globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Podřazování a brždění
 
7.4.2010 v 11:54
Zdravim
Mam sv650s a najeto asi jen 300 km. A řeším problém brždění a podřazování před zatáčkou. Všude čtu že se to dělá takle: Pustit plyn. Zmáčknout přední brzdu. Brzdit. Zmáčnout spojku dat nizssi rychlost, brnknout plynem a pustit spojku. A nakonec pustit predni brzdu. Ale nemuzu se nikde docist co se zadni brzdou. Mam ji pouzivat jako predni ? Co by se stalo kdybych brzdil moc zadni pustil do toho spojku ?

Naposledy editováno 07.04.2010 11:55:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

7.4.2010 v 12:59 | Nahoru | #1

Poly_>To je pěkná blbost... motor neni a brždění ale na ježdění.
Na brždění jsou brzdy... a to obě dvě.


jasne takze plyn musi byt porad naplno aby se nahodou nepribrzdilo motorem

(reakce na) Podřazování a brždění

7.4.2010 v 21:25 | Nahoru | #2

slanecek>jasne takze plyn musi byt porad naplno aby se nahodou nepribrzdilo motorem



Naplo určitě ne - ale motor by měl "brzdit" v optimálních otáčkách a to jsou určitě ty který pak chceš záhy po zatočení využít k průjezdu vinglu. Když jsi výš, je to nebezpečnější a vyžaduje to ciltivější práci s plynem. Mlže se ti stát že budeš muset řadit abys mohl akcelerovat. Když jsi níž, nemáš výkon který potřebuješ k projetí zatáčky a ke stabilizaci motorky. Podřazuje se kvůli přípravě motoru na akceleraci v zatáčce a ne kvůli brždění!

Já brzdím prostě všim a je každýho věc jak se to na svym stroji naučí optimálně využít a co pro něj funguje. Mě funguje nasledující postup:
- začít jemně přední i zadní
- současně podřazuji s meziplynama na rychlostní stupeň na který chci zatáčku projet a to tak aby to podřazení minimálně ovlivňovalo motorku (eliminovat rázy při pouštění spojky, správně pracovat s meziplynem při brždění)
- v průběhu přidávám na intenzitě brzd - hlavně přední. Čím víc přední, tím míň si můžu dovolit brzdit zadní.
- když jsem blízko místu a okamžiku kdy budu klopit/zatáčet přední uvolňuju až do chvíle než jsem nakloněněj tak jak potřebuju k projetí danýho vinglu.
- v tuhle chvíli už nebrzdim a plynule akceleruju zatáčkou - náklon i směr je stanovenej a motorka to prakticky projede sama...
DONE!

Někdo zadní používá, někdo ne. Záleží jak ji kdo dokáže využít... Na mokru je to podle mě nutnost a proto je podle mě vhodný si ten cit budovat v normálních podmínkách, když neni mokro - pak má člověk ten návyk jak vůbec zadní lze použít a jakej je účinet.Prozkoumá kdy se mu blokuje kolo atd při různé intenzitě brždění přední, rychleji si pak vybuduje cit kdy se začíná zadní kolo blokovat na mokru.

Naposledy editováno 07.04.2010 22:08:19
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist