globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
 
30.3.2010 v 10:06
Tak chlapi..(a samozřejmě také ženy..zde na fóru často označované jako,,chlapy" ) potřeboval bych od vás poradit:
I po přečtení vybrané kapitoly z knihy Dokonalá jízda na motocyklu a následném zkoušení mám dotaz:
Jedu do zatáčky - předem mám zařazený vhodný rychlostní stupeň, ohřáté pryže a správný tlak v nich, v zatáčce není štěrk. Najíždím z vnější strany a v průběhu zatáčení se držím u vnitřní. Jenže zhruba v 1/2 zatáčky s hrůzou zjistím, že se vracím je středové čáře na silnici a vynáší mě to do protisměru ..a co teď?

Takže buď zvětšit náklon nebo snížit rychlost. Jenže při snižování rychlosti..(brzdím teda oběma brzdama zároveň)..se mi motorka narovná a je to ještě horší. Je to asi celé o tom, že sem nepřizpůsobil rychlost průjezdu dostatečně už před zatáčkou.

Co se spojkou a plynem? Spojku vymáčknout nebo ne? Plyn nechávám zavřený.

Do téhle situace sem se dostal párkrát s batůžkem, což je ještě horší..protože motorka se chová jinak že..a vždycky se mi (ale už v zatáčce) podařilo zabrzdit tak abych se přes středovou čáru nedostal.

Tak poraďte prosím, co v téhle situaci dělat a opravte případné chyby v teorii, co jsem napsal. Díky

Anketa: Spojku:
Zmáčknout
6%
7
Nechat tak
94%
111

1 reakcí na tento příspěvek Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

31.3.2010 v 21:27 | Nahoru | #1
Za mně bych napsal toto: poprvé čtu a slyším až tady aby jsem používal zadní brzdu, kterou já nepoužívám skoro vůbec (při stání a za deště). Když jedu do zatáčky a vidím, že jsem vjel rychle, tak sáhnu na přední brzdu, přibrzdím dle potřeby a pak pokračuju vesele dál. Při výjezdu zatáhnu za plyn. Zadní bych se v zatáčce prostě bál...

Je ještě někdo, kdo používá do zatáčky přední brzdu? (na předchozích stránkách jsem jeden příspěvěk zaregistroval). Jaké jsou výhody nebo je to špatně... Já jsem o tom nikdy nepřemýšlel

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

31.3.2010 v 21:58 | Nahoru | #2

Diamonds_T.>
Je ještě někdo, kdo používá do zatáčky přední brzdu? (na předchozích stránkách jsem jeden příspěvěk zaregistroval). Jaké jsou výhody nebo je to špatně... Já jsem o tom nikdy nepřemýšlel



V zatacce kdyz brzda, tak vzdycky predni. Ve vetsine zatacek nez abych sel na brutus pred zatackou a pak jel zatacku bez plynu tak brzdim na rovine na fest, a pak pomalu uvolnuju brzdu (ale porad pribrzduju az k apexu) a ve zlomu jdu z brzdy na plyn. Musim rict ze vazne zalezi hodne na gumach, s BT021ckama to jde upne snadno, s BT020kama to byl trosku souboj a staveci moment predku byl hrozne silnej a moc sem to kvuli tomu nedelal. Sportovni gumy verim ze jsou v tomhle jeste jinde a jde to jeste lip.

PS: Pak se divim ze mam predni gumu ohoblovanou po krajich a stred netknuty, hehe.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist