globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Příliš mnoho oleje
2.4.2010 v 17:22
Zdravím, dneska jsem měnil olej + filtr, jen když sem tam pak lil olej nový tak sem ho tam dal moc. Teda já blbec jsem se orientoval podle toho jak vysoko byla hladina oleje když byl motor vypnutej, to bylo kousek pod horní ryskou v tom kontrolním okýnku, tak sem tam ještě dolil asi 2 decky. Výsledek je že když motor běží tak je hladina na horní rysce, ale když je motor vypnutej tak je to zaplněný celý. Můj dotaz je, mám to nějak řešit? vysávat nějakej olej ven z nádrže? Je to velkej problém pokud je v nádrži oleje víc než by mělo cca o 2-3 deci? Doma žádnou stříkačku nebo něco takovýho nemáme takže bych to zas musel řešit někde jinde. Díky za radu :)

Naposledy editováno 02.04.2010 17:23:30

1 reakcí na tento příspěvek Příliš mnoho oleje

2.4.2010 v 17:28 | Nahoru | #1
Nebudu si dělat z tebe srandu a poradím ti.

Je to normální, protože se vlivem otáčení spojky a jiných částí uvnitř motoru hladina zvedá... Hlavně neubírej. Ještě můžeš motorku projet, zahřát a po cca. 10-15minutách provést kontrolu. To samé když je moto úplně vychladlá.

Pokud bys měl příliš nad, tak ti hrozí zničení gufer... ovšem když budeš mít málo ...

1 reakcí na tento příspěvek Příliš mnoho oleje

2.4.2010 v 17:32 | Nahoru | #2
díky :D j vím že to je debilní dotaz ale nemám v okolí nikoho koho bych se zeptal a já to vážně nevím, olej sem měnil poprvé tak bych to nechtěl zbytečně posrat

Příliš mnoho oleje

2.4.2010 v 17:40 | Nahoru | #3
nech to stát, aby olej stekl a motor vychladl... Potom to změř a případně odlej... Nebo vypustíš celý olej a zpět naleješ jen potřebné množství Jinak hrozí výše zmíněné zničení gufer

(reakce na) Příliš mnoho oleje

2.4.2010 v 17:41 | Nahoru | #4
Hladinu oleje kontroluj postupem podle manuálu. Typicky bych si myslel, že to bude při motorce v rovný pozici (tj. ne na božním stojánku) a motor vypnutej. Jestli hladina stoupá nebo klesá při zapnutým motoru jsem nikdy nezkoumal a řekl bych, že to ti / mě může být úplně šumák.

Mimochodem, k čemu odsávačku? Nějak si ten starej olej dostal ven, ne? Takže bych navrhoval trošku povolit šroub, kterým se olej normálně dostává ven, a ulejt zhruba požadovaný množství. Pokud seš nešika, tak vylejt celý a znovu to tam ve správným množství nalejt horem. Voila

Naposledy editováno 02.04.2010 17:44:26

1 reakcí na tento příspěvek Příliš mnoho oleje

2.4.2010 v 17:41 | Nahoru | #5
Když motor neběží, má být hladina mezi ryskami.
Pokud motor běží je hladina oleje samozřejmě nižší, protože ho olejové čerpadlo odstaje do mazacích míst.
Pokud máš při běžícím motoru olej až na horní rysku, tak ho tam máš sakra hodně a upušť ho. S trochou šikovnosti se to dá udělat, přes vypustní šroub.

Teda předpokládám, že se ti jedná o Kawasaki ER5.

Naposledy editováno 02.04.2010 17:42:12

Příliš mnoho oleje

2.4.2010 v 17:53 | Nahoru | #6
olej v nadrzi, to bude spis nejakej dvojtakt ne?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příliš mnoho oleje

2.4.2010 v 18:02 | Nahoru | #7
Aliante> Neraď mu takové kraviny, chudák bude z tebe vyplašený. Já jsem vystřídal kupu motorek, a to s olejovým chladičem bez, vodníky.... Když motor běžel, tak vždy šla hladina nahoru.

