globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
 
30.3.2010 v 10:06
Tak chlapi..(a samozřejmě také ženy..zde na fóru často označované jako,,chlapy" ) potřeboval bych od vás poradit:
I po přečtení vybrané kapitoly z knihy Dokonalá jízda na motocyklu a následném zkoušení mám dotaz:
Jedu do zatáčky - předem mám zařazený vhodný rychlostní stupeň, ohřáté pryže a správný tlak v nich, v zatáčce není štěrk. Najíždím z vnější strany a v průběhu zatáčení se držím u vnitřní. Jenže zhruba v 1/2 zatáčky s hrůzou zjistím, že se vracím je středové čáře na silnici a vynáší mě to do protisměru ..a co teď?

Takže buď zvětšit náklon nebo snížit rychlost. Jenže při snižování rychlosti..(brzdím teda oběma brzdama zároveň)..se mi motorka narovná a je to ještě horší. Je to asi celé o tom, že sem nepřizpůsobil rychlost průjezdu dostatečně už před zatáčkou.

Co se spojkou a plynem? Spojku vymáčknout nebo ne? Plyn nechávám zavřený.

Do téhle situace sem se dostal párkrát s batůžkem, což je ještě horší..protože motorka se chová jinak že..a vždycky se mi (ale už v zatáčce) podařilo zabrzdit tak abych se přes středovou čáru nedostal.

Tak poraďte prosím, co v téhle situaci dělat a opravte případné chyby v teorii, co jsem napsal. Díky

Anketa: Spojku:
Zmáčknout
6%
7
Nechat tak
94%
111

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

2.4.2010 v 09:01 | Nahoru | #1

NoFear4>ikdyz najizdis uz na brzdach?
Prave bych rekl ze najezd na brzdach tohle hodne potlaci,prave proto ze uz brzdis...ne?



no je to lepší, ale pořád to rovnání tam je, ale občas prostě začneš brzdit až v zatáčce. na tom baworáku sem předjížděl v zatáčce auta a musel sem se rychle zařadit, tak sem začal celkem hodně brzdit a nic. motorka zůstala ovladatelná jako bez brzdění. zvlášní, úžasné

(reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

2.4.2010 v 09:36 | Nahoru | #2
Dolík....> Stejná zkušenost. Když vjedeš do zatáčky a jemně držíš řízení, tak při lehkém brždění na zadní cítíš větší naklopení a přední naopak rovnání motky. U "brambory" díky telelevru a paralevru je to téměř neutrální. Už někde výše je popsaný důvod: zatížení příslušné nápravy, tlumičů, konkrétní konstrukce ..., což ovlivňuje následné chování motky. A nezanedbatelný je i profil pneu a její opotřebení.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist