Pokud budete přispívat do fóra držte se prosím tématu, díky.
edit: Děkuji všem za dosavadní příspěvky, ostatní pište dále. Vy kteří jste v autoškole absolvovali nácvik intenzivního brzdění a úhybných manévrů klidně napište i o jakou autoškolu se jednalo, ostudu jí tím určitě neuděláte.
edit 2: jelikož už jsem se k tomu vyjadřoval na jiném vláknu pro jistotu sem zkopíruji svůj příspěvek, aby i ti co si myslí že je autoškola neošidila byli v obraze:
Pánové (a dámy) když už je o tom řeč. Každá autoškola je ze zákona povinna mít schválenou zpevněnou cvičnou plochu - autocvičiště kde musí být zajištěno, aby tam nemohli vjet jiná vozidla tzn. žádné veřejné parkoviště ani škvárové hřiště apod. Ze zákona je autoškola povinna provádět min. 2x45min. výcviku na takovémto cvičišti, ze zákona je autoškola povinna mimo jiné provádět nácvik intenzivního brzdění a úhybných manévrů. Na všechno se v praxi s prominutím sere.
Jediné co s tím můžeme dělat je do takové autoškoly která neprovádí výcvik podle zákona vůbec nechodit, nebo tento výcvik vyžadovat a v případě, že nebude prováděn upozornit kompetentní úřady. Pokud si necháme donekonečna s.rát na hlavu a budeme ochotni platit za službu kterou nedostaneme tak se nikdy kvalita výcviku v autoškolách nezmění. Upozorňujte na to mladší kolegy kteří do autoškoly teprve půjdou a při rozšiřování požadujte odpovídající služby. Autoškola je od toho aby vás něco naučila a ne aby vám vystavila řidičák!!!
Naposledy editováno 03.03.2011 06:10:28
Jinak vetsina kamaradu co delal papiry na moto v Unhosti ( ja delal na Kladne a v Praze), tak nejprve jezdili v arealu autoskoly a museli zvladnout jizdu mezi kuzely, jizda po prkne, prez lavku, bzdeni na sterku...
Naposledy editováno 14.04.2010 16:24:08
2 hodiny na docela dobrým trenažeru a pak rovnou do městského provozu.
Žádný cvičiště ,nebo tak něco.
Tenkrat to byl docela šok ,protože to bylo poprvé ,co jsem sedl na něco jinýho ,než na fechtla
Každopádně ty svazarmovské trenažéry, průpravu ve všem možném, krizové situace, kužely, vozík atd. mohu leda závidět, dnes aby si člověk zaplatil ještě školy bezpečné jízdy...
A kvalitu ? Kdo si to ma pamatovat , uz je to skoro 25 let
Jooo jinak ridicak mi super poslouzil, mel jsem jako automechanik ve 14 letech skoro plny ridicak (krome autobusu vse) a tudiz kdyz jsem prisel do hospody a nechteli mi dat pivo , vytahl jsem ridicak
Naposledy editováno 14.04.2010 17:24:53
1 reakcí na tento příspěvek anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště
Naposledy editováno 14.04.2010 17:48:31
1 reakcí na tento příspěvek anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště
Co bych bývala dala za cvičiště, kužely... Něco jako úhybný manévr nebo intenzivní brždění, to se taky nekonalo, jen jsem se dozvěděla, že na motorce se nesmí zprudka brzdit. Tyhle všechny věci mne učil až člověk z jiné autoškoly, se kterým jsem se pak kvůli pudu sebezáchovy domluvila na školeníčku.
Teď v 18ti už jsem jel na moto taky do provozu hned - ale to proto, že pán učitel věděl, že jsem jezdil...
A v autě taky hned...ale tam už taky jisté(troufnu si říct že na 18ti letého dokonce nemalé) zkušenosti byly...
Obecně - vzhledem k tomu že mě instruktor znal tak jsem to měl trošku jednodušší Občas se nějaká ta jízda napsala jako 4 hodiny, na zkoušky jsem šel taky celkem brzo
Nicméně protože jsem tvrdohlavej dědek a myslím si že mám pravdu tak ještě jednou:
(předem se hluboce omlouvám těm několika vyjímkám na které to neplatí. Několik dobrých instruktorů jsem měl možnost poznat!)
Naprostá většina instruktorů sama pořádně na motorce jezdit neumí !!!!!
Naprostá absence vhodných cvičišť (simulace kluzkého povrchu) a technických prostředků (motocykly s protipádovými rameny) neumožňuje žáky naučit ani základním dovednostem jako je kontrola smyku zadního kola, brždění na vodě, krizové brždění, krizové vyhnutí atd. atd.
Jediné v čem jsou naše autoškoly na "úrovni" jsou ceny
Na druhou stranu se skláním před odvahou instruktorů. Já bych za nikoho nevlez
když jsme dělali omezený A, věděl že jezdíme všichni minimálně na dváce takže vzal pětikilo a šli jsme rovnou jezdit.
ale konkrétně my jsme s tim neměli nejmenší problém
Na motorce jsem si párkrát udělal kolečko mezi garážema a "hurá" do provozu.
OF: Při první jízdě na motorce /v autoškole/ jsem už končil, odbočoval jsem na rovný silnici na kraji města doleva mezi garáže. Blikám dost dopředu a začínám se "štelovat" doprostřed silnice. V tom vidím jak blbec v baworáku se cuká jakože bude předjíždět. Jel za mnou asi 100m a když jsem chtěl odbočovat doleva, tak mě začal předjíždět. Kdybych ho od začátku nesledoval, tak mě nestřelil a moh jsem to mít spočítaný...
Asi fake, ale nasmál jsem se
Jinak k tématu. Když jsem dělal na moto, tak se zeptal jestli jsem jezdil, já jo. No tak asi víš že tady je tohle, támhle je tohle. Všechno jasný?? Jo . Tak jedem, a hurá do provozu. S autem to bylo to samý
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště
ivouschin>Ačkoliv jsem na motorce před autoškolou nikdy neseděla a instruktor to věděl, konalo se moje první teoretické seznámení s motorkou na kraji silnice a první rozjetí na silnici, kde jezdilo jedno auto za druhým. Vše rovnou na "velký" motorce. Z těch aut okolo jsem měla fakt velkej strach, věděla jsem prd, co motorka udělá a připadalo mi to hodně nebezpečný. Mírně mi to ulehčil fakt, že jezdím autem a nemusela jsem ještě koumat nad tím, co znamená která značka a kdo má kde přednost, to už by v tu chvíli můj mozek asi nepobral. V podobném duchu proběhly všechny jízdy, informací jsem se dozvěděla jen velmi málo.
Co bych bývala dala za cvičiště, kužely... Něco jako úhybný manévr nebo intenzivní brždění, to se taky nekonalo, jen jsem se dozvěděla, že na motorce se nesmí zprudka brzdit. Tyhle všechny věci mne učil až člověk z jiné autoškoly, se kterým jsem se pak kvůli pudu sebezáchovy domluvila na školeníčku.
A ten z tý jiný autoškoly stál taky za hovno?
1 reakcí na tento příspěvek anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště
v18ti sem zmenil autoskolu, pac v tej, co sem byl pred tim, byl instruktor strasnej rapl, vsechny mlatil do helmy a strasne rval, treba jen za blby razeni (komu to obcas necukne, na motorce, na kterej jede chvili?..) a prave v tej novej sem jezdil na cvicisti, pak mimo mesto a nakonec mesto, jak to ma bejt...akorat ta Yuki 250 nejakej chopper ci co, to bylo strasny peklo.. vzdycky sem se pri jizde na tomhle tesil, az jizda zkonci a ja sednu zpatky na svoje virago 125cu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště
... a prave v tej novej sem jezdil na cvicisti, pak mimo mesto a nakonec mesto, jak to ma bejt...
Sice tomu ještě něco chybí, ale alespoň něco. Na konci výcviku by jsi měl na cvičák znova - krizové brzdění, úhybné manévry. Viz můj edit v "hlavě" vlákna
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště
SCANDAL>A ten z tý jiný autoškoly stál taky za hovno?
Ty máš nápady Myslíš jako jestli mi třeba řekl, že krom toho, že se na motorce nesmí zprudka brzdit, tak že se taky nesmí zatáčet?
Nee, nestál za hovno, šikovnej klouček to je
edit: Vidím v hlavičce výzvu ke jmenování autoškoly, tak jo, tu co mi nic nenaučila psát nebudu, ten kdo mne učil jezdit potom je Scandal osobně. Scandale, dík
Naposledy editováno 14.04.2010 19:53:22
BTW tuší někdo kde se vůbec vzal ten rozšířený předpoklad "stejně jsi na (v) tom seděl ne?" Což sice mezi zdejším osazenstvem povětšinou platí, ale v globálu určitě ne. A říkají to i cérkám?
MATY2>Sice tomu ještě něco chybí, ale alespoň něco. Na konci výcviku by jsi měl na cvičák znova - krizové brzdění, úhybné manévry. Viz můj edit v "hlavě" vlákna
koukam na to, ted si to procitam i tady...o krizovym brzdeni a uhybnejch manevrech sem v autoskole neslysel ani tuk, leda tak ve skole smyku..
/edit: a docela me to mrzi, pac takovyhle veci se cloveku hodi, nebo je spis potrebuje
Naposledy editováno 14.04.2010 20:57:28
I: na jakou máš papíry?
Já: na žádnou
I: nemáš papíry na motorku? a děláš rovnou velkou?
Já: jo
I: jezdil si někdy na nějaký?
Já: ne
I: ale papíry na auto máš, ne?
Já: jo
I: tak seš aspoň vyježděnej v provozu, jen se to naučit ovládat... na kole si někdy jezdil?
Já: jo
I: no tak to vůbec neni to samý
Říkejte si co chcete, ale vrhnout se rovnou do provozu je podle mě to nejlepší. Hlavně člověk nesmí bejt nervák nebo moc velká citlivka. Když už dělá často chyby tak 1) má poslouchat instruktura a udělat vše aby se jich v budoucnu vyvaroval a 2) bejt splachovací - to že na autoškoláka začne troubit nějakej nervní vylízanec na křižovatce jen pro to že mu to chcíplo je jeho problém