A na nové motorce Versysu, který má mimochodem téměř shodný motor je to taky tak.

Chabi: hlavně klid, máš to OK. Nedávno mně psal taky jeden co nevěděl... No a pár lidí co mu radili, že při běžícím motoru má být okýnko prázdné, tak nakonec zjistili, že ho tam mají málo... takže tak.

PS: při běžícím motoru, to musíš (pokud chceš) taky kontrolovat ve vodorovné poloze.

Příliš mnoho oleje

2.4.2010 v 18:25 | Nahoru | #8
Diamonds>U mě je to přesně naopak,oleje mám dost,přesně na horní rysce a když nastartuju ,v okýnku není nic

Příliš mnoho oleje

2.4.2010 v 18:29 | Nahoru | #9
je nesmysl resit hladinu oleje u beziciho motoru !!

kdyz motor stoji (minimalne 5 minut) tak by nemela byt hladina nad horni ryskou, pokud je, tak odlejt !! neni co vic resit

Příliš mnoho oleje

2.4.2010 v 18:37 | Nahoru | #10
Když budeš mít oleje moc ale, může se z něj vlivem brodící se točící klikovky tvořit pěna a to taky není dobré, někde sem to četl

Příliš mnoho oleje

2.4.2010 v 18:38 | Nahoru | #11
Nevím jak to má Kawa ale ja za běhu taky nic nevidim, hladinu kontroluju převážně na studeným motoru když je motorka v rovině, a protože to nikdo asi nedá přesně do roviny snažím se dodržovat horní rysku

Příliš mnoho oleje

2.4.2010 v 18:40 | Nahoru | #12
Olej měřit podle metodiky určené výrobcem, t.j. podle manuálu. Zbytek neřešit.

Příliš mnoho oleje

2.4.2010 v 18:42 | Nahoru | #13
leda by si měl tak bohatou směs, že to motor nezvládne ani spálit a jde to do oleje. To se mě podařilo u auta, kdy díky díře ve výfuku nevěděla jednotka co s tím a rvala to tam furt pod tlakem, díky krátkým jízdám a nízké teplotě se nezvládl odpařit.

Příliš mnoho oleje

2.4.2010 v 18:53 | Nahoru | #14
Neřešit! To by ten motor musel naplnit olejem celý, aby mu to tlakem od pístu otočilo naruby nebo vystřelilo gufero. Když se klika bude brodit moc hluboko v oleji, tak to pouze zvýší spotřebu. Mírné přelití neznamená vůbec nic.

Příliš mnoho oleje

2.4.2010 v 19:28 | Nahoru | #15
Kawa ER-5:

Vypnutý a studený motor - olej v kontrolním okýnku je.. (cca v úrovni horní rysky )
Motor v chodu - většina oleje z kontrolního okýnka mizí...
Po zastavení motoru - hladina v kontrolním okénku stoupá...

(reakce na) Příliš mnoho oleje

2.4.2010 v 19:41 | Nahoru | #16

Diamonds_T.>Aliante> Neraď mu takové kraviny, chudák bude z tebe vyplašený. Já jsem vystřídal kupu motorek, a to s olejovým chladičem bez, vodníky.... Když motor běžel, tak vždy šla hladina nahoru.

A na nové motorce Versysu, který má mimochodem téměř shodný motor je to taky tak.

Chabi: hlavně klid, máš to OK. Nedávno mně psal taky jeden co nevěděl... No a pár lidí co mu radili, že při běžícím motoru má být okýnko prázdné, tak nakonec zjistili, že ho tam mají málo... takže tak.

PS: při běžícím motoru, to musíš (pokud chceš) taky kontrolovat ve vodorovné poloze.


Seš si jistej tím co píšeš?Kdybys myslel logicky tak tohle nenapíšeš

1 reakcí na tento příspěvek Příliš mnoho oleje

2.4.2010 v 19:58 | Nahoru | #17
taky se může stát že to nepojede víc jak 280 jako mě

(reakce na) Příliš mnoho oleje

2.4.2010 v 20:40 | Nahoru | #18

micar>taky se může stát že to nepojede víc jak 280 jako mě



To jo. Ted me napada, ze bych na sprinty mel hlidat aby bylo oleje mozna radsi jen na dolni rysce. Ale zas po zadech je lepsi horni ci lehce vys. Tak babo rad.

(reakce na) Příliš mnoho oleje

3.4.2010 v 00:43 | Nahoru | #19

Diamonds_T.>Aliante> Neraď mu takové kraviny, chudák bude z tebe vyplašený. Já jsem vystřídal kupu motorek, a to s olejovým chladičem bez, vodníky.... Když motor běžel, tak vždy šla hladina nahoru.

A na nové motorce Versysu, který má mimochodem téměř shodný motor je to taky tak.

Chabi: hlavně klid, máš to OK. Nedávno mně psal taky jeden co nevěděl... No a pár lidí co mu radili, že při běžícím motoru má být okýnko prázdné, tak nakonec zjistili, že ho tam mají málo... takže tak.

PS: při běžícím motoru, to musíš (pokud chceš) taky kontrolovat ve vodorovné poloze.



Prosím tě, koukni se na to u svojí motorky, než se budeš pouštět do rad a diskuzí.
Evidentně o tom moc nevíš, tak ho prosím nemať.
Je jasné, že když čerpadlo rozvede olej po motoru, tak se hladina v okénku sníží. Tak se na to ještě jednou dojdi podívat do garáže, ať si to uvědomíš.

1 reakcí na tento příspěvek Příliš mnoho oleje

3.4.2010 v 12:01 | Nahoru | #20
Kdyz je motorka v rovine s vypnutym motorem tak po rysku horni a jakmile se nastartuje tak se rozleje do valcu atd. a je jasny ze ve vane je toho pak mene ja kdyz nastartuju tak v okenku nevidim lautr nic je to jak u auta kotroluje se hladina oleje az po nakym case kdyz stece zpet ;) .... Kdyz tam das vic oleje tak ti ho stejne motor vyhaze pri nejlepsim vejfukem a pri horsim tesnenim

1 reakcí na tento příspěvek Příliš mnoho oleje

3.4.2010 v 13:54 | Nahoru | #21
Tak tady ty bláboly trochu poopravím,kdyby se máchala klikovka jak tu někdo píše,tak by se motor těžko udržel v chodu a při takovým používání by to odsral,ale to by tam snad u každýho motoru muselo bejt přelito minimálně o litr a spíš ještě o víc,prostě v žádným případě klika nesmí sáhnout do hladiny ale to by jsi hned poznal,jestli máš o nějakejch púl litru víc,nic se neděje a to co se děje v okýnku za provozu neřeš,jsou i motory u kterých to stoupne,třeba klx ale je to spíš tím že se tam tudy ten olej vrací a u okýnka nastoupá,taky se tam ten olej vypouští na třech místech,kvuli rúzným zákoutím a třeba u bandita tam zase z okýnka zmizí všechno.A k hláškám o vytlačenejch guferech,měli jste někdy rozebranej motor?gufera jsou jen na ventilech tak že to je taky blábol,samozřejmě myslím motory se společnou náplní,no a i kdyby se měl motor kvuli velkýmu množství tlakovat,tak na to je tam oddych a první by se to objevilo ve filtru,jinak kurviči co s tím blbnou na letištích dávaj třeba do fárošú nebo gsxr třeba i o dva litry na víc,tak bud v klidu

(reakce na) Příliš mnoho oleje

3.4.2010 v 14:10 | Nahoru | #22

VlaHa>Tak tady ty bláboly trochu poopravím,kdyby se máchala klikovka jak tu někdo píše,tak by se motor těžko udržel v chodu a při takovým používání by to odsral,ale to by tam snad u každýho motoru muselo bejt přelito minimálně o litr a spíš ještě o víc,prostě v žádným případě klika nesmí sáhnout do hladiny ale to by jsi hned poznal,jestli máš o nějakejch púl litru víc,nic se neděje a to co se děje v okýnku za provozu neřeš,jsou i motory u kterých to stoupne,třeba klx ale je to spíš tím že se tam tudy ten olej vrací a u okýnka nastoupá,taky se tam ten olej vypouští na třech místech,kvuli rúzným zákoutím a třeba u bandita tam zase z okýnka zmizí všechno.A k hláškám o vytlačenejch guferech,měli jste někdy rozebranej motor?gufera jsou jen na ventilech tak že to je taky blábol,samozřejmě myslím motory se společnou náplní,no a i kdyby se měl motor kvuli velkýmu množství tlakovat,tak na to je tam oddych a první by se to objevilo ve filtru,jinak kurviči co s tím blbnou na letištích dávaj třeba do fárošú nebo gsxr třeba i o dva litry na víc,tak bud v klidu



Jo souhlas se vsim. Ale on nevi o kolik tam je vic, tak neni problem upustit na horni rysku jak to ma oficialne byt a nemusi nic resit. Jinak s tim prelitim o litr a vic u nekterych moto problemy byly.

(reakce na) Příliš mnoho oleje

4.4.2010 v 13:15 | Nahoru | #23

Kuza1>Kdyz je motorka v rovine s vypnutym motorem tak po rysku horni a jakmile se nastartuje tak se rozleje do valcu atd. a je jasny ze ve vane je toho pak mene ja kdyz nastartuju tak v okenku nevidim lautr nic je to jak u auta kotroluje se hladina oleje az po nakym case kdyz stece zpet ;) .... Kdyz tam das vic oleje tak ti ho stejne motor vyhaze pri nejlepsim vejfukem a pri horsim tesnenim



chytrej Kůůůža

Příliš mnoho oleje

5.4.2010 v 14:04 | Nahoru | #24
to vůbec neřeš,hlavní je že tam olej je a že ho je tam výc to nevadí problém bude až tam olej nebude.já ho tam taky dávám víc a nic se neděja K er5 si dupe po světě bez problému

(reakce na) Příliš mnoho oleje

5.4.2010 v 15:11 | Nahoru | #25
Chabi> Zdarec,předně zapomeň na horní přízpěvky a zkus to udělat tak,jak se má a nic jinýho neřeš.Postav mašinu na rovinu na hlavní stojan,nastartuj a nech proběhnout na 1-2 minuty.Zastav motor a po cca 1minutě mrkni na výšku hladiny a popř. odlej do výšky horní rysky.Odlít můžeš výpustným šroubem,popř. si pohrát kouskem (čistý)hadičky nořený do oleje nalévacím otvorem,kterou po ponoření zacpeš palcem.Docela to jde.Proč,co a jak neřeš.

Příliš mnoho oleje

5.4.2010 v 19:06 | Nahoru | #26
Já měl Faroše,přelitýho cca: o třičtvrtě litru..

Příliš mnoho oleje

5.4.2010 v 21:13 | Nahoru | #27
Olej by měl být mezi ryskami u teplého stojícího motoru. Odchylky na obě strany jsou špatně! Gufera sice nevystřelí, ale z jiných důvodů. Vypnout motor, pět minut nechat stéci a pak zkontrolovat. Že by u běžícího motoru stoupala hladina oleje ..... Větší píčovinu jsem ještě neslyšel (ani neviděl)

Příliš mnoho oleje

31.3.2014 v 22:01 | Nahoru | #28
Já mám olej někde kus nad ryskou a začíná mi klepat něco v převodovce a nenechá se to vytočit tak jako předtím ...možná to je způsobeno tímhle :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 13 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_


TOPlist