globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
 
30.3.2010 v 10:06
Tak chlapi..(a samozřejmě také ženy..zde na fóru často označované jako,,chlapy" ) potřeboval bych od vás poradit:
I po přečtení vybrané kapitoly z knihy Dokonalá jízda na motocyklu a následném zkoušení mám dotaz:
Jedu do zatáčky - předem mám zařazený vhodný rychlostní stupeň, ohřáté pryže a správný tlak v nich, v zatáčce není štěrk. Najíždím z vnější strany a v průběhu zatáčení se držím u vnitřní. Jenže zhruba v 1/2 zatáčky s hrůzou zjistím, že se vracím je středové čáře na silnici a vynáší mě to do protisměru ..a co teď?

Takže buď zvětšit náklon nebo snížit rychlost. Jenže při snižování rychlosti..(brzdím teda oběma brzdama zároveň)..se mi motorka narovná a je to ještě horší. Je to asi celé o tom, že sem nepřizpůsobil rychlost průjezdu dostatečně už před zatáčkou.

Co se spojkou a plynem? Spojku vymáčknout nebo ne? Plyn nechávám zavřený.

Do téhle situace sem se dostal párkrát s batůžkem, což je ještě horší..protože motorka se chová jinak že..a vždycky se mi (ale už v zatáčce) podařilo zabrzdit tak abych se přes středovou čáru nedostal.

Tak poraďte prosím, co v téhle situaci dělat a opravte případné chyby v teorii, co jsem napsal. Díky

Anketa: Spojku:
Zmáčknout
6%
7
Nechat tak
94%
111

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

2.4.2010 v 11:01 | Nahoru | #1

NoFear4>ikdyz najizdis uz na brzdach?
Prave bych rekl ze najezd na brzdach tohle hodne potlaci,prave proto ze uz brzdis...ne?



Musím souhlasit, brzdím při nájezdu do zatáčky, klopím, pořád brzdím a postupně snižuji intenzitu brždění, motorka se nerovná. Rovnala by se, kdyby si klopil a najednou si začal brzdit, což je ten problém, o kterém se tu mluví
Ale to brždění je třeba trénovat, bohužel v autoškolách by tě za to snad zmlátili

(reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

2.4.2010 v 11:26 | Nahoru | #2

NickSlaughter>Musím souhlasit, brzdím při nájezdu do zatáčky, klopím, pořád brzdím a postupně snižuji intenzitu brždění, motorka se nerovná. Rovnala by se, kdyby si klopil a najednou si začal brzdit, což je ten problém, o kterém se tu mluví
Ale to brždění je třeba trénovat, bohužel v autoškolách by tě za to snad zmlátili



taky souhlas, taky do dělám stejně, ona se ta motorka možná trochu rovná, kdybych tu brzdu pustil úplně tak je to asi trochu znát, jenže s tím už člověk automaticky počítá a přizpůsobí se tomu, je potřeba překonat malinko větší sílu než bez brždění. Zároveň když pak potřebuju ještě trochu přibrzdit v zatáčce, počítám s tím co to udělá a nepřekvapí mě to.

Myslím že to je dobrej návod k tématu, protože tý situaci předchází.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist