3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pruser
Nowi> Rozdělení řidičáků má svý opodstatnění?
A jaký?
Jakej je rozdíl mezi člověkem bez zkušeností na silné mašině v 18ti a 21ti? Někdo bude mít v 18-ti víc rozumu než jinej v 21-ti.
A proč je todle rozdělení jenom u motorek? Že by 200kg motorky bylo nebezpečnější než 1,5-2t auta? V 18ti vylezeš z autoškoly a můžeš legálně řídit skoro cokoliv, když na to budeš mít prachy tak klidně třeba Veyrona (beru že to je trochu nereálný ale i podstatně levnější auta už dneska slušně jedou), ale pokud chceš motorku tak ji musíš škrtit na 25kw i když to bude jenom pětikilo.
Rozdělení řidičáků podle výkonu by mělo být podle najetejch km (ale jak dokazovat?) a pro všechny skupiny nebo ať radši není vůbec.
Najet 10000km ročně na motorce jde celkem snadno (dá se i víc, zvlášť pokud majitel nemá auto) takže 20-ti letej může mít najetých 40-50 tisíc v provozu jak nic ale podle našich zákonů bude silná motorka patřit do ruky spíš jeho kamarádovi co se akorát narodil o pár měsíců dřív i když na motorce nenajel ani kilometr.
Nikdo by neměl lízt na silnou mašinu bez zkušeností bez ohledu na to jak je starej, tím že budeš třeba 40 let chodit pěšky se motorku ani auto řídit nenaučíš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pruser
Pravdu máš s tim, že by bylo nejlepší kdyby se to řešilo dle najetejch km...
Ale toho se asi nedočkáme...
Stráťa>A jaký?
Jakej je rozdíl mezi člověkem bez zkušeností na silné mašině v 18ti a 21ti? Někdo bude mít v 18-ti víc rozumu než jinej v 21-ti.
A proč je todle rozdělení jenom u motorek? Že by 200kg motorky bylo nebezpečnější než 1,5-2t auta? V 18ti vylezeš z autoškoly a můžeš legálně řídit skoro cokoliv, když na to budeš mít prachy tak klidně třeba Veyrona (beru že to je trochu nereálný ale i podstatně levnější auta už dneska slušně jedou), ale pokud chceš motorku tak ji musíš škrtit na 25kw i když to bude jenom pětikilo.
Rozdělení řidičáků podle výkonu by mělo být podle najetejch km (ale jak dokazovat?) a pro všechny skupiny nebo ať radši není vůbec.
Najet 10000km ročně na motorce jde celkem snadno (dá se i víc, zvlášť pokud majitel nemá auto) takže 20-ti letej může mít najetých 40-50 tisíc v provozu jak nic ale podle našich zákonů bude silná motorka patřit do ruky spíš jeho kamarádovi co se akorát narodil o pár měsíců dřív i když na motorce nenajel ani kilometr.
Nikdo by neměl lízt na silnou mašinu bez zkušeností bez ohledu na to jak je starej, tím že budeš třeba 40 let chodit pěšky se motorku ani auto řídit nenaučíš.
Prakticky jsi si odpověděl sám a já souhlasím. Kilometry nedokážeš,to je jasné. Proto bych zavedl povinnou časovou praxi,kde sice můžeš mít řidičák a nenajet ani KM,ale je to méně pravděpodobné,jak kterýkoliv jiný model.
Takže třeba ŘP do 35kw a 18 let,ŘP do 80KW a 21let s podmínkou tři roky mít ŘP na skupinu do 35kw,a pak neomezeno od 24 let a opět tři leta praxe se sk. do 80kw.
A ne jak dneska,že 21 letej,co drží za heft motorku poprvé v autoškole odchází po 2 měsících s neomezeným řidičákem.
A co 1. bych zrušil je zavírání 600ccm a 1000ccm na 25kw!
Vycházel bych zásadně z výkonů v originálním stavu,ubylo by právě výšezmíněných "borců"co si v 18ti koupí 100HP motorku,co má výkon seškrcen jen v TP.