleno ze at to tlacim nebo nakopavam, na sytic nebo bez, tak smes ani jednou nezapalila. Jiskra tam samozrejme jde a pekna.

Utopená motorka 2

21.5.2010 v 22:08 | Nahoru | #8
a benzin tam taky jde (v primerene davce) svicka je mokra, karbec funguje, jestli je klicek zaply nebo vyply tak se to chova uplne stejne s tim rozdilem ze pri zaplem klicku tam samozrejme jde jiskra. uz me pochopili vsichni?

Utopená motorka 2

21.5.2010 v 22:13 | Nahoru | #9
jinak za zalozeni noveho vlakna se omlouvam, mam tu cerstvej profil, jsem jeste bazant a myslel jsem ze kdyz zalozim nove tak se ozve vic lidi

Utopená motorka 2

21.5.2010 v 22:40 | Nahoru | #10
jak byla utopená ? Vzduchovej filtr nemůže být nasáklý vodou ? Vyčistil jsi karburátor pokud v něm byla voda tak vylít plovákovku. Nedostala se voda i do válce ?

Utopená motorka 2

21.5.2010 v 22:48 | Nahoru | #11
filtr je suchy, motorka schne uz tyden, utopil jsem ji v prudkem desti kdyz jsem jel ze skoly, jela furt hur az to vzdala. v plovakove komore byla kulicka vody, vse jsem vycistil a vysusil jenze po slozeni se chova furt stejne a ani neskytne... jsem z toho cely spatny, teoreticky se tam nema co pokazit ale proste nejede

Utopená motorka 2

21.5.2010 v 22:50 | Nahoru | #12
mel jsem rozebrane vsecko, vse je naprosto ciste, vse funguje tak jak ma ale motor je mrtvy. muzu tu kdyztak zitra hodit fotky, mam to cele rozebrane furt badam cim to je....

Utopená motorka 2

21.5.2010 v 23:05 | Nahoru | #13
Co to striknuti benzinu pod svicku?

Utopená motorka 2

21.5.2010 v 23:14 | Nahoru | #14
co tim myslis? benzin tam jde a zkousel jsem i proplachnout spalovaci prostor benzinem.

Utopená motorka 2

21.5.2010 v 23:14 | Nahoru | #15
A jsi si jistý, že to je tím deštěm (vodou)? Jakou to má kompresi? Protože jak píšeš, že jela pořád hůř až to vzdala to vypadá na vyběhlej výbru nebo co tam je.
Těžko říct, zkus ten benzín pod svíčku. Pokud dává jiskru v elektrice problém není (maximálně zhoď dekl zapalování a mrkni jestli tam není voda)

1 reakcí na tento příspěvek Utopená motorka 2

21.5.2010 v 23:22 | Nahoru | #16
voda tam neni, pravda ze se z dola ozyval takovy divny zvuk jako kdyz hazite kaminky na zelezo, ale to delalo jen kdyz jsem brzdil motorem ve vysokych otackach. Dlouho jsem se snazil prijit na to co to dela ale nikdy jsem na to neprisel, dest tento zvuk umocnoval a znelo to v desti hlasiteji a i pri nizkych otackach a tesne predtim nez se to uplne vysralo tak se to furt zhorsovalo. Vzdycky ji to ale za sucha zase preslo a jezdila zas normalne.

Utopená motorka 2

21.5.2010 v 23:24 | Nahoru | #17
a tim ze to jelo stale hur jsem myslel ze se to zhorsilo asi behem 10 km a ne jak si to asi pochopil treba behem mesice..

Utopená motorka 2

21.5.2010 v 23:32 | Nahoru | #18
tak to by všechno odpovídalo, zhoď válec a mrkni se, jak to tam vypadá, to cinkání by mohla bejt ojnice.
Bez toho aby ses do toho podíval nezjistíš co tomu je

Utopená motorka 2

21.5.2010 v 23:41 | Nahoru | #19
no pravda ze valec uz jsem dole mel nedavno ale taky je pravda ze sem k tomu nemel poradne pristup abych to okoukl tak kdyz uz to mam ted cely rozebrany tak ten valec uz me nazabije. Posledne se ale zdalo ze loziska jsou dobry. A pist moc najeto nema. Ted na to poradne mrknu díky za rady

Utopená motorka 2

22.5.2010 v 08:20 | Nahoru | #20
To cinkání dělá ojniční ložisko pístního čepu.Může se ulomit kousek jehličky ložiska.Píst jí může narazit do spalovacího prostoru.Tam se opakovaně nauždibuje hliník,který se natáhne na stěnu válce.To způsobí přiskřípnutí kroužku pístu a nemožnost kopírovat nerovnosti ve válci.Pak to nechytne ani náhodou,dokud ten kroužek nevyměníš-nevysvobodíš(pokud není prasklej)Jehlička může vylítnout do laufu a nemusí ani udělat rýhu ve válci,ale ojniční oko bývá kaput a musí se to rozpůlit a vyměnit ojnice.Nové jehlové ložisko tam nevydrží ani 500km.,pokud je očko chycené.Může to přisávat na klice,nebo stačí že se ulomí kousek klapky sáni pod přírubou od karbce.(Pokud to má tento rozvod přepouštění a sání)

Utopená motorka 2

22.5.2010 v 11:21 | Nahoru | #21
diky, moc jsi mi pomohl, hned na to dneska mrknu a hodim tu fotky, snad ale nebudu muset menit ojnici to prosim neee a jinak klapky sání to nemá a podotýkám ze je to dvoutakt

Utopená motorka 2

22.5.2010 v 16:15 | Nahoru | #22
Raději to nějak smaž,nebo Tě tady ukamenujou.U starších 2t motor nasával palivo při větším zdvihu pístu do válce a délka pístu vykrývala a v danou chvíli těsnila ostatní otvory válce.Tomu se říká-rozvod pístem(i když to zní jako 4t.)Modernější motory mají karburaci zaústěnou drobet níž až do kliky.Když jde nízký píst nahoru nasaje to obdobně,ale u 2t pak když jde dolů jsou ještě přepouštěcí kanály,aby se směs mohla dostat nad píst.Ta směs by se ale při stlačení pístem pod sebe opět vracela do karburace,než aby vzniklím tlakem pod pístem ho oblítla nad něj.Proto když je motor otáčkový a tudíš zvih malý a píst nízký, musí ostatní otvory ucpat něco jiného.V tomto případě to zajištuje ocelová nebo kevlarová pružná destička,která při pohybu pístu nahoru se může prohnout dovnitř ke klikovce.Když jde píst dolu,tak to destička zaklapne a proto se tomu říká klapka.Jenže ona je kvuli lepší pružnosti nastříhaná na víc plátků a proto klapky.Když to tam lítá rychlostí pístu,stane se,že klapky někdy ulítnou,nebo jen vybouchaj do své plastové příruby prostor a pak to netěsní.Benzín tam jde,ale v poměrech při kterých to nechytne.Taky byl u Jawy 90 a u závodních Jaw rozvod rotačním šoupátkem.To byl váleček který se otáčel současně s klikou a byl vykrojen tak,aby plnit tuto funkci,umožňující rychlé sání a následné přepouštění.Prototože pokud tuto funkci plní výška pístu,není zdravé motor pouštět do velkých otáček aby píst neulít.(neboť je zároveň težší).Kvůli tomu naše slavné Jawy 2t,nedosahovali takových koní,jako jiné 2t obsahy.Téměř každý 2t dnešních skůtrů mají klapky sání.Jednak můžeš karburaci umístit tak aby nepřekážela a taky to může víc točit.

Utopená motorka 2

22.5.2010 v 16:32 | Nahoru | #23
No snad tady nebude zadnej frajirek co si na me bude chladit sve pochroumane ego z maleho pera . Zas nejsem chodici encyklopedie. Jinak tobe moc diky za rady,klobouk dolu pred tebou... bohuzel jsi to odhadl naprosto presne, pistni krouzek byl sesrotovany, v pistu je vryp, jeste dneska asi rozpulim motor a zjistim celou pravdu. Nejspis to bylo to jehlove lozisko na cepu pistu. Hodim sem fotky

[img]

Utopená motorka 2

22.5.2010 v 16:33 | Nahoru | #24
predpokladam ze pist bude chtit vymenit

[img]

Utopená motorka 2

22.5.2010 v 16:47 | Nahoru | #25
A pak zas nezapomeň jezdit na olej za 400,- (vyhozený prachy, jak sám vidíš opotřebovaný to máš až hanba) a stejnou službu nadělá olej za 150,- a ještě ušetříš a když by tě to sralo, že za 150 nemáš full syntetiku, tak si kup stáčenou, ta se dá sehna za 200-250,-.

(ten poškozený píst na olej nesvádím, to jen pro upřesnění)

Naposledy editováno 22.05.2010 16:49:10

Utopená motorka 2

22.5.2010 v 17:08 | Nahoru | #26
Taky jsem něco podobnýho čekal... jinak jestli je ojka v pohodě poznáš i bez toho abys musel půlit ne?

2 reakcí na tento příspěvek Utopená motorka 2

22.5.2010 v 17:40 | Nahoru | #27
No píst každopádně.Ten drahej nebude. Jeden chromovej kroužek není tak obvyklé.Mrkni na válec,ale opět odhaduji na nikasil.Ten se tak snadno nezničí,ale pístní kroužek nebo jehlička do něj drážku udělat může.Pokud by byla rýha nad výfukovým nebo přepouštěcím kanálem,bylo by to i na válec.Než půjdeš obědnávat náhr.díly ještě si uvědom pár věcí.:Co způsobilo zadření ojničního oka.Bývá to nefunkční olejové čerpadlo,špatný olej,špatný poměr směsy.Pokud měl motor tento problém,můžou být chycený i ložiska kliky.Simerinky už jsou jen levná povinnost,stejně jako nová těsnění pod všechno.Nevím zda má Tvoje Jawička oil čerpadlo,ale pokud ano,tak se zeptej na jeho cenu a raděj ho vyměň taky.Já těm čerpadýlkům dodnes nevěřím a dávám kapku ještě do nádrže.Dnešní oleje které po ohřátí motoru ani nekouří jsou zrádný.Hodně oleje neumožní motoru se vytočit do max ot.a ničí často svíčku,ale ta stojí 100kč.Ono je to jedno,neboť stačí pár vteřin nenamazání a je to v hajzlu a jezdit s hlavou čumící na koncovku výfuku-bolí.Pokusím se tedy opět věštit:Za předpokladu,že to čerpadlo nemá a do válce s nikasilem bylo dodáváno správné množství syntetického oleje s benzínem,někdo se mohl hrabat v poměrovém šroubku karburace.Zašroubuj na doraz a 1.5 otočky doleva by melo bým minimum kdy to chytne a jde tam dostatek paliva s olejem.Po záběhu se dá jemnějc doladit a ještě drobet povolit.To se pozná pak na svíčce,a poslechem.To by se pak doladilo.Estli musíš měnit ojnici si netroufám odhadovat.Neměla by ale být uvnitř,kam patří jehlové ložisko černá,nebo namodralá.Bývá tam taková glazura-cementace.Pokud tam není,tak ven stim!Ložiska motoru pokud se nevaklájí při vzetí za osy kliky,nahoru a dolu a nemaj 20tis.,tam mohou zůstat,ale když už se to dělá?Ty gufera se tam bouchaj z venku,takže se dají dát dodatečně,ale to už není stejně jako ložiska taková rána.Hezky si to rozdělej na čistém prostoru a pomalu v klídku vyčleň a sepiš co bude stát za houby.Pak nakup,a opět na očištěné plochy nandej ty nové díly.Pak hezky zajeď.Fotky děláš hezký,tak nafoť ještě vnitřek válce a ojničního oka a šoupni je sem.Mám sice jen telefon,ale stačí to,abych něco poznal.

(reakce na) Utopená motorka 2

22.5.2010 v 17:53 | Nahoru | #28
sancu> klobouk dolů takhle bych se asi nerozepsal, a takovejch moc není, většinou každej akorát blbě tlachá

Utopená motorka 2

22.5.2010 v 18:27 | Nahoru | #29
DartEXC> Mě to připadá úplně normální.Jak má někdo pochopit,keci že je úplně blbej,když mu nevysvětlím jak to funguje.Udělám to třeba stokrát.Né každý pochopí o čem mluvíš,když ani neví jak to vypadá.Já jsem taky nejdřív koukal pod ruce,starším klukům,a pak to zkoušel sám.Jenže šlo o starý Jawy a Čízy u kterých bylo potřeba jen to aby to vůbec chytlo a jezdilo po polích.Proto mnozí starší nemohou pochopit,když někdo zbytečně zničí nějakou současnou motorku.To co pro naše otce byl skvost,byl pro mne spotřební materiál.Dneska mi víc vadí,že motorkář nesmí být negramot.Znám spoustu né zrovna spisovatelů,kteří mají srdce na správném místě a s takovými se rád setkávám a hovořím.Je mi jedno na čem jezdí a estli je to trouba.Ten zápal pro danou věc je jinde a to se pozná.

Naposledy editováno 22.05.2010 18:31:18

(reakce na) Utopená motorka 2

22.5.2010 v 18:53 | Nahoru | #30

r.a.p.k.a>voda tam neni, pravda ze se z dola ozyval takovy divny zvuk jako kdyz hazite kaminky na zelezo, ale to delalo jen kdyz jsem brzdil motorem ve vysokych otackach. Dlouho jsem se snazil prijit na to co to dela ale nikdy jsem na to neprisel, dest tento zvuk umocnoval a znelo to v desti hlasiteji a i pri nizkych otackach a tesne predtim nez se to uplne vysralo tak se to furt zhorsovalo. Vzdycky ji to ale za sucha zase preslo a jezdila zas normalne.


u 2t se motorem nebrzdi
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa dandy 50 sachs kde zohnať novy... Jawa 50 Dandy Jawak123 1 1.5.2024 v 16:53 karavanista
Dandy 50 Jawa 50 Dandy DRotter 7 6.4.2024 v 18:57 DRotter
Dandy 50 Jawa 50 Dandy bukovjan 5 2.3.2024 v 16:26 bukovjan
Jawa Dandy 50 Sachs nastavenie zapa... Jawa 50 Dandy Jawak123 4 8.7.2023 v 04:01 2stroke
Jawa dandy Sachs odmontovanie kolen... Jawa 50 Dandy Jawak123 0 20.6.2023 v 20:38 Jawak123


TOPlist