globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak poznam ze byla motorka bourana? (CB500)
 
6.1.2007 v 09:59
Zdravim, Minuly rok na jare jsem si koupil Hondu CB 500 rv. 97. Majitelka me pri koupi rekla ze se s tim lehce dvakrat polozila...jde to poznat podle toho ze je odrene viko na motoru a vymenena spojkova packa. Ale na podzim tesne pred tim nez jsem ji zazimoval se me zvlnil predni kotouc a mirne se kmitaji riditka a predni guma je trochu nepravidelne sjeta... Znamy me pak rekl ze to muze byt klidne tim ze tak motorka byla vic bourana a ze muzou byt pohle bryle nebo cely ram :( . Ale me se to moc nezda protoze si myslim ze by nikdo do pomerne levne motorky cpyl penize na opravy kdyz dily a opravy jsou celkem drahe... Jaky je vas nazor? Neni tady treba nekdo ze vsetinska nebo zlinska kdo by na to mrknul osobne?

Jak poznam ze byla motorka bourana? (CB500)

6.1.2007 v 10:32 | Nahoru | #1
No při bouračce když to chytne kotouč tak je zvlněnej hned, ne že se zvlní až za pů roku :--))
To kmitání řidítek může být sjetím gumy, ale to musí mít někde taky příčinu - mrkni třeba jestli máš kluzáky nasazený v brýlích oba stejně vysoko, taky je možný že jsou jen mírně překřížené v brýlích (stačí povolit srovnat a utáhnout), nemusí to být hned hnutej rám.

Jestli tu gumu máš doskákanou (do pily) tak vyměň olej ve vidlici za hustší nebo ho prostě vyměň za novej a dej novou gumu a to kmitání by mělo ustat.. třeba by pomohlo i mírný popuštění v brýlích ale to je teda jen teorie..)

kotouč jak se zvlní tak holt budeš muset koupit novej nebo jinej nezvlněnej, oprava je hodně nejistá a hodně často se nepovede, zeptej se Rutana..

Jak poznam ze byla motorka bourana? (CB500)

6.1.2007 v 10:40 | Nahoru | #2
Xkremilek> mno...pokud byla lehce bouraná a bylo odřené víčko a páčka, tak pokud je to tak jak říká majitelka a stalo se jen tohle, tak si nemyslím, že by to vedlo k tvým potížím.
pokud se ti však zvlnil kotouč až po nějaké době, tak to souvislost s bouračnou mít nebude. ten kotouč by byl cítit že kope už od tvé koupě. Je sice možné, že by mohl být lehce přihnutý a časem by se mohl deformovat víc a víc až do extrémního zlomu, ale dávám tomu fakt malou šanci.
řidítka ti můžou kmitat právě díky té gumě..to je normální.

pokud chceš mít jistotu, udělej toto: Vytáhnout vidle, změřit, jestli nejsou ohnuté. Zkontroluj si, jestli ti jdou vidle v brýlích rovně a při dokonale rovném rejdu jsou řidítka rovněž v ose (pokud ne, jsou ohlé spodní brýle)
a jestli je hnutý rám (teda aspoň na délku) zjištíš tak, že si změříš rozvor. od středu každé osy kola spusť olovničku a měř vzdálenost. následně porovnej s deklarovaným rozvorem motorky.

Jak poznam ze byla motorka bourana? (CB500)

6.1.2007 v 12:54 | Nahoru | #3
To jsou platné rady. *yes*
Si je musím zapsat za uši(se možná někdy budou hodit).

1 reakcí na tento příspěvek Jak poznam ze byla motorka bourana? (CB500)

6.1.2007 v 13:54 | Nahoru | #4
Takova mala rada pred koupi masi:



kontrola vizualniho stavu a laku
- kontrola vsech casti motocyklu (jestli neco nechybi - blinkry, zrcatka ...)
- jak vypadaji plasty? poskrabane? svarovane? opravovane laminatem?
- v jakem stavu je sedlo? ma originalni potah? je prosezene?
- co pneumatiky? hloubka vzorku? jsou prorezane?
- kontrola dratu v kolech - ohnute? chybi?
- jakou barvu ma brzdovka? neni hneda? je ji dost?
- je dost chladici kapaliny? neni v ni olej?
- kontrola kotoucu - jak jsou sjete? rovnomernost sjeti?
- v jakem stavu je retez a rozety? je namazan? jakou ma vuli?
- kontrola brzdovych desek
- nejsou narazene rafky? pecliva kontrola - moto na hlavni stojan a otacet koly
- netecou predni vidle? stahnout prachovky a podivat se
- sahnout rukou na motor a zjistit, jestli je uplne studeny
- nekape z motoru olej? neni motor od oleje (cely motor prohlidnout)
- na hlavnim stojanu zkusit vuli zadni kyvky
- zkusit vuli v krku rizeni a v prednich tlumicich
- nekolikrat properovat predek i zadek - jak tlumi?
- otocit riditkama do strany az nadoraz - je cely pohyb plynuly?
- sednout na moto a parkrat nohou vyklopit bocni stojan a postavit na nej moto
- nema bocni stojan vuli? neni krivy nebo kratky?
- zkusit zmacknout packu predni i zadni brzdy - neni moc mekka?
- zkusit zmacknout packu spojky
- kontrola svetel (tlumena, dalkova), blinkru (predni, zadni)
- brzdova svetla - predni i zadni brzda, troubeni, svetelna houkacka
- zapnout zapalovani - funguji kontrolky neutralu, mazani a podsviceni budiku?
- nastartovat motor a nechat ho trochu zahrat - jak chyta?
- hned po nastartovani sahnout na svody - jsou stejne teple? nejede motor na 3 valce?
- poslechnout motor z obou stran pri pridavani plynu
- na okamzik zacpat vyfuk a poslechnout se zacpanym
- v pripade pochybnosti si nechat sundat plasty a poslechnout bez plastu
- sednout na moto, zkusit zaradit a vyradit jednicku, jde snadno najit neutral?
- vyjet na tesotvaci jizdu - zpocatku v klidu a po ohrati motoru tomu poradne nalozit
- jde snadno radit? neklouze spojka? co vibrace? nestrili do vyfuku?
- jak se chova v zatackach? netahne na jednu stranu? neklepou se riditka?
- vyzkouset brzdy - brzdi dobre? nevadnou?
- na rovnem useku pri mensi rychlosti pustit riditka - netahne na stranu?
- po prijezdu z projizdky chcipnout a pak nastartovat - jak chyta za tepla?
- zkusit, jak jde do otacek a jak se vraci na volnobeh
- parkrat vytocit motor do cervenyho a pri tom sledovat kour z vyfuku
- neni kour cerny? pak by to siganlizovalo, ze zere olej

(reakce na) Jak poznam ze byla motorka bourana? (CB500)

6.1.2007 v 14:12 | Nahoru | #5
Xkremilek>řidítka kmitají kdy? mně lehce virbujou, když kolem 60km/h je pustím, protože mam gumu sjetou do špičky a menší vůli v hlavě...
zvlněnej kotouč můžeš mít i od destiček. nemáš je sjetý? hůř se pak vracejí prasátka...nebo jsi jezdil někde v kopcích a hodně brzdil?

btw: kámoš CBčko zbořil ve 120ti a opravil za 80kkč :cool: :lol:

kdyžtak zkus sundat zadní kapotáž a zkoukni stav podsedlovýho rámu, odšroubuj boční plasty jeslti dobře sedí. japoncí to mají vymáklý a jestli je křivej rám tak díry moc dobře nesedí a taky se koukni, jeslti neni řadička obtisklá do rámu :) jako mam já :rolleyes:

Jak poznam ze byla motorka bourana? (CB500)

7.1.2007 v 13:57 | Nahoru | #6
Když jsem kdysi kupoval ER5, tak taky kmitala říditka. Prodejce se dušoval, že to je přední gumou, je sjetá. Tak jsme se dohodli, že mi ji hned přehodí za novou a když to bude v pořádku, tak ji kupuji (gumu jsem musel doplatit). A bylo, problém byl odstraněn. Pokud máš šanci to taky vyzkoušet na jiný gumě ..... *yes*

Jak poznam ze byla motorka bourana? (CB500)

7.1.2007 v 15:25 | Nahoru | #7
Já teda musím dědka pochválit, napsal to skvěle. Nikdo neříká, že když motka podle nějakýho "bodu" neprojde tak od ní dám ruce pryč, ale chci mít ve věci jasno a když najdu nějakej problém, můžu o něm aspoň na místě s majitelem jednat. Když na něco přijdu až doma a majiteli se ozvu, tak mě pošle do.pr.dele

Jak poznam ze byla motorka bourana? (CB500)

8.1.2007 v 18:02 | Nahoru | #8
Tak to vypada ze jsou zohnute asi ty spodni bryle... :( No co s tim ted mam delat? :(

Jak poznam ze byla motorka bourana? (CB500)

8.1.2007 v 18:05 | Nahoru | #9
Jo a kdyztak muzu poslat fotku jak to vypada... nevim jak sme si toho blbci nemohli pri koupi vsimnout....

Jak poznam ze byla motorka bourana? (CB500)

8.1.2007 v 20:09 | Nahoru | #10
Tak jeste dosel kamos a vrtali sem sa v tom a asi to bylo jen trosku prekrizene v brylich ale pri tom jsem jeste rozhodil krk rizeni a zjistil sem ze jsou totalne vymlacene loziska a v salcich jsou mytlucene ryhy...a jeste k tom ty loziska byly uplne nasuchu.... Ale vymenim je a snad to taky pomuze.... :)

1 reakcí na tento příspěvek Jak poznam ze byla motorka bourana? (CB500)

8.1.2007 v 20:20 | Nahoru | #11
a kdyz sem vzpomel ty loziska. Jde to vymenit vpoho i doma? myslim tim vylisovat ven nejak i ty salky z krku rizeni atd... Kolik tak ty loziska stoji... kdyztak by nebyla spatna nejaka www kde se ty loziska daji koupit...

(reakce na) Jak poznam ze byla motorka bourana? (CB500)

8.1.2007 v 20:25 | Nahoru | #12
dedek new>pokud žere olej kouří modře,ne černě..

Jak poznam ze byla motorka bourana? (CB500)

8.1.2007 v 20:35 | Nahoru | #13
xkremilek: jasnačka, ty ložiska vyklepneš tyčkou od goly v pohodě...

(reakce na) Jak poznam ze byla motorka bourana? (CB500)

8.1.2007 v 20:37 | Nahoru | #14
Xkremilek> Cau, to co popisujes - krome kotouce - by mohlo byt vsechno gumou... Pokud pri jizde (vyradit) pustis riditka a motorka nikam neutika, je pravdepodobny, ze predchozi crashe byly pro ram nedestruktivni. CO se tyka kotouce, nema smysl neco soudit bez premereni - mel jsem po nejaky dobe pocit, ze taky neco na CB neni v poradku a ukazalo se, ze jsem si jen konecne vsiml bzuceni pri brzdeni, ktere zpusobuje odlehceni v kotouci.

Loziska v krku na CB5 jsou zrejme nejlevnejsi tady http://www.dkracing...a=Honda&model=88 ... neni to sice blizko, ale predpokladam, ze sou schopny poslat i na dobirku.

Jak poznam ze byla motorka bourana? (CB500)

8.1.2007 v 21:16 | Nahoru | #15
tak uz tam na to kuokam...a vsem vam MOC DEKUJU za rady... :) Co bych bez vas delal...

1 reakcí na tento příspěvek Jak poznam ze byla motorka bourana? (CB500)

22.1.2007 v 16:03 | Nahoru | #16
to: dedek new


tet uz snad chyby jen rozborka motoru ne :D .. vskutku vycerpavajici navod lec
mnoho chyb pritom vyjde na povrch=
cena dolu rzhodovani chci nechci atd...

jinak kdyz uz tak dukladne tak se po domluve daji i tlaky ve valcich promerit.. ;)

(reakce na) Jak poznam ze byla motorka bourana? (CB500)

22.1.2007 v 16:06 | Nahoru | #17
jenze vsichni vime, ze kdyz kupujem tak na stav clovek ani moc nehledi. POCATECNI NADSENI NERVOZITA atd.. opravdu skoumat zacne az doma.. :D

proto radsi brat s sebou vic lidi, pro obektivni nazorr

1 reakcí na tento příspěvek Jak poznam ze byla motorka bourana? (CB500)

23.1.2007 v 10:53 | Nahoru | #18
To dedek new: Ten navod je good. Sice vsechno z toho clovek asi neudela, pac si to asi nezapamatuje, ale urcite vetsina veci z toho by se mela proverit. Predejde se tim neprijemnymu prekvapku doma. Kdyz jsem kupoval motorku, tak sem si vzal sebou kamose, co tomu dost rozumi a kdyz tak ctu ten seznam tak vetsinu z toho delal.. Me by to nikdy nenapadlo, protoze sem byl jeste lama a nevedel sem ani tady o tom sikovnym foru.. :rolleyes:

Takze kdo si to nechcete psat na parirek, tak si sebou pri koupi masiny vemte nekoho kdo tomu aspon trosku rozumi :D

(reakce na) Jak poznam ze byla motorka bourana? (CB500)

9.2.2007 v 13:54 | Nahoru | #19
Had FZS 600> Já sebou na druhé podívání ( na první du sám když se mi nelíbí motka, nebo prodejce jdu pryč a už se nevracím) beru dva maníky, a ten návod mám vytištěnej klidne si to známkuji, výsledná byla zatím vždy jen za 4 nebo 3- to je pro mou potřebu málo. :( Ale návod je super, polovinu bych zapoměl. *yes* :thmubup:

Jak poznam ze byla motorka bourana? (CB500)

9.2.2007 v 20:46 | Nahoru | #20
Urcite se budu ridit radama. rozhodne kdyz buud kupovat moto, ne novou zkontroluju vsechno. ruzne vule a pod. musi odpovidat stari a pouzivani motocyklu. jasne neni nova, ale neco proste byt nesmi.

Jak poznam ze byla motorka bourana? (CB500)

9.2.2007 v 21:44 | Nahoru | #21
dedek new> ten návod je hodně dobrý,jen by mě zajímalo co zjistím když zacpu výfuk,jaké zvuky bych od toho měl očekávat když to bude ok a jake když to ok nebude
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist