globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: plná x polo synt.
13.4.2010 v 16:56
Ahoj, mám rieju rs1 a potřebuju vědět, jestli do ní lít plnou, nebo polosyntetiku? Je uplně nová, teď je tam nalitý olej od Valvolinu polosyntetika od koupi. Někdo do 2T 50ccm lije polo a někdo plnou, vyplatí se to tam lít, nebo mám zůstat u valvolinu? Jo a kdybych náhodou nalil plnousynt. do nádržky s polosyntetickym olejem, tak se nic nestane, že?
Anketa: Jaký olej?
plnosyntetika
58%
21
polosyntetika
42%
15
Předchozí
1 2 3
Následující

plná x polo synt.

13.4.2010 v 17:04 | Nahoru | #1
Koukni do manuálu od výrobce,ale za mě plnásyntetika!

plná x polo synt.

13.4.2010 v 17:04 | Nahoru | #2
když je nová tak ti byl olej doporučený prodejcem ne?

plná x polo synt.

13.4.2010 v 17:06 | Nahoru | #3
v tomhle je to složitější, manual je k tomu doděláváný(o oleji tam není), prodejce mi jen osobně řekl, že tam mám lít valvoline durbalend 2T, má to prý odzkoušené Je to motorka motorově nová, ale prostě vystavovaný kus na výstavách, takže r.v. 2006, takže tak

2 reakcí na tento příspěvek plná x polo synt.

13.4.2010 v 17:08 | Nahoru | #4
Mineral = vyrabi se z ropy

Polosyntetika = pul z ropy , pul vyroba z extraktu z ropy

Plna syntetika = mam to psat ?

Zalezi cim te vic marketing dostane, ja davam nejrozsirenejsi polo

Nebude plna syntetika stat vic nez ten Rieju ??

(reakce na) plná x polo synt.

13.4.2010 v 17:10 | Nahoru | #5

Creck>Mineral = vyrabi se z ropy

Polosyntetika = pul z ropy , pul vyroba z extraktu z ropy

Plna syntetika = mam to psat ?

Zalezi cim te vic marketing dostane, ja davam nejrozsirenejsi polo

Nebude plna syntetika stat vic nez ten Rieju ??



co se tohodle tyče, je to asi krapet složitější, než si to napsal
jinač-hlavně,at se ten olej neusazuje, ať nemusiš dělat po tisici km dekarbonizaci vršku ja bych teda určitě lil to lepší, ale jinač je to na Tobě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) plná x polo synt.

13.4.2010 v 17:13 | Nahoru | #6
Creck> ne to nebude(je to ta rieju ) , ale 4 kila za litr je celkem dost Jak poznam nejrozsirenejsi polo? používám tohle

Naposledy editováno 13.04.2010 17:53:17

1 reakcí na tento příspěvek plná x polo synt.

13.4.2010 v 17:15 | Nahoru | #7
minerál

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) plná x polo synt.

13.4.2010 v 17:15 | Nahoru | #8
JeToFuk> jaký 4 kila já kupuju plnou za 220/litr

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) plná x polo synt.

13.4.2010 v 17:17 | Nahoru | #9
zabijakmedvedu> přes net, nebo ze sudu?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) plná x polo synt.

13.4.2010 v 17:18 | Nahoru | #10
JeToFuk> Po litrovkách přes hodnýho člověka

(reakce na) plná x polo synt.

13.4.2010 v 17:20 | Nahoru | #11
zabijakmedvedu> aha..

(reakce na) plná x polo synt.

13.4.2010 v 17:27 | Nahoru | #12

memphis.unv>minerál



to bych si dal

plná x polo synt.

13.4.2010 v 18:04 | Nahoru | #13
Já leju LiquiMoly Racing plná syntetika tento

1 reakcí na tento příspěvek plná x polo synt.

13.4.2010 v 18:11 | Nahoru | #14
nevíte někdo, proč se nesmí zajíždět na plnou syntetiku?

1 reakcí na tento příspěvek plná x polo synt.

13.4.2010 v 18:26 | Nahoru | #15
Lej tam Fuchs, ten má velké zkušenosti s mazivostními přísadami, ty jsou u 2t nejdůležitější, druhý důležitý parametr je obsah popela (nečoudí to) - přidaávají se třeba polyisobuteny to jsou mazivostní přísady co dobře hoří.

Jinak za mě plná syntetika.

(reakce na) plná x polo synt.

13.4.2010 v 18:27 | Nahoru | #16

JeToFuk>nevíte někdo, proč se nesmí zajíždět na plnou syntetiku?



To se opravdu nesmí nebo může a hraje v tom roli jen to, že na první náplň toho méně najedeš a proto je to zbytečné ?

2 reakcí na tento příspěvek plná x polo synt.

13.4.2010 v 18:28 | Nahoru | #17
Co to je plná syntetika a jaký je rozdíl mezi polo, plnou a minerálem?

Motor by měl běžet na olej, na který byl zajetý. Nevymýšlej a lij tam durablend. Lil jsem competititon do jawy (to samé akorát ne pro mixér) a je to perfektní olej. Dražší olej by byl házení perel sviním.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) plná x polo synt.

13.4.2010 v 18:37 | Nahoru | #18

JyrkaFM> Motor by měl běžet na olej, na který byl zajetý. Nevymýšlej a lij tam durablend. Lil jsem competititon do jawy (to samé akorát ne pro mixér) a je to perfektní olej. Dražší olej by byl házení perel sviním.



tak by mi doporučen a prý na něj odjezdil ten chlapík dost tisíc km a paráda...Plná synt. je prý důležitá hlavně u 125cm, kde je i přívěra a že pro mě je nej ten polosynt. valvoline tak nečoudí mi a nesmrdí, tak ho nechám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) plná x polo synt.

13.4.2010 v 18:41 | Nahoru | #19

JyrkaFM>Co to je plná syntetika a jaký je rozdíl mezi polo, plnou a minerálem?

Motor by měl běžet na olej, na který byl zajetý. Nevymýšlej a lij tam durablend. Lil jsem competititon do jawy (to samé akorát ne pro mixér) a je to perfektní olej. Dražší olej by byl házení perel sviním.



Minerál - zákaldový olej je produktem tzv. klasické rafinace olejů - dříve u nás Paramo

polo (Koramo) - často se tak označuje minerální olej, u kterého se ale pro rafinaci nepoužije klasický postup rafinace k. sírovou, hydroxidem, adsorbce ale jde o vakuový destilát upravený hydrogenačně, tj. vodíkem

plná syntetika je také z ropy ( i když se dělají pokusy z obnovitelných rostliných olejů) jde o to, že se vyrobá z ropy nějaká čistá surovina a z té se potom chemickou reakcí tedy syntézou vyrobí super čistý olej - produkt této sysntézy se ale může použít jen jako mazivostní přísada do minerálního nebo polosyntetického.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) plná x polo synt.

13.4.2010 v 19:05 | Nahoru | #20
JeToFuk> Jsi z Ostravy, v Domě motocyklů stojí plná Valvoline synpower 280, takže to není zase takový rozdíl oproti polo za cca 200...

2 reakcí na tento příspěvek plná x polo synt.

13.4.2010 v 19:09 | Nahoru | #21

nevíte někdo, proč se nesmí zajíždět na plnou syntetiku?

Protože plná syntetika má vysoký mazací účinky,tudíš se tření sníží a zajíždění by trvalo strašně dlouho.Horším olejem se zvýší tření a píš se rychlejc zaběhne.Ale myslim,že pokud si dotěď jezdil na polosyntetiku tak bych u ní i zůstal.

(reakce na) plná x polo synt.

13.4.2010 v 19:21 | Nahoru | #22
Dr.fík> já zajížděl na "polo" a zajel jsem taky úplně v pohodě. Osobně si myslím, že radit na zajetí horší olej je přežitek .

(reakce na) plná x polo synt.

13.4.2010 v 19:22 | Nahoru | #23

babuka>Minerál - zákaldový olej je produktem tzv. klasické rafinace olejů - dříve u nás Paramo

polo (Koramo) - často se tak označuje minerální olej, u kterého se ale pro rafinaci nepoužije klasický postup rafinace k. sírovou, hydroxidem, adsorbce ale jde o vakuový destilát upravený hydrogenačně, tj. vodíkem

plná syntetika je také z ropy ( i když se dělají pokusy z obnovitelných rostliných olejů) jde o to, že se vyrobá z ropy nějaká čistá surovina a z té se potom chemickou reakcí tedy syntézou vyrobí super čistý olej - produkt této sysntézy se ale může použít jen jako mazivostní přísada do minerálního nebo polosyntetického.



Fíha, díky moc, konečně to mám vysvětleno od někoho z oboru, díky moc .

(reakce na) plná x polo synt.

13.4.2010 v 19:56 | Nahoru | #24

Dr.fík>Protože plná syntetika má vysoký mazací účinky,tudíš se tření sníží a zajíždění by trvalo strašně dlouho.Horším olejem se zvýší tření a píš se rychlejc zaběhne.Ale myslim,že pokud si dotěď jezdil na polosyntetiku tak bych u ní i zůstal.



já na ní nejezdil, moto má najeto 10km ale mám jí koupenou a v nádržce taky nejspíš bude

když to zajedu na polo syntetice, tak po 1000km můžu přejít na plnou syntetiku???

(reakce na) plná x polo synt.

13.4.2010 v 19:56 | Nahoru | #25

Julin>JeToFuk> Jsi z Ostravy, v Domě motocyklů stojí plná Valvoline synpower 280, takže to není zase takový rozdíl oproti polo za cca 200...



dík za info

plná x polo synt.

13.4.2010 v 20:42 | Nahoru | #26

když to zajedu na polo syntetice, tak po 1000km můžu přejít na plnou syntetiku???

Jo přejít můžeš

2 reakcí na tento příspěvek plná x polo synt.

13.4.2010 v 20:50 | Nahoru | #27
to jsem se zase docetl nesmyslu... tak predne, od doby, kdy si vyrobci oleju vysoudili moznost psat na etiketu "plna syntetika" i u oleju, ktere nejsou ciste syntetickeho puvodu, je zcela irelevantni diskuze na tema "plna syntetika vs. polosyntetika". Minimalne z toho duvodu, ze jako spotrebitel nezjistite, co je co. V soucasnosti budou asi vsechny "full synthetic" oleje (do nejake miry) polosynteticke (podle intuitivni, nikoliv marketingove terminologie) a to v takove kvalite, ze "plnou syntetiku" by se asi nevyplatilo vyrabet (tyka se to bezne dostupnych oleju; o specialnich/zavodnich, apod. olejich nemluvim). Dale pak nevim, proc by se nemohlo zajizdet na (polo)synteticky olej... ucelem kazdeho oleje je (predevsim) mazat, a to i mineralniho... a ne, ze mineralni "nemaze tak dobre" a tim se to driv zabehne. Pokud se pouziva mineralni olej jako prvonapln, tak proto, ze ho fabrika koupila na vyhodnou smlouvu. Pri dalsich vymennach si tam muzete lit co se vam zlibi (pokud dodrzite specifikaci vyrobce, coz je vetsinou pouze vykonostni trida; viskozitu volite z nejakeho intervalu dle podminek provozu) - s misitelnosti neni u (soucasnych) oleju problem (ale nefunguje to tak, ze byste slili SAE 30 a SAE 50 v ocekavani, ze vznikne SAE 40 - aby me nekdo nechytal za slovo)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) plná x polo synt.

13.4.2010 v 20:59 | Nahoru | #28

Skalda>to jsem se zase docetl nesmyslu... tak predne, od doby, kdy si vyrobci oleju vysoudili moznost psat na etiketu "plna syntetika" i u oleju, ktere nejsou ciste syntetickeho puvodu, je zcela irelevantni diskuze na tema "plna syntetika vs. polosyntetika". Minimalne z toho duvodu, ze jako spotrebitel nezjistite, co je co. V soucasnosti budou asi vsechny "full synthetic" oleje (do nejake miry) polosynteticke (podle intuitivni, nikoliv marketingove terminologie) a to v takove kvalite, ze "plnou syntetiku" by se asi nevyplatilo vyrabet (tyka se to bezne dostupnych oleju; o specialnich/zavodnich, apod. olejich nemluvim). Dale pak nevim, proc by se nemohlo zajizdet na (polo)synteticky olej... ucelem kazdeho oleje je (predevsim) mazat, a to i mineralniho... a ne, ze mineralni "nemaze tak dobre" a tim se to driv zabehne. Pokud se pouziva mineralni olej jako prvonapln, tak proto, ze ho fabrika koupila na vyhodnou smlouvu. Pri dalsich vymennach si tam muzete lit co se vam zlibi (pokud dodrzite specifikaci vyrobce, coz je vetsinou pouze vykonostni trida; viskozitu volite z nejakeho intervalu dle podminek provozu) - s misitelnosti neni u (soucasnych) oleju problem (ale nefunguje to tak, ze byste slili SAE 30 a SAE 50 v ocekavani, ze vznikne SAE 40 - aby me nekdo nechytal za slovo)



Napsal jsem snad tady nejaky nesmysl ? Pokud mas bezpecnostni list od oleje, tak podle toho co jsem napsal muzes rozeznat co je plna, polo nebo mineral No faktem je, ze podle nove legislativy se v datasheetu uvadeji jen rekneme nebezpecne latky, takze to je trochu narocnejsi. Kazdopadne kdo si koupi olej s napise full synthetic, tak urcite nepujde o olej s minerální základem nebo o vakuový hydrogenačně upravený destilát, u nápisu synthetic nebo semi synthetic to může být různé, ale nejdená se o minerální a pravděpodobně ani o full a mineral je prostě minerální. Pochopitělně se můžeme bavit i o chemickém složení jednotlivých olejů. O te "prvonaplni" jsem uz psal.

Jinak oleje věčné téma no a přitom pro uživatele úplně o ničem.

Naposledy editováno 13.04.2010 21:01:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) plná x polo synt.

13.4.2010 v 21:15 | Nahoru | #29
babuka> ne, tvuj prispevek byl v tomto vlakne beze sporu nejinteligentnejsi...

P.S. "smeroplatnost" etikety z hlediska zarazeni mezi olej (ciste) minerani a ostatni jsem nerozporoval

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) plná x polo synt.

13.4.2010 v 21:23 | Nahoru | #30
Mazivářské mýty - Mýtus třetí: minerál, polosyntetika, syntetika

"Rozdělování olejů na minerální, polosyntetické a syntetické je přežitek ze 70. a 80. let minulého století. Tehdy to mělo i svůj praktický význam. V dnešní době to již nic neříká a tyto termíny by se neměly už vůbec používat. Ostatně i respektované instituce API, SAE a ACEA je také na začátku 90. let minulého století vyřadily ze svého slovníku. Povede se to i nám?

Ing. Jaroslav Černý, CSc.
Ústav technologie ropy a petrochemie,VŠCHT Praha"

Tolik asi k problému "plná x polo".
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
padina na AM Derbi Senda 50, Rieju RR 50, Rieju RS1 Evolution, Ri... scaryrider 7 24.7.2016 v 20:24 motograf
přestavba z 50cm na 75cm Rieju RS1 Evolution Lojza123 10 11.7.2012 v 15:53 dvořákjakub
Vyměnit olej ? Rieju RS1 Evolution kanoista 8 11.3.2012 v 10:21 VlastíkPlamínek
Laděný výfuk 2T Rieju RS1 Evolution jetofuk 27 5.1.2011 v 20:51 seča
Tak sem Přidřel musim Zajíždět ? Rieju RS1 Evolution Lojza123 26 18.9.2010 v 23:57 _Shane_


TOPlist