globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Podřazování a brždění
 
7.4.2010 v 11:54
Zdravim
Mam sv650s a najeto asi jen 300 km. A řeším problém brždění a podřazování před zatáčkou. Všude čtu že se to dělá takle: Pustit plyn. Zmáčknout přední brzdu. Brzdit. Zmáčnout spojku dat nizssi rychlost, brnknout plynem a pustit spojku. A nakonec pustit predni brzdu. Ale nemuzu se nikde docist co se zadni brzdou. Mam ji pouzivat jako predni ? Co by se stalo kdybych brzdil moc zadni pustil do toho spojku ?

Naposledy editováno 07.04.2010 11:55:26

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

15.4.2010 v 22:02 | Nahoru | #1
SVSkritek> Abych se jenom nepoškleboval tak si taky dovolím něco říct k tvému dotazu.....

Neskromě se domnívám, že jsem měl už značnou řádku motorek a ještě na podstatně větším počtu jsem měl možnost se svézt. Proto si myslím, že na Tvůj dotaz se v podstatě nedá jednoznačně odpovědět. Proto je taky z tohohle vlákna takový guláš. Čím víc toho najedeš, tím víc poznáš, co která motorka potřebuje. Na některých motorkách zadní brzdu za celej život nepoužiju a na jiných je to životní nutnost. Důležité je sladění brždění přední brzdou, zadní brzdou a motorem a to s ohledem na situaci, stav vozovky a hlavně na typ motorky. U brždění motorem je možná ještě důležitější efekt stabilizace stroje než vlastní brzdný účinek.
Zkrátka kuchařka na správné brždění asi nikdy nemůže vzniknout. Musíš se to naučit cítit.

Jediná pravdivá poučka je: CO NEUBRZDÍŠ - TO NEUKECÁŠ.
Tak se snaž

Naposledy editováno 15.04.2010 22:03:04

(reakce na) Podřazování a brždění

15.4.2010 v 23:32 | Nahoru | #2
docent> ..tak nějak rozumné shrnutí Jsem se taky snažil říct, že není jednoznačný, jak ano a jak ne. Pokaždý je situace jiná..

Proto si tady občas rejpnu, jestli už toho nebylo napsáno příliš a pokaždý se tady stejně najde "chytrák" a radí, jak to MUSÍ dělat a jen tak je to správně.. A další chytrák, že zadní vůbec a následný zase, že hlavně zadní.. A to je ten guláš!

Prostě je potřeba si připustit, že "sparávně" to může být i jinak, než to dělám já sám a spíš to vyplývá ze situace - stroj, povrch, rychlost, ...
...takže docente, souhlasím na plný čáře a mažu si tohle vlákno ze seznamu "moje diskuze", páč už to je úsměvný

(reakce na) Podřazování a brždění

16.4.2010 v 10:11 | Nahoru | #3

docent>SVSkritek>U brždění motorem je možná ještě důležitější efekt stabilizace stroje než vlastní brzdný účinek.



U tohoto bych se malinko zastavil i když to není k tématu. Já měl za to, že GP dvoutakty s menším brzdným účinkem motoru byly při nájezdu do zatáčky stabilnější než 4T, jak to je?

A jinak s teda souhlasím že takovej guláš rad je k ničemu, nejlepší je asi v klidu zkoušet co jde a časem si přijít na to co vyhovuje, nicméně pro inspiraci jaké jsou možnosti to snad sloužit může.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